AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Del Skrevet 16. mars 2011 Mitt første forhold, vi er begge i starten av tjueårene. Har vært sammen knappe 1 1/2 år, ikke bodd sammen. Han jobber offshore, jeg er student. Han er mye i byen der jeg bor, og vi tilbringer noen dager i uka sammen. Jeg har hintet om at jeg gjerne skulle ha flyttet sammen med han. Han har dårlig råd pga. kjøp av ny bil og diverse, og plumpet forrige uke ut med nyheten om at han skal flytte hjem til moren sin. Dette kom som et lite sjokk på meg, for det er nesten 12 timer med bil unna byen der jeg bor. Han jobber fremdeles med utgangspunkt i byen min, så jeg vil se han før og etter han reiser ut på jobb, men det er jo ikke mange dagene i måneden. Han vil bo hjemme for å spare penger til oppussing av hus. Han mener jeg er hysterisk som stresser, men jeg hadde forespeilet meg en tilværelse som samboer fra høsten av, istedenfor må jeg finne et nytt kollektiv. Jeg hater å ha besøk av han i kollektiv, for det er åletrangt, masse folk og lite privatliv. Men han mener han ikke har råd til å dele en husleie med meg, noe som i "verste" fall ville blitt max. 4000 på hver, sannsynligvis enda mindre. Nå står jeg foran tre år med avstandsforhold (jeg har igjen 1 årpå bachelor + at jeg skal ta master). Jeg trenger råd. Jeg elsker han, han er flott og jeg stortrives sammen med han. Men dette kom som et slag i trynet, særlig siden han ikke engang har antydet dette når vi har snakket om saken tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 16. mars 2011 #2 Del Skrevet 16. mars 2011 Veldig synd at en mann som jobber offshore ikke har råd til en husleie på 4000?! Kanskje han har en økonomisk krise på gang eller noe? For det hørtes veldig rart ut. Har lite råd å komme med igrunn, men du bør snakke med han hvorfor han gjør dette egentlig?! Tvitvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 16. mars 2011 #3 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Han har vel ikke lyst til å bo i byen du bor i, da. Og det må da være lov? Og så vidt jeg kan se av innlegget ditt, TS, så har dere heller ikke snakket om å flytte sammen, du "har hintet", men dere har ikke avtalt noe. Endret 16. mars 2011 av Rosalie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiemor Skrevet 16. mars 2011 #4 Del Skrevet 16. mars 2011 Veldig synd at en mann som jobber offshore ikke har råd til en husleie på 4000?! Kanskje han har en økonomisk krise på gang eller noe? For det hørtes veldig rart ut. Har lite råd å komme med igrunn, men du bør snakke med han hvorfor han gjør dette egentlig?! Tvitvi Det var min første tanke også. Må være en bil utenom det vanlige, hvis han ikke har råd til å dele på husleien;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiemor Skrevet 16. mars 2011 #5 Del Skrevet 16. mars 2011 Han har vel ikke lyst til å bo i byen du bor i, da. Og det må da være lov? Men det må jo føles sårende for TS da. Jeg hadde også stusset på det, hvis det hadde vært min kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 16. mars 2011 #6 Del Skrevet 16. mars 2011 Dette har ingenting med bilen å gjøre, en mann som jobber Offshore har råd til 4000 i husleie. Her ligger det en annen grunn bak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 16. mars 2011 #7 Del Skrevet 16. mars 2011 Dette har ingenting med bilen å gjøre, en mann som jobber Offshore har råd til 4000 i husleie. Her ligger det en annen grunn bak. Det er ikke sikkert at han ligger bak noen andre, men jeg synes det lukter litt kjip, gjerrig gutt av han. Det er neppe noe problem for deg, fordi du utdanner deg skikkelig og vil kunne stå på egne bein , økonomisk. Du kan jo spørre han om han kan tenke seg å betale 1/3, istedet for halvparten? Si at Per Ivar (han kjekke, høye)har spurt om å få bli med på å dele leilighet med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hankjønn Skrevet 16. mars 2011 #8 Del Skrevet 16. mars 2011 