Gå til innhold

mann på ledighetstrygd

Gjest bare lurer

Anbefalte innlegg

Gjest bare lurer

Jeg har ei venninne som har hatt en samboer i et års tid. Han er uten jobb og søkte visstnok ledighetstrygd i november, han har fortsatt ikke fått noen penger?

Jeg mistenker at denne fyren lurer venninna mi trill rundt, hun betaler alt pga at han ikke har noen penger.

Men jeg mener at han burde fått penger forlengst nå, nav kan jo ikke la folk gå i 4-5 mnd uten å få noen som helst form for støtte?

Vet egentlig alt for lite om sånt, men synes det høres merkelig ut?

Har noen her inne noen peiling på hvordan sånt fungerer?

Er bare så veldig skeptisk på denne fyren, og venninna mi er så veldig snill og godtroende. Hun sliter veldig med å få endene til å møtes og han bidrar som sagt ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er dagpenger det er snakk om så bør han deinitivt ha fått dem nå, med mindre han fikk avslag/ikke har krav på det.

Jeg søkte i beg av januar, og fikk penger i midten av mars. Behandlingstiden er 3 uker, men noen må gå et par uker til før de får penger...

Høres rart ut at han ikke har fått dem enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer

Ja synes dette er så merkelig, venninna mi må låne penger rundt omkring pga at hun ikke får endene til å møtes, og han betaler som sagt ikke noe.

Han påstår selv at han har krav på mye penger pga at han har tjent veldig mye de 3 tidligere årene. Uansett så kan jeg ikke forstå at det er mulig å måtte gå så lenge å vente. Uten å få noe som helst liksom? Har man ikke krav på å få noe akutthjelp hvis behandlingstiden drar ut? Og går det virkelig an at den drar ut så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes dette er så merkelig, venninna mi må låne penger rundt omkring pga at hun ikke får endene til å møtes, og han betaler som sagt ikke noe.

Han påstår selv at han har krav på mye penger pga at han har tjent veldig mye de 3 tidligere årene. Uansett så kan jeg ikke forstå at det er mulig å måtte gå så lenge å vente. Uten å få noe som helst liksom? Har man ikke krav på å få noe akutthjelp hvis behandlingstiden drar ut? Og går det virkelig an at den drar ut så mye?

hu kan sjekke skattelisten for å se om han har tjent så mye som han sier. Uansett så er det et tak hos nav.

Hun kan be han ringe nav mens hun hører på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det komer jo div brev fra Nav etter man har søkt. Det komer ialefall to brev....har hun mulighet til å lese de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som har hatt en samboer i et års tid. Han er uten jobb og søkte visstnok ledighetstrygd i november, han har fortsatt ikke fått noen penger?

Jeg mistenker at denne fyren lurer venninna mi trill rundt, hun betaler alt pga at han ikke har noen penger.

Men jeg mener at han burde fått penger forlengst nå, nav kan jo ikke la folk gå i 4-5 mnd uten å få noen som helst form for støtte?

Vet egentlig alt for lite om sånt, men synes det høres merkelig ut?

Har noen her inne noen peiling på hvordan sånt fungerer?

Er bare så veldig skeptisk på denne fyren, og venninna mi er så veldig snill og godtroende. Hun sliter veldig med å få endene til å møtes og han bidrar som sagt ingenting.

Det å leve på Nav er å leve på sparebluss. Så er man litt sleip skaffer man seg andre inntekter for å kunne opprettholde ett normalt liv. Man kan drive med salg av sprit, utnytte damer, eller gjøre ett eller annet svart arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...