Gå til innhold

Sexens makt

Gjest Undrende

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende

Leste noe på Sol nå og tenkte å legge ut her. Handler om kvinnens makt vedrørende sex og sexliv:

1) Du gjorde som jeg sa = sex. Du gjorde ikke som jeg sa = sexnekt.

Noen som kjenner seg igjen?

2) En veske til 5000 frister noe veldig. Du formidler dette til mannen din med flørtende blikk og hint om hvis du får denne såååå.... og vips, veske på deg og sex på dere. Men hva om mannen hadde kommet deg i forkjøpet og sagt: Vel, vi har ikke råd egentlig, men hvis vi knuller heftig i kveld og natt så skal jeg kjøpe den i morgen. Hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg vil ha veska kjøper jeg den selv. Hva i all verden har det med sex å gjøre?

En situasjon som den du beskriver hadde ikke oppstått i forholdet vårt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Mener du med sistnevnte eksempel om jeg bruker sex for å få materielle goder, i likhet med en prostituert?

Nei.

Ei heller sexnekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn fungerer det i alle fall ikke i mitt forhold. Jeg bedriver ikke noen sexnekt, da jeg faktisk har stor glede av sexen jeg har med kjæresten min. Vil han så får han. Tror faktisk aldri jeg har sagt nei til et framstøt fra hans side uten at det har vært medisinske grunner til det. Jeg, derimot, har blitt avvist en del ganger, men ikke fordi kjæresten min ønsker seg frynsegoder...

Utrolig stigmatiserende å påstå at kvinner bruker sex som et pressmiddel. Det finnes sikkert de som gjør det, men jeg tipper det finnes menn som gjør det også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Fatter ikke at det er mulig at kvinner driver med dette og at menn godtar det, men opp til hver enkelt...

Selv driver jeg ikke med såkalt sexnekt. Om jeg vil ha noe, så kjøper jeg det selv. Om han kjøper det til meg så blir jeg veldig, veldig glad, men absolutt ikke noe jeg forventer i det hele tatt.

Jeg kan si nei til sex fordi jeg ikke har lyst (eller ikke klarer grunnet sykdom), men sexnekt? Nei ikke noe slikt her i huset

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emo Fisk

Vel, først så skulle jeg ha slått meg ganske hardt i hodet for å mene at vi har råd til veske til 5000, men sexnekt gidder jeg ikke. Jeg har sex når jeg har lyst, og sier nei om jeg ikke har lyst. Samma med mannen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexnekt er jo uaktuelt som pressmiddel! Men det er jo viktig å forstå hva som kan være turn-on og hva som kan være turn-off. Hvis mannen ikke hjelper til med husarbeid, så kan det være kvinnen ikke er interessert i sex, ikke fordi det er sexnekt, men fordi hun føler seg som en hushjelp, at hun ikke blir sett og at mannen ikke bidrar til fellesskapet. Symboleffekten av deltakelse i felles, praktiske gjøremål skal ikke undervurderes.

Når det gjelder veska vil jeg bare si at jeg aldri ville kjøpt en veske til 5.000,- ; men dersom jeg skulle gjort det hadde jeg selvsagt kjøpt den selv. Det er da tross alt 2011.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexnekt ville jo mest ramme meg selv

Henger på denne.

Hvorfor sex nekt for en veske til 5000? Eller materielle goder i det heletatt? Kan ikke ha så mye lyst til sex i utgangspuktet den personen da. Mye annet jeg skulle ønske meg før jeg kjøpte noe så dødt som ei veske som koster så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexnekt er jo uaktuelt som pressmiddel!

Tror ikke dere på forumet er representative, for å si det sånn.

Når det gjelder sexnekt så er selvfølgelig ikke det så direkte som i TS eksempelet.

Det ville vært for enkelt.

Menn veit at for å "få" noe som må ikke dama være sur, misfornøyd, trist ol.

Det betyr at man må holde dama fornøyd og glad, da blir det sex.....kanskje. Man veit aldri helt sikkert. Man skal jo holdes litt i uvisshet. Om hun signaliserer at hun vil bli "ekstra" glad hvis hun fikk veska, men mannen alikevel sier nei.

Selfølgelig vil sexlysten påvirkes av det.

Derfor ser vi på farmen og ikke topgear, reiser til IKEA og ikke biltema.

Om det hadde blitt topgear ville vi ikke blitt nektet sex....direkte. Men dama ville vært trøtt, sliten, ikke i humør m.m

Spør kona mi og hun driver ikke med sexnekt. Ikke direkte ihvertfall. Hun har bare ikke lyst akurat nå.

Slik produserer kvinner tøffler og blant menn er dette allment kjent og akseptert som fittemakt. Spør hvem som helst med penis

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest

Vil jeg ha veske så kjøper jeg veske. Jeg spør ingen om lov til det. Jeg er da en voksen dame. Vil jeg ha veske til 5000; så får jeg unnvære noe annet eller legge opp penger. Veske til meg personlig kjøpes uansett ikke med husholdningsbudsjettet vårt.

Jeg er heller ikke så umoden og ego at jeg prøver å trasse viljen min igjennom dersom mannen er uenig. Da snakker vi sammen og finner et kompromiss.

Jeg tror min mann ville ledd høyt og ignorert furtingen, dersom jeg prøvde å tvinge igjennom viljen min med sex-nekt. :fnise: Det ville blitt verst for meg selv. Han ville bare syns det var latterlig, tror jeg.(Han ville nok også lurt på nøyaktig når jeg ble så barnslig.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dere på forumet er representative, for å si det sånn.

Når det gjelder sexnekt så er selvfølgelig ikke det så direkte som i TS eksempelet.

Det ville vært for enkelt.

Menn veit at for å "få" noe som må ikke dama være sur, misfornøyd, trist ol.

Det betyr at man må holde dama fornøyd og glad, da blir det sex.....kanskje. Man veit aldri helt sikkert. Man skal jo holdes litt i uvisshet. Om hun signaliserer at hun vil bli "ekstra" glad hvis hun fikk veska, men mannen alikevel sier nei.

Selfølgelig vil sexlysten påvirkes av det.

Om det hadde blitt topgear ville vi ikke blitt nektet sex....direkte. Men dama ville vært trøtt, sliten, ikke i humør m.m

Spør kona mi og hun driver ikke med sexnekt. Ikke direkte ihvertfall. Hun har bare ikke lyst akurat nå.

Slik produserer kvinner tøffler og blant menn er dette allment kjent og akseptert som fittemakt. Spør hvem som helst med penis

Tror du ikke dette går den andre veien også? Kjæresten min har så klart mer lyst til å ha sex med meg når jeg oppfører meg bra mot ham og tar hensyn til hva han liker enn om jeg skulle gitt totalt faen og laget bråk over bagateller. Det kan da ikke kalles fittemakt. Det er menneskelige reaksjoner; vi liker dem som respekterer oss og gir oss oppmerksomhet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende

Vel, først og fremst så var "vesken" bare brukt som et eksempel.

For det andre så tror jeg helt ærlig at det er rett og slett mye små hvite løgner hva gjelder hvor villige damer egentlig er i forhold. Jeg har en stor bekjentskapskrets av mannlige venner og de aller fleste sier det samme. Det ville jo vært utrolig om alle damer her på KG (og det virker jo sånn) er så villige som det virker. Nå kan det jo og være slik at kun de som er villige av natur er de eneste som svarer på en sånn tråd, og de som kjenner seg igjen lar være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis sex har blitt et forhandlingskort i et forhold vil jeg påstå at det ligger store og grunnleggende problemer i bånn. Da kan det kanskje være noen bygningstekniske feil med grunnmuren.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, først og fremst så var "vesken" bare brukt som et eksempel.

For det andre så tror jeg helt ærlig at det er rett og slett mye små hvite løgner hva gjelder hvor villige damer egentlig er i forhold. Jeg har en stor bekjentskapskrets av mannlige venner og de aller fleste sier det samme. Det ville jo vært utrolig om alle damer her på KG (og det virker jo sånn) er så villige som det virker. Nå kan det jo og være slik at kun de som er villige av natur er de eneste som svarer på en sånn tråd, og de som kjenner seg igjen lar være.

Hvorfor skal man ikke ville ha sex med kjæresten sin? Jeg vil i alle fall ha så mye sex med ham som mulig. Ellers hadde han jo aldri blitt kjæresten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Vi ser hverken Farmen eller topgear, jeg foretrekker Ikea framfor Biltema, men det er begge steder jeg aller helst vil unngå.

Noen ganger er vi begge slitne, av og til er kun en av oss sliten og da drar den andre lasset.

Sex har vi når begge har lyst, har kun en lyst hjelper vi hverandre ut eller legger til rette for at ikke "trykket" skal bli for stort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det andre så tror jeg helt ærlig at det er rett og slett mye små hvite løgner hva gjelder hvor villige damer egentlig er i forhold.

I mitt forhold er det ikke snakk om å være "villig". Skulle nesten tro du mener at kvinners seksualitet handler om å ville - eller ikke ville. Det handler om lyst. Og den kan variere. Akkurat som hos menn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...