Dette har ingenting med bilen å gjøre, en mann som jobber Offshore har råd til 4000 i husleie. Her ligger det en annen grunn bak. F.eks. at han ikke vil bruke 48.000 i året på å være deleier i en leilighet/hus hvor han ikke tilbringer så himla mye tid alltid? De som jobber offshore pleier å være mye hjemmefra i perioder, kjipt å hive surt ervervede kroner ut av vinduet i et bosted du ikke er mye i. Forstår at TS synes dette var veldig kjipt, jeg ville og helst ha kjæresten boende sammen med meg i TS sin situasjon, men som spareivrig ser jeg fordeler med å spare 48.000, samme hvor mye man tjener i offshore. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 16. mars 2011 #9 Del Skrevet 16. mars 2011 F.eks. at han ikke vil bruke 48.000 i året på å være deleier i en leilighet/hus hvor han ikke tilbringer så himla mye tid alltid? De som jobber offshore pleier å være mye hjemmefra i perioder, kjipt å hive surt ervervede kroner ut av vinduet i et bosted du ikke er mye i. Forstår at TS synes dette var veldig kjipt, jeg ville og helst ha kjæresten boende sammen med meg i TS sin situasjon, men som spareivrig ser jeg fordeler med å spare 48.000, samme hvor mye man tjener i offshore. Nordsjøarbeidere er nå mer hjemme enn de er på jobb... 2/4, sier seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiemor Skrevet 16. mars 2011 #10 Del Skrevet 16. mars 2011 F.eks. at han ikke vil bruke 48.000 i året på å være deleier i en leilighet/hus hvor han ikke tilbringer så himla mye tid alltid? De som jobber offshore pleier å være mye hjemmefra i perioder, kjipt å hive surt ervervede kroner ut av vinduet i et bosted du ikke er mye i. Forstår at TS synes dette var veldig kjipt, jeg ville og helst ha kjæresten boende sammen med meg i TS sin situasjon, men som spareivrig ser jeg fordeler med å spare 48.000, samme hvor mye man tjener i offshore. Jeg syns at alle som jobber offshore burde flytte hjem til mammaen sin, sånn at de kan spare flere penger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eugene Onegin Skrevet 16. mars 2011 #11 Del Skrevet 16. mars 2011 kanskje han rett og slett synes at dere må være sammen lengre før dere tar og flytter sammen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 16. mars 2011 #12 Del Skrevet 16. mars 2011 Vi kan sitte her å tenke opp 100 forskjellige grunner til hvorfor han kanskje ikke vil flytte inn med deg. Det var dette med snakking..det hjelper å spørre og grave litt, så vet du hvertfall hvorfor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2011 #13 Del Skrevet 16. mars 2011 er det noen her som i det hele tatt fikk med seg art han skulle spare penger til oppussing av hus? jeg syns og du stresser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #14 Del Skrevet 16. mars 2011 Enig. Gutter som jobber offshore har gjennomsnittlig myyye mer penger enn folk som jobber 'normalt'. Syns dette var litt rart i og med at dere har vært sammen så lenge og er såpass voksene. Hvem gutt i 20 åra som har fast jobb velger å bo sammen med sin mor? Du skal ikke ta han med en tur på legevakta da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #15 Del Skrevet 16. mars 2011 TS her. Takk for alle innspill. Han har akkurat fått jobben, han er i Forsvaret frem til i juli (førstegangstjeneste), og derfor har vel den nye bilen spist ganske mye av budsjettet hans. Men jobbkontrakten sier god lønn (etter mitt hode ihvertfall), men han vil pusse opp hus, noe som han ikke har egenkapital til foreløpig. Forstod det sånn at det er derfor han vil spare. Og det skjønner jeg jo godt. Han bor i egen leilighet da, men leier gratis av moren sin. Sånn sett var det vel litt feil at han direkte skulle flytte inn hos henne. Jeg er bare så rådvill fordi jeg ser for meg 3 år til med avstandsforhold. Jeg kjenner han godt fra før, og jeg er glad i han. Jeg ser poenget hvis han vil vente, men da hadde jeg satt pris på om han hadde sagt det til meg! For det er ikke bare-bare at han kommer rennende inn døren i kollektivet for å være hos meg en helg, når jeg bor så sinnsykt trangt og med mange andre folk. Vi får se hva tiden bringer, jeg føler meg iallefall litt tilsidesatt her. Jeg klarer meg helt fint økonomisk, men jeg har ikke råd til å betale på et større husrom beregnet for to helt alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 16. mars 2011 #16 Del Skrevet 16. mars 2011 Nei, men da skjønner jeg ham egentlig. Hvis han kan bo gratis når han først er hjemme er jo det kjempegreit mtp sparing for å pusse opp hus. Skjønner at det er veldig kjipt for deg, men det er jo bare midlertidig, er det ikke det? Og i mellomtiden kan du jo dele leia og leiligheten med en venninne eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #17 Del Skrevet 16. mars 2011 Det blir jo for tre år da. Vet ikke helt om jeg ser på det som midlertidig. Jeg skal finne husrom i et eller annet kollektiv eller studentbolig ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 16. mars 2011 #18 Del Skrevet 16. mars 2011 Synes det høres veldig kjipt ut hvis dere skal ha det slik i tre år. Høres heller ikke noe praktisk ut for han å kjøre 12 timer frem og tolv tilbake , kun for å bo hos moren. Blir ikke det også litt penger ut av vinduet? Kanskje dette er noe som moren hans har rådet han til? Og kanskje det heller ikke har gått opp for han at han trolig kommer til å få veldig god råd videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest monkey Skrevet 16. mars 2011 #19 Del Skrevet 16. mars 2011 jeg skjønner ikke helt problemet.. enten vil han flytte med deg ellers vil han ikke. du kan ikke sitte og lure på dette og la det gnage deg. dere er jo kjærester?? da jeg møtte typen min var det ikke lenge siden vi snakket om å flytte sammen og helt direkte, ikke grunn til å gå rundt grøten, enten er man klar for det-ellers ikke (forresten bor vi fortsatt sammen, dette var 10år siden) Kommunikasjon er viktig, ikke undervurder dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #20 Del Skrevet 16. mars 2011 Mitt første forhold, vi er begge i starten av tjueårene. Har vært sammen knappe 1 1/2 år, ikke bodd sammen. Han jobber offshore, jeg er student. Han er mye i byen der jeg bor, og vi tilbringer noen dager i uka sammen. Jeg har hintet om at jeg gjerne skulle ha flyttet sammen med han. Han har dårlig råd pga. kjøp av ny bil og diverse, og plumpet forrige uke ut med nyheten om at han skal flytte hjem til moren sin. Dette kom som et lite sjokk på meg, for det er nesten 12 timer med bil unna byen der jeg bor. Han jobber fremdeles med utgangspunkt i byen min, så jeg vil se han før og etter han reiser ut på jobb, men det er jo ikke mange dagene i måneden. Han vil bo hjemme for å spare penger til oppussing av hus. Han mener jeg er hysterisk som stresser, men jeg hadde forespeilet meg en tilværelse som samboer fra høsten av, istedenfor må jeg finne et nytt kollektiv. Jeg hater å ha besøk av han i kollektiv, for det er åletrangt, masse folk og lite privatliv. Men han mener han ikke har råd til å dele en husleie med meg, noe som i "verste" fall ville blitt max. 4000 på hver, sannsynligvis enda mindre. Nå står jeg foran tre år med avstandsforhold (jeg har igjen 1 årpå bachelor + at jeg skal ta master). Jeg trenger råd. Jeg elsker han, han er flott og jeg stortrives sammen med han. Men dette kom som et slag i trynet, særlig siden han ikke engang har antydet dette når vi har snakket om saken tidligere. Ditt boligforhold skal ikke være avgjørende for at du Må flytte sammen med han. Nå MÅ du finne nytt kolektiv skriver du... Skal man flytte sammen, så bør man være enig. At han syns du er hysterisk, tyder jo på at han reflekterer. Folk flytter jo dit de vil,han flytter til mor, og du bor i kollektiv. Har ikke annet råd til deg, enn at du må finne deg i situasjonen. han er ikke klar for å flytte sammen med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå