Sheherasade Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Jeg bare lurer... Jeg har gått på p-plasteret Evran i åtte-ni år, og har vært superfornøyd med det. Det er jo utrolig enkelt. Man bare fester et plaster på kroppen og bytter det ut etter en uke, og lar være å bruke det når man skal ha mensen. Jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke flere bruker det. Alle snakker om p-piller, men jeg hører aldri noen snakke om p-plaster. For meg var det ikke noe alternativ å begynne med p-piller, som jeg synes virker utrolig slitsomt siden man må ta en pille hver dag til samme tid. (liker ikke piller heller...) Så til dere som bruker p-piller: hvorfor bruker dere ikke p-plaster i stedet? Har dere ikke hørt om det? Eller synes dere p-piller av en eller annen grunn er bedre?
sinne Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 hvor på kroppen har du plasteret? og hvordan blir det i dusjen ? har du merket noe forandring på sexlyst, humør, vekt osv? har brukt piller i så mange år, kuttet det ut for snart et år siden for ville ikke fylle kroppen min med mere hormoner... og har hatt det så bra uten, er derfor litt skeptisk til å begynne med prevansjon igjen
Sheherasade Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har det som regel på baken/hoftene et eller annet sted. Det går helt greit i dusjen, det sitter bra på helt til man tar det av. Eneste er at det kan bli litt svett under hvis man trener. Jeg merket absolutt ingen forandringer da jeg begynte med det. Jeg har aldri vært plaget av PMS eller noe heller, da. Så det er vel individuelt, som med p-piller.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Bruker det vel egentlig rett og slett fordi jeg ikke syns det er særlig attraktivt å være naken med et svært plaster på kroppen. Jeg liker best p-ring jeg:) 1
Sheherasade Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2011 (endret) Bruker det vel egentlig rett og slett fordi jeg ikke syns det er særlig attraktivt å være naken med et svært plaster på kroppen. Jeg liker best p-ring jeg:) He-he, så svært er det da vel ikke. Men merker man p-ringen ved samleie? Og hvordan holder den seg på plass? Endret 20. mars 2011 av Sheherasade
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 neida, p-ring setter man inn selv, det er en gummiring man klemmer sammen og dytter oppi http://www.oslojordmor.no/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=27 er ikke plastre rundt 3x5cm stort? 1
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Kan tenke meg det har noe med pris å gjøre jeg Spesielt blandt ungjenter som gjerne ikke har så høy inntekt
Thorn Skrevet 20. mars 2011 #8 Skrevet 20. mars 2011 Jeg brukte p-plaster i vel tre år, men gikk over til piller for halvannet år siden. Hovedgrunnen var fordi jeg begynte å reagere på limet i plasteret, og fikk dermed røde, kløende firkanter med små blemmer rundt på kroppen. I tillegg er pillene billigere, og jeg slipper det synlige plasteret på kroppen. Ellers var jeg fornøyd med plasteret!
Gjest Lollo Lolsen Skrevet 20. mars 2011 #9 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har aldri hatt problemer med p-ringen. Den ligger på plass til jeg tar den ut etter tre uker. Merker den ikke under sex, og har ingen bivirkninger. Plasteret ble rett og slett for synlig for meg. Jeg følte det som om jeg var borti det hele tiden.. 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #10 Skrevet 20. mars 2011 Jeg klarer ikke ppiller, er alt for surrete. Jeg trenger noe jeg kan dytte inn, klæsje på eller operere på plass og så glemme, ellers blir jeg garantert gravid:D
Sheherasade Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2011 neida, p-ring setter man inn selv, det er en gummiring man klemmer sammen og dytter oppi http://www.oslojordmor.no/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=27 er ikke plastre rundt 3x5cm stort? Ja, jeg så det settes inn av en selv når jeg googlet. Men merker man p-ringen ved samleie? Og hvordan holder den seg på plass? Plasteret er 4x4 cm stort, og kan settes hvor som helst på baken, ryggen, magen, brystet eller overarmene. Selv foretrekker jeg det på baken/hoftene siden jeg ikke merker det der når jeg beveger meg. Det blir vel smak og behag, men jeg synes det er bedre med et plaster enn å måtte huske å ta en pille til samme tid hver bidige dag. Angående pris kan man jo kjøpe de minste pakkene hver gang så det ikke blir så dyrt, og jeg brukte det også som fattig student. Som sagt... jeg synes bare det er rart at så få bruker p-plaster.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #12 Skrevet 20. mars 2011 ringen er stor nok til at den ikke forflytter seg når den er satt på plass. De første gangene var det litt plundring og eksen fikk den med seg ut en gang, da hang den på snoppen hans som en rockering. Men etter en stund så finner man teknikken og jeg har ikke fått høre at den kan merkes. Faller ikke plasteret av i dusjen?
Dobbeltseng Skrevet 20. mars 2011 #13 Skrevet 20. mars 2011 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/09/21/408916.html
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #14 Skrevet 20. mars 2011 må lese litt mere om plaster tror jeg, det høres jo veldig enkelt ut...
Sheherasade Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2011 Nei nei nei, plasteret sitter på helt til man tar det av. Det sitter sånn sett bedre enn et "vanlig" plaster som detter av i dusjen. Mht blodpropp er det vel like stor sjanse for å få det med p-piller, tror jeg, så det bekymrer jeg meg ikke over. Godt nok prøvd ut til å slippe gjennom på det norske markedet uansett, tenker jeg meg.
sinne Skrevet 20. mars 2011 #16 Skrevet 20. mars 2011 hvordan får man p ringen ut igjen? kanskje litt dumt spørsmål men.... har virkelig ikke peiling...
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #17 Skrevet 20. mars 2011 Man huker den bare ut med fingeren:)
Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #18 Skrevet 20. mars 2011 Nei nei nei, plasteret sitter på helt til man tar det av. Det sitter sånn sett bedre enn et "vanlig" plaster som detter av i dusjen. Men om det sitter så hardt må det jo gjøre rimelig vondt å ta det av?
Gjest Iah Skrevet 20. mars 2011 #19 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har rett og slett ikke lyst til å gå rundt med et plaster på kroppen. Ikke ser det særlig lekkert ut heller mot slutten av uken etter flere klesskift og dusjer. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. mars 2011 #20 Skrevet 20. mars 2011 Jeg bare lurer... Jeg har gått på p-plasteret Evran i åtte-ni år, og har vært superfornøyd med det. Det er jo utrolig enkelt. Man bare fester et plaster på kroppen og bytter det ut etter en uke, og lar være å bruke det når man skal ha mensen. Jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke flere bruker det. Alle snakker om p-piller, men jeg hører aldri noen snakke om p-plaster. For meg var det ikke noe alternativ å begynne med p-piller, som jeg synes virker utrolig slitsomt siden man må ta en pille hver dag til samme tid. (liker ikke piller heller...) Så til dere som bruker p-piller: hvorfor bruker dere ikke p-plaster i stedet? Har dere ikke hørt om det? Eller synes dere p-piller av en eller annen grunn er bedre? Kanskje fordi plasteret er synlig og ser lite pent ut?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå