Gå til innhold

Den store Symptomtråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lett litt rundt her på KG, og har ikke klart å finne en "symptomtråd". Det er svært mange som poster "er jeg gravid?", "er dette graviditetssymptomer?" osv., så jeg tenkte - hvorfor ikke samle alle spørsmålene våre her? Alt som har med symptomer og graviditet er velkomment!

Tema som kan være interessante å vite:

- Lenge siden prevensjonsslutt?

- Vet du når du hadde EL?

- Når er IKM?

- Stabile / ustabile sykluser?

Også peiser vi på med symptomene våre, og støtter opp om hverandre! :klemmer:

Jeg vet at det har fungert på andre forum, men siden jeg trives best her så gir jeg det et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres bra ut! Denne tråden her slenger jeg meg på!

Prøvd 1,5 år og er under utredning - er i startfasen og har denne syklusen brukt pergo.

Er på syklusdag 11. Aner ikke når jeg har el eller IKM pga ustabile sykluser tidligere. Men det kjennes ut som at el ikke er langt unna (fikk streng beskjed om å ikke teste el selv, men skal ta en blodprøve på dag 20 for å evt bekrefte at jeg har hatt el)

Så nå :sengekos: som bare det :gjeiper:

Er veldig vanskelig å kjenne typiske graviditetstegn når man bruker pergo har jeg lest. Men skal ramse opp de jeg kjenner når tiden nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Høres bra ut! Denne tråden her slenger jeg meg på!

Prøvd 1,5 år og er under utredning - er i startfasen og har denne syklusen brukt pergo.

Er på syklusdag 11. Aner ikke når jeg har el eller IKM pga ustabile sykluser tidligere. Men det kjennes ut som at el ikke er langt unna (fikk streng beskjed om å ikke teste el selv, men skal ta en blodprøve på dag 20 for å evt bekrefte at jeg har hatt el)

Så nå :sengekos: som bare det :gjeiper:

Er veldig vanskelig å kjenne typiske graviditetstegn når man bruker pergo har jeg lest. Men skal ramse opp de jeg kjenner når tiden nærmer seg :)

Hei Sillan! Jeg er forresten TS, ser at jeg postet som anonym.. :sjenert:

Vi har vært prøvere siden juli 2010, så det begynner å ta seg opp for oss også.

Jeg er på dag 28 i syklusen i dag... Men de varierer fra mnd til mnd, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg har "gitt opp" litt, i den forstand at jeg forsøker å ikke være så besatt av det.

På dag 18 i syklusen hadde jeg en blødning, etterfulgt av en dag med spotting. Jeg har vært svært svimmel i det siste, og har menssmerter. Grunnen til at jeg "tror jeg kanskje er gravid" denne gangen er at smertene mine faktisk kjennes AKKURAT ut som menssmerter denne gangen. Sto på Cubus i dag og handlet noe barneutstyr, også kjentes det AKKURAT ut som det gjør når jeg først begynner å blø. Fikk det litt travelt, damen i kassa tok seg god tid, hadde ikke vekselpenger og greier, og da jeg ENDELIG fikk betalt så og si sprang jeg til nærmeste WC, men der var det absolutt ingenting. Menssmertene har fortsatt, de begynte i går.. Vanligvis kommer menssmertene mine etter at det første blodet har kommet, iallfall ikke 2 dager før menstruasjon.

Jeg tenker å teste mandag den 21. hvis ikke mensen har kommet innen da. Da er jeg på dag 34 av syklusen - tror ikke jeg klarer å vente lengre enn det (hvis jeg i det heletatt klarer å vente så lenge). :fnise:

Forresten så tester jeg ikke etter EL, og har bestemt meg for å slutte å kjenne på livmortappen også - jeg skjønner meg IKKE på den j*velen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, dette høres spennende ut! Virker veldig som det kanskje er noe som skjer, i positiv forstand ;)

Mine venninner hadde det slik du beskriver det nå og de var gravide, og da de minst ventet det! Så håper du har hellet med deg. Er veldig bra hvis du klarer å vente til mandag. Jeg har ofte problemer med å vente, ofte er det like greit pga skuffelsen ikke skal bli for stor og at jeg skal få noe forhåpninger. Men dette har jo variert fra måned til måned.

Denne mnd her har jeg litt forventninger til at det skal klaffe pga pergoen. Men prøver å ikke tenke så mye på det!!

Si ifra hvis du tester før og hvis du får flere symptomer. Venter i spenning ;):popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Oioi, dette høres spennende ut! Virker veldig som det kanskje er noe som skjer, i positiv forstand ;)

Mine venninner hadde det slik du beskriver det nå og de var gravide, og da de minst ventet det! Så håper du har hellet med deg. Er veldig bra hvis du klarer å vente til mandag. Jeg har ofte problemer med å vente, ofte er det like greit pga skuffelsen ikke skal bli for stor og at jeg skal få noe forhåpninger. Men dette har jo variert fra måned til måned.

Denne mnd her har jeg litt forventninger til at det skal klaffe pga pergoen. Men prøver å ikke tenke så mye på det!!

Si ifra hvis du tester før og hvis du får flere symptomer. Venter i spenning ;):popcorn:

Krysser fingerene for oss begge!! :jepp: Hadde vært fantastisk med full klaff denne PP.

Det er jo veldig mange som har god effekt av pergo, så jeg ser ingen grunn til å IKKE være positiv, iallfall! Men jeg er lik deg, og forsøker å ikke tenke så mye på disse "positive tanken" - skuffelsen blir desto større..

Når jeg får negative tester så blir jeg veeeldig skuffet, og "gir litt opp". Derfor har jeg bedre erfaring med å IKKE teste.. Hovedproblemet mitt er at jeg ikke har lyst til å ha lange sykluser, så hvis tanta først skal komme så kan den gjerne komme I GÅR.

Si ifra hvordan det går med deg også!! Jeg følger spent med :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Oppdatering:

Jeg har som nevnt i det siste hatt menssmerter, vært SYKT trøtt, gretten osv.. Mange symptomer..

Tok test idag, IKKE på spesielt konsentrert urin (kanskje 2 timer siden sist dobesøk) og den ble blendahvit. Så holdt jeg den opp mot lyset, og jeg så EN STREK!!!!! Herregud, tenker jeg.. En strek!? Nei? Er det mulig? Jeg sitter her og er KVALM nå.. Streken var så lite synlig at det var umulig å få tatt bilde av den, og jeg måtte holde testen i en spesiell vinkel i lyset for å se den. men det VAR en strek der, og jeg har ALDRI fått strek før..

Herregud.. Er det mulig at dette er en ekte strek? Eller har jeg bare fantasert hele greia??

åååh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En strek er en strek, så er nok noe i det ;)

Hvor langt i syklusen er du?

Prøv med ny test i morgen tidlig. Eller ta med konsentrert urin.

Venter i spenning på svar på neste test ;)

Oppdatering her: Ikke så mye nytt siden sist! Men er syyyyykt oppblåst i magen, vært det de to siste dagene. Er på dag 13 i syklusen, usikker på når el er, men virker som den kom tidlig (får el smerter). Men nå har jeg mer murringer i korsryggen og generelt "der nede", som jeg bruker å få før mensen. Men kan jo aldri vite om det er pergoen som spiller inn. Får bare vente et par uker i spenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

En strek er en strek, så er nok noe i det ;)

Hvor langt i syklusen er du?

Prøv med ny test i morgen tidlig. Eller ta med konsentrert urin.

Venter i spenning på svar på neste test ;)

Oppdatering her: Ikke så mye nytt siden sist! Men er syyyyykt oppblåst i magen, vært det de to siste dagene. Er på dag 13 i syklusen, usikker på når el er, men virker som den kom tidlig (får el smerter). Men nå har jeg mer murringer i korsryggen og generelt "der nede", som jeg bruker å få før mensen. Men kan jo aldri vite om det er pergoen som spiller inn. Får bare vente et par uker i spenning ;)

I dag, som i den 18. mars, er jeg på dag 31 av syklusen.

Jeg har ikke lyst til å ta den siste testen min i morgen, fordi hvis jeg faktisk er gravid nå så tenker jeg ikke å kjøpe flere fra billigetester... :/ Noen produserer jo HCG senere enn andre, så..

Åhhh, så spennende!!! Du får sørge for å ha :sengekos: annenhver dag for å øke sjansene for en liten spire :rodmer:. Du vet vel ikke når du har IKM du heller, da?

Jeg aner ikke, men ifg. utallige timer med tenking og telling så har jeg kommet fram til at det kanskje er den 19. mars. Hvis det er tilfelle, så er det jo ikke så merkelig at jeg fikk en sååå svak positiv test (hvis den i det heletatt var positiv, er ikke overbevist..)

:popcorn: Jeg skal følge med deg også - skriver du prøvedagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) spennende å følge med på dere! Her i gården er dette med prøving ganske nytt. Sluttet med pillene 19. februar. Og fikk da mens den 22. februar. Etterpå har jeg ikke hatt noe enda, men det er vel kanskje tidlig. Hvor lenge etter evt. ppilleslutt tok dere første test? Bør man vente til man evt. får første mens? Kjenner jeg hele tiden går med en slags spenning i kroppen, men det er vel ikke rart! Har hatt mye hodepine (så og si hver dag) etter ppilleslutt, og kjenner jeg har dårligere matlyst osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan være trøtt og ha graviditetssymptomer osv FØR IKM/ uteblitt mens.

Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan være trøtt og ha graviditetssymptomer osv FØR IKM/ uteblitt mens.

Merkelige greier.

Hvis det er meg, og min TICKER du henviser til, så har du nok ikke lest tråden. Tickeren stemmer ikke i det heletatt. Jeg er på dag 31 av syklusen i dag, og har vanligvis alt fra 28 dager - 35 dager lange sykluser.

Forresten så er det godt mulig å få symptomer før IKM! IKM er etter selve befruktningen :sjenert: visste du ikke det? Når kroppen produserer HCG kan man altså i teorien også få symptomer.

Sarkasme besvares med sarkasme :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) spennende å følge med på dere! Her i gården er dette med prøving ganske nytt. Sluttet med pillene 19. februar. Og fikk da mens den 22. februar. Etterpå har jeg ikke hatt noe enda, men det er vel kanskje tidlig. Hvor lenge etter evt. ppilleslutt tok dere første test? Bør man vente til man evt. får første mens? Kjenner jeg hele tiden går med en slags spenning i kroppen, men det er vel ikke rart! Har hatt mye hodepine (så og si hver dag) etter ppilleslutt, og kjenner jeg har dårligere matlyst osv..

Hei. Jeg sluttet med piller i november ca. Da var første syklus nesten som vanlig. Neste syklus var veldig laang og da testet jeg. Neste der igjen var også laang så jeg testet, etter det har det vært ganske normalt igjen. Men nå er det snart 6uker siden siste mensdag og jeg har kjøpt ny test. Synes det er litt kjedelig å bruke opp så mange tester så jeg går liksom hver dag og venter på mensen...

Jeg har ikke investert i sånne "billigtester" som jeg ser flere skriver om, så jeg er fremdeles litt ny til dette føler jeg. Jeg har hele tiden tenkt at dette kan bli vanskelig, derfor er jeg kanskje ikke så ivrig etter å teste for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah: Jeg skriver ikke noe prøvedagbok, er ganske ny her inne på Kvinneguiden.

Jeg har hatt trøbbel med kort lutealfase. Fått positiv el test på dag 19 og TR på dag 23 :/

Så har de siste mnd hatt syklus på nøyaktig 23 dager. Min gyn.lege mente dette bare var tull og trodde ikke på dette med lutealfasedefekt. Så han ga meg pergo, selvom jeg får positive tester hver mnd (men positiv el test indikerer ikke nødvendigvis til at man faktisk har el). Men vi får se denne mnd om syklusen blir litt lenger. Har ikke tatt el tester denne måned. Men er rimelig sikker på at den var på dag 12-13 og det er jo en begynnelse :) Vi har :sengekos: hver andre dag siden syklus dag 8 :gjeiper: Så nå får vi håpe hormonnivået er såpass bra så en mulig spire får sjangs til å feste seg.

Klør det ikke litt i fingrene etter å teste før mandag? Synes dette er veldig spennende. Håper virkelig den streken blir mer tydeligere neste gang du tester ;) Heier på deg!!

Vanilje: Kroppen din er nok i hormonell ubalanse etter p-pille bruk, kan ta en stund før syklusen blir regelmessig. Men er kanskje greit å ta en test nå for å evt avkrefte eller bekrefte en spire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eid: Ser den. Men hvordan gjør du det med alkohol og sånn?

Litt skummelt å gå for lenge uten å vite også. Men kan bli dyrt i lengden hvis du kjøper apotek tester ja. Billigtester.no er å anbefale ;)

Er det noen som har vært borti dette med kort lutealfase evt sen el og bruk av pergo? Noen som har opplevd suksess?

Har lest litt om urter som wild yam evt B6 vitaminer etter el kan forlenge lutealfasen. Usikker på om jeg skal ta det nå denne syklusen selvom jeg har begynt med pergo. Vil det klusse til ting?

Er så lei av at TR kommer 5 dager etter el. Gir fort opp og føler at månedene bare blir kastet ut av vinduet :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eid: Ser den. Men hvordan gjør du det med alkohol og sånn?

Litt skummelt å gå for lenge uten å vite også. Men kan bli dyrt i lengden hvis du kjøper apotek tester ja. Billigtester.no er å anbefale ;)

Takk for tipset.

Jeg drikker meg aldri veldig full uansett, men det er klart at om man vet man er gravid så tar man ikke noe i det hele tatt... Jeg skal på middag og fest med noen venninner om et par helger feks, og da må jeg jo vite på forhånd. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal håpe på, for det er jo alt for tidlig å evt fortelle det. Samtidig er det så nærme at jeg kan ikke skylde på at jeg kjører... Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nå vet jeg ikke hva jeg skal håpe på, for det er jo alt for tidlig å evt fortelle det. Samtidig er det så nærme at jeg kan ikke skylde på at jeg kjører... Hmm

Denne kjenner jeg også på!! Plutselig nå når vi har begynt å skal prøve så vil alle ha oss med på fester, hytteturer osv osv.. :gjeiper: jeg har mest lyst å holde meg unna alkohol, selv om jeg mest sannsynlig ikke er gravid, så vet man jo aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Hei. Jeg sluttet med piller i november ca. Da var første syklus nesten som vanlig. Neste syklus var veldig laang og da testet jeg. Neste der igjen var også laang så jeg testet, etter det har det vært ganske normalt igjen. Men nå er det snart 6uker siden siste mensdag og jeg har kjøpt ny test. Synes det er litt kjedelig å bruke opp så mange tester så jeg går liksom hver dag og venter på mensen...

Jeg har ikke investert i sånne "billigtester" som jeg ser flere skriver om, så jeg er fremdeles litt ny til dette føler jeg. Jeg har hele tiden tenkt at dette kan bli vanskelig, derfor er jeg kanskje ikke så ivrig etter å teste for mye.

Hei, og velkommen til tråden :jepp:.

Jeg er veeelig enig i at det kan være vanskelig å teste seg hele tiden. Dessverre så spiller kroppen min stadig vekk puss på meg, så akkurat nå er det vanskelig å ikke bare teste med en gang... Så langt har jeg klart å holde meg, så håper at det holder seg. Fikk jo kanskje en veldig svak positiv i går, men er litt redd for å teste igjen - da forsvinner kanskje "håpet mitt".

Og nå vet jeg ikke hva jeg skal håpe på, for det er jo alt for tidlig å evt fortelle det. Samtidig er det så nærme at jeg kan ikke skylde på at jeg kjører... Hmm

Denne kjenner jeg også på!! Plutselig nå når vi har begynt å skal prøve så vil alle ha oss med på fester, hytteturer osv osv.. :gjeiper: jeg har mest lyst å holde meg unna alkohol, selv om jeg mest sannsynlig ikke er gravid, så vet man jo aldri!

Når jeg leser det du skriver her så tenker jeg bare at jeg er kjempeglad for at alle vet at jeg ikke liker alkohol (smaken av det, altså) og at jeg så og si ALDRI drikker. Ingen ser på meg to ganger når jeg avviser et glass vin til maten - barnslig som jeg er foretrekker jeg brus :fnise:.

Håper du finner en løsning som tillater deg å gjøre morsomme ting sammen med venner og familie uten at de fatter mistanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah-

Savannah: Jeg skriver ikke noe prøvedagbok, er ganske ny her inne på Kvinneguiden.

Jeg har hatt trøbbel med kort lutealfase. Fått positiv el test på dag 19 og TR på dag 23 :/

Så har de siste mnd hatt syklus på nøyaktig 23 dager. Min gyn.lege mente dette bare var tull og trodde ikke på dette med lutealfasedefekt. Så han ga meg pergo, selvom jeg får positive tester hver mnd (men positiv el test indikerer ikke nødvendigvis til at man faktisk har el). Men vi får se denne mnd om syklusen blir litt lenger. Har ikke tatt el tester denne måned. Men er rimelig sikker på at den var på dag 12-13 og det er jo en begynnelse :) Vi har :sengekos: hver andre dag siden syklus dag 8 :gjeiper: Så nå får vi håpe hormonnivået er såpass bra så en mulig spire får sjangs til å feste seg.

Klør det ikke litt i fingrene etter å teste før mandag? Synes dette er veldig spennende. Håper virkelig den streken blir mer tydeligere neste gang du tester ;) Heier på deg!!

Det er frustrerende med leger som ikke er fullstendig oppdaterte innen disse områdene.. Jeg er selv sykepleier, og over middels interessert, så jeg har ervervet meg mye kunnskap om svangerskap, prøving og graviditet i løpet av årene (ønsker å bli jordmor). Alle fastleger burde virkelig være klar over at kvinner kan ha defekte lutealfaser! Jeg ville kanskje forsøkt å fått en mening til ang. pergoen - vet du om denne faktisk brukes for de med korte lutealfaser? (Jeg har ikke hørt om det - men IKKE bekymre deg for det, jeg er ikke utdannet inne dette).

Klør og klør.. Jeg har prøvd en stund nå, og denne halv-positive testen er den eneste jeg har tatt med positivt restultat. Jeg er redd for at testen skal bli negativ neste gang - da knuses boblen min og det blir nok mye vanskeligere enn de vanlige negative testene jeg har fått før. Så når jeg venter til mandag gir jeg tanta en sjanse til å komme, samtidig som jeg evt. lar kroppen lage masse masse HCG før jeg tester :fnise:

Hva skal dere i helgen, jenter? Kjempetrivelig å høre fra så mange flotte damer!! Selv ha jeg arbeidshelg, og er litt spent på det. Er jo så trøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til tråden :jepp:.

Jeg er veeelig enig i at det kan være vanskelig å teste seg hele tiden. Dessverre så spiller kroppen min stadig vekk puss på meg, så akkurat nå er det vanskelig å ikke bare teste med en gang... Så langt har jeg klart å holde meg, så håper at det holder seg. Fikk jo kanskje en veldig svak positiv i går, men er litt redd for å teste igjen - da forsvinner kanskje "håpet mitt".

Svak positiv er jo bra da, men skjønner godt du er usikker og vil live litt i håpet :-)

Jeg testet i går og den var negativ, så nå trenger jeg ingen unnskyldning for å ikke ta ett glass vin i alle fall. Kroppen min er ikke i balanse i det hele tatt og jeg kjenner ikke så mye på kroppen hverken når jeg har el eller tante rød. Tenker det egentlig er bra at jeg ikke er dårlig eller har vondt, men så gjør det at det er litt vanskelig å følge med også.

Jeg regner liksom med at jeg skal merke en forskjell når/dersom jeg blir gravid, og det gjorde jeg ikke denne gangen...

Det hadde vært så mye enklere hvis kroppen oppførte seg litt "normalt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...