Steget Skrevet 15. mars 2011 #1 Del Skrevet 15. mars 2011 Vi skal kjøpe oss bil til sommeren. Vi er en familie på tre og har tenkt å kjøpe stasjonsvogn. Jeg kan kjøre og fylle bensin, men der stopper mine kunnskaper. Så det å kjøpe bil er rett og slett litt skummelt! Økonomisk sett ligger vi rundt 200 000. Hva får man for dette? Hvor langt ned i pris kan vi gå og fortsatt få oppfylt ønskene våre? - feks hva får man for 100 000 kontra 200 000. Vi ønsker selvfølgelig en trygg bil og vi vil kjøpe gjennom forhandler. Har skjønt at mange småbarnsfamilier har lagt sin elsk på Skoca Octavia. Noen som har erfaringer? Eller med andre "tilsvarende" biler? Bør vi heller finne en Passat? Hva bør jeg se etter når det kommer til kilometer, motor osv? Setter stor pris på om noen har innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. mars 2011 #2 Del Skrevet 15. mars 2011 Vi skal kjøpe oss bil til sommeren. Vi er en familie på tre og har tenkt å kjøpe stasjonsvogn. Jeg kan kjøre og fylle bensin, men der stopper mine kunnskaper. Så det å kjøpe bil er rett og slett litt skummelt! Økonomisk sett ligger vi rundt 200 000. Hva får man for dette? Hvor langt ned i pris kan vi gå og fortsatt få oppfylt ønskene våre? - feks hva får man for 100 000 kontra 200 000. Vi ønsker selvfølgelig en trygg bil og vi vil kjøpe gjennom forhandler. Har skjønt at mange småbarnsfamilier har lagt sin elsk på Skoca Octavia. Noen som har erfaringer? Eller med andre "tilsvarende" biler? Bør vi heller finne en Passat? Hva bør jeg se etter når det kommer til kilometer, motor osv? Setter stor pris på om noen har innspill! Du får deg fortsatt en Octavia om du går ned i pris. Den blir bare litt eldre. Jeg bruker å ta med meg en bilverkstedmann-kamerat når jeg handler bil, og lytter veldig til hans råd. En dag kan det dukke opp en nydelig Octavia til god pris, en annen dag kan det være en helt annen bil. Du trenger ikke så diger motor. Jeg kjører Polo med 1 liter. Funker helt ok. Bilen min er så gammel og enkel at den er nesten fri for elektronikk. Derfor sparer jeg store penger i verkstedutgifter. Men så gammel bil anbefaler jeg ikke i dag, så du må nok akseptere en del elektronikk. Mercedes er veldig populært blant mine bilmekanikervenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 15. mars 2011 #3 Del Skrevet 15. mars 2011 Vi skal kjøpe oss bil til sommeren. Vi er en familie på tre og har tenkt å kjøpe stasjonsvogn. Jeg kan kjøre og fylle bensin, men der stopper mine kunnskaper. Så det å kjøpe bil er rett og slett litt skummelt! Økonomisk sett ligger vi rundt 200 000. Hva får man for dette? Hvor langt ned i pris kan vi gå og fortsatt få oppfylt ønskene våre? - feks hva får man for 100 000 kontra 200 000. Vi ønsker selvfølgelig en trygg bil og vi vil kjøpe gjennom forhandler. Har skjønt at mange småbarnsfamilier har lagt sin elsk på Skoca Octavia. Noen som har erfaringer? Eller med andre "tilsvarende" biler? Bør vi heller finne en Passat? Hva bør jeg se etter når det kommer til kilometer, motor osv? Setter stor pris på om noen har innspill! Octavia er en flott og populær bil. Kjøp en som ikke er kjørt så fryktelig langt (maks 50 000 km). Heller lav kilometer fremfor masse utstyr. Diesel motorene til Skoda er også bra og kraftige nok - selv den på 100hk Her er et fint ekesmplar: BRUKT SKODA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Normalfordeling Skrevet 16. mars 2011 #4 Del Skrevet 16. mars 2011 Anbefaler deg å lese bruktbilskolen del 1 og del 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vams Skrevet 17. mars 2011 #5 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg vil anbefale deg å titte litt på Volvo, kanskje en V70? Du får mye bil for pengene, utrolig god motor i de, ikke minst er de utrolig driftssikker(dette kan jeg virkelig skrive under på, ettersom at jeg selv har opplevd hva de virkelig duger til), noe jeg går utifra at du er ute etter også. Har lite erfaring med Skoda, men det sies at Skoda har kommet seg utrolig iløpet av de siste årene. Et lite tips er å kanskje grave litt dypere for å finne ut om bilen tidligere har vært kondemnert, og isåfall hvor godt arbeid som er gjort om bilen er bygd opp igjen. Ta en titt på disse: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1189867;Modified=1300387935 http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1286794;Modified=1299501022 http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1278892;Modified=1300392690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Panne Skrevet 20. mars 2011 #6 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Du får mye bil for pengene for 200.000,-. Skal du ha en romslig stasjonsvogn ville jeg sett på Skoda Octavia(som du nevner), VW Passat eller Toyota Avensis. Volvo V70 er også bra biler, men de ligger vel normalt litt høyere i pris. Jeg tror du får mest bil for pengene ved å velge Skoda eller Passat. Toyota er meget driftssikre biler, men de ligger litt høyere i pris igjen. Kjøper du nyere bil til ca 200.000 kr, bør du få tak i en bil som er gått ca 50.000 km kanskje, helst ikke så mye mer enn det. Endret 20. mars 2011 av Anne Panne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #7 Del Skrevet 22. mars 2011 Vi skal kjøpe oss bil til sommeren. Vi er en familie på tre og har tenkt å kjøpe stasjonsvogn. Jeg kan kjøre og fylle bensin, men der stopper mine kunnskaper. Så det å kjøpe bil er rett og slett litt skummelt! Økonomisk sett ligger vi rundt 200 000. Hva får man for dette? Hvor langt ned i pris kan vi gå og fortsatt få oppfylt ønskene våre? - feks hva får man for 100 000 kontra 200 000. Vi ønsker selvfølgelig en trygg bil og vi vil kjøpe gjennom forhandler. Har skjønt at mange småbarnsfamilier har lagt sin elsk på Skoca Octavia. Noen som har erfaringer? Eller med andre "tilsvarende" biler? Bør vi heller finne en Passat? Hva bør jeg se etter når det kommer til kilometer, motor osv? Setter stor pris på om noen har innspill! Kort fortalt: TOYOTA: Driftsikker, rimelig og ellers ok! MERCEDES: Driftsikker, dyr, litt mer luksus. Generelt større motorer. PASSAT: Etter jeg har hørt og sett, mye feil. God plass, men ikke uvanlig med en del verkstedregninger. Pegeout: Kræsjsikker. Ikke rykte for å være spesielt driftsikker. Opel, Kia, Daihatsu, ford, citrøen osv: Drittbiler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
revidert_utkast Skrevet 11. april 2011 #8 Del Skrevet 11. april 2011 For 200K får du mye fint. Jeg tror ikke jeg hadde brukt 200 lapper på en kjedelig Skoda. Uff. Ellers bør du merke deg at noen bilmerker tåler lengre kilometer enn andre. Det handler om kvalitet. Dessuten har måten de er blitt kjørt på, langkjøring/bykjøring, servicer stor betydning for holdbarheten. Bedre med en bil som har kjørt litt lengre med langkjøring, enn en med lavere kilometer, som kun har blitt brukt til bykjøring eller korte strekker hvor motoren aldri rekker å nå god arbeidstemperatur. For å ta et eksempel. Her får du en W211 E200 kompressor 2004 modell som kun har gått 112000km til 199000,-. Som selvsagt er solgt, men det er jo bare å lete så dukker det nok opp noen i samme kategori. Knallfin bil, med litt ekstra luksus, kjørekomfort til tusen og en fin 1.8L motor som yter 163hk. Stasjonsvog mtp barn og deilig automat ved køkjøring. Godt utstyrt bil. Noe annet enn en traust og nitrist skoda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 11. april 2011 #9 Del Skrevet 11. april 2011 Rask liste over greie kriterier: Lavest mulig km.Komplett service historieIkke vært innblandet i kollisjonNAF test2 sett hjul (felg med dekk av nyere årgang. Ikke mer enn 2 år)ForhandlergarantiOmreg. inkludert (for en nyere bil er dette fort en kostnad på + 10.000 kr.)Dersom motor med registerreim så sjekk byttintervallet på denne (antall år / antall km) og nærmer en av disse seg så sjekk at reg. reimen er byttet.Mest mulig "dill" (ekstrautstyr), det gjør bilen mer attraktiv når den engang skal selges igjen. Sjekk om dere virkelig trenger en stasjonsvogn. Utvalget er større om man har muligheter til å også velge mellom sedaner og 5 dørs kombi (men det er kanskje en barnevogn som skal ha plass ? ) Ett eksempel gitt her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 11. april 2011 #10 Del Skrevet 11. april 2011 Hadde hørt på Lille-Pus....ikke hør på Revidert_utkast. En merce som er kjørt over 100 000 km, kan fort bli dyr på rep. Da hadde jeg mye heller valgt en "kjedelig" Toyota, Skoda eller Passat med lav km. Nb! Passat må være nyere enn 2005. Før det hadde de mye feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
revidert_utkast Skrevet 12. april 2011 #11 Del Skrevet 12. april 2011 Hadde hørt på Lille-Pus....ikke hør på Revidert_utkast. En merce som er kjørt over 100 000 km, kan fort bli dyr på rep. Da hadde jeg mye heller valgt en "kjedelig" Toyota, Skoda eller Passat med lav km. Nb! Passat må være nyere enn 2005. Før det hadde de mye feil Veldig mye kommer an på hvordan bilen er behandlet vet du. 100k på tellern behøver ikke bety noe om bilen er fulgt opp til punkt og prikke. Og jeg tror ikke jeg tar munnen for full om jeg sier Mercedes holder en litt høyere standard enn Skoda. Du skal ikke se deg blind på kilometer rundt kvalitet og holdbarhet. Toyota er en brukssikker bil, det er jeg enig i. Dog litt kjedelig med lite eller ingen følelse av det lille ekstra. Men hey, vil man gå for en trist japse, skoda eller passat, så er det selvsagt fritt frem for det. Jeg kun deler mine synspunkter og kunnskaper rundt hva jeg har erfaring med om bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolf Skrevet 12. april 2011 #12 Del Skrevet 12. april 2011 Må si meg enig med revidert_utkast. Man får mye bil for pengene idag om man velger en MB som har gått 100, men man må passe på der også Ang hvordan bilen er behandlet. Hadde nok valgt en MB fremfor en Skoda eller Toyota. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 12. april 2011 #13 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Preferanser og personlige ønsker er det opp til enhver å ha, men den enes preferanser er ikke nødvendigvis den andres. Slik jeg forstår TS så er det en bil med god personsikkerhet og driftssikkerhet som ønskes, ikke nødvendigvis en bil som fungere som "ego-booster" Slik jeg forstår TS så er ingen av dem hverken mekanikere eller nødvendigvis så veldig interessert i å skru bil. Det er selvsagt lov å mene at enhver japansk bil er kjedelig, enhver Skoda er nitrist, og at alle andre enn "det utvalgte merket" er bortkastede kjøp, men når realitetene også skal på bordet så vil det nok for de fleste småbarnsfamilier faktisk være mer glede i å ha en litt kjedeligere men nyere bil som starter om morgenen hver dag og hvor "overraskende" opplevelser som bytte av λ-sonder eller ventilforinger ikke kommer like fort. Gode eksempler i kategorien rett under 200" dukker opp innimellom. I dag finnes for eksempel en Mitsubishi Colt stasjonsvogn som fort kan være en meget god kandidat for TS og familien. Edit: Vedr. Volvo så kan det også anbefales TS å se på/etter V50'er, ikke bare V70'er. For nevnte sum får man, grovt anslått, en V50 som er mye nyere og har gått et mye mindre antall km. Men, V50'en er litt mindre så her må familien se på det aktuelle lasterom de trenger. Endret 12. april 2011 av Lille-pus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
revidert_utkast Skrevet 12. april 2011 #14 Del Skrevet 12. april 2011 Slik jeg forstår TS så er det en bil med god personsikkerhet og driftssikkerhet som ønskes, ikke nødvendigvis en bil som fungere som "ego-booster" Slik jeg forstår TS så er ingen av dem hverken mekanikere eller nødvendigvis så veldig interessert i å skru bil. Og med Mercedes og din logikk rundt sikkerhet + drift får man altså i både pose og sekk når man inkluderer også en tanke mer trivelig bilopplevelse. Det er ikke slik at du må begynne å skru på MB'n fordi den har gått 50k mer om den er behandlet pent. MB tåler gjerne litt flere mil enn billigere alternativ må du huske. Det er selvsagt lov å mene at enhver japansk bil er kjedelig, enhver Skoda er nitrist, og at alle andre enn "det utvalgte merket" er bortkastede kjøp, men når realitetene også skal på bordet så vil det nok for de fleste småbarnsfamilier faktisk være mer glede i å ha en litt kjedeligere men nyere bil som starter om morgenen hver dag og hvor "overraskende" opplevelser som bytte av λ-sonder eller ventilforinger ikke kommer like fort. En Mercedes som har gått 100k, som har blitt tatt meget godt vare på, står selvsagt ikke tilbake for en Skoda, Volvo eller en japse som har gått 50K som nevnt. Så argumentet ditt med at den må skifte lambdasonde og foringer holder dermed ikke mål. Og det er tullete å mene den skulle hatt problemer med å starte om morgenen. Vi snakker ikke om en 20 år gammel bil her vet du Synes ikke noe om at du forsøker å lage et kunstig bilde av at MB skulle nærmest "ramle sammen" pga litt lengre kjørelengde. Det er veldig fjernt fra virkeligheten. Jeg sier ikke det er bortkastede penger å kjøpe feks en Skoda. Men jeg mener alternativet er bedre med MB, da totalopplevelsen gir mer for pengene. Og det må vel være fint, samt noe å vurdere i en kjøpsprosess? Men ønsker vedkommende nyest mulig årsmodell er ikke MB et alternativ for 200k. Jeg ville dog valgt annerledes basert på mine erfaringer etter å ha kjørt svært mange ulike biler og årsmodeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 12. april 2011 #15 Del Skrevet 12. april 2011 Og med Mercedes og din logikk rundt sikkerhet + drift får man altså i både pose og sekk når man inkluderer også en tanke mer trivelig bilopplevelse. Det er ikke slik at du må begynne å skru på MB'n fordi den har gått 50k mer om den er behandlet pent. MB tåler gjerne litt flere mil enn billigere alternativ må du huske. En Mercedes som har gått 100k, som har blitt tatt meget godt vare på, står selvsagt ikke tilbake for en Skoda, Volvo eller en japse som har gått 50K som nevnt. Så argumentet ditt med at den må skifte lambdasonde og foringer holder dermed ikke mål. Og det er tullete å mene den skulle hatt problemer med å starte om morgenen. Vi snakker ikke om en 20 år gammel bil her vet du Synes ikke noe om at du forsøker å lage et kunstig bilde av at MB skulle nærmest "ramle sammen" pga litt lengre kjørelengde. Det er veldig fjernt fra virkeligheten. Jeg sier ikke det er bortkastede penger å kjøpe feks en Skoda. Men jeg mener alternativet er bedre med MB, da totalopplevelsen gir mer for pengene. Og det må vel være fint, samt noe å vurdere i en kjøpsprosess? Men ønsker vedkommende nyest mulig årsmodell er ikke MB et alternativ for 200k. Jeg ville dog valgt annerledes basert på mine erfaringer etter å ha kjørt svært mange ulike biler og årsmodeller. Neimen kjære vene da, tråkket jeg deg på foten ? Hadde jeg snakket om MB spesifikt, så hadde jeg sagt MB. Så ser jeg at du tar mine generelle innspill som kritikk direkte til MB produkter. Den fortolkningen får stå for din egen regning. Det er, samme hva du mener om det, et absolutt faktum at når en bil (av hvilket som helst merke) har gått et angitt antall km, så vil tiden for skifte av slitedeler og -komponenter komme, uansett hvilket merke den er av. Ventilforinger og lambdasonder nevnt som gode eksempler på slike deler, og eksempler på de delene som ikke alle nødvendigvis tenker på. Disse behovene kommer, - for MB'er også (bare så det er nevnt). Jeg forstår at du er "MB frelst", og det sikker helt ok å være det altså TS har i sitt startinnlegg oppgitt hvilke kriterier som er viktige for dem som familie, og utifra disse bedt om råd. Utifra TS opplysninger velger jeg å anbefale en ikke nødvendigvis spesielt bilkyndig familie å se etter en bil ihht. den listen jeg satte opp i et tidligere innlegg i denne tråden, og ikke nødvendigvis å anbefale ett merke fremfor andre. Listen er meget generell (men den kan selvsagt brukes på MB'er også ) Hvorvidt dine råd kan synes å være noe annerledes er jeg ikke så opptatt av, for ulike mennesker har ulik smak og ulike erfaringer og preferanser, - og dine råd er dine råd. Det er selvsagt helt opp til TS å eventuelt lytte til noe av det som så langt er sagt i denne tråden, det er TS m/fam som skal kjøpe bil. Personlig er jeg kun begeistret for en MB modell, nemlig Pagoden. Den er uaktuell for TS, utover Pagoden så må jeg med hånden på hjertet melde at jeg desverre ikke får noen overjordisk opplevelse av å kjøre MB i forhold til å kjøre enkelte italienere, enkelte japanere, enkelte amerikanere eller enkelte andre andre eurpoéere. Og, bare så det er forsiktig nevnt; du er ikke aldeles alene om å ha kjørt ganske mange forskjellige bilmerker av mange ulike både modeller og årsmodeller opp gjennom tidene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
revidert_utkast Skrevet 12. april 2011 #16 Del Skrevet 12. april 2011 Neimen kjære vene da, tråkket jeg deg på foten ? Tåler du ikke å høre at andre synes du tar feil ? Jeg begynner å lure når du kommer med slike tøysete utspill. Hadde jeg snakket om MB spesifikt, så hadde jeg sagt MB. Så ser jeg at du tar mine generelle innspill som kritikk direkte til MB produkter. Den fortolkningen får stå for din egen regning. Debatten beveget seg inn i sporet om det var for langt å ha 100k på tellern for en MB før du kom med neste innlegg. Men fint at du påpeker det var en generell mening og ikke mener 100k er for langt for en MB. Da har vi ryddet opp i det. Det er, samme hva du mener om det, et absolutt faktum at når en bil (av hvilket som helst merke) har gått et angitt antall km, så vil tiden for skifte av slitedeler og -komponenter komme, uansett hvilket merke den er av. Ventilforinger og lambdasonder nevnt som gode eksempler på slike deler, og eksempler på de delene som ikke alle nødvendigvis tenker på. Disse behovene kommer, - for MB'er også (bare så det er nevnt). Men kjære vene jeg har da aldri sagt at MB aldri vil komme til å trenge tilsyn. Men at MB tåler fint 100k om den er blitt tatt godt vare på og ikke står tilbake for de merkene du har festet deg ved kvalitetsmessig. Jeg forstår at du er "MB frelst", og det sikker helt ok å være det altså Jeg er glad i mange bilmerker. Og er ikke alene MB entusiast slik det kan se ut som du tror. Men MB er en kvalitetsbil, som ligger foran mange andre bilmerker synes jeg. TS har i sitt startinnlegg oppgitt hvilke kriterier som er viktige for dem som familie, og utifra disse bedt om råd. Utifra TS opplysninger velger jeg å anbefale en ikke nødvendigvis spesielt bilkyndig familie å se etter en bil ihht. den listen jeg satte opp i et tidligere innlegg i denne tråden, og ikke nødvendigvis å anbefale ett merke fremfor andre. Listen er meget generell (men den kan selvsagt brukes på MB'er også ) En fin liste som inneholder mange viktige punkter en bilkjøper i bruktbilmarkedet bør forholde seg til. Jeg tok for meg fordelene ved å vurdere MB basert på kvalitet og komfort sett opp mot en skoda. Og understreket at en MB som har gått 100K ikke står tilbake for skoda som har gått 50K. Med andre ord har ikke en lite bilkyndig familie noe å frykte ved å gå for en slik MB. Slik jeg ser det blir det MINDRE problemer med MB'n i fremtiden Hvorvidt dine råd kan synes å være noe annerledes er jeg ikke så opptatt av, for ulike mennesker har ulik smak og ulike erfaringer og preferanser, - og dine råd er dine råd. Jeg er opptatt av å ta livet av en feilaktig fremstilling om at en bil som har gått litt lenger automatisk medfører flere kostnader. Ref din følgende kommentar: "Slik jeg forstår TS så er det en bil med god personsikkerhet og driftssikkerhet som ønskes, ikke nødvendigvis en bil som fungere som "ego-booster" her sikter du til MB og at man indirekte ikke bør gå for MB med høy km, det er bare en ego-booster Noe som er helt feil selvsagt, for dette avhenger av kvaliteten på bilmerke, bruken og hvor godt man har tatt vare på bilen. Personsikkerheten og driftssikkerheten du etterlyser er mao i høyeste grad inntakt. Det er selvsagt helt opp til TS å eventuelt lytte til noe av det som så langt er sagt i denne tråden, det er TS m/fam som skal kjøpe bil. Personlig er jeg kun begeistret for en MB modell, nemlig Pagoden. Den er uaktuell for TS, utover Pagoden så må jeg med hånden på hjertet melde at jeg desverre ikke får noen overjordisk opplevelse av å kjøre MB i forhold til å kjøre enkelte italienere, enkelte japanere, enkelte amerikanere eller enkelte andre andre eurpoéere. Det må du få lov til å mene. Jeg er av en annen oppfatning og synes MB, BMW og AUDI gir en langt bedre kjøreopplevelse enn Skoda, japsebiler og Volvo. Tar jeg ikke feil er det langt flere som deler min oppfatning enn din Og, bare så det er forsiktig nevnt; du er ikke aldeles alene om å ha kjørt ganske mange forskjellige bilmerker av mange ulike både modeller og årsmodeller opp gjennom tidene. Det har jeg da heller aldri hevdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 12. april 2011 #17 Del Skrevet 12. april 2011 Men at MB tåler fint 100k om den er blitt tatt godt vare på og ikke står tilbake for de merkene du har festet deg ved kvalitetsmessig. Her tillegger du meg litt vel mye tror jeg. Dette da jeg ikke har festet meg ved noe spesifikt merke kvalitetsmessig her i denne tråden. Dette da smaken ikke er lik, og generelle statistikker på kunders fornøydhet med de ulike merker er enkelt tilgjengelig. Det jeg har gjort er å linke inn noen produkter som kan stemme ganske bra med TS kriterier slik jeg har forstått disse (akkurat som du gjorde selv ) Når det gjelder Volvo så ble TS gitt tips om V70, og det var da ikke urimelig å minne om at det også finnes andre (dóg en størrelse mindre) som kan gi TS like god valuta for pengene, - forusatt at plassbehovet tilfredsstilles. Man trenger ikke hverken ha en spesiell forkjærlighet for eller ha merket seg et spesifikt merke for å finne produkter som kan stemme rimelig ganske godt overens med et annet mennskes ønsker Og så er du og jeg ikke nødvendigvis helt enige om enkelte ting, og det er helt ok det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 12. april 2011 #18 Del Skrevet 12. april 2011 Skoda rangeres i dag (12.april 2011) høyest av alle bilmerker på kunde tilfredshet hos Norsk kundebarometer Se: Kundebarometer.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
revidert_utkast Skrevet 13. april 2011 #19 Del Skrevet 13. april 2011 Skoda rangeres i dag (12.april 2011) høyest av alle bilmerker på kunde tilfredshet hos Norsk kundebarometer Se: Kundebarometer.no Og ifjor var det BMW og neste år er det Mercedes/Audi? Jeg legger ikke så mye vekt på de undersøkelsene der, bortsett fra at jeg registrerer Audi, BMW og MB alltid ligger høyt oppe. Jeg skal innrømme Skoda har blitt bedre etter VAG kjøpte de opp. Mulig det henger noe igjen over inntrykket fra gammelt av for min del. Dog hadde jeg aldri valgt den pga litt mindre kilometer foran MB, BMW eller Audi. Men smaken er som baken. Den er delt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 13. april 2011 #20 Del Skrevet 13. april 2011 ...eller DENNE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå