Gå til innhold

Så sårende!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en liten jente som blir tre år i dag, vi skulle feire i går, men flyttet feiringen til i dag på grunn av at vi fikk komplikasjoner på veien hjem fra ferie.

I dag fikk jeg melding hos den ene (av to) søsteren til min mann. Hun hadde lovt sin datter at de skulle i bassenget denne dagen og da datteren fikk valget om hva de skulle gjøre så valgte hun basenget, derfor kommer de ikke.

Bassenget ligger 5o meter unna der di bor og de kan dra dit når som helst.

Min mann sier at hun alltid har vært meget egoistisk og hun lærer bare barna å bli akkurat som henne selv, han forventer ingenting av henne.

Jeg blir så drittsur og ønsker så inderlig å si fra, få henne til å skjønne hvor sårende det er og hvor dårlig gjort det er ovenfor barnnet hun faktisk er tankte til. Da vi sklrev melding om at feiringen var utsatt, lørdag, svarte hun alt ok, ikke et pip om noe basseng.

Men jeg kan vel ikke si fra, det vil bare være å lage bråk, folk må få være som de vil, men jeg er skuffet og lei meg og synes hun er en skikkelig dårlig tante. Noe jeg tenker hun ikke bryr seg om likevel.

Dumme folk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke tenkt å skrive noe svar på meldingen fra henne i alle fall. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig gjort, men noen mennesker er helt håpløse. Stakkars barn som kommer til å vokse opp og bli helt lik. Du bør be mannen sin snakke med henne og si fra at man må tenke litt på andre av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd å måtte konstatere at noen desverre bare tenker frem til sin egen nesetipp!

En utrolig dårlig unnskyldning hun kom med. Rett og slett skammelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig gjort, men noen mennesker er helt håpløse. Stakkars barn som kommer til å vokse opp og bli helt lik. Du bør be mannen sin snakke med henne og si fra at man må tenke litt på andre av og til.

Han gjorde det en gang, det gjorde at vi nesten ble uvenner på livstid, vi måtte nesten bukke og srape og tigge om godt vær igjen (selv om det egentlig var langt fra vår oppgave), og det tok 2-3 år før det ble bra igjen.

Da sa vi fra om at vi var skuffet over at hun ikke kunne stille opp når vi virkelig trengte barnevakt en gang, vi gikk på en måte lei og bare sa i fra tilslutt, vi hadde passet og passet på de barna hennes.. Jeg skjønner at mannen er redd for å si fra til henne, hun er så sta og ser aldri at hun gjør noe feil. Og samtidig forventer hun seg at man skal komme og stille opp når hennes barn har bursdag, eller faktisk sist gang hennes datter hadde bursdag fikk vi beskjed om at det bare ble venninnebursdag (jenta er 8), ikke noe for familien. Men gaver fikk hun selvfølgelig likevel.

Hadde det vært min søster hadde jeg sagt fra, nå vet jeg at hverken min søster eller min bror hadde oppført seg sånn som hun her. Hun er verdens greieste og hyggeligste å snakke med, må jeg bare legge til.

Det er ikke noe ågjøre med dette, men jeg blir så provosert og sur at jeg nesten må holde meg fast for ikke å skrive et eller annet surt.. Og for jenta vår betyr dette at det ikke blir noen barn nesten rundt barnebordet.. :( Hadde invitert noen venner med barn om jeg viste dette, vi har dårlig plass og feirer gjerne i 2-3 omganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde IKKE greid å holde meg, men så er jeg drit lei av folk som bare prioriterer seg selv og er egoisitiske, og om noen påpeker det så bruker de "surhet" som en hersketeknikk.

Da tenker jeg det er bedre å si fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kosejenta

Hadde sagt i fra. Med en slik oppførsel hadde jeg ikke sett på det som noe tap om hun blir sur og ikke vil ha kontakt. Ut fra det du skriver virker det ikke som om dere har så mye kontakt uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en liten jente som blir tre år i dag, vi skulle feire i går, men flyttet feiringen til i dag på grunn av at vi fikk komplikasjoner på veien hjem fra ferie.

I dag fikk jeg melding hos den ene (av to) søsteren til min mann. Hun hadde lovt sin datter at de skulle i bassenget denne dagen og da datteren fikk valget om hva de skulle gjøre så valgte hun basenget, derfor kommer de ikke.

Bassenget ligger 5o meter unna der di bor og de kan dra dit når som helst.

Min mann sier at hun alltid har vært meget egoistisk og hun lærer bare barna å bli akkurat som henne selv, han forventer ingenting av henne.

Jeg blir så drittsur og ønsker så inderlig å si fra, få henne til å skjønne hvor sårende det er og hvor dårlig gjort det er ovenfor barnnet hun faktisk er tankte til. Da vi sklrev melding om at feiringen var utsatt, lørdag, svarte hun alt ok, ikke et pip om noe basseng.

Men jeg kan vel ikke si fra, det vil bare være å lage bråk, folk må få være som de vil, men jeg er skuffet og lei meg og synes hun er en skikkelig dårlig tante. Noe jeg tenker hun ikke bryr seg om likevel.

Dumme folk :(

Du får bare heve deg over det og vite med deg selv at ditt barn i hvertfall kjenner nestekjærligheten og vil kunne praktisere den selv. Ved at dere gir jenta deres masse kjærlighet og støtte vil hun sannsynligvis tåle å ha en egoistisk tante og ikke selv bli såret av det.

Så får man bare synes synd i denne svigerinnen din som er så korttenkt og nærsynt når det gjelder mellommenneskelige forhold. En dag vil hun dessverre brenne seg på det. Når det gjelder barna hennes får dere bare gi så mange gode og sunne inputs som dere kan klare for å forhåpentligvis kunne motvirke noe av den dårlige innflytelsen svigerinna di har.

Det er ikke noe å bli sint over, bare noe å bli litt oppgitt over og få inspirasjon til selv å kunne gjøre verden til et litt bedre sted for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lar ikke et barn bestemme noe som helst i en sånn situasjon. Her er det det voksne som tar avgjørelsen. Det skjedde vel kanskje siden jenta valgte bassenget? Ingen vet hva som er blitt sagt i forkant.

Hadde hevet meg over det hele. Invitert når det var nødvendig. Utover det så hadde jeg ikke sagt et pip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...