Gå til innhold

Kaster du mye rart i do?


Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg pleier å tømme f.eks. supperester i en liten pose jeg, og så legge den i søpla. Har aldri lekket ut noe hos meg, men ser risikoen for væskeoversvømmelse i søppelskapet, ja :fnise:

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på matrestene. Jeg heller ikke ut gammel pannekakerøre i søpla. Men koteletter går selvfølgelig i søppelspannet. Potetmos også faktisk. Er konsistensen slik at det vil renne ut store mengder gjennom et millimetershull i en pose, da går det i do. :jepp:

Hvis det er så flytende, heller jeg det i vasken, jeg :skravle:

  • Liker 1
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Haha, nå snakker de om rare ting folk kaster i do på p5 Bergen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kaster ikke matrester i do, ettersom jeg ikke har lyst på kloakkrotter i doskåla.

Skrevet

sambo kaster q-tips og tanntrå, så står søppelbøtta rett ved siden av :natti:

  • Liker 1
Skrevet

Haha, nå snakker de om rare ting folk kaster i do på p5 Bergen :fnise:

:fnise: Fortell, fortell! Hadde de noen interessante innspill om temaet på radioen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å tømme f.eks. supperester i en liten pose jeg, og så legge den i søpla. Har aldri lekket ut noe hos meg, men ser risikoen for væskeoversvømmelse i søppelskapet, ja :fnise:

Dette er det merkeligste jeg har hørt på lenge. :klaske: Suppe kan en da helle i vasken, og eventuelle biter som blir liggende igjen, plukker man opp og kaster i søplebøtta.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan q-tips i det hele tatt blir skylt ned, de flyter jo.

På jobb finner jeg ofte plastinnpakningen til tamponger flytende i skåla, så det er ikke vanskelig å tenke seg hva annet som havner den veien.

Skrevet

Jeg pleier å tømme f.eks. supperester i en liten pose jeg, og så legge den i søpla. Har aldri lekket ut noe hos meg, men ser risikoen for væskeoversvømmelse i søppelskapet, ja :fnise:

Jeg bøyer meg i støvet! :sjenert:

Jeg fikk ikke til å kopiere teksten, men les på side 7 her, evt resten også. Jeg har virkelig aldri tenkt over konsekvensene av mat i avløpet. Fett har jeg fått med meg er fyfy, men annen mat har gått meg hus forbi. Ms. Ragsokks metode skal herved taes i bruk. :jepp:

Skrevet

Jeg kaster kun papir i do. Har hendt at jeg har kastet tamponger i do, men det er kun hvis søppelbøtte ikke er tilgjengelig.

Skrevet

http://www.kk.no/864924/disse-tingene-tetter-doen-din

Strømpebukser og truser?? Hvorfor gjør folk det? Er det vanlig å kaste slikt i do? Hva kaster du i do som egentlig ikke skal oppi der?

Jeg kaster aldri noe i do! Eneste unntak er at jeg tømmer vaskebøtta i do, men det tenker jeg går greit.

Skjønner ikke at folk tør kaste så mye rart i do?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster aldri noe i do!

Æsj, hva tørker du deg med da?

Gjest Adera
Skrevet

Eineste eg kaster i do som ikkje skal der er hundehår og egne hår fra klesplagg, noen ganger utvanna suppe/saus rester. Gubben kaster sneiper i do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...