Miracl3 Skrevet 30. oktober 2003 #1 Del Skrevet 30. oktober 2003 Skal dere ha blomsteroppsatser ? Noen av dere som har andre kreative løsninger ? Syntes noen av disse blomsetroppsattsene er litt for stive og dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 31. oktober 2003 #2 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg synes ikke man trenger så mye bordpynt egentlig jeg, og det kan gjøres enkelt! Vi hadde 4 blomsteroppsatser + brudebuketten på bordene under middagen. I tillegg hadde vi små dramglass på stett med telys i. Rundt stetten hadde vu knytt sløyfebånd i grønt og gull (samme som på sangheftene). I tillegg hadde vi små gullkrukker med tannpirkere, som faktisk ble ganske dekorativt på bordet. Ellers så synes jeg at hver kuvert skal ha litt oppmerksomhet og at dette kan være pynt i seg selv. Her kan du se bilder av bordet vårt: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bor...orddekking1.jpg http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bor...orddekking2.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 31. oktober 2003 #3 Del Skrevet 31. oktober 2003 krem-fargede lys og høstløv.. kanskje noen epler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 31. oktober 2003 #4 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vi skal ha små, litt tykke glassklare telysholdere med seff telys i, noen mini roser i mørkerødt og lange eføyranker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smilet Skrevet 31. oktober 2003 #5 Del Skrevet 31. oktober 2003 Smilemannen har fått ansvar med å fikse borddekorasjoner, brudebukett og kanskje blomster i kirken (er usikker om jeg vil ha noe i hele tatt, da jeg gifter meg i jula og det er julepynt i kirken) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eiline Skrevet 31. oktober 2003 #6 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vi syntes også at slike dekorasjoner ble alt for dyrt, så defor skal min mamma lage dette for oss. Nå er hun veldig flink til å lage dekorasjoner og har lagd mange tidligere. Vi skal ha mørkerøde roser, eføy og brudeslør eller lillekongval Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 31. oktober 2003 #7 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vi hadde telysholdere (typen små glass) i tre fargenyanser og masse roseblader strødd utover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 31. oktober 2003 #8 Del Skrevet 31. oktober 2003 Små blomsteroppsatser (hvite og røde roser+litt grønt), samt hvite og røde kubbelys. Ble pent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 31. oktober 2003 #9 Del Skrevet 31. oktober 2003 Siden jeg skal ha vinterbryllup sliter jeg litt med pynten. Vi har hittil bestemt at vi skal ha hvite duker og service og alt det der. Som bordkort skal vi ta sånne gamledagse merkelapper (ligner på pakkelapper) med ringhull på kortsiden (i off-white) papp. På disse lappene skal vi skrive navnet til gjestene med (hva heter det nå) Kalligragi eller galigrafi bokstaver i blått. Deretter tar vi et silkebånd gjennom hullet (tynt i isblått) og knyter lappen rundt stetten på rødvinglasset. Oppe i glasset putter vi et tørket transparent hvit blad som du ser strukturene på. Bladet skal stå oppi glasset. Menyen laget i samme materialet som innbydelsen, dvs. transparent snøpapir med hvit papp bakgrunn. Denne legges ved siden av hver kuvert (menyen går i isblått og hvit med hvit silkebånd som holder den sammen på toppen i en sløyfe). Tror vi skal gjøre det samme i festprogram (hvis vi bestemmer oss for å ha det). Og samme lay outèn i kirkeprogram. Så har jeg laget serviett ringer i sølvståltråd som jeg har festet perler i isfarger som blått, grått, gjennomsiktig og hvit. Disse får en litt tøff og røff lay-out. Blomster er nå mitt problem siden jeg ikke er så glad i grønt. Ser for meg en moderne stil med masse vaser (små) med enten tullipaner eller liljer. Kanskje klynger med små flasker med kun en blomst i hver. Men jeg bør få et innslag av noen lyseblå blomster.... men finnes dette. Tror jeg vil ha litt sølvtrå snurret rundt blomstene. Som lys skal jeg enten ha islykter eller klynger med hvite kubbelys eller vanlige stake lys. Hva tror dere er penest ? Blir bordet mitt for hvitt ? :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 31. oktober 2003 #10 Del Skrevet 31. oktober 2003 Noe jeg syns er viktig å ta hensyn til ved bordpynt er å ikke ha dekorasjoner eller lys som er for høye. Det blir veldig forstyrrende og vanskelig å se den på andre siden av bordet... En venninne av meg løste det på en fin måte, hun hadde dekorasjoner i vaser som var kjempehøye og tynne. De buet seg ut helt øverst og der var det plassert nydelige dekorasjoner, der noe av blomstene hang ned. Vanskelig å forklare, men det var skikkelig originalt og utrolig lekkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 31. oktober 2003 #11 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vi pyntet bordene med lange eføyranker, hvite calla'er og orkideer. Blomstene hadde vi ikke i vase eller oppsats, men hadde dem liggende langs midten av bordene. Syns det ble veldig fint jeg! Er heller ikke så glad i tradisjonelle oppsatser som "sperrer" utsikten i over bordet... I tillegg hadde vi lave champagneglass (kjøpt billig på Ikea) med vann og flytelys i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2003 #12 Del Skrevet 31. oktober 2003 eføy og brudeslør eller lillekongval Du mener liljekonvall ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 14062003 - ulogget Skrevet 31. oktober 2003 #13 Del Skrevet 31. oktober 2003 Slik pyntet vi våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 31. oktober 2003 #14 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vi kjøper blomster selv og lager dekrasjoner. Vil ha små og enkle . Var i et bryllup hvor de bare hadde blomster som fløt i vannboller, veldig fint og dekrativt. Billig også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 31. oktober 2003 #15 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg tenkt først å ha blå duker, men siden lokalet sannsynligvis har hvite duker, tenkte jeg å heller ta en lang løper i mørkeblått midt etter bordet i stedet. Og så hvite kubbelys (eller kulelys), kanskje noen skåler med vann, hvite roser og flytelys... Eller hvite blomster av et eller annet slag liggende etter bordet. Det blir ikke noen blomsteroppsats i alle fall. Skal ha noen små, søte keramikksnømenner som jeg fester borkortene til. Hvitt servise såklart, og blå servietter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 31. oktober 2003 #16 Del Skrevet 31. oktober 2003 Tex - pussig hvor enige vi er av og til! Vi skal ha lange eføyranker langs bordet, og mørkerøde mini-callaer og champagnfargede roser her og der. Ingen høye ting, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Skrevet 31. oktober 2003 #17 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg var i et bryllup i sommer der de hadde pyntet med skiferheller (sånne som ble brukt til tak). Disse ble lagt midt på bordet med et visst mellomrom. Tre kubbelys i forskjellige høyder ble satt på den ene siden og en liten diskrè "blomsterball" på den andre siden. Dette ble dekorativt og elegant. -Ikke minst var det veldig enkelt å sette på plass...for den som skal pynte/dekke bord...(det var jo meg da hi,hi) Tror jeg skal adoptere dette forslaget selv hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. november 2003 #18 Del Skrevet 1. november 2003 Det hørtes fint ut, Måne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 1. november 2003 #19 Del Skrevet 1. november 2003 Bordpyntingen tar hotellet seg av, jeg bare sier hva slags blomster jeg vil ha. Er ikke så veldig viktig for meg, så denne ordningen passer meg perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 1. november 2003 #20 Del Skrevet 1. november 2003 Vi skal ha noen dekorasjoner som jeg fant i julemagasinet til KK. Noen med små tynne lys og blomster inimellom. Jeg er ikke flink til å forklare... Ellers så har jeg ikke tenkt så langt enda. Tar det litt som det kommer faktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå