Gå til innhold

Spørsmål ang bruk av Dalacin.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle!

Jeg lurte på om Dalacin (ansiktsvannet, ikke lotion) kun skal brukes rett på urenheter, eller kan det også brukes som forebyggende når huden er fin?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker også Dalacin. Bruker den forebyggende i de delene av ansiktet der kvisene dukker opp med jevne mellomrom, men også på urenheter. Den virker ved å hemme bakterieveksten som danner nye urenheter, så når kvisene allerede er der, er jo liksom for sent. Tror ikke den har så stor effekt på eksisterende kviser uansett, den virker først og fremst forebyggende. Jeg har forresten tenkt å gå over til lotion, for jeg blir tørr i huden av ansiktsvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror du ikke den har effekt på urenheter som allerede er der? Legen sa jeg kunne bruke den om det kom noen kviser. Men men, fint at den kan brukes som forebyggende. Hvor ofte tar du på da? Står på lommelegen at den ikke skal brukes i mer enn 3 måneder, men det er vel i strekk? Man kan vel smøre på et par ganger i uka kanskje for å forebygge?

Synes det sto lite i pakningsvedlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - det ble kanskje litt feil. Mente ikke at den IKKE har effekt på eksisterende urenheter, men at den viktigste effekten er forebyggende. Sånn har jeg oppfattet det i hvert fall. Jeg smører den over hele de områdene jeg vanligvis får kviser, f.eks. haka, men jeg bruker Basiron i tillegg når jeg kjenner at en underjordisk bombe er på vei. Basiron tar jeg bare rett på kvisa, men Dalacin bruker jeg på litt større områder. Jeg bruker fuktighetskrem etter at jeg har tatt på Dalacin, for ikke å tørke ut helt. Er enig i at informasjonen i pakka ikke var noe god.

Jeg har brukt den hver dag, morgen og kveld, i hvert fall et halvt år nå - har ikke fått med meg at den bare skal brukes 3 måneder av gangen! Kanskje jeg må spørre ut legen min litt mer. Har fått den av fastlegen, ikke hudlege, så tror ikke han har så veldig greie på det ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Samme her, fikk det av fastlege.

Leste om det her.

Har du opplevd diarè? Høres ut som en merkelig bivirkning for noe man smører utvortes i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noen plager av noe slag, verken utvortes eller innvortes :)

Annet enn litt tørr i hud i kinnene hvis jeg bruker den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...