Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!

Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Jess, da skal jeg inn å veie opp for all sytinga i går. Jeg er uhyre opplagt i dag sammenlignet med de siste to ukene og føler meg litt bortskjemt som har en veldig snill familie som stiller masse opp!

Var hos legen i går da formen ikke akkurat var stigende etter natta. Fikk bekreftet at jeg har brystbetennelse og ble utstyrt med utdrivende nesespray, ymse smertestillende og antibiotika kur. Forsøker å kun bruke nesespray og paracet nå før jeg evt må ta i bruk antibiotika. Pumper meg nå når lille G ikke tømmer ordentlig og føler meg allerede mye bedre.

Mamma syntes tydelig synd på meg og inviterte med ned i går for å sove hjemme en natt og at samboeren hjemme skulle få sove ordentlig uavbrutt en natt han og. (Lille G har en noe gjennomtrengende lyd om natten som kan vekke opp de fleste) Fikk beskjed om å bare pakke meg i seng så fort lille G hadde fått siste nattmåltidet. Hadde pumpet meg så mamma ga henne et måltid kl 1 og jeg fikk dermed sove helt uavbrutt frem til kl 3 før hun skulle ha mat igjen. Så lenge har jeg ikke sovet sammenhengende siden romjula så det kjentes godt :jepp: Hun sovnet sammen med meg igjen og våknet med magevondt kl 6 og var klar for å bæres rundt i stua ;) Nå har jeg fått gitt henne mat igjen og hun har sovnet i min 25 år gamle sprinkelseng i stua til mamma og pappa :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann, det var sånn fatt ja. Men så bra at du kom deg raskt til legen og fikk hjelp og at alt virker bedre allerede :)

Åh, <3 mamma <3 sier jeg bare... De er vidunderlige vesner og vi er en del av det søsterskapet:) I fremtiden er det vi som skal tre hjelpende til for våre barn og svigerbarn!

Og husk at det er lov å klage til meg som uansett bare driver dank her hjemme også :)

Håper helgen blir fin og god <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som noen slitsomme uker ja... thænk gåd for hjelpsomme mammaer! Har ingen spesielt gode råd for vonde mager desverre... M har også tider med veldig vondt, og da er det bæring og byssing som skal til, men heldigvis er det som regel bare på kvelden, så vi har hittil alltid fått hatt rolige perioder i løpet av dagen.

Så bra du fikk rask behandling for brystbetennelsen! Sendte de inn dyrkningsprøver fra brystknoppen også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaer er herlige vesner! :hjerte: I morgen kommer mamma opp hit for å sove over og avlaste meg enda en natt. Alldeles supert når man er trøtt som en strømpefabrikk og ikke helt i form.

TuttaV: Det ble ikke tatt bact da jeg var der. Ikke sprukket opp noe betydelig og ikke noe synlig puss. Var rødflammete og hard på venstre bryst som han så og kjente på og hadde feber så valgte å behandle ut i fra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fødselshistorie

Bringebær te og pangstart på 2012!

Termin var beregnet til 11.01.2012. Jeg har hele svangerskapet vært fast bestemt på å prøve det meste for å slippe å gå over tida. Samtidig ville jeg helst ikke at lille G skulle komme før 2012 og dermed bli yngst i de fleste sammenhenger. Har selv trivdes godt med å være januarbarn og det håper jeg nå hun også vil :)

Nyttårsaften skulle feires hos mamma og pappa, vi kom ferdigpyntet til middag som skulle være kl 19. Ca kl 18 tok jeg meg en kopp med bringebær-blad te. Både jeg, lillesøster og mamma spøkte med at hele fødselen kom til å gå i gang og at hun kom hoppende ut før midnatt.

Etter middag var det duket for brettspill. Under spilleseansen (rundt kl 21) merket jeg at jeg begynte å få noen småtak, gjenkjente det som litt kraftige kynnere og måtte ta meg litt sammen for ikke å la det vise. Var 4 turer på toalettet fordi jeg ble løs i magen. Tanken slo meg at bringebær-blad teen kunne ha hatt litt mer effekt enn jeg hadde trodd den kom til å ha. Kl 22 hadde takene tatt seg litt opp, jeg mistenkte at det da kanskje kunne skje noe de nærmeste dagene, men forestilte meg ikke at det kom til å ta seg videre opp. Jeg fartet inn på badet for å sette meg ned litt alene da takene begynte å bli småvonde. Gikk da på lillesøster som umiddelbart lurte på hva som foregikk og om lille G kom til å melde sin annkomst de nærmeste timene. Jeg kunne jo ikke helt utelukke det lenger..!

Takene tok seg raskt opp, jeg gikk inn på rieteller.no for å se hvor lange de var. Det var ikke forferdelig vondt, de varte rundt en 40-50 sek, men var svært uregelmessige foreløpig. Etterhvert som tida gikk var det umulig å skjule dette for mamma og pappa. Mamma skjønte kjapt hvor dette bar hen og begynte å ta tida. Takene begynte å bli vondere og jeg satt på gulvet med varmeflaske, mens trollemannen og lillesøster spaserte/jogget hjem til oss for å hente fødebagen. Hele nyttårsmiddagen kom i retur ved siden av juletreet mens jeg satt der å pusta...! Flott!

Kl 02:00 tok vi første telefon til sykehuset. JM sa at jeg kunne forsøke å være hjemme til det tok seg mer opp så lenge jeg følte meg komfertabel med det. Vi ringte igjen etter ca 1,5 time og ankom sykehuset rundt kl 04.00. Jeg ble undersøkt og til min store skuffelse var det ikke mer enn knapt nok en fingertupp åpning. Jeg ble anbefalt å forsøke å hvile fremover for å sjekke på nytt i vaktskifte og ta en vurdering på om jeg skulle bli der. Jeg følte at riene var relativt vonde og var bekymret for å bli sendt hjem igjen med de smertene. Hvordan skulle det da bli? Det var svært vanskelig å slappe av, spesielt når man lå å glodde samboeren inn i trynet. Han sov tilsynelatende godt mellom kl fem og kl ni...! (i følge han selv var han lys våken..) Jeg lå noe i seng og gikk en tur i dusjen etterhvert. Kl 09.00 ble jeg sjekket på nytt. Åpningen var gode 5 cm og jeg hadde veldig effektive rier i følge JM som kom på vakt. “Du føder i løpet av formiddagen” sa hun da hun undersøkte meg. For en positivt ladet setning! Energiboost! Noe mer motivert følte jeg meg på nåværende tidspunkt kan man jo si. Smertene i natt viste seg jo å være effektive da. Jeg fikk da komme opp i badekaret, fikk og akupunktur som hjalp mye på smertene.

Jeg satt i badekaret i omtrent 3 timer. Ble undersøkt et par ganger. Fremgangen var desverre noe laber og mormunnen startet å hovne opp. Jeg begynte å ane litt hvor dette bar og utrykte det til jordmor som sa “Du vet alt for mye!” ;) (sånn er det å jobbe i helsevesenet) Jeg kom opp til 8 cm og hovnet da så mye opp at åpningen gikk tilbake igjen til 6 cm. SKUFFA!!!! :bond: Jeg ble anbefalt å gå for å se om dette kunne hjelpe på den hovne mormunnen. 1 time senere, ingen endring i åpningen, kun endring i mitt pågangsmot :rasende: Jeg bestemte meg da for å takke ja til tilbudet om å komme ned på en annen fødeavdeling for å få mer smertestillende. Alt jeg på nåværende tidspunkt klarte å utrykke til min stakkrs smaboer var “fytti rakkern” mens jeg ristet på hodet.

Vel nede på fødeavdelingen ble jeg undersøkt på nytt før det ble satt epidural. Etter et iherdig takk til anestesilegen fikk jeg hvile en halvtime før jeg skulle jobbe meg helt i mål. Jeg satt mye på alle 4 i seng og gikk i prekestol etter anbefaling av jordmor. Smertene i magen og vondten i ryggen var borte, kjente et trykk bak mot rumpa hver gang jeg hadde ri og det var vanskelig å holde igjen for trykketrangen tidvis. Ble før fødsel fortalt at det kom et tidspunkt hvor man følte man skulle drite ut ungen. “Aldri i verden” tenkte jeg da, helt frem til nå...

Da lille G fikk noe lav puls under riene ble det tilkalt lege som skulle gjøre litt undersøkelser. Det ble satt elektrode på hodet hennes før legen skulle forsøke å ta blodprøve for å måle O2 metning. Legen som opprinnelig var asiatisk snakket noe gebrokkent norsk. (L i stedet for R) Hovedsaklig bestod praten i å fortelle meg at “dette gål såå blaaa!” Hun forsøkte å få tatt prøven, men reiste seg plutselig opp og sa “naai, det gål ikke! Aaalt fol mye håål!” Jeg tenkte med meg selv at “jo, takk. Det er en stund siden jeg har rydda opp der nede med høvel. Mista oversikten over glufsa for en del uker siden. Fint at du påpeker det!” Hun fortsatte med “Hun fål møølkt håål!! Akkulat som sin fal !” og tittet bort på samboeren som lyste av stolthet. Aha, vi snakker om babyens hår ja! :fnise:

Legen begynte å kveme om at jeg muligens skulle hatt litt hjelp i form av vakuum, men ville la det vente litt siden fosterlyden hentet seg fint opp mellom riene. Vi ble litt alene på rommet igjen mens jeg vandret i prekestolen. Jeg kjente nå at trykketrangen var ENDA verre enn tidligere og sa til samboeren min “nå klarer jeg ikke holde igjen for denne trykkinga altså!” som om han skulle godkjenne at “joda, kjære. Bare trykk du!” Jeg så på skjermen at pulsen sank igjen og ventet jordmoren inn døra hvert øyeblikk med mer trussel om vakuum. Ganke riktig, 20 sek senere stod hun i døra. Jeg hadde en utrolig dyktig og allright jordmor som ville prøve å unngå vakuum da hun viste jeg vegret meg svært for dette. Hun sa at de måtte tilkalle legen igjen da det trolig måtte legges vakuum. Utsyret ble satt inn på rommet, men hun sa vi skulle prøve å trykke nå før legen kom. Med vissheten om hva som ventet ift vakuum trykket jeg for harde livet, mens jordmor reiv og tøyde hele underetasjen! Jeg var noe stram i åpningen og hun valgte derfor å legge et klipp (som jeg kjente overraskende lite til!) og på neste ri kom lille G ut!

15 min trykketid tilsammen. Jordmor hadde heller ikke foventet at dette skulle gå så fort og uten vakuum så vi var svært fornøyde begge to. Samboeren rakk ikke finne frem kamera en gang da han heller ikke forventet at hun skulle komme ut så fort. Jeg bråsnudde meg til han med en gang hun var ute og sa “Jeg er ferdig!!” også fikk jeg henne opp på brystet! Lille G hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen som hadde gitt en noe lav puls under riene, men fargen kom seg svært raskt.

Jeg ble sydd og tråklet sammen i ca 45 min etterpå. Jordmor hadde noe problemer med å få stoppet blødningen fra et par kar som var klippet over. La lite merke til dette da jeg kunne ligge å beunder lille G sammen med kjære!

2710 g, 47 cm lang, vår lille perfekte jente! :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille G har blitt en liten plugg! ;) lille matvraket mitt veier ca 4 kg nå :rodmer: Bollekinn og dobbelthake er på plass og hun spiser med begge hender. :babyjente:

Hun har hatt mye magevondt så hun trives med å få ligge litt på magen. Helsesøster var fornøyd med det for da får hun trent på nakkeløft blant annet så jeg lar henne ligge litt på magen med god samvittighet. (Ikke på natta selvsagt, da legger jeg henne på ryggen før hun bikker over på sida på egenhånd ;) ) Hun vil helst sove helt inntil meg eller på brystet. Hun har blitt en ordentlig liten selskapssyk koseklump :hjerte:

Det har vært lange netter denne helga. Samboeren har nok fått opp øynene for hvor slitsomt det er å rusle oppe med Lille G på natta når hun virkelig er plaget med magevondten og skrikene trenger igjennom det meste.. ! Det kjenner jeg var helt greit etter en spenstig uttalelse fra hans side i uka som var: "Jeg hadde ikke hatt noe imot å gå oppe med henne på natta når jeg hadde hatt fri dagen etter jeg..!" jaså du...! Den kommentaren falt ikke i god jord hos meg :kjefte: Det er ikke selvsagt at man får sove så mye på dagtid med en liten en i hus. Enkelte (les: trollemannen) tror det er ferie å rusle hjemme med en liten baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei beib:)

Jeg både ler og tørker tårer av fødselshistorien din<3 Så herlig lesning!

Og den minnet meg litt om min første fødsel:)

Tenk at du har henne hos deg nå<3

Og fyyyyy til mannen!!! Må virkelig håpe han har lært ei lekse... Mannfolk!!

Vært en smuule irritert på mannen her også idag.. Ser ut som han har "innrede ferdig kinorommet mitt"permisjon disse to ukene...

Men han er smart å vasker klær og ordner med mat og støvsuging så jeg kan liksom ikke kjefte heller... Men wordfeudspillingen hans går meg på nervene!!! Han har tlf limt fast i hånden...

Solly, ikke meningen å være mannevond i boka di:) Litt bitchy må vi nå få lov til å være ja:)

Djizezz som tiden flyr her inne på kg..! Natti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at jeg har lest fødselshistorien din en gang tidligere, men det har tydeligvis vært på natta og i heftig ammetåke, for jeg har ikke etterlatt noen kommentar?! :klo:

Det var uansett en flott fødehistorie! :hoppe: for en spennende inntreden i det nye året og litt av en rakettavslutning!

Den kommentaren fra mannen din falt ikke i god jord her heller... :dry: vi hadde "heldigvis" en skikkelig magevondt-kveld/natt mens kjære fortsatt var hjemme i perm. Håper din kjære har fått litt øynene opp!

Håper ellers dere har fine dager. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Innom en snartur for å oppdatere! Er jo evigheter siden jeg har klart å oppdatere, rent flaut, men dagene flyr og med lille G blir det rett og slett ikke prioritert! Nå er mannen hjemme i fra jobb og tar seg av henne mens jeg koser meg med litt "egentid" :)

Hyggelig med besøk og kommentarer på fødselshistorien. Litt av en opplevelse, dog ikke avskrekkende da jeg tenker hun ikke kommer til å forbli et enebarn ;)

TuttaV: alldeles nydelig bilder på FB av lille M!

Magevondten til G har kommet seg betraktelig sammenlignet med for noen uker siden. Har begynt med Minifom dråper som tydeligvis hjelper masse! :jepp: Det er utrolig deilig og vi storkoser oss sammen med henne! Hun er så snill og herlig så litt skriking og magevondt en sjelden gang synes jeg er helt greit. Første beviste smilet i våken tilstand har kommet, det kom på bursdagen til mannen. Det var en som var særs stolt da ja! :fnise:

Ift mannens uttalelse har han trukket den tilbake sikkert 20 ganger etter å ha fått prøvd seg noen netter! :fnise: Han er utrolig flink til å hjelpe meg og har stor forståelse for at det er slitsomt tross at man har permisjon ;) Det er veldig godt! :jepp:

Jeg har tenkt en del på dette med rutiner. Er vanskelig å lage konsekvente rutiner for et spedbarn da døgnet ikke alltid har noen markante ender og ikke helt har skjønt forskjell på natt og dag eller kan styre når magevondten evt kommer. Vi prøver å roe henne med bad osv på kveldstid. På morningene våkner hun mellom kl 8-10 normalt avhengig av hvor mye hun har sovet på natta. Enkelte morninger er hun lysvåken kl 6. Jeg får nesten "dårlig samvittighet" de dagene hun vekker meg kl ti, men da har vi jo selvfølgelig vært en del oppe og våkne i løpet av natta. Når pleier dere å stå opp?

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en tung og trist kveld.. Skulle slappe av med mannen idag siden vi har planer hver eneste ettermiddag resten av uka.

Mamma ringte 17.30 og fortalte at familiehunden vår gjennom 9 år hadde blitt akutt svært dårlig og ba meg bli med til dyrlegen. Hun kastet opp galle, blødde i fra tarmen og var utrolig dårlig og slapp og hadde sterke smerter. Var vanvittig bukøm, viste seg å trolig være en svulst som hadde sprukket i buken. Det måtte minst to inngrep til - et for å stille sikker diagnose og evt et til dersom det var noe som var mulig å operere. Vetrinæren selv virket ikke positiv til at det var noen sjans for at dette skulle gå når hunden var så dårlig og hadde en viss alder. (Rasen blir mellom 8-12 år gamle) Det er og svært sannsynlig at det var stor spredning. Hunden ble avlivet i kveld da det latet til å være mest humant. Tross at man vet det er en god avgjørelse er det utrolig tungt og trist. Hytteturen vi har planlagt å ta om et par uker smaker ikke lenger like godt nå da hunden vår ikke skal være med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei så trist å lese :( Skjønner degveldig godt... Det er fryktelig vondt å miste husdyret sitt for det er jo tross alt en del av familien...

Mange store klemmer til deg<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding Skytte! :klemmer:

Da er vi i gang med ny uke, forhåpentligvis ikke fult så trist som begynnelsen på siste uka.

Jeg var på kontroll med lille G i slutten av forrige uke. Hun veier over 5 kg! :hakeslepp: vi har nå begynt med trening på å sove i egen seng på eget rom og det går foreløpig forbløffende bra! På dagtid er hun tidvis noe vrang på sovinga. Sovner kun i seng om hun ligger på magen og helsesøster sier jo at hun skal snus om hun sovner, skal kun ligge på magen for treningens skyld. Når hun snus våkner hun etter 2 min...! :klaske: men men...!

I dag var jeg på babykino med en god venninne og hennes sønn på 8 mnd. Veldig koselig!

I morgen er det klart for "barseltreff" med en venninnegjeng. Fast kafèbesøk hver onsdag, kun 2 av oss har barn ;) Men det er så koselig!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!!

Så godt at hun vokser og at dere koser dere sammen med andre både med og uten bebiser:)

Hvordan går det med sovingen? Bra enda? Håper det:)

Enn bryllupsforberedelsene?!:) Er ferdige med invitasjonene nå og skal begynne å få dem ut..!! Wææ:) Har gått litt i bryllupsmodus idag, har slukt bladet Ditt bryllup skjønner du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Sovingen går veldig bra når vi er strenge med oss selv og legger henne og holder ut litt skriking. Det blir som regel til at jeg tar henne med inn i vår seng og ammer henne når hun våkner midt på natta, da hender det jo at jeg sovner og at resten av natta tilbrnges der. Men hun godtar fint å begynne natta i egen seng og kan sove frem til mellom kl 3-4 på natta. Når hun først sover rundt vil hun jo da våkne i egen seng :)

Bryllupsplanleggingen begynner jo å ta seg opp, nå er det 2 mnd igjen. Trollemannen er faktisk avgårde nå å leverer siste invitasjoen så alle er levert ut. Vi planlegger litt innkjøp av alkohol de nærmeste ukene. God hjelp fra mine foreldre heldigvis! Jeg kjøpte bordkort i går. Får hjelp av en venninne til å pynte og lage de ferdige. Jeg mangler litt sølv som må på plass på belte. Det tar litt på økonomien om dagen så jeg ser faktisk veldig frem til å få dette overstått, men gleder meg selvfølgelig til den store dagen. Hvordan går det med din planlegging Skytte? :)

Jeg har klart å pådra meg influensa, smittet av mannen. Da er det jo uhyre slitsomt å ha lille G alene. Mamma og pappa tilbød seg å hente henne i stad og ha henne til i kveld og gi henne morsmelkerstatning. Tross at jeg synes det ikke er noe allright å være borte fra henne så valgte jeg å ta i mot det tilbudet, er utrolig sliten nå og har nesten 39 i feber så jeg trengte sårt litt tid for meg selv i sofaen. Det er helt merkelig tomt her nå og jeg kjenner det er helt rart å ikke ha henne her! Heldigvis kommer mannen snart hjem så jeg kan døyve separasjonsangsten min..

Nå skal jeg bare sende en liiiiten melding til mamma og høre at alt går bra med lille G så kanskje jeg får noen minutter på øyet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber og snørr her også..! Idag var første dagen S var i bhagen på 1,5 uke.... Det har tidvis vært slitsomt. Misunner deg som har foeldrene dine så nære. Det må du bare nyte:)

Håper du er bedre idag!

Vi har akkurat fått adresser på de siste invitasjonene så de skal jeg sende når jeg kommer meg til byen. Ellers har vi begynt å dele ut dem som ikke skal sendes.

Har handlet inn veldig mye av det vi trenger, unntatt lys, servietter og alkohol:)

Det viktigste vi må få ordnet nå er et band!

Ellers er bordkortene klare til å monteres og skrives på når vi vet hvem som kommer:)

Og vi har fått et par kollegaer av mannen til å passe baren!

Så har jeg laget en liste over folk jeg skal fri til som hjelpere med serveringen:)

Tror vi har sånn høvelig kontroll og er i rute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Offhh...jeg er elendig på dagboka tidvis! men det er jo så kjekt med et sted å hive ned tanker og få litt respons av noen trofaste og tålmodige sjeler ;) dagene forsvinner og det skjer jo så mye!

Bordkortene begynner å ta form. Jeg venter på de siste som skal svare på invitasjonen. Fristen er 1.april. Har kjøpt sånne små hvite "brettekort" som jeg skal lime på navn og et lite eventyrbilde og skrive eventyrfigur på. Hver gjest er en egen eventyrfigur. Det er et helvete å finne bilder til alle for å si det mildt...

Servietter til middag er kjøpt inn, hvit papir-damask duk som vi klipper opp når vi deler til småbord etter middag. Fått fatt på lysestaker samt hvite roser som skal pryde bordet. Skal på plass mer blomster samt en blå løper i eglevev-stoff. All øl og vin er nå på plass etter en sverigetur for noen dager siden. Blir en tur til for å få på plass sprit til baren.

Jeg driver å titter på alle de ulike måtene mankan velge mellom ved selve ekteskapsinngåelsen og overrekelse av ringer samt valg av salmer osv. Mye å ta stilling til. Vi skal på møte med presten i april.

Har fått på plass 2 stk på kjøkkenet. Må nok ha en til. driver å frir til venner og kjente ift kakebaking, det ser ut til å gå glatt!

vi forsøker også å få til hest og kjerre som skal kjøre oss til og fra kirka. Spørs hvor dyrt det blir så tar det litt som en bonus om det går i boks.

Lille G vokser som bare det! Hun smiler og er fornøyd med tilværelsen, kolikken har endelig begynt å avta hvilket betyr mer uthvilte foreldre ;) hun har begynt å fatte intresse for en del leker. fikk anbefalt en molekylleke av en venninne som er lett å gripe fatt i. Fant den flere steder på nett, vanvittig dyr! Mellom 200-300 kr litt avhengig av hvilken butikk. Fant en annonse på finn.no, der var det jammen en som solgte en hel bærepose med leker, deriblant molekylleken og en del andre dyre gode leker som passer fra nå av og fremover. 200 kr for alt så nå har lille G leker så det tyter ut ørene hennes ;)

I kveld blir det hjemmelaget pizza og salat og venninnebesøk! :hjerte: Mannen jobber seint både i dag og i morgen.

Tror jeg skal ta meg en runde i boka di nå Skytte og håpe på å bli smittet av litt effektivitet så kanskje jeg får gjort noe fornuftig nå som G sover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok å henge fingrene i med forberedelsene, skjønner jeg! Skal dere ha et tema? Siden dere skal ha disse eventyrfigurene mener jeg? :sjenert:

Så kjekt å få handlet inn masse leker! Vi har også begynt å titte litt på leker nå. Foreløpig har vi nok (har fått en del), men tenker det er greit å handle inn litt, for plutselig trengs det vel i massevis for å ha litt å variere mellom ;)

Håper du koste deg med venninnebesøk i går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...