Gå til innhold

Kjæresten min fløy på meg

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sagt at ts har fortjent den behandlingen hun fikk, og i hvert fall ikke at hun var skyld i det selv. Jeg uttaler KUN på generell basis, at det aldri er godt og vite, -

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest voksen dame

Til TS :klemmer:

Har lest gjennom denne tråden og du har min fulle støtte og sympati, det han gjorde mot deg var helt forkastelig og du bør absolutt revurdere hele forholdet til denne mannen.

Jeg synes som en annen her også nevner at det med vilje å dytte hardt over ende en nylig ryggoperert person er mye verre en et enslig slag ville vært. Det er så utrolig stygt gjort at jeg har nesten ikke ord.Og det å bli tatt kvelertak på er som en trussel om at han ønsker livet av deg. Absolutt ingenting å ta lett på.

Kun du kan ta avgjørelsen om å avslutte forholdet, men uansett er det nok best å holde deg unna han en stund og snakk med noen gode venner eller fagfolk om denne hendelsen.

Og til dere som forsvarer bruk av vold hvis offeret er provoserende nok, skam dere, det finnes ingen unnskyldning for bruk av vold. Jeg jobber i barnehage og det er faktisk noe av det som barna får lært veldig tidlig der, uansett hvor slem og provoserende andre kan være mot deg, så har du aldri lov til å slå.

Kanskje enkelte lesere her hoppet over den barnelærdommen.

Faren ved å spørre om råd her inne er at det er så utrolig mange forskjellige mennesker som kan svare og du vet ingenting om de er 40 eller 14 år (mentalt eller fysisk).

Og til dere som leser ting mellom linjene og krangler med gud og hvermann her inne om en såpass alvorlig sak. Kan dere ikke heller konsentrere dere om å svare TS på det hun spør om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym mann

Tull og tøys. Du kan kalle det er usaklig, personangrep etc., men mobbing er det ikke.

Nå får du snart slutte å dikte opp ting her. Det er ganske søkt å begynne å fantasere om grunnen til voldsbruken og kjærestens bakgrunn her - det er ikke viktig. Hvis man har problemer så tar man disse opp, man bruker ikke vold! Ferdig med det!

Jeg har mange ganger vært irritert av damer. Man løser det med å gå bort og la dama bli igjen for seg sjøl og trasse, og forklare at man går pga hun oppfører seg som en dritt.

Kjæresten til TS kunne fint ha reagert med å si: "Hent sakene dine og så drar du hjem. Jeg vil ikke ha med deg å gjøre når du er sånn!" Eller så kunne han ha gjort det jeg ville valgt. "Gå og sov. Jeg sover hos en kompis. I morgen når jeg kommer hjem bør du ha dratt ,for jeg er så pissed på deg at jeg vil ikke seg seg nå."

Men å klikke og slå- det går ikke an.

De damene i tråden som ikke forstår det tror jeg- hvis jeg skal tolke og dikte - at bor med/er i voldelige forhold og de greier ikke å innse at de bør dra sin vei...

ELLER så er de en voldelig bitch som vil forsvare seg selv pga de ofte klikker på kjæresten sin og gjør voldelig dritt mot han.Derfor sier de at det er ikke alvorlig og at man kan forandre seg.

Har sjøl opplevd å blitt slått av damer som mente de hadde full rett til å slå deg, spenne til deg, klore deg, brenne deg med røyken sin, lugge i håret og andre ting pga de var sur på at du ikke gjorde nøyaktig som de hadde tenkt...En dame slo meg pga jeg kjøpte en baguette som jeg ikke ville spise opp alikevel, og hun sa jeg alltid sa til henne å ikke sløse med penger. Da sa jeg at jeg kunne ikke vite at jeg ikke skulle spise den. Men hun ville krangle om ting jeg hadde sagt om penger og plutselig slo hun meg og klorte med neglene i ansiktet, som sjefen min kunne se på jobben neste dag.

Folk som sjøl slår er mest trolig til å forsvare å slå andre.

Folk som sjøl har mishandlet kjæresten er mest trolig til å si at man kan forandre seg etterpå... Men det gjør de somregel bare til neste gang de blir sint.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa aldri at vold var greit, eller at provokasjon er en unnskyldning for at noen bruker vold, og jeg ser heller ikke behov for å definere NÅR vold som følge av provokasjon er legitimt eller ikke - men, rent i forhold til loven og det å evt bli dømt for vold så er det slik at man skiller mellom grad og type vold mtp dom og det er slik at om man provoserer frem en voldshandling KAN det føre til at den som utøver vold tilkjennes formlidende omstendigheter - ergo er det selv i loven lagt et ansvar på den som bevisst provoserer også.

TS skriver at hun er klar over at hun provoserer - ergo fastholder jeg at hun tildels må ta ansvar for at hun provoserer, ikke for volden men for det som evt utløser den dersom hun VET at det er pga hennes provokasjoner.

Når det gjelder mishandling og voldelige forhold, psykopater etc så ser jeg ikke helt hvordan man kan dra en sammenligning mellom et liv i et slikt forhold og en engangshendelse som kom etter provokasjon og krangling.

Jeg forsvarer IKKE at TS sin fyr gikk over streken, jeg sier bare at JEG kan se at det kanskje ikke bare var hans feil at han mistet besinnelsen basert på det TS selv skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det alle sier. Men er også enig i at det finnes to sider av en sak. Jeg er selv en jente og gikk løs på eksen min en gang da vi kranglet i fylla. Jeg vet selv at dette aldri kommer til å skje igjen. Det var mye jeg var forbanna for akkurat da. Og ignorant som eksen bli blir i fylla følte jeg at dette var den eneste måten å få han til å ense at jeg var der. Jeg skal ikke gå for mye inn på hva vi kranglet om. Men vil bare at TS skal vite at det ikke er sikkert han kommer til å gjøre det igjen. For jeg vet jeg aldri ville gjort det selv. Men for all del det er ditt eget valg. Og for å tenke på din egen sikkerhet kan det være lurt å kontakte politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aaah the drama - ringe politiet og si hva? Jeg krangla med typen og var litt provoserende så han klikka på meg - nå flere dager etterpå er jeg bekymret for at han var voldelig og vil melde han???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det alle sier. Men er også enig i at det finnes to sider av en sak. Jeg er selv en jente og gikk løs på eksen min en gang da vi kranglet i fylla. Jeg vet selv at dette aldri kommer til å skje igjen. Det var mye jeg var forbanna for akkurat da. Og ignorant som eksen bli blir i fylla følte jeg at dette var den eneste måten å få han til å ense at jeg var der. Jeg skal ikke gå for mye inn på hva vi kranglet om. Men vil bare at TS skal vite at det ikke er sikkert han kommer til å gjøre det igjen. For jeg vet jeg aldri ville gjort det selv. Men for all del det er ditt eget valg. Og for å tenke på din egen sikkerhet kan det være lurt å kontakte politiet.

Som du sier, Alle kan miste hodet EN gang... Det betyr ikke at man er hverken psykopat eller voldelig..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

latterlig at de fleste støtter ts her uten å vite hva som egentlig hendte. nei , det er aldri greit å slå eller bli fysisk men den verbale mishandlingen for å provosere kvinner til tider driver med er faen ikke ok det heller. og når mannen da blir provosert nok og blir fysisk så oppfører de seg som stakkarslige jenteunger.

en venn av meg dytta sin kjæreste over ende en gang vi var på byen. jeg syns ikke det er ok i det hele tatt men etter å ha hørt henne provosere i timesvis så fortjente ho det mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.. Alle kan gjøre feil. Gi han en sjanse, men skjer det igjen må det jo bli konsekvenser. Alle kan endre seg - jeg vet (men husker ikke) selv at jeg har vært voldelig en gang i påvirket tilstand. Jeg hater meg selv for det og vil aldri gjøre det igjen!

Typisk attitude nå er jo "I don't need nobody" nå, men det skal ikke være sånn.. Det handler aldri bare om deg - så du får veie det opp nøye og gi det noen måneder. Forhåpentligvis var det jo et engangstilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

latterlig at de fleste støtter ts her uten å vite hva som egentlig hendte. nei , det er aldri greit å slå eller bli fysisk men den verbale mishandlingen for å provosere kvinner til tider driver med er faen ikke ok det heller. og når mannen da blir provosert nok og blir fysisk så oppfører de seg som stakkarslige jenteunger.

en venn av meg dytta sin kjæreste over ende en gang vi var på byen. jeg syns ikke det er ok i det hele tatt men etter å ha hørt henne provosere i timesvis så fortjente ho det mener jeg.

Jeg ble revet overende av en jeg var sammen med og fikk hjernerystelse, men jeg hadde vært en kjerring i kanskje en time. Alkohol påvirker ingen bra, det var ikke greit at jeg ble slengt i bakken men det var heller ikke greit at jeg var en kjerring heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig med de over. Jeg har også vært en bitch og vært veldig verbal og i fysisk hinder uten at jeg var nær han egentlig. etterhvert ble han s lei at han tok tak i meg og rev meg vekk så skjorta mi ble ødelagt, selv om det ikke var intensjonen hans. jeg kunne fint fått andre til å tro at han var en voldelig drittsekk om jeg ville, men det er han ikke. men jeg var ikke noe bedre, jeg var faktisk mye verre selv om jeg ikke var direkte fysisk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tragisk at det er så mange som helt seriøst mener at TS kan skylde seg selv. :blink:

Vold er per definisjon ulovlig og straffbart. Og spekulere i hva TS har sagt og hvor provoserende hun har vært, blir helt hinsides - hvor mange er det som ikke blir litt urimelige når de krangler? Det gir da virkelig ikke andre rett til å utøve vold. Og det er ingen tvil om at det TS ble utsatt for, er vold.

Jeg tror ikke et øyeblikk på at det sprakk for ham og at han ble så provosert at han ikke klarte å styre seg. Merkelig i så fall at det så beleilig sprakk for ham akkurat i det de var i gården til kjæresten og ikke lenger på et offentlig sted.Jeg tror han helt bevisst ventet til de var på et sted hvor det ikke var noen andre før han eksploderte. Han truet og skremte og gikk bevisst inn for å skade henne - hun har nylig gjennomgått en ryggoperasjon, også utsetter han henne for slik? Jeg synes det er fryktlig trist at noen faktisk forsvarer en slik oppførsel. :(

Og til dere som synes det er å overragere å kalle dette for vold og at alle kan ha en glipp: Hvis han hadde stjålet en bil - burde man være like overbærende da? Hva om det var din bil han stjal? Hva om han hevdet at han syntes bilen var så fristende at han rett og slett ikke kunne la være å stjele den? Hadde du syntes det var greit da?

Endret av pøbelsara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av oss kan si det er hennes skyld eller hans skyld. Det må hun bedømme selv - kjenne på om det er noe å ta vare på, tenke etter om hun stoler på han og om han er verd å tilgi.

Jeg har nevnt litt om meg her - men jeg har aldri sagt at hun kanskje provoserte.

Vold er ikke ok men i rus kan det skje mye!!! Kanskje man heller skal kutte ned på drikke?

UANSETT - alle kan gjøre feil og man skal lære hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnakeOil

Synes kontrasten til DENNE TRÅDEN er slående.

Kvinner skal kunne reagere som imbesille idioter mens menn skal sitte der å ta det uten å mukke...?

Hvem sa likestilling....?

Hørte ikke...

Jeg har aldri selv slått jenter men må si jeg er SVÆRT forundret og overasket over hvor langt dere tror dere kan strekke strikken, spesielt i fylla. Pikkfornærmelser, "jeg skal knulle den og den", slå til med flat hånd, sparke i ballene, spytting osv, finnes ikke grenser for hva slags tilbakestående handlinger dere tror dere kan slippe unna med.

...i tillegg er jeg svært positivt overasket over hvor mange av gutta som likevel aldri legger sin hånd på kvinnen i sinne.

Menn er mennesker de også, etter det jeg kan skjønne, har ikke TS sagt en skit om hva hun spesifikt har sagt eller gjort, hun klarte det mesterstykket å få det til å koke over for fyren, om han er en normal fyr, føler han seg garantert liten etter dette, da han antakelig er 110% klar over at slikt skal ikke en mann reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en oppførsel! :frustrert: jeg hadde slått tilbake! Men så er det jo meg da... Det kan være farlig å slå tilbake, da fyren virker ganske aggressiv når han drikker. Enten slutter han å drikke, eller så går du fra ham. Ikke finn deg i slikt, og som mange her har allerede nevnt - har han gjort det før, vil han gjøre det igjen og igjen be om unnskyldning for å slippe unna... Han har vært brutal mot deg - vær brutal tilbake. La han få svi for det han har gjort!

SnakeOil: Ja, damer kan være ordentlig frekke i kjeften de og, det vet jeg av erfaring for jeg kan være en skikkelig bitch til tider jeg også, men det rettferdiggjør ikke vold! En fyr med vett i hodet stikker av og lar dama bare kjefte så mye hun vil ut i løse lufta, til hun roer seg ned. Han flyr da ikke på henne slik!

TS: Jeg forstår deg, har det slik selv - kan provosere no sinnssykt under en krangel. Men uansett, poenget mitt er at vold aldri er rett middel å bruke.

Endret av genacvale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bernard

Ikke finn deg i slikt, og som mange her har allerede nevnt - har han gjort det før, vil han gjøre det igjen og igjen be om unnskyldning for å slippe unna... Han har vært brutal mot deg - vær brutal tilbake. La han få svi for det han har gjort!

SnakeOil: Ja, damer kan være ordentlig frekke i kjeften de og, det vet jeg av erfaring for jeg kan være en skikkelig bitch til tider jeg også, men det rettferdiggjør ikke vold! En fyr med vett i hodet stikker av og lar dama bare kjefte så mye hun vil ut i løse lufta, til hun roer seg ned. Han flyr da ikke på henne slik!

Så mannen skal stikke av?

Jeg foreslår at han gjør det slutt med henne på stedet. Har hun kjeftet slik det en gang, så vil hun gjøre det igjen. Hun bør få svi for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannen skal stikke av?

Jeg foreslår at han gjør det slutt med henne på stedet. Har hun kjeftet slik det en gang, så vil hun gjøre det igjen. Hun bør få svi for det.

Kjefting brekker ikke ribbein. Kjefting gir ikke blåmerker. Vold er noe helt annet. Kjeft kan man faktisk overse der og da - og heller ta en prat med dama i ettertid, slik at hun skammer seg over sin oppførsel. Man skal aldri slå! Har man slått, betyr det at man har sunket enda lavere enn den som har kjeftet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernard

Kjefting brekker ikke ribbein. Kjefting gir ikke blåmerker. Vold er noe helt annet. Kjeft kan man faktisk overse der og da - og heller ta en prat med dama i ettertid, slik at hun skammer seg over sin oppførsel. Man skal aldri slå! Har man slått, betyr det at man har sunket enda lavere enn den som har kjeftet...

Hvordan skal hun lære folkeskikk om hun vet at det hun sier og gjør ikke får konsekvenser?

Akkurat som med barn, så kan man ikke vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...