Gå til innhold

Er det mulig??!!!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

For et par dager siden gjorde min 7 år gamle datter og en venninne en rampestrek på skolen. Jeg ble kjempeskuffet og ga henne en passende straff. Vi har snakket mye om det og hun angrer veldig. Hun har aldri gjort noe slikt før.

I dag fikk jeg vite av læreren at moren til venninnen har gitt datteren forbud mot å leke med datteren min!!!!! :kjempesinna:

Ikke at ikke gullet kan greie seg uten denne venninnen, for det kan hun. Jeg syns bare dette er et grovt tilfelle av feil barneoppdragelse og urettferdighet. Nå har ikke jeg noe med hvordan andre oppdrar barna sine, men gullet ble faktisk ganske lei seg og skjønte ikke hvorfor hun var spesielt slem.

Skal ringe og snakke med moren i morgen når jeg har fått roet meg litt, for nå er jeg så sint at jeg antakeligvis hadde begynt å grine eller noe. Trodde virkelig at folk var smartere enn som så.

Noen som har opplevd noe liknende eller har noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Jentungen har sikkert vinklet opplegget som om at d var datteren din som var hjernen bak d hele og at hun selv bare ble sterret opp....

Og denne kjerringa ser ikke sitt eget barn for bare gull.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har roet deg helt ned, kan du jo slå på tråden og høre hva som er grunnen til dette. Det ville jeg gjort, tror jeg!

Men ikke vær sint - det vinner du ingenting på. Må jo være lov å spørre på en rolig og grei måte om det er noen spesiell grunn til denne nekting. Si gjerne at datteren din gjerne vil fortsette å være venn med denne venninnen, og at du har snakket grundig med henne om denne rampestreken, slik at det ikke skal gjenta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri opplevd det, heldigvis.....Det er så utrolig korttenkt av voksne mennesker å vise en sånn holdning overfor ungene sine. Blir helt oppgitt! Skille venninner m tvang virker veldig 'gammeldags'. Barnslig måte å reagere på. Stakkars jente®! Håper hun kommer på andre tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guri malla da! :o En ting hadde vært om moren ønsket de ikke skulle være så veldig mye sammen en periode (vet jo ikke hva de kokte opp sammen), men at de ikke skal kunne leke sammen overhodet? Og skal de heller ikke kunne leke sammen på skolen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg som startet tråden
Og skal de heller ikke kunne leke sammen på skolen??

Mammaen skulle til og med, i følge datteren, ringe til skolen for å sjekke at de ikke lekte sammen!

Hele greia kan jo selvfølgelig være noe som datteren har funnet på for å få gullet til å framstå som den slemme, men det syns jeg virker lite trolig.

Det var faktisk venninnen som var hjernen bak. Det vet jeg, for jeg snakket med begge da jeg hentet gullet på skolen den dagen, og de var enige om hvem som begynte. Ikke at det egentlig har noe å si, for min datter har like fullt gjort det hun har gjort, og må ta ansvar for det.

Det er så utrolig korttenkt av voksne mennesker å vise en sånn holdning overfor ungene sine. Blir helt oppgitt! Skille venninner m tvang virker veldig 'gammeldags'. Barnslig måte å reagere på.

Ja, ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

De skrev navnene sine med fargestift på veggen :ler:

Trodde vel at de ikke skulle bli oppdaget :hoho:

Heldigvis gikk det bort, men de måtte stå og skrubbe en god time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler::ler:

Da er det jo VELDIG vanskelig å finne ut hvem som er synderen, mener jeg..

Broren min gjorde det samme hjemme hos oss da han var liten. Jeg hadde fått streke inn navnet mitt i den våte sementen da pappa støpte kjellertrapp, og lillebror på seks var mektig misunnelig. Derfor fant han fram maling og kost, og skrev navnet sitt med STOOORE bokstaver på kjellertrappa.... Han prøvde å nekte, men det er ikke så lett å komme seg unna den... :ler::ler:

Okei, digresjon.

Synes ikke det var en så grov rampestrek at hun behøvde å nekte ungen å leike med datteren din, akkurat. Snakk med henne, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud.. Skulle DET være grunn til å holde jentene atskilte? :o Tross alt var det da en forholdsvis uskyldig rampestrek, som til syvende og sist bare gikk utover dem selv da de måtte vaske.

Og når det gjelder "hvem sin idè det var".. Sønnen min har ved enkelte tilfeller brukt som unnskyldning at det var en annens idè. Da spør jeg ham ganske enkelt om han ikke klarte å tenke selv om dette var en "lur" ting å gjøre. Joda, han gjorde jo det -dermed hadde han like mye skyld som var med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk mor sier jeg bare. Synes det hun moren gjør er altfor teit. Hvis barna liker å leke med hverandre, så jo ikke noen nekte dem.

De skrev navnene sine på en vegg.......jøss, det var en veldig stor rampestrek må jeg si.

Altså, unger gjør rampestreker og denne synes jeg ikke var en noen big deal og de måtte jo vaske det vekk.

Jeg tenker som så at venninnen har skyldt på din datter jeg. Men begge her har like stor skyld i det uansett, men jeg hadde da ikke gått så langt som denne moren her gjør.

Men å ringe til skolen for å sjekke at de ikke leker sammen.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den andre moren har gått for alt langt. Jeg har selv møtt på den typen mødre og de irriterer vettet av meg.

Kan ikke mødre snart se å få opp øya!! Ingen unger er perfekte. Og hva så når de blir tenåringer, og blir enda bedre til å skjule ting eller lyve. Misunner ikke den moren da som har stukket hodet i sanden i 10 år, det sjokket som kan komme da...

Alle vet at unger faktisk lyver, noen mer en andre, men det er nærmest en refleks hos unger å si "nææææj, det har ikke jeg gjort" som 1. forsvar før evnt. sanheten kommer fram.

Hadde en episode der 3 unger "tilsto" en rampestrek, og moren til den siste som nektet valgte å stole på sitt barn. De 3 fortalte, hver for seg i detaljer hva de hadde gjort og historiene var helt like og alikevel stakk mora huet i sanden og nekter å innse fakta. Det irriterer meg den dag i dag!! Og hun er sur på meg for at jeg sa at hennes datter hadde vært med. drittkjerring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

slik var/er mora til ei venninne av meg også.

Hun drev/driver å ringer og kjefter opp foreldrene til andre barn fordi hennes barn blir sterret opp til d ene og d andre.

Desverre har hun som 45 åring fremdeles små barn i skolepliktig alder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...