Gå til innhold

Samboer følger med på alt jeg gjør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...

Han har vært veldig sjalu, men dette har gått over (virker det som).

Før sjekket han meldingene mine, facebook, KG og andre forumer hele tiden, logget seg inn på mine brukere og slikt for å finne alt.

Jeg har aldri gjort noe mot han, ikke annet enn å kanskje få ut litt frustrasjon over denne sjalusien til bestevenninnen min via meldinger på facebook (pga dette klikket han på meg)

Jeg tok meg en prat med ham i høst, og han lovte han skulle slutte.

Han kom hjem her om dagen fra jobb, og jeg måtte låne laptopen hans for å sjekke nettbank, det fikk jeg lov til (jeg spør alltid). Der sto alle sidene mine åpne igjen, alt jeg er innpå på nettet. Jeg spurte med en gang hva dette var fornoe og han sa det rett ut, at han hadde fulgt med mens han var på jobb.

Jeg forklarte at jeg følte at han innvaderte privatlivet mitt på en veldig dum måte, og at om han spør kan han gjerne få sjekke alt mulig.

Men i dag igjen fant jeg ham snokende på telefonen min...

Hva skal jeg gjøre?

Er det rart av meg å reagere på denne måten? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kommer han seg inn på FB profilen din? Har du gitt han passordet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han har jo virkelig problemer, så her har du faktisk rett til å ikke gjøre. Sjekke mail og alt sånt er faktisk som å sjekke andres brev og post!

At du orker å være sammen med en som tydligvis ikke stoler på deg! Hvor er grunnlaget for et godt forhold liksom..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoW, det må jeg si....

Du føler han innvaderer privatlivet ditt?

Hør frøken, det han gjør er faktisk i grenseland rent lovmessig så jeg tror trygt du kan si han går langt over streken for "føler"

Faktisk er han langt over "veldig sjalu" også - jeg vil påstå han er over på sykelig sjalusi i så stor grad at det kanskje fortjener en diagnose og en seriøs prat med en prof. på området for å få hjelp for det er så langt fra normal oppførsel selv for en som er sjalu...

Sjalus kommer ALLTID innenfra hos individet, ALLTID - det er den sjalu som har et problem og må løse dette, det er ALDRI partneren som er skyld i sjalusien. Man kan som partner utløse den, bidra til den og alt det der - men den kommer ALLTID innenfra hos vedkommende som er sjalu og man kan ikke løse det problemet uten å finne ut hvorfor det er der..

Jeg ville ikke funnet meg i at min partner faktisk spionerte på meg, det er et seriøst brudd på respekt og tillit som er to av tre fundamentale pilarer i ethvert forhold - det ville fro meg vært et så stort svik at jeg neppe ville klart overse eller tilgi det uten at vedkommende virkelig tok grep og fikk hjelp. Og selv da ville det tatt tid - jeg vet faktisk ikke om jeg noen gang ville kommet over et slikt svik overfor meg og min kjærlighet til min partner, noen gang.

Dersom ikke din mann forstår at det han gjør er galt har han et problem verdt å utrede..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gjøre?

Er det rart av meg å reagere på denne måten? :sukk:

Ha litt respekt for deg selv jente!!

Det er ikke normalt at en kjærest skal ha tilgang til din mobil eller Facebook passordet ditt. Bytt passord og gjem mobilen.

Eller kom deg bort så fort som f..!

Sistnevnte er det jeg råder deg mest til!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Men jeg har egentlig ikke sett på det som noe stort problem før nå, da jeg har tenkt at han bare får bevis på at jeg aldri gjør noe dumt eller sier noe slemt om han. Og jeg har byttet passord flere ganger...

Men det fungerer jo ikke, så jeg har jo et stort problem egentlig.

Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at han var utro mot meg for to år siden og at han var utro mot sin forrige partner. Kanskje han leter etter likhetstrekk og varsler?

Det er utrolig slitsomt og jeg sliter en del psykisk som gjør at jeg går hjemme 50%, og det hjelper ikke på psyken at han faktisk spionerer. Det har også hendt han kommer hjem og sjekker om jeg er hjemme med besøk fra familie når jeg har sagt i telefonen "mamma er her så jeg kan ikke snakke".

Huff... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke som man sier at de som ofte er ekstremt sjalu og kontrollerende selv har noe muffens på gang. Sier ikke at han er utro, men nettopp som du også sier; han har jo vært utro selv. Han vet sikkert sine egne triks han brukte, og kikker etter dem hos deg også.

Hvorfor sier du ikke ordentlig ifra?

Jeg håper virkelig du forstår at du fortjener ikke dette kun fordi han har problemer med hva han gjort selv. Dette kan skade deg for resten av livet hvis du ikke står opp for deg selv. Du har ikke gjort noe galt mot ham, du har da ingenting å bevise.

Som spurt her tidligere ser det ut til; dette er jo den viktigste byggesteinen i et forhold, hva har du tenkt å gjøre videre? Blir du ikke sint siden du ikke fortjener dette? Skal du bare la ham ture frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pessimisten :p

Jeg har vært i den samme situasjonen(nesten) og jeg er så glad for at det er over mellom oss. I to år lot jeg han kontrollere livet mitt og når han endelig forsvant ut døra hadde jeg nesten ingen venner igjen. Så hadde jeg vært deg ville jeg løpt så fort jeg kunne den andre veien..

Det starter med lesing av meldinger, fortsetter til kontrollering av det du holder på med, ender opp med at du ikke kan gå ut døra alene.. Også en dag er det slutt og du sitter igjen der alene, nervøs og deprimert.. (i verste fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Men jeg har egentlig ikke sett på det som noe stort problem før nå, da jeg har tenkt at han bare får bevis på at jeg aldri gjør noe dumt eller sier noe slemt om han. Og jeg har byttet passord flere ganger...

Men det fungerer jo ikke, så jeg har jo et stort problem egentlig.

Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at han var utro mot meg for to år siden og at han var utro mot sin forrige partner. Kanskje han leter etter likhetstrekk og varsler?

Det er utrolig slitsomt og jeg sliter en del psykisk som gjør at jeg går hjemme 50%, og det hjelper ikke på psyken at han faktisk spionerer. Det har også hendt han kommer hjem og sjekker om jeg er hjemme med besøk fra familie når jeg har sagt i telefonen "mamma er her så jeg kan ikke snakke".

Huff... :klaske:

Gir du han passordet på nytt og på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Du må bytte passord på mailen di så han ikke kan finne passordet ditt igjen . For kan han passordet til mailen, så trykker han jo bare på glemt passord og får det opp på mailen din. Bytt passord overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten så jeg har problemer med å tro at dette ikke er tull.

Hvorfor faen er du sammen med en sånn person?

Grow a spine! Kom deg vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Velkommen til framtiden vår. Da vil du bli overvåket på samme måte hele tiden, bare av storebror. Yey for datalagringsdirektivet.

(Sorry, måtte bare. Jeg ville freaker ut om noen overvåker meg, og det er på tide at samboern din tar et dypt dykk i seg selv, og finner ut hvorfor han gjør dette.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har egentlig ikke sett på det som noe stort problem før nå, da jeg har tenkt at han bare får bevis på at jeg aldri gjør noe dumt eller sier noe slemt om han.

I et voksent forhold skal man ikke behøve å bevise at man ikke driver med alt mulig tøys og tull bak partnerens rygg. Et voksent forhold er bygd opp på gjensidig tillit og kommunikasjon, ikke en konstant mistro som krever stadige beviser på at den andre ikke gjør noe galt. Dette er en fullstendig undergraving av din personlige integritet, både fra hans og din side. Fra hans fordi han indirekte (vel, mer eller mindre...) sier at han ikke kan stole på hva du foretar deg, og fra din side fordi du ikke krever den tilliten og respekten man SKAL ha til hverandre i et oppegående forhold.

Hvorfor finner du deg i å bli behandlet på denne måten?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Velkommen til framtiden vår. Da vil du bli overvåket på samme måte hele tiden, bare av storebror. Yey for datalagringsdirektivet.

(Sorry, måtte bare. Jeg ville freaker ut om noen overvåker meg, og det er på tide at samboern din tar et dypt dykk i seg selv, og finner ut hvorfor han gjør dette.)

Herregud. Det er da bare når det blir begått en forbrytelse man vil bli sjekket. Og da kan de innenfor en viss radius og inenfor en vis tid. Hvordan skulle det være mulig å overvåke flere millioners mennesker hver dag døgnet rundt?!

Ellers vil jeg si til ts at det nok litt drøyt å bli overvåket slik hun blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Hei, kan du ikke bare si at hvis han skal se i din telefon så skal du se i hans, altså, gjøre akkurat og si akkurat det samme som han gjør med deg, så skal du se han blir lei :-) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksmann gjorde dette, i så stor grad at han la inn et program på min jobb-pc som sendte mail til han med kopi av "alt" jeg gjorde... Noe som selvsagt ble oppdaget av IT folka på jobb, som igjen førte til en "helvetes oppvask" for meg på jobb...

Needless to say at det endte med at vi etterhvert gikk hver til vårt etter mange og uendelige løfter om bedring som aldri kom....

Det finnes mennesker som er så usikker i sitt eget skinn at de må kontrollere alt og alle rundt seg - men slike mennesker kan aldri bli lykkelig eller fornøyd hverken med seg selv eller andre - så TS, du må nesten velge, deg selv eller han...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utro, kontrollerende, bryter løfter, skammer seg ikke for å lyve til deg, stoler ikke på deg....

Og dere er sammen fordi "dere har det så bra på alle andre punkt"? Herregud...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er han vel inne å leser dette innlegget du har skrevet også da? Så da vil jeg bare si HEI HEI! du bør virkelig gi denne jenta litt FRED kjære deg. Få deg en annen hobby :goodbye:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...