Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enig. Jeg hadde sikkert blitt snurt og følt at hun tråkket over mine mammagrenser, og hadde sikkert ringt og sagt fra at hun ikke kan ta seg til rette sånn. Men så hadde jeg virkelig lagt det bak meg og gått videre. Videre tenker jeg at 7-åringer ikke trenger bestemme hvor langt hår de skal ha eller hvilke klær de skal gå i. Men det er tydeligvis bakstreversk og gammeldagse holdninger...

Jeg tenker at NOE på en 7 åring få lov å bestemme selv. Tror min datter hadde blitt VELDIG fornærmet hvis jeg forlanget at hun skulle ha kort hår, eller gå med mørke blåe klær...

Og ihvertfall skal ikke bestemoren bestemme dette.

Min datter bestemmer selv hvilke klær hun skal ha på seg, og hvordan hun ønsker å få klipt håret sitt. Så lenge dette er innen rimelighetens grenser (ja, da mener jeg ikke kort topp og sommerkjole om vinteren), så syns jeg faktisk dette er noe hun må få lov til. Det gjorde faktisk også jeg når jeg var 7 år, og det er VELDIG mange år siden....

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at NOE på en 7 åring få lov å bestemme selv. Tror min datter hadde blitt VELDIG fornærmet hvis jeg forlanget at hun skulle ha kort hår, eller gå med mørke blåe klær...

Og ihvertfall skal ikke bestemoren bestemme dette.

Min datter bestemmer selv hvilke klær hun skal ha på seg, og hvordan hun ønsker å få klipt håret sitt. Så lenge dette er innen rimelighetens grenser (ja, da mener jeg ikke kort topp og sommerkjole om vinteren), så syns jeg faktisk dette er noe hun må få lov til. Det gjorde faktisk også jeg når jeg var 7 år, og det er VELDIG mange år siden....

Veldig enig med deg altså. Jeg må bare spørre om den som kom med denne uttalensen har så store barn selv? Jeg har ei jente på fem, og jeg gir henne nesten fri tøyler ift. klær og hår. Nesten da, selvfølgelig. Noen praktiske begrensninger er det vel.. Tror det gjør noe med selvfølelsen til også så små barn, når de får innflytelse på dette punktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...