Gå til innhold

vonnies grublerier


vonnie

Anbefalte innlegg

lenge siden jeg har vært her nå......

ikke akkurat en koselig anledning og ta en tur innom her heller.....

En nær kollega / "litt" vennine mistet barnet sitt i dag. En liten gutt på 3 år.

Ho la han for natten i går med litt feber og fant han død i sengen på morgenen i dag.

Jeg synes det er helt grusomt.....jeg kan ikke forestille meg hvordan hun har det nå...jeg er ikke mor og kan ikke skjønne hvordan det er å miste ett barn.

jeg gråter litt innimellom nå :( ...er sint :evil:

og tenker fryktelig mye på henne om hun klarer seg....De har forstålig nok dratt ut telefon kontakt og slått av mobil.....håper det går bra med henne.....hun har ett barn til på 2 år.....kanskje det kan bli redningen hennes......da er hun liksom på en måte nøtt til å gå videre.....hun og mannen hennes....

jeg fatter ikke hvorfor jeg reagerer så ille på dette.....

kanskje fordi jeg satt på med henne når hun skulle hente barna i BH i går og vi skravlet og lo og snakket om barna hennes.....alt var så ufattellig normalt.....dagen i går var en fin dag for oss begge.....dagen i dag er en helt jæ..... dag for henne.

Sånne ting som dette setter liksom enkelte ting i perspektiv....her bekymmrer jeg meg for jule gaver og jule mat.....vi stresser rundt i en hverdag full av missnøye.....vi er missfornøyd med ditt og med datt , men tenker vi egentlig på hva som kan skje i morgen????

Alt kan forandre seg for noen over natten.....alt kan skje!

Det finnes ingen garantier for at det finnes en morgen dag....

Ikke legge seg sint og ikke gå ut døren uten og fortelle sine nærmeste at man er gla i dem.....Si det ofte....Så ofte du kan....

lurer på om jeg klarer og sove i natt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tudelu!!!!

kanskje skrive litt her før jeg går og legger meg...

Trøtt jeg gitt....tenk og komme inn her i dagboka mi og se at det er hele

3 stk som har skrevet i dagbka mi.... :lol:  

da vart æ gla ja :D  

hvis du titter innom her igjen "junibrud04"

Jeg rett og slett elsker den sangen "from this moment" ...

Hvis det blir noe bryllup på meg så skal den være i kirken...Men jeg likte den ideen om å vidreføre det til invitasjonene og sånnt...En smart ide...Samboeren min er grafiker ( som venninnen din ) kanskje han kan finne på noe.....  Takk for tips!!!

Tror vi kommer til å bruke den også i kirken! Hun som skal synge skal ha 2500kr for jobben og da fant jeg ut jeg like greit kunne bruke henne til en sang til...

Trist å lese om kollegaen din, det må være en vanvittig grusom følelse! Kan nok umulig forestille seg den, når man ikke har barn!

Ønsker deg i allefall en fin jul og håper du får en fin feiring!!

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei!!

Da er jeg her igjen. Etter en del dager med jul og masse annet mas!

Kan vell ikke akkurat si at jeg er noe særlig flink til å skrive i denne dagboken. Men det kan være ett nyttårs forsett.

Jeg har mange nyttårs forsett. Hvis jeg har mange så er kanskje sjangsen større for å klare i alle fall ett av dem. :lol:

Dette er mine nyttårs forsett:

* Spise sunnere

* Trene ( melde meg inn i ett helse senter )

* Gå ned i vertfall 15-20 kg i vekt og prøve å holde meg der.

* bli flinkere med penger , tenke økonomisk.

* Gå til tannlegen

* Skrive mer i dagboka mi.

Vell de var i alle fall de jeg kommer på nå.

Usj jeg var hos tannlegen i dag......jeg liker ikke tannlegen...han er ekkel!

Og gått betalt tar han også. for å fikse på en tann. Det var ikke noe røntgen eller noe. Men bedøvelse... Det kostet 1200 kr.

Det er jo helt rått! Og mere skal det bli. Huff jeg kommer til å bli blakk.

Jeg sittet i alle fall hjemme i dag...sitter og venter på rørlegeren. Han har vært her og satt inn en ny varmtvanns breder , men han skulle komme tilbake senere. Men det spørs om han ikke mente i morgen når han sa senere!

Ellers så er formen sånn passe. Litt sliten bare. men det er vell vanlig.

Vi skal kanskje ut og feire bursdagen til svogeren min i dag han blir 24 år. Hva kjøper man til en 24 år gammel gift man som bor hjemme hos mammaen sin. Jeg kan altså ike kjøpe noe til huset...

Jeg finner vell ut av det!

Jeg tenker mer og mer på bryllupom dagen. jeg har så utrolig lyst på barn. men jeg vet at vinni helst vil være gift før han blir far. Det er det som er så dumt. Tenkte jeg skulle fri på skudd års dagen. For enten må han si ja eller så må han gi meg 12 par hansker. :hoho:

og det er ikke noe som helst sjangs at han vet om det! Hvilken dag er skudd årsdagen på. 29 februar ................... Det må jeg jo finne ut.

Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det i og med at vi allerede er forlovet.

Vi har ært forlovet nå i 3 år uten i det heletatt og snakke om å sette en bryllups dato. Jeg vil gifte meg i 2006-2007 og det er jo noen år til forsatt.

2-3år til. Er det liten tid eller nok. Men tanke på sparing og alt det der. Vi får se og snakke litt med vinni. Høre om han har noen ideer.

(BTW: han heter ikke vinni. )

Men hvordan skal jeg gjøre det....

Hvis noen leser dette .....Så motas ideer med takk....

Fortsatt ingen rørleger.....dårlig....

Jeg kunne tenke meg å legge meg litt. Men jeg kan jo ikke det når han ikke har vært her.

Betty spagetti.....gud så dårlig....

Er det bare meg eller hadde vi bedre leker før når vi var små??? :-?

Nei nå må jeg gi meg....jeg skal sette på vaske maskinen. Ellers så får dere ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Halloen 8)

På tide at jeg skriver litt igjen da.

Egentlig ikke skjedd så mye siden sist.

Gleder meg masse til Mars da skal jeg og Vinni" ( som han blir omtallt som her ) på Refsnes gods. En natt i suite. Det skal bli deilig.

sex livet har ikke akkurat vært helt på topp de siste mnd. har kanskje hatt sex 3 ganger etter at jeg ble operert og det er 3 mnd siden. men så måtte vi jo vente i to mnd før vi kunne ha sex da. Men uansett 3 ganger i løpet av 1 1/2 mnd er ikke bra til å være oss.

Men i dag skal nok jeg klare og få ordnet noe ja. Hmmm.....

Er fryktelig sliten om dagen ......sover ikke godt om natta pga disse puppene. Ligger vondt uansett hva jeg gjør. Er redd for å ligge på magen i frykt av at det ikke er bra. Jeg får høre med legen hva han sier for noe. Skal til en ny kontroll på dem til ondagen. Da er det vell siste kontrollen tror jeg....vet ikke men det er ikke umulig....kanskje det en kontroll til før sommeren.

Hvis det er noen inom her som har lagt inn sikikon.....hvor lenge brukte dere sports bh og hvor lenge måtte dere teipe?

Det er ett pes og måtte bruke den forferelige bh`n.

jeg lover herved meg selv og skrive oftere i dagboka mi :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du fortsatt har vondt så lenge etter operasjonen! Og det er vel en stund siden? Hmm.. Jeg kan ikke huske det tok så lang tid.. Hvor tok du det hen?

Jeg teipet i 3 mnd tenker jeg, så arret har blitt veldig fint. Og bh'n gikk jeg med i hmm 3 mnd den og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vonnie!

Har du vondt fortsatt? Hvor lenge er det siden operasjonen da?

Jeg brukte sports BH i 6 uker, og tapet i 3 måneder. Nå er det 5 måneder siden min operasjon, og jeg har ikke vært på kontroll enda...! :o

Hvorfor måtte dere vente så lenge med å sex etter operasjonen da? Jeg tror vi hadde sex et par uker etter min operasjon.... :roll:

Håper det går fin med deg da... du må gjerne swende meg ofså en PM om du vil... vi i "silikonklubben" må støtte hverandre vet du! :wink:

Klem,

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*iler til som "silikonklubb-medlem" *

Jeg synes det er rart at du har hatt vondt så lenge. Jeg greide å ligge på siden hele natten etter 2 - 3 uker. Det var ikke sånn at det var direkte vondt i mer enn første uken - og så uken etter når jeg bevgde mye på meg. (guri så vanskelig det er å huske tilbake :oops: :wink: ) men jeg kjente det innimellom. Og særlig når jeg reiste meg opp i sittende i sengen. Jeg hadde vel mer smerter enn de fleste her inne ..

Jeg brukte tape i 3 mnd (litt lenger - turde ikke gi slipp på tryggheten i den 'ler*)

SportsBH gikk jeg med natt og dag i 6 uker. Nå bruker jeg den når jeg trener, og av og til om natten- er redd brystene skal henge for mye *ler*. Dessuten så passer ikke de bh'ene jeg har kjøpt lenger - så jeg har bare sportsbh'er og et par andre som er ok å gå i 'ler* - derfor så bruker jeg de innimellom også. Veldig behagelig siden puppene ikke hopper og disser da *ler*..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o

Så morro å få besøk her inne .....takk alle sammen!

For å oppklare dette med vondt i puppene....

Jeg har ikke vondt heletiden...men det er spesiellt hvis jeg har ligget lenge på den ene siden da må jeg bytte side.

Jeg kan ikke ligge direkte på magen , må ha pute under magen sånn at puppene ikke blir klemt. Og det resulterer i at jeg må ligge nedover med hodet... :lol: ikke behagelig...... kan sikkert se det for dere....

Det med å ligge på magen er sikkert mye psykisk også at jeg tror det ikke er bra og at jeg derfor ligger og kjenner etter om jeg får vondt.....og da får jeg vondt....

Skal på kontrol til onsdagen så da får jeg spørre den fjotten som opererte meg.....

jajaj nok om det....tusen takk for omtanke alle sammen.

Ellers så har en vennine av meg slutta på jobben i dag....Ho er egentlig fra nordnorge og flyttet nedover har sammen med typen som var herfra... De kjøpte seg leilighet og på ett tidspunket var det snakk om bryllup. Men her om dagen kom ho og sa det var slutt og sa ho skulle flytte hjemover.... Siste dagen hennes i dag og da kom ho på jobb med ett blått øye... trist... ho har måttet bodd sammen med exen etter at det ble slutt ho har ikke noe familie her. ( hadde ho villet hadde ho kunne bodd her , en det takket ho nei til...sikkert noe med stolthet og gjøre )

Men i morgen tar ho flyet hjem over......tror det blir godt for ho.

Og hovennina mi som mistet sin 3 år gammle sønn før jul kommer snart på jobb. VGhar foresten bedt om unnskyldning til de etter at skrev feil opplysnnger om hvordan han døde.

Firmaet jeg jobber i ga ho , mannen , og den andre sønnen en ferie. De kunne reise hvor de villle. Jobben skulle betale opphold , reise og mat for dem. Det ble jeg imponert over. Ho på jobbe som hadde kreft fikk sponset noe annet ( kan ikke si hva da skjønner dere hvor jeg jobber ). Jeg jobber i ett av landets største firma.....så jeg synes det er kjempe bra att de tar vare på sine ansatte......

en annen ting.....

jeg hadde sex her om dagen..... :sjarmor::hoppe:

det ga mersmak....... dere synes sikkert jeg er rar som blir så gla over å ha sex , men for meg er det noe å bli gla for nå for tiden...... :D

Jeg sa til sambo at vi måtte skjerpe oss....og det var selvf han enig i :hoho:

grunnen til at vi måtte vente så lenge med sex Dina var at jeg fikk beskjed av kirurgen at jeg måtte vente 8 uker før jeg hadde fysisk aktivitet...og da mente legen " at det innebar "ALT av fysisk aktivitet"....

Så vi ventet i noen uker og hadde en fantastisk nyttårs aften. :D

Nå skal jeg snart se på homse patruljen.....

vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) hihi håper du koste deg :sjarmor:

Når jeg skal ligge på magen så ligger jeg med hodet høyt, sånn at jeg får tyngden på overkroppen på putene. Da føler jeg ikke at jeg trykker brystene flate. *ler* Litt vanskelig å forklare kanskje. Iallefall så kommer ikke brystene i klem. Må bare passe på å ikke stivne i rygg/nakke. Men - nå er det jo gått over 7 mnd siden - og det er først siste måndene jeg har ligget litt på magen. Akkurat det savner jeg litt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på jobb å venter på og bli hentet. Og det kan fort ta en halv time eller tre kvarter. Så da kan jeg jo benytte anledningen til å skrive litt her.

Joda jeg var på kontroll hos legen ( ang puppene ) for en uke siden.

Mine bekymringer var : Det og sove på magen.

På det så svarte han at det er ikke noe problem for meg å sove på magen nå. Det kunne godt være som jeg sa psykisk. Det at jeg ligger og kjenner etter. Men han sa at det gikk helt fint å sove på magen etter 3 mnd.

den andre bekymringen var : Strekk merker

Til det svarte han at det kunne være genetisk. at jeg hadde lett for å få strekk merker. og da nevnte han også at hvis jeg ble gravid så kom jeg til å få masse av dem. Usj..... Jeg spurte mora mi om hun hadde lett for å få strekk merker og da svarte hun ja det hadde hun alltid hatt lett for å få.

Så det var vell egentlig det jeg lurte på. Og da skulle jeg ringe etter sommeren for da ville han ikke se meg før etter sommeren.

Greit for meg....

Men jeg glemte og spørre han om en ting....

Kan jeg begynne å ta sol ( i solarium )

Jeg har så lyst til å få litt farge på skrotten min... føler meg lik blek...usj...

Blek fet er vell mere riktig å si.... :oops:

Føler meg ikke komfortabel med kroppen om dagen. Sånes nesten at jeg kan kjenne at kroppen eser.....

Skal melde meg inn på family sport i mars....

jeg må gjøre noe før det går for langt og jeg begynner i den gammle vanen med fingeren i halsen....den er ikke bra :roll:

Ellers så er sambo så utrolig grinete om dagen....det kan være fordi alle maser på han og han har mye å gjøre ......men fader det er slitsomt....

jeg holder helt kjeft når jeg vet han er i det humøret. det har jeg funnet ut at er det beste. Han har også en vane mad at han kommer itl ett vist punkt....når han har vært sliten og irritert over lengre tid så begynner han og gråte. Og han har vært veldig nær det punktet i de siste dagene. Det gjør vondt å se han sånn.

Men nå er det bare to uker til vi skal på Refsnes Gods. Og overnatt en natt. med 5 retters middag. Da skal han endelig få slappet av en stund. Slå av telefonene og bare være i fred. Det skal bli godt.

Gleder meg masse.

Det er dyrt men man burde prøve og få til litt sånne små ting inni mellom.

Nå kommer han vell og henter meg snart. det har gått en halv time nå.

Kanskje jeg skriver mere når jeg kommer hjem.

Vi snakkes dere !!!

PS: Tusen takk for hilsen Virgo.

Og lykke til med ny dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...

Kanskje jeg skal skrive litt her igjen..

Jeg har jo ikke skrevet noe siden Februar....

Akurat nå har jeg litt liten tid , men jeg lover å skrive mer senere...

Jeg LOVER... :oops:

Kan jo begynne så vidt mens jeg har tid....

Jobben går bra jeg kan jo begynne med det.... jeg jobber og sliter..det er mye å gjøre. + at jeg har fått en "ansvarsrolle" det er en stilling men alikevell ikke en stilling...litt vansklig å forklare....men det innebærer litt mer og gjøre og litt mer variert arbeidsdag. og det synes jeg er moro.

På sånn privat plan så kunne det vell kanskje gått litt bedre. Det er litt grums fortiden. Men det ordner seg utover sommeren når vi får litt bedre tid til hverandre. Sånn som er det er nå så er det jobbe , trene , jobbe sove. Jeg jobber bare fra 8-4 men sambo har eget firma på fritiden og da holder han en del på med det. Så vi har nedprioritert hverandre i det siste.

sexen er ikke noe å rope hurra for. for det første så skjer det jo aldri at vi har sex...kanskje 2 ganger i mnd. Og det er for lite.

Jeg har lyst på barn....det har ikke han enda...så det tærer en del på meg....for jeg har vanskligheter med å få barn så det kan ta lang tid før noe skjer og vi er heldige hvis det i det hele tatt skjer. Kanskje vi må gjennom sånn prøverørs periode og det er en lang prosses....

Nei jeg er bare litt oppgitt nå...så da må jeg pøse ut min frustrasjon her da.

Men jeg har jo egentlig ikke tid til detta...

Så nå må jeg si takk for nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Her kommer det en natt hilsen til deg.

Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tusen takk for hilsen Truselinemor. Kjempe koselig. :P

ja nå er det siste dagen i helga. vell vell... tilbake på jobb igjen i morgen.

Jeg er i ett litt rart humør nå... Jeg tenker mye på barn. Jeg har så lyst på barn. men jeg vet at sambo ikke har det enda. noe av det jeg frykter mest er å ikke få barn. Og da skremmer det meg det de sa når jeg var på GU sist. Da sa de " du har en livmor som en 60 åring" :o :o grunnen til det var ett feil p-pille merke som gjorde at livmoren min tørket ut. slimhinnene var nesten borte.

Sambo har ikke lyst på barn enda for han vil være gift,ha hus , båt og bil osv... først ( litt overdrevet da ) men han vil ha hus og han vil være gift først. Jeg vil gifte meg jeg også , men jeg er realistisk. Si vi hadde bestemt oss for å gifte oss i dag da . bryllupet kunne uansett ikke ha vært før i 2006. da er han 28 og jeg 25. Man må ha prøvd aktivt å få barn i mins ett eller to år for å få prøverørsbehandling. ( tror jeg ) da er han 30 og jeg 27. pluss at prøverør en en lang og tøff prosses.....

Det er mulig jeg er urealistisk og egoistisk. men dette er i alle fall mine følelser for øyeblikket.

det er godt jeg har denne dagboka... sånn at jeg kan få ut frustrasjonen min...

Jeg driver også og søker på ett vidre utdannings programm på jobben. Jeg hater sånne søknader...."beskriv deg selv med 30 ord...." usj jeg vet aldri hva jeg skal skrive på sånne ting. Jeg kan jo ikke juge heller :wink:

ellers så er det vell ikke noe nytt. Jeg tror vi skal selge leiligheten til høsten. og bo litt hos svigermor og svigerfar ( ikke sammen med de altså , men i en helt annen del av huset ) for da kan vi bo der en periode mens vi nedbataler studie lånet mitt og mens jeg prøver å ta lappen. Og det er noe jeg har fått sambo med på for da kan vi begynne på null når vi evnt har lyst til å kjøpe oss hus. ( han vil jo ha hus før barn ) jeg må bare innse at jeg må ta dette med små skritt. :cry: men , men sånn er det bare.

Ellers så driver jeg og prøver å gå ned litt i vekt da. jeg verier ca 90 kg og jeg vil veldig gjerne ned til ca 65 -70 kg. så ca 20 til 25 kg ned i vekt vil jeg. men det kommer til å ta tid. Men jeg er i alle fall på vei.....og det er jo en start :-)

nei nå skal jeg se litt rundt her inne på KG og se litt på tv også skal jeg kose puta mi....

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...