Gå til innhold

Støy fra naboen under


Linenor

Anbefalte innlegg

Jeg eier aksjeleilighet, og han som eier leiligheten under meg spiller gigantisk mye musikk, HØYT. Dette er fryktelig sjenerende, og fryktelig irriterende. Han spiller musikk på alle tider av døgnet, og gidder ikke å reagere når vi banker i gulvet eller banker/ringer på døra hans.

Jeg har ringt politiet, men de kom aldri grunnet for mye annet de måtte prioritere. Jeg har sagt i fra til styret, men de gidder tydeligvis ikke å gjøre noe med det. Så derfor lurer jeg på hva slags muligheter jeg har, eller hva slags muligheter styret har?

Hadde det vært opp til meg hadde denne mannen blitt kastet ut for lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsett å ring politiet, før eller siden må de ha tid. Og fortsett å klage til styret, men gjør det skriftlig! Før eller siden må de ta det seriøst.

Ellers er det ikke så mye annet å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Jeg har dessverre ingen gode råd, men kan fortelle deg at du ikke er alene! Jeg har bodd i samme leilighet i sju år, vegg i vegg med en eldre mann. Han setter radioen på fullt på de merkeligste tidspunkt, gjerne halv to om natta og seks-sju om morran. Da er det såpass høyt at jeg blir vekt (han har kjøkkenet vegg-i-vegg med mitt soverom, og liker etter eget utsagn å høre radioen når han er på badet i den andre enden av leiligheten), det er mulig å høre forskjell på manns- og kvinnestemmer på radioen, og som oftest hvilken sang som blir spilt i mellom. Det mest irriterende er likevel å bli vekt eller å måtte skru opp volumet på tv'n fordi man hører "dummm-dumm...duuuuduu...duuduu...duuu" - stemmer i nyhetsopplesertone.

Har prøvd å skrive brev til ham, snakke med ham personlig, ringe på i pysjen, dunke i veggen.. Det er lenge siden sist jeg klaga nå, men nå har jeg også samboer, og hun irriterer seg like mye som meg. Ettersom vi er mye hjemme på dagtid er det irriterende i større skala enn tidligere, da jeg omtrent bodde på jobb.

Når jeg har klaga har det enkelte ganger bedra seg i korte perioder, eller han har nekta å gå med på at lyden kommer fra ham, og foreslått andre naboer to etg under eller lignende. (Selv om han da jeg ringte på den gangen hadde en vegg av lyd bak seg). Han er STYRELEDER og sjef over det meste i blokka, så å klage til styret hjelper ikke. Men folk må vel forholde seg til reglene uansett? Han er såpass oppi åra at han nok ikke hører hvor høyt det er, men det gjør det ikke mindre irriterende...!

Så, noen som har råd til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det skriftlig pr e-post hittil når det gjelder henvendelser til styret. Men har styret noe slags myndighet når det gjelder bråket hos naboen? Som f.eks kaste han ut?... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Styret har myndighet, skal ha i alle fall. De kan i det minste gi advarsler til naboen som lager støy, og etter 3 skriftlige advarsler så kan det gå lenger så vidt jeg har hørt..(er det slik hos alle, eller er dette varierende?)

Politiet kan kun dra til stedet og snakke med de om de har kapasitet, og hvis dette er en helgekveld er vel sjansene små, hvis det er mye å gjøre.

Så slitsomt, lykke til med naboene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg også mener - folk må da søren meg forholde seg til de reglene som er i borettslaget! Irriterer meg når jeg har bodd her i 2 1/2 år, og er i 20-åra, og folk som er eldre enn meg ikke gidder å ta hensyn til andre mennesker som også bor her. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i borettslag, og her må det være stille kl elleve. Er kanskje andre regler der dere bor? En gang så glemte jeg bort tiden. Og spikret opp et bilde på veggen halv tolv på kvelden. Tre minutter senere var gamlemor i etasjen under, på døra mi. Jeg ble så flau, at resten av kvelden listet jeg meg rundt i min egen leilighet som en tyv i nattemørket. Helt sykt at ikke folk tar mer hensyn når man bor så tett på hverandre!

Endret av Sofiemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i borettslag, og her må det være stille kl elleve. Er kanskje andre regler der dere bor? En gang så glemte jeg bort tiden. Og spikret opp et bilde på veggen halv tolv på kvelden. Tre minutter senere var gamlemor i etasjen under, på døra mi. Jeg ble så flau, at resten av kvelden listet jeg meg rundt i min egen leilighet som en tyv i nattemørket. Helt sykt at ikke folk tar mer hensyn når man bor så tett på hverandre!

Her skal det være stille kl 23. Så det er nok samme regler som det er i ditt borettslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å ring politiet, før eller siden må de ha tid. Og fortsett å klage til styret, men gjør det skriftlig! Før eller siden må de ta det seriøst.

Ellers er det ikke så mye annet å gjøre

Enig, og tror som det sies her at det er superviktig at klagene er skriftlige.

I tillegg ville jeg førsøkt å få en fornuftig samtale med naboen - hvis det er mulig da - men jeg ville ikke konfrontert han alene, men sammen med noen, kanskje noen fra styret?

Kan du snakke med andre naboer som blir sjenert av denne mannens bråk, slik at det blir flere som klager og samarbeider om å sette en stopper for bråket?

Så irriterende, vet, har opplevd mye bråk fra naboen over under en kort periode, hun lukket heller aldrig opp døren når jeg ringte på for å klage på musikken, tror faktisk ikke at hun kunne høre dørklokken pga at musikken var så høy. Hun flyttet etter en kort periode.

Lykke til!!!

Ps: Tror kanskje at det er lettere å få noe gjort med det gjennom boligstyret enn gjennom politiet, tror boligstyret har mer "makt" i denne sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Ps: Tror kanskje at det er lettere å få noe gjort med det gjennom boligstyret enn gjennom politiet, tror boligstyret har mer "makt" i denne sammenheng?

Ja, det stemmer.. Man blir bare henvist til styret i borettslaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor også i gammel aksjeleilighet, og det er så veldig lytt fra leiligheten over når de går inne. Vi hører alle skritt, og når de har tøfler med såler (eller går med sko inne), våkner babyen vår og gråter. Det er veldig slitsomt.

Vi har bestemt oss for å selge nå. Det er rett og slett ikke barnevennlig å bo her. Synd, for vi er glade i leiligheten. Når snuppa leker på gulvet, blir jeg helt stressa hvis hun kaster noe tungt som spretter bortover gulvet, og tenker på stakkars dama som bor under oss. Må alltid hente store tepper som hun må sitte og leke på. Nå er vi på utkikk etter en bolig der ingen bor over, og ingen bor under! :-D

TS, kanskje det hjelper å legge på nytt gulv, med lydisolasjon? Har hørt at det kan være effektivt mot slik type støy.

Men send inn klager til styret (skriftlig), og det hjelper sikkert hvis du henvender deg til andre som bor nært den bråkete naboen (de som bor under ham - eller leiligheten ved siden av?), og får flere til å signere klagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor også i gammel aksjeleilighet, og det er så veldig lytt fra leiligheten over når de går inne. Vi hører alle skritt, og når de har tøfler med såler (eller går med sko inne), våkner babyen vår og gråter. Det er veldig slitsomt.

Vi har bestemt oss for å selge nå. Det er rett og slett ikke barnevennlig å bo her. Synd, for vi er glade i leiligheten. Når snuppa leker på gulvet, blir jeg helt stressa hvis hun kaster noe tungt som spretter bortover gulvet, og tenker på stakkars dama som bor under oss. Må alltid hente store tepper som hun må sitte og leke på. Nå er vi på utkikk etter en bolig der ingen bor over, og ingen bor under! :-D

TS, kanskje det hjelper å legge på nytt gulv, med lydisolasjon? Har hørt at det kan være effektivt mot slik type støy.

Men send inn klager til styret (skriftlig), og det hjelper sikkert hvis du henvender deg til andre som bor nært den bråkete naboen (de som bor under ham - eller leiligheten ved siden av?), og får flere til å signere klagen.

Jeg trives kjempegodt i leiligheten jeg eier, og naboene mine (på hver sin side av meg) er kjempehyggelige og rolige.

Den bråkete naboen bor under meg, ved siden av...Så det vil si at han ikke bor direkte under meg, men skrått under. Det er det som gjør det til at det er sjokkerende hvor godt jeg hører musikken. Jeg har god kontakt med naboene mine ved siden av meg, og det ene paret har sagt at de hører han kjempegodt, og de har banket i gulvet, samt klaget tidligere til styret. Så alle naboene rundt han hører han, og liker han ikke. Jeg har også pratet med en som er i styret, hvorav det er en leilighet i mellom han som er i styret og han som bråker, og t.o.m han som er i styret hørte musikken og bråket. Det sier litt!

Det var ikke et dumt forslag å skrive et klagebrev skriftlig, samt få naboene til å signere på det brevet og gi det til styreleder :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi i gang i kveld med musikk fra naboen under. Han startet tidlig i dag på dagen, men gav seg ganske tidlig, men startet nå i kveld på full guffe, og kjører på for fullt fremdeles! Volumet overgår tv-en min som jeg har på. Moro :kjefte: Jeg vil flytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg eier aksjeleilighet, og han som eier leiligheten under meg spiller gigantisk mye musikk, HØYT. Dette er fryktelig sjenerende, og fryktelig irriterende. Han spiller musikk på alle tider av døgnet, og gidder ikke å reagere når vi banker i gulvet eller banker/ringer på døra hans.

Jeg har ringt politiet, men de kom aldri grunnet for mye annet de måtte prioritere. Jeg har sagt i fra til styret, men de gidder tydeligvis ikke å gjøre noe med det. Så derfor lurer jeg på hva slags muligheter jeg har, eller hva slags muligheter styret har?

Hadde det vært opp til meg hadde denne mannen blitt kastet ut for lenge siden!

Du kan mer enn gjerne få flytte inn hos meg :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rart du banker i gulvet hvis han bor på skrått under deg, hvordan kan han høre bankinga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rart du banker i gulvet hvis han bor på skrått under deg, hvordan kan han høre bankinga da?

Var ikke jeg som banket i gulvet, det var naboen min ved siden av meg som gjorde, som bor rett over han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan mer enn gjerne få flytte inn hos meg :-))))

Takker så mye for forespørselen, men må nok melde pass ;) Vil prøve å løse dette problemet, ikke flykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for forespørselen, men må nok melde pass ;) Vil prøve å løse dette problemet, ikke flykte.

Å flykte i fra noe ille til noe verre er én ting. Men det å gå i fra noe ille til noe mye bedre er noe helt annet, vet du.... Hehheheeee.... ;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å flykte i fra noe ille til noe verre er én ting. Men det å gå i fra noe ille til noe mye bedre er noe helt annet, vet du.... Hehheheeee.... ;-)))

Nå var hele poenget med denne tråden å få hjelp og råd, ikke flørte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var hele poenget med denne tråden å få hjelp og råd, ikke flørte... ;)

OJ - å sorry!!! *kyss*

;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...