Gå til innhold

vonnies grublerier


vonnie

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skaffe meg en dagbok jeg også....

Så nå sitter jeg på jobb og lager meg en dagbok. Kan liksom ikke skrive så veldig mye om gangen , når jeg egentlig skal jobbe....

Men nå har jeg i alle fall en dagbok. Moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff....

For det første så sitter jeg her på jobben og drømmer om bryllup.

Lurer på om jeg skal fri på skuddårsdagen..... :-?

Det er en mulighet da...nå har vi vært sammen i 4 år i mars og samboere i 3,5 år. Vi har kjøpt oss leilighet sammen....

Vi har kjøpt katt ( kan ikke ha hund i en blokk ) da mangler vi bare en volvo.... Og da ett BRYLLUP....

Men uansett samma det!

Ellers så er jeg utrolig nervøs får Torsdagen som kommer.....

Gjør jeg det rette...Er det dumt av meg....

Silikon....det er jo så mange fordommer mot det..... :o

Men jeg kan jo ikke tenke på hva andre mener...jeg må jo først og fremst tenke på meg selv...

Det er det som tankene mine dreier seg om......

Det også...hvorfor ingen liker telefonselgere :forvirra: .......det mener jeg er en meget utaknemelig jobb......det er faktisk en jobb det også.....så det så...

nei nå når jeg snakker om jobb så burde jeg vell kanskje jobbe litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her da!

Helt alene hjemme , bare meg og katten!

Sambo jobber overtid. Pga at han skal ta seg fri fra jobben for å være med meg til Torsdagen.

Har vært ute og handla sammen med ho mor i dag. Fikk kjøpt meg en fin kose dress jeg skal ha på meg etter operasjonen!

Tror faktisk mamma er mer nervøs en jeg er!

Jeg gruer meg forsåvidt ikke til selve operasjonen ,men til smertene de første dagene etterpå. Heldigvis så er ho mor sykepleier så jeg kan spørre henne om det skulle være noe!

Inne katter som har vært alene hele dagen er slitsomme...."Gismo" er katten min.

Fikk vite at en på jente på jobben i dag ikke kommer tilbake mer. Ho fikk vite på Fredagen att ho hadde fått en aggresiv form for kreft..ho blir sendt rett til Radium Hospitalet! Usj....bare 29 år....Håper ho blir bedre... vi er jo så få på jobbe så det blir litt spesiellt og miste en arbeidskollega på den måten.... Vi kommer til å savne ho på jobben....får håpe ho blir bra og kan komme tilbake.

Dagen begynnte jo så bra med at en vennine på jobben

ble fridd til. Også ender den med noe sånnt....

Det blir på en måte en tanke vekker...

Nå har jo mamma og mormora mi hatt bryst kreft...da begynner liksom jeg å tenke litt også! Jeg er i faresonen. Men sånn går det ikke an å tenke! Man må bare leve ( og gå til mamografi regelmessig )

Nei detta ble dystert.... nå skal jeg gå og legge kroppen min i bløtt! Ett varmt deilig bad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir sikkert noe av det samme som jeg skrev inne i forumet , men allikevell.

En og en halv time igjen.

Herregud .....jeg skla virkelig gjøre dette ......gleder meg til det er over og jeg kan SPISE....Jeg er sulten!!!!!

Og jeg har lyst på røyk ,men det må jeg nok vente litt lenger med....

Jeg prøvde noen toppeer i stad som jeg vet ikke kommer til å passe etterpå....det var gøy......og det at jeg kan brenne alle de innlegga jeg har brukt for at det skal se ut som jeg har hatt pupper!

Å jeg gleder meg.....

Men jeg har aldri hatt narkose før da så det gruer jeg meg litt til.

Hvordan kommer kroppen min til å reagere på deg!

Vell det gjenstår og se.

Min første operasjon.....skjer kl 12.00 i dag!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vonnie! :D

Gratulerer med dagbok!

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver om silikonoperasjonen din! Jeg hadde heller aldri hatt narkose før jeg la inn silikon 2 september, og var ganske nervøs! Det gikk kjempefint!

Smertne de ørste dagene var ikke såå ille som jeg hadde forestilt meg at de kom til å bli. Håper det går fint med deg også! Regner med at du sikkert snart kommer hjem fra klinikken nå.... Hvor har du tatt operasjonen?

Jeg skrev masse i dagboken min tiden før og etter operasjonen, kanskje du kan finne noe der som kan virke oppmuntrende disse første dagene ...

Ellers må du gjerne sende meg en PM om du har spørsmål. Jeg satte så utrolig pris på den hjelpen og støtten jeg fikk her på KG i forbindelse med min operasjon, så jeg bidrar selvfølgelig gjerne selv nå som jeg har "erfaringen"...! :wink:

Klem,

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen Vonnie!

Håper det går bra med deg! Jeg tror jeg vet hvordan du har det nå, dagen etter operasjonen! Nokså smertefullt, men ikke vær redd for å ta smertestillende! Jeg tok Pinex Forte hver 3-4 time de første to døgnene, ingen er tjent med at du dropper smertestillende, og spiller "helt"! Etter 2-3 dager trenger du dem ikke lenger! :D

Klem,

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja

Da er jeg tilbake igjen etter en nokså smetefull helg :o

Takk for fine innlegg i dagboka Dina. Koselig at noen svarer med erfaringene sine. Nå er jeg i form til å skrive igjen. Var vell egentlig i form i går også , men jeg orket liksom ikke.

Dette er dagene mine:

Torsdag: Var på klinikken litt før 12.00. Mamma og sambo var med innover. ( Askim Klinikken , Dr.Just Omtvet ) . Jeg og sambo ble med legen inn først å fik snakket med han , og jeg fikk prøve proteser i og med at jeg ikke var sikker på str. vi fant en str som jeg fant ut at var bra. Når jeg var på konsultasjon så sa han nemlig 375g i det ene brystet og 400g i det andre. Dette har jeg gått og tenkt på og det synes jeg hørtes mye ut. Så nå ble vi enige om 325g og 350g sikkert ikke så mye men jeg synes det hørtes bedre ut.

Så kom mamma inn fordi hun ville snakke med narkose legen ang narkosen. Jeg har jo aldri hatt narkose før.....som den høner moren ho er så må ho forsikkre seg om at alt var i orden.....

Så måtte jeg tømme blæra......

også vasket med noe gule greier ( jod kanskje )

Narkose legen som alle andre leger sliter med å finne blodårene mine så etter å ha letet etter dem i nesten 20 minutter så ga han nesten opp og stakk ved det nederste leddet i tommelen.

Så kastet jeg opp og etter det husker jeg ikke mer!

Når jeg våknet opp hadde ikke bedøvelsen gått ut het enda og da bare smilte jeg....men så begynnete smertene.....de jæ.....smertene.

det er ikke vits i å legge skjul på at de er helt forferdelige.

Så de første 2 dagene etter operasjonen bestod for det meste av smerter.

Min hærlige samboer skulle da være snill og synes nok litt synd på meg .....han forsvant ut en dag og kjøpte en berbar PC til meg....Bare for å ha sagt det....så er jeg ikke bortskjemt.....jeg er ikke vane med sånne ting...han sa bare hvorfor ikke kjøpe nå når det er kjekt å ha en om noen mnd....jajaj han om det.....eg ble gla jeg...

Så nå etter 3 dager på sofaen hjemme hos mor .....er jeg hjemme igjen!

Er det noen som lurer på noe så bare spør.

Jeg kjeder meg jeg!!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vonnie!

Går det litt bedre med deg i dag? Er silikon-operert selv, så jeg vet hva du går gjennom nå, men det er da egentlig verdt det, ikkesant?

Jeg skal etterhvert ta en operasjon til. De tok for små innlegg forrige gang, noe som resulterte i henge pupper :roll: Lite irriterendes!

Hvor gammel er du forresten?

Klem Cloe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Ja da har enda en dag på sofaen gått. Var en tur i salongen til svigerfar i dag og fikk vasket håret.....gud det var deilig!!

Kjekt at han er frisør..... :D

Hei Cloe

Det går bedre i dag , smertene er ikke så ille lenger. men jeg blir litt deppa av å gå hjemme. Kjedelig :(

Skjønner hva du mener med at de la inn for små innlegg....det er det jeg bekymmrer meg for nå...at jeg kunne tatt større.....men jeg får se i morgen når jeg skal på den første kontrollen og får tatt av bandasjene....gleder meg!

Jeg er helt enig i at smertene er verdt det å få pupper....jeg hadde da en nesten normal pupp og en ikke pupp før operasjonen. ¨å det er helt merkelig å ha to omtrent like store "kuler" foran. :wink:

Hvis du lover å ikke komme med noen kommentarer om at jeg er for ung... :) så skal jeg si hvor gammel jeg er!!!

23 år :o

Jeg var en liten tur innom profilen din.....fotografering????

kult...det er min store lidenskap også!!!

nå skal jeg se ferdig "ekstrem makeover"

Beklager alle evnt skrive feil....har ikke helt armene med meg enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da er det fredag.

Jeg har bare en elendig dag og da er det greit og kunne skrive i dagboka si.....

Akkurat nå kunne jeg tenke meg og sette meg ned og sippe.

:grine:

Vet ikke hva det er for noe. Kan kanskje ha noe med at jeg slutta på p-pillene i forige uke . pga operasjonen.

Det er også en ting. Jeg var jo på den første kontrollen om onsdagen.

Jeg var ute etter en ful C men jeg fikk en full B og fasongen er kjempe rar. Ser ut som madonna i trekant bh. :eeeh:

Sambo jobber overtid....katten er hos mamma. Venner skal på byen ,og kongen av queens er på tv. Yeah....snakk om en kul kveld.

Usj...jeg bare syter jeg nå...

uansett...

Ønsker alle som skulle tilfeldigvis stikke innom her en GOD helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Jeg hadde også masse smerter de første dagene- og angret litt. Men nå angrer jeg ikke !

OG - jeg hadde pupper som såg rare og dumme ut - og jeg ble helt kvalm når jeg såg de for jeg trodde de kom til å bli sånn. Men nei da :) .. Etter en måneds tid så var de mindre kulerunde - og lignet ikke så fælt på pyramider lenger - og nå er de veldig fine. Joda - jeg tror man kan se at det er innlegg inni de for de buer litt urover liksom - er ikke flate nedover - men - de er fine ! Og det er deilig å ha noe som fyller ut under klærne - og som er MEG - ikke bomull .........

De blir nok bedre skal du se ...

Jeg la inn 300gr jeg ....og nå jeg er enten B eller C - det varierer - oftest så passer B best ....men jeg har kjøpt en bh i C som er for liten - elelr så er det noe galt med fasongen for puppene detter liksom utav slik at brystvortene henger på utsiden :-? hehe huf .....

Men jeg er kjempefornøyd - og håper at du vil trives med dine også ! :D

Lykke til iallefall !

Og du - det er lov å syte litt ...det er det man har dagbøker til .... :wink:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

Tusen takk for at du skriver i dagboka mi Virgo :P

Blir gla når jeg titter innom og ser at noen har vært å lagt igjen en hilsen...

Nå begynner det å bli noen dager siden jeg skrev i dagboka mi.

Nå sitter jeg på jobb og skriver litt ....før jeg skal begynne å plage folk , med å ringe dem og si at de må bytte telefon operatør... ( bedrifter )

Jeg er bedre nå...sånn mentalt sett , jeg er ikke så deppa lenger....får sånne perioder innimellom som er helt jæ..... og jeg blir :evil:

Sambo er litt fortvila , men han er klar over at det går over og at det stort sett bare varer noen timer om gangen.

Når det gjelder dissa puppene...så prøvde jeg og sove på siden igjen i natt også.....men nei.....

Jeg må nok ligge på rygg litt lenger :wink:

Sambo fant ut at nyttårs aften kommer til å bli fin i år.....Kirurgen sa at all fysisk aktivitet måtte ungås de første 6-8 ukene...og på nyttårsaften har det gått nesten 8 uker.... Så når folk spør om vi skal være med på fest på nyttårsaften....da har jeg fått beskjed om at nei vi skla være hjemme :lol: :oops:

Jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd med puppene etterhvert.....

Har bare vondt på natta og litt stikkinger på dagtid....svir og stikker om hverandre...

Nei nå må jeg jobbe litt...skal bare si "hei" i dagboka til virgo.

Ha det bra...

PS: har ikke røyka på to uker og en dag! Til helga skal jeg på julebord .....hvordan skal det gå??? :kul: da kommer jeg til å savne røyken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vonnie!

Håper du føler deg bedre med hensyn til puppene dine i dag! :D

Jeg kunne sove på siden uten problemer først etter ca. 3 1/2 uke, så det tar litt tid! Men det var utrolig deilig når jeg kom så langt at jeg slapp å baaare ligge på ryggen!

Jeg er nå snart ferdig med tapingen også, gleder meg vilt! En uke til med tape, og så er det over... :P

Kos deg på julebord, og ha en fin helg!

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad når jeg ser at noen har skrevet i dagboka mi :D

Tusen takk for hilsen Dina.

Jeg føler det litt bedre, men helt ærlig så er jeg ikke fornøyd. men det er nå...kan tenkes at jeg er fornøyd når jeg skal på den 2 kontrolen. Det er den 10 desember..... jeg får snakke litt med legen da....

Jeg prøver å ligge litt på siden innimellom....men det går ikke over lengre perioder. Så må jeg over på ryggen igjen.....

Det ble foressten ikke noe julebord i helga....

Grunnen til det er at jeg jobber til 4 på fredager og bussen til julebordet gikk kl 5 .... snakk om teit opplegg....de inviterer med partnere....da må de jo regne med at de fleste jobber til 4.....det ble litt teit....

Og sambo hadde egentlig ikke lyst heller....så da ble vi hjemme....

Dro ut telefon kontakten og slo av mobilene våre.... deilig...fred og ro....ingen mødre og svigermødre som maser. det var deilig!!! :lol:

Jeg sliter noe veldig med selvtilliten om dagen.....trøkker meg slev langt nede i dritten hver dag og må på en måte dra meg opp igjen.....

det gjelder den usikkerheten jeg har pga puppene og pga vekta....

Nå som eg har slutta og røyke også så er det vanskelig å ikke ta noen søtsaker.... Jeg er 177 cm høy og veier 85 kilo....jeg vil si det er mye! Og jeg skal ned i hvert fall 15 kg... jeg SKAL ned på 70 før juli i 2004. Det er målet! skal kanskje litt til å gå ned 15 kg på 7 mnd. Det er ca 2,5 kg i mnd det......kan det gå????

hmmm.... Sambo synes det er mye å gå ned så mye i mnd....jeg vet ikke jeg....jeg har ikke slanka meg på den måten før....

Før synes jeg det å kaste opp maten var mye mer effektivt.....men det har jeg vokst i fra.

Jobben går sånn nogen lunde ......det er ikke helt på topp , men det går rimelig bra.

Jobben skal ha julebord den 12 desember! på en fredag......og avreise er kl 18.00.....med tanke på at jeg bruker ca en halvtime til tre kvarter hjem fra jobb så ser jeg for meg ett skikkelig stress.... usj....

Nei nå må jeg snart gå og legge meg!

Da skal jeg vente på elskeren min..........................

............................................................................

............................................. Jon Blund da vettu... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei

Jeg lurte på hvordan du skal gjøre det med den sangen på invitasjonene osv.....

Jeg er nemlig forelsket i den sangen jeg også......

Skal ikke gifte meg....har ikke spurt "sambo". Men hvis alt går etter planen min...så vil bryllupet være 04.03.2005 (vi er forlovet, men har ikke snakket om bryllup)

Leste i dagboken din at du skulle kalle bordene noe fra sangen , det synes jeg var en koselig og fin ide. Håper du får ett kjempe fint bryllup!

Tenkte jeg skulle ta det med hit jeg...Koselig at noen liker idèene mine! På invitasjonen skal vi ha sangen gjengitt på den ene siden når du åpner kortet, sangen på en side og selve invitasjonen på andre siden! Uff, er ikke så flink til å forklare!! Jeg synes det i allefall blir fint! Har en venninne som er grafisk designer og hun har designet de! Har kallt opp bordene etter diverse kjærlighetssanger, men fant ut at siden den sangen skal være gjennomgangstema så kan jeg jo heller bruke strofer fra den! Kanskje jeg heller burde hatt den i kirken også, i stedet for Det vackraste? Nei, blir kanskje litt for mye det!!

Vi har vært forlovet i 5 år vi da..Og når vi gjorde det var vi egentlig enig om ikke å gifte oss, var greit å bare være forlovet! Men ettersom tiden gikk ble viktigere for meg å være gift! Så det var egentlig noe vi bare bestemte oss for! Selvom jeg ønsket meg et superromantiskt frieri...Men når man er forlovet er det vel egentlig meningen at man skal gifte seg og ikke nødvendig med frieri!(Eller man er forlovet når man er fridd til..)Ikke lett dette..Hos oss var det hvertfall ikke noe frieri, vi bestemte oss bare for å forlove oss fordi dette var litt mer seriøst for oss!! Så du får nok ta det opp med din kjære at dere kanskje skulle tenke på bryllup! Blir nok bryllup på deg oså tenker jeg :wink: Jeg gleder meg masse, håper det blir et fint bryllup!

Ha en fin førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, hopept en tur innom jeg 8)

Så flink du har vært med røykingen! :tommelsmil:

Nyttårsaften blir nok en av de beste på lenge :blunke:

Håper du har en fin dag/kveld!

Klemmer fra Fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Håper du har det bra jeg . Med deg selv og med puppene dine :wink:

Huff -vet hvordan det er å slite med kiloen man vil av med......ønsker deg lykke til !!! bare stå på og ikke gi deg. !!! :) .....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tudelu!!!!

kanskje skrive litt her før jeg går og legger meg...

Trøtt jeg gitt....tenk og komme inn her i dagboka mi og se at det er hele

3 stk som har skrevet i dagbka mi.... :lol:

da vart æ gla ja :D

hvis du titter innom her igjen "junibrud04"

Jeg rett og slett elsker den sangen "from this moment" ...

Hvis det blir noe bryllup på meg så skal den være i kirken...Men jeg likte den ideen om å vidreføre det til invitasjonene og sånnt...En smart ide...Samboeren min er grafiker ( som venninnen din ) kanskje han kan finne på noe..... Takk for tips!!!

"Fisk" Hvis du titter innom igjen......

Takk for at du stikker innom.....jepp , full nedtelling til nyttårsaften.....Jeg savner det at han holder hardt rundt meg...eller at vi leke sloss....merkelig hvor mye man savner...når man ikke har mulighet til å gjøre noe.

Jepp jeg synes jeg har vært flink med røykingen.... 3 uker i dag siden sist jeg tok en røyk.....

"Virgo" jeg har det bare bra....

riktig detta med vekta...usj...at man ikke kunne bare stopet opp på ett sted når man var fornøyd.....en knapp liksom...nei nå vil jeg ikke gå opp i vekt lenger.....og så stoppet man og gå opp i vekt.... det hadde vært smart....

Det hjelper nemlig ikke lenger å gå i butikken og si til seg selv at det "bare er franske størrelser" Det slutta og å fungere i forige uke! Jeg SKAL ned i vekt....

Sånn nå kan jeg skrive om dagen min......

Jobbe.....komme hjem ......rydde......spise.....se på tv......en tur innom KG........ sove.......

Sånn da var det gjordt.....

klem til alle som skal legge seg :klem2: og til desom tilfeldigvis er innom her da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...