Gjest hai Skrevet 19. mars 2011 #181 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg nekter min eks sex med meg, fordi jeg ikke er en dukke han kan komme til bare for sexen. Vi må ha forhold hvis han skal få sex av meg. Han flyttet ut for mange mnd siden, men er rundt meg enda. Han har ikke fått sex av meg på over 2 mnd, så hvorfor gidder han? Jeg sier vi kan ha sex hvis han ønsker å flytte hjem igjen, men det vil han ikke. Nei da trenger han ikke bli sur på meg for at jeg ikke legger meg ned med han. Jeg vil ikke ha sex med ekser, men med han som vil være sammen med meg. Hva er jeg da egentlig? Du misforstod spørsmålsstillingen og påstandene til TS. H*n sier ingenting om single mennesker, eller om lyst generelt. Han snakker om bevisst nekt for å manipulere seg til materielle goder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2011 #182 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg har sett undersøkelser som viser at 30-40% av kvinenr sier de ville vært villige til å ligge med noen for å fremme sin egen karriere. Hvorfor skulle de da ikke være troendes til å bruke det å gi og det å ikke gi sex til sin egen mann som manipulasjons og maktmiddel? Kvinner spiller på sin egen seksualitet for å oppnå det de vil i alskens mulige samhenger (bli spandert på få slippe først i køen, slippe unnna noe de har gjort, få ekstra hjelp, få ekstra oppmerksomhet etc.) og vet det godt selv og ler av det. Hvorfor skulle de ikke da bruke sin seksualitet som maktmiddel i forholdene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en annen mann Skrevet 19. mars 2011 #183 Del Skrevet 19. mars 2011 Det kommer helt an på hvilket forskningsdesign man har samt hvilket tidsrom og perspektiv forskningen er gjort i. Noe du sikkert vet. Og da vet du sikkert også alt om kildekritikk og vurdering. 1) At menn lenge har blitt sett som FORsørgere og kvinner sett på som OMsørgere er en forestilling og kultur som har hatt hegemoni i svært lang tid, og dette er det bred enighet om i både akademia, forskning og samfunn generelt. Denne debatten er på sett og viss samme debatt, bare at man tar tak i den seksuelle varianten og TS kaller det "fittemakt". Men du skal ha for at det ikke finnes noe som heter sannhet. 2) Ellers vil jeg gjerne oppfordre deg til å utøve meningsytring på bakgrunn av påstander brukere faktisk uttaler - og holde deg for god for å komme med nedlatende antakelser og påstander omkring person og privatliv basert på - ja - nettopp - fordommer(ja, vi har alle de - du og) og grunnløst tøys. Og så til sist; du kan jo ytre meninger som registrert bruker fremfor anonym. Så kan du på lik linje med andre stå for det du mener og ta kritikk på samme måte som brukerne mer enn gjerne gjør. 3) Ellers; Fittemakt er jo forøvrig en litt snedig måte å se det på - finnes jo mange definisjoner av makt - men generelt impliserer det jo at A(kvinnen) har noe som B(mannen) gjerne vil ha - og dermed kan A utøve makt over B. Men så trekker man jo inn dette med materielle goder - og da er det plutselig B som har makt over A. Da er det jo en gjensidig maktrelasjon, da? Hvis noen trives i rollen som sexnekter/ønsker materielle goder, og den andre bruker materielle goder til å få sex har de jo en slags merkelig likestilling - og fortjener hverandre. 4) 1)Her snakker du om en legokloss... 2)Det kan jeg skjønne at du mener. 3)Ble du virkelig så provosert av at noen var uenig og faktisk kunne si noe om hvorfor, at du måtte lekse opp at de ikke har noe på dette forumet å gjør uten å være registrert? Til di opplysning er du like anonym som meg i denne sammenhengen.. Jeg tror ganske enkelt du ikke tåler å ta feil. 4) For noe vås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Undreren Skrevet 21. mars 2011 #184 Del Skrevet 21. mars 2011 Føler for litt oppklaring her: 1) Dette med fittemakt er ikke min påstand, det var en referering til et innlegg på Sol som jeg la ut her for å se hva KG's befolkning mente. 2) Vi må nesten nyansere litt hva gjelder "fittemakten"... 2a) Som nye kjærester så er jo dette ikke et problem som oftest. Man knuller som kaniner uansett og OM en av partene skulle prøve seg med sex-utpresselse..ja så står man veldig fritt til å si Kiss My Ass og gå. 2b) Værre er det når man er i et langvarig forhold og gjerne har barn og hus og hele pakka. Da er terskelen for å gå rimelig stor. Vel, i disse forholdene så er det dessverre rom for å bruke "fittemakten". Og det gjøres. Man leser om det, man hører om det og man snakker med kompiser om det. Når man går der sexuelt frustrert i et langvarig forhold så forandres ofte tankegangen i tilnærmingen til "hva gjør jeg for å få et sex og et sexliv". 3) Min påstand (og dette er egenopplevd) er at kvinner har makten til å si: nei, jeg har ikke lyst i dag, i mye større grad enn menn har. Jeg har sagt nei en gang i mitt liv og jeg endte opp i en fryktelig lang krangel om jeg var glad i henne eller ikke. På samme måte som kvinner har makten til å flørte/hinte/tease/kreve sin egen mann til å kjøpe/handle/utføre nær sagt hva som helst med en underforståelse av at sex er "belønningen". 4) I en diskusjon/debatt som dette så må man huske på at kortvarige og langvarige forhold er veldig veldig forskjellige utgangspunkter. (litt som utroskapsdebatter) 5) Jeg sier ikke at alle kvinner er sånn. Jeg er glad for at alle kvinner ikke er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 21. mars 2011 #185 Del Skrevet 21. mars 2011 Nå vet jeg iallefall hvor min muligens bortadopterte tvillingsøster er, da :gjeiper: Det hørtes ut som et godt utgangspunkt for en trekant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Undreren Skrevet 21. mars 2011 #186 Del Skrevet 21. mars 2011 Ler... med tvillingsøster....??? uff... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 21. mars 2011 #187 Del Skrevet 21. mars 2011 Det hørtes ut som et godt utgangspunkt for en trekant forutsatt at det tvillinggreiene er på sjelsnivå og ikke genetisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 21. mars 2011 #188 Del Skrevet 21. mars 2011 forutsatt at det tvillinggreiene er på sjelsnivå og ikke genetisk Selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå