Gå til innhold

Merkelig oppførsel fra mannlige kolleger..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det ligger mer sosialt press blant kvinner på at man skal vise entusiasme over graviditeter. Det har i hvert fall jeg følt på hver gang jeg har fått nyheten av en gledesstrålende, vordende mor og alle kvinnene rundt meg bryter ut i henrykte tilrop. Bryr meg egentlig ikke, annet enn om hvordan arbeidsfordelingen blir på kontoret i permisjonen hennes og om jeg kan få nye erfaringer som følge av det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er egentlig du tror ? at alle er så interessert i livet ditt at de skal gå over i en slags ekstase fordi du har blitt gravid. Og når de ikke gjør det tror du det er fordi de har hatt et godt øye til deg og at de nå har en slags sorgreaksjon fordi du ikke lenger er tilgjengelig på markedet? Var ikke du sammen med barnefaren?

Jeg har NULL interesse for andre menneskers graviditeter med unntak av nær familie. I jobbsammenheng betyr en graviditet evigvarende rettigheter, at jeg må lære opp nye folk og jobbe sammen med nye folk, ungesnakk, at jeg får enda en kollega som kommer sent og går tidlig og som til stadighet er hjemme med sykt barn osv osv.

I tillegg forpester de enhver pause og jobbsammenkomst med å snakke om (i følgende rekkefølge) ultralyd, 3D ultralyd, forferdelige fødselsopplevelser, slimpropper, mangel på nattesøvn, overgang til fast føde, mental utvikling osv osv ,......med UTGANGSPUNKT i at alle har et intenst ønske om å leve akkurat det livet de lever og at det ikke finnes alternativer.

så er de innom jobben en stund før det er ny runde......

Jeg hadde sikkert latet som jeg var henrykt når du kom med nyheten. Men tro meg, det er bare fordi det er forventet.......

Det er faktisk ikke alt som handler om deg og ditt liv....

:sjenert:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

enig med flere her. Jeg er kvinne og bryr meg døyten om andres graviditeter. Jubler litt hurra sånn for syns skyld...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen barn

Gravide damer er grusomme å omgås. Det er de helt fram til barnet er 2-3 år. Derfor.

Enig, har en kollega som nettopp kom tilbake fra morspermisjon, og ungen er snart 1 år, og min kollega er dritsur og veldig negativ...kjente henne ikke før permisjonen, kanskje hun er slik? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for da går du fra å være kul og en det faktisk går an å føre en samtale med til å kun snakke om deg og graviditeten din. Når du omsider kommer tilbake fra fødselspermisjon ønsker du kun å snakke om "den lille prinsen/prinsessen din".

Det virker som at alle damer som blir gravide tror at de er de eneste i verden som har klart å få til noe en 15-åring klarer i fylla.

Ah, der formulerte du nøyaktig det jeg tenkte! :jepp:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Nå kan det være uskyldig da, som den gangen jeg mens jeg følte meg frem med flate hender på den veggen, mens jeg sa til min beste venninne at; "At du bruker BH er som om jeg skulle hengt en BH på veggen her!" Har forøvrig tatt den med flere av mine venninner som jeg føler meg trygg på, som ikke er i faresonen for å få ryggplager med tanke på sin fasong.

Dog er det ander jeg aldri ville funnet på slik til. Skal veldig mye til for at jeg skal kunne si noe slikt til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med avatar, nick og det innlegget der, made4u, vet jeg ikke hvem du er made for... æsj!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig. Ei i vennekretsen ble gravid.

Dette var reaksjonen fra min søster: Nei, så utrolig koselig! Når da? Det unner jeg dem virkelig. Dette gleder jeg meg til.

Min mann: Javel? Oh, ja. Ok. Mat snart?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide damer er grusomme å omgås. Det er de helt fram til barnet er 2-3 år. Derfor.

Jeg vil vel ikke akkurat si det stopper når de er 2-3 år.....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Jeg driter i om kollegaer eller venner blir gravide. Syns også det er ekstremt irriterende med babysnakk.

Og jeg er jente...

Menn driter vel i det like mye som jeg gjør;)

jeg hadde begyne å skrive et svar da jeg så denne posten. synes den oppsumerer ganske greit hva jeg synes om gravide generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerridwen

Nå kan det være uskyldig da, som den gangen jeg mens jeg følte meg frem med flate hender på den veggen, mens jeg sa til min beste venninne at; "At du bruker BH er som om jeg skulle hengt en BH på veggen her!" Har forøvrig tatt den med flere av mine venninner som jeg føler meg trygg på, som ikke er i faresonen for å få ryggplager med tanke på sin fasong.

Så utruleg stygt sagt. Kanskje det var ein spøk for deg, men tvilar på at dei venninnene dine følte det på same måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog er det ander jeg aldri ville funnet på slik til. Skal veldig mye til for at jeg skal kunne si noe slikt til noen.

Feil tråd? :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig å ikke gratulere jeg... De fleste jeg snakker med sier "Gratulerer" og "Når da?". Om ikke med voldsom entusiasme, så er det jo normal høflighet å gratulere. Nå har ikke jeg hatt noen stor "kunngjøring" - men etterhvert har ryktet gått, og størrelsen på magen avslører meg. Så til stadighet stikker et hode inn på kontoret og gratulerer - og forteller gjerne noe om sine egne barn mens de er i gang...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest made4u

Så utruleg stygt sagt. Kanskje det var ein spøk for deg, men tvilar på at dei venninnene dine følte det på same måten.

De to jeg har sagt det på er ganske så trygg på meg, så var ingen fare.

Er som sagt ikke noe jeg kunne funnet på å si til alle og enhver det, snarere tvert i mot er jeg forsiktig av natur i hvordan jeg uttrykker meg.

Dog var begge de to gode venninnene mine veldig attraktive, og det kan dem være trygg på at jeg også synes dem er (om ikke hadde jeg aldri sagt det jeg sa). Tonen mellom oss er også avgjørende for hva som kan sies og ikke.

Det var som sagt ikke ille ment, og ble ei heller tatt så ille som mange skal ha det til å virke som. Med begge to kan jeg snakke åpent ut om alt, og begge to har jeg kjent ganske så lenge (nær 20 år hun ene av dem).

Så det hele ser bare verre ut en det var... Forresten mine to aller nærmeste venninner dette, og ingen av dem er flatbrystet slik jeg antydet for dem. Så slapp av, er altså ingen krise. Jeg hadde aldri funnet på å si slikt, til ei jeg ikke hadde syntes hadde en attraktiv kropp og utseende. Hun ene av dem syntes jeg forøvrig den gang jeg sa dette hadde den mest sexy kroppen jeg noen sinne hadde sett den gangen, i alle fall siklet jeg etter henne den gangen for mer enn 15 år siden.

Skal man angripe slik, så kan man ikke ta utgangspunkt i noe som kan være sårende å høre. Dog kan man ta fatt i noen man synes har yppige bryst eller rumpe og kommentere denne i en slengbemerkning og det kan med den rette jenta man føler seg trygg på og som man føler er trygg på enn selv gå helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to jeg har sagt det på er ganske så trygg på meg, så var ingen fare.

Er som sagt ikke noe jeg kunne funnet på å si til alle og enhver det, snarere tvert i mot er jeg forsiktig av natur i hvordan jeg uttrykker meg.

Dog var begge de to gode venninnene mine veldig attraktive, og det kan dem være trygg på at jeg også synes dem er (om ikke hadde jeg aldri sagt det jeg sa). Tonen mellom oss er også avgjørende for hva som kan sies og ikke.

Det var som sagt ikke ille ment, og ble ei heller tatt så ille som mange skal ha det til å virke som. Med begge to kan jeg snakke åpent ut om alt, og begge to har jeg kjent ganske så lenge (nær 20 år hun ene av dem).

Så det hele ser bare verre ut en det var... Forresten mine to aller nærmeste venninner dette, og ingen av dem er flatbrystet slik jeg antydet for dem. Så slapp av, er altