Gjest megdetjasarah Skrevet 14. mars 2011 #1 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg våknet i dag tidlig og fikk seriøst lyst til å gå og spy i ansiktet på typen (flaks han var på jobb). Har vært plaget de siste månedene med enormt plagsomme og syke drømmer om typen (pleier normalt ikke å ha slike drømmer om noen andre). I drømmene mine er typen noe helt annet enn det jeg kjenner han som. I drømmene er han rett og slett avskyelig! Alt fra at han dumper meg og behandler meg som en drit, til brutal voldtektsmann og det som verre er. Drømmene later til å være ganske detaljerte og lange, og jeg våkner opp med en stor klump i halsen bestandig - med samme fæle følelse fra drømmen, til og med etter at jeg har stått opp og forstår at det ikke er virkelig. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer? Har også våknet et flertall ganger ved å skrike eller av at jeg er helt på gråten. Da har det nesten alltid vært et eller annet med typen i drømmen. Jeg trenger noen ganger en hel time på å bare komme meg til meg selv igjen etter drømmen, men av og til føler jeg at det også går ut over resten av dagen. Den klumpen i halsen og den fæle følelsen fra drømmen vil bare ikke vekk. Og kjipt for typen når jeg har mest lyst til å spytte ham i trynet når jeg våkner. Håper noen har noen tankespill rundt dette! For begynner å bli så utrolig lei av nye og verre drømmer stadig vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 14. mars 2011 #2 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg har slitt mye med drømmer og sliter fortsatt. De verste drømmene mine fikk jeg beskjed om å skrive ned og snakke om, så mye som mulig, helt til uroen ble borte og det funket faktisk. Hver gang jeg opplever at jeg har slike mareritt skriver jeg de ned med en gang og forteller alt detaljert til de som eventuellt var med i drømmen, som feks kjæresten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria. Skrevet 14. mars 2011 #3 Del Skrevet 14. mars 2011 Hmmm. aner egentlig ikke, men jeg tror det er underbevisstheten din som durer og går når du sover. Og innerst inne er det kanskje dette det du frykter mest? At han skal dumpe deg på en forferdelig måte, være utro, voldta? Det er kanskje noe du ubevisst går rundt og tenker på (ikke konstant, men av og det, liksom som om det hele tiden ligger og skurrer i bakrunnen av alt annet i hverdagen), kanskje du dytter det vekk, men når du sovner presser det seg frem, for da er det liksom hjernen som selv bestemmer hva den vil tenke på. Jeg tror det er derfor man noen ganger kan drømme slik, fordi det er ting man frykter (kanskje mest av alt) men selv ikke helt er klar over det, ting som blir undertrykket, men som bobler opp når du sover. Jeg gjorde det med eksen min, av og til, og bare at han var utro og ignorerte meg. Jeg tenkte at det var som om noe som prøvde å fortelle meg noe gj. disse drømmene, og at det var noe som ikke stemte osv. Men han var aldri utro, det skjedde aldri noe fælt, det var bare JEG som DRØMTE. Men skjønner at det er ekkelt, det er vanskelig å bare swithce om, når man har drømt noe som gjør at man blir veldig lei seg, sint osv. Det sitter i deg en stund. Men det går bra Når du først får det ut av systemt føles vel alt normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg har drømt gang på gang at samboer har gjort slutt med meg på dårlige måter. Etterhvert som jeg tror jeg forstod at :dette forholdet varer og jeg ble skikkelig trygg på ham så har disse drømmene blitt borte. Det er hjernen vår som gjør dette, ofte basert på tanker vi har som ligger og murrer i hverdagen men kanskje ikke helt erkjenner at vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megdetja Skrevet 14. mars 2011 #5 Del Skrevet 14. mars 2011 Takk for råd og innspill. Det går jo på en måte utover resten av dagen også, da jeg som sagt ikke 'kommer til meg selv' før en times tid våken om morgenen, og er også grinete på han da. Da disse drømmene er så intense. Stoler på han osv,... men disse drømmene blir tydeligvis ikke borte, det ser ut til at det bare kommer nye og mer intense drømmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Del Skrevet 15. mars 2011 Dette høres akkurat ut som meg, så det var litt godt å lese både innlegget ditt og svarene som har blitt skrevet til det. Selv har jeg drømt at kjæresten min har vært utro med søsteren min, forlatt meg for å redde seg selv fra en tsunami osv osv. Jeg har våknet opp av at jeg har skreket til han i søvne, stakkar gutten som ligger uvitende ved siden av meg Jeg tror det ligger noe i det at det er underbevisstheten som tar styringen. Disse tingene er ting jeg hadde fryktet mest at skulle skje. De har gitt seg mer eller mindre over tid, etter at jeg turte å snakke mer åpent om dem med han. Nå er frykten såpass liten, fordi jeg føler meg så trygg på han, at jeg tror det vil gi seg helt. Så jeg vet hvor vemmelig det er, men tror du bare må snakke ut om dem, skrive de ned til han om det hjelper deg litt, og huske på at det er bare en DRØM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå