Gjest Fortvilet jente Skrevet 21. mars 2011 #1 Del Skrevet 21. mars 2011 Samboeren min og jeg har vært sammen i litt over 2 år, og samboere i ca. 1 år. Vi er 20 og 22 år gamle.. I det siste har han forandret seg veldig i oppførsel, og det har skjedd på kort tid. Før da jeg kom hjem fra skole/jobb stod kom han bort til meg og sa at han var glad for å se meg. Han var søt og morsom, og vi lå alltid ved siden av hverandre i sofaen og så på tv sammen. Han ga meg komplimenter, sendte meg søte sms, spurte hvordan jeg hadde det, kysset meg osv.. På kort tid har han blitt veldig inneslutta og sier nesten ingenting til meg når vi er hjemme sammen. Hvis jeg legger meg ved siden av han i sofaen, så vrir han seg vekk, og det ender med at vi ligger i hver vår sofa uten å si noe til hverandre. Når jeg kommer hjem får jeg ikke et hei engang, han bare sitter og glor inn i TV-skjermen. Før var vi mye sammen på kveldene og lagde god middag sammen osv, men nå er han omtrent aldri hjemme.. Han er ute og møter kompiser til langt på natt. Nå har han bestemt at både fredag og lørdag er dager hvor han ikke skal være hjemme uansett, fordi det er en fast "være med gutta"-dag. Hvis jeg spør han f.eks om vi skal på kino på fredag kveld kan han si "Nei, jeg tror kanskje jeg skal være med gutta da": Jeg: "Men har du avtalt noe med dem?" Han: "Nei, ikke enda". Jeg: "Men da kan jo vi avtale nå, hvis du ikke har noe planlagt". Han: "Nei, det er fredag.. Da skal jeg være med gutta". Osv.. Dette er bare et eksempel. I går satt jeg meg ned med han og spurte om noe var i veien, og om han hadde noe på hjertet som han ikke hadde fortalt meg.. Han sa bare "Nei, det er ingenting". Jeg fortalte han at jeg syns han hadde forandret seg veldig osv, men han bare gadd ikke å svare og gikk for å se på TV istedet. Jeg foreslo at vi skulle legge oss litt tidligere så vi rakk å ha sex før vi skulle sove for å lette på stemningen, og han bare nikket og vi ble enige om at vi skulle det. Da vi skulle legge oss så la jeg meg inntil han, men han var bare kald og følelsesløs. Han begynte å snakke om helt andre ting, og var ikke helt til stede. Når han gjør det, så pleier jeg bare å snu meg bort, og han legger seg alltid inntil meg igjen. Jeg snudde meg bort igår, men han la seg ikke inntil meg igjen. Han bare la seg til for å sove.. Jeg var 100 % sikker på at han kom til å legge seg inntil meg, så jeg fikk skikkelig sjokk da han bare la seg rett ut for å sove. Før har det alltid vært sånn at han har mer sexlyst enn meg, og det er aller første gang han noengang ikke har villet ha sex.. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med han. Han vil jo ikke fortelle meg hva det er! Når vi begge er hjemme fra skole/jobb i kveld vil jeg spørre han rett ut om han rett og slett holder på å miste følelsene for meg. Jeg gruer meg veldig, for jeg er veldig redd for å få det svaret jeg ikke vil ha. Men jeg orker ikke leve sånn mer.. Vet egentlig ikke hva jeg ville med innlegget.. Men håper noen vil komme med noen synspunkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belissimo Skrevet 21. mars 2011 #2 Del Skrevet 21. mars 2011 Samboeren min og jeg har vært sammen i litt over 2 år, og samboere i ca. 1 år. Vi er 20 og 22 år gamle.. I det siste har han forandret seg veldig i oppførsel, og det har skjedd på kort tid. Før da jeg kom hjem fra skole/jobb stod kom han bort til meg og sa at han var glad for å se meg. Han var søt og morsom, og vi lå alltid ved siden av hverandre i sofaen og så på tv sammen. Han ga meg komplimenter, sendte meg søte sms, spurte hvordan jeg hadde det, kysset meg osv.. På kort tid har han blitt veldig inneslutta og sier nesten ingenting til meg når vi er hjemme sammen. Hvis jeg legger meg ved siden av han i sofaen, så vrir han seg vekk, og det ender med at vi ligger i hver vår sofa uten å si noe til hverandre. Når jeg kommer hjem får jeg ikke et hei engang, han bare sitter og glor inn i TV-skjermen. Før var vi mye sammen på kveldene og lagde god middag sammen osv, men nå er han omtrent aldri hjemme.. Han er ute og møter kompiser til langt på natt. Nå har han bestemt at både fredag og lørdag er dager hvor han ikke skal være hjemme uansett, fordi det er en fast "være med gutta"-dag. Hvis jeg spør han f.eks om vi skal på kino på fredag kveld kan han si "Nei, jeg tror kanskje jeg skal være med gutta da": Jeg: "Men har du avtalt noe med dem?" Han: "Nei, ikke enda". Jeg: "Men da kan jo vi avtale nå, hvis du ikke har noe planlagt". Han: "Nei, det er fredag.. Da skal jeg være med gutta". Osv.. Dette er bare et eksempel. I går satt jeg meg ned med han og spurte om noe var i veien, og om han hadde noe på hjertet som han ikke hadde fortalt meg.. Han sa bare "Nei, det er ingenting". Jeg fortalte han at jeg syns han hadde forandret seg veldig osv, men han bare gadd ikke å svare og gikk for å se på TV istedet. Jeg foreslo at vi skulle legge oss litt tidligere så vi rakk å ha sex før vi skulle sove for å lette på stemningen, og han bare nikket og vi ble enige om at vi skulle det. Da vi skulle legge oss så la jeg meg inntil han, men han var bare kald og følelsesløs. Han begynte å snakke om helt andre ting, og var ikke helt til stede. Når han gjør det, så pleier jeg bare å snu meg bort, og han legger seg alltid inntil meg igjen. Jeg snudde meg bort igår, men han la seg ikke inntil meg igjen. Han bare la seg til for å sove.. Jeg var 100 % sikker på at han kom til å legge seg inntil meg, så jeg fikk skikkelig sjokk da han bare la seg rett ut for å sove. Før har det alltid vært sånn at han har mer sexlyst enn meg, og det er aller første gang han noengang ikke har villet ha sex.. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med han. Han vil jo ikke fortelle meg hva det er! Når vi begge er hjemme fra skole/jobb i kveld vil jeg spørre han rett ut om han rett og slett holder på å miste følelsene for meg. Jeg gruer meg veldig, for jeg er veldig redd for å få det svaret jeg ikke vil ha. Men jeg orker ikke leve sånn mer.. Vet egentlig ikke hva jeg ville med innlegget.. Men håper noen vil komme med noen synspunkter. For mange av dagens ungdom er alderen "rundt tjue" altfor tidlig til å binde seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 21. mars 2011 #3 Del Skrevet 21. mars 2011 Dette er nok ikke det du vil høre, men for meg høres det ut som om følelsene hans har kjølnet ja... Og at han er for feig/umoden til å prate ordentlig om det. Du får bare ta tyren ved hornene og spørre ham rett ut. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zin Skrevet 21. mars 2011 #4 Del Skrevet 21. mars 2011 Det er jo ikke mulig å vite akkurat hva som foregår med ham. Jeg ser det som en mulighet at han er noe deprimert, og prøver å håndtere det på sin måte. Det å henge med venner kan være mindre krevende enn å være nær en kjæreste. Ikke nødvendigvis den muligheten det er størst mulighet for, men heller ikke umulig. Meg minner det om min forrige kjæreste. Han var over 30, men veldig usikker. Trolig på grunn av mobbing i barndommen. De vennene han hadde, klagde ofte over damene sine. Hva de fikk "lov til av kjerringa eller ikke". Min tolkning er at hans behov for å være en del av gjengen, ga han et større behov for å vise at de ble prioritert. Det resulterte bl.a i at jeg måtte dra søndag ettermiddag fordi han skulle se film med en kamerat. Vi hadde avstandsforhold, og hadde ikke sett hverandre på 4 uker og så hverandre bare i helger. Kameraten bodde 5 min unna. Jeg prøvde flere ganger å fortelle at jeg ble såret av alltid å bli nedprioritert(det var mange hendelser), men det var bare mas mente han. Og alle kjerringer maste. Helt til jeg ikke orket mer. Det var ikke fordi han ikke brydde seg, men mere umodenhet og usikkerhet. Han har prøvd å gjenoppta kontakten og lovet å forbedre seg. Han trodde aldri at jeg mente det da jeg sa at jeg var lei, fordi jeg ikke ropte og skrek. Så han mente jeg var utydelig. Mulig dette ikke har noe med hva samboeren din føler/mener, men bare et par tanker om mulige andre grunner enn at han ikke er glad i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 21. mars 2011 #5 Del Skrevet 21. mars 2011 Kanskje han ikke trives helt med å bo sammen - at det blir for tett for ham? Dere er unge mennesker og kanskje har dere flyttet sammen for raskt? Du kommer nok ikke utenom å snakke mer med ham. Kanskje du skal være så konkret at du spør om det er slik at han ikke trives med å være samboer? Og selvfølgelig kan det være slik at han ikke har de samme følelsene for deg mere. Det er iallefall noe som ikke stemmer hos dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 21. mars 2011 #6 Del Skrevet 21. mars 2011 Umulig å gi noe sikkert svar her selvsagt. Det må bli basert på egen erfaring. For meg så virker det som følelsene hans har kjølnet. Kanskje bare for en periode. Det skjer ikke så helt sjelden. Har også en mistanke om at han kanskje kan ha fått følelser for en annen. Handlingsmønsteret bærer preg av det, synes jeg. Det at forandringen skjedde plutselig er også et dårlig tegn i så måte. Er nok en alvorsprat som må til her. Det er ikke noe bra å gå i slik uvisshet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 21. mars 2011 #7 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg var slik mot min eks da mine følelser var borte, og da jeg hadde falt for en annen. Snakk med han du, men ikke forvent at han innrømmer noe eller forteller noe. Det eneste du trenger å høre er om han har mistet følelsene for deg, slik at du gå videre eller velder å bli og jobbe med det som evnt. er igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 21. mars 2011 #8 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg synes det virker som om du tenker helt riktig. Du bør nok bare spørre ham rett ut slik du hadde tenkt. Det er en mulighet for at du får svaret du ikke vil ha, men alternativet å leve slik som dere gjør nå frem til han får mannet seg opp og sagt det av eget intiativ. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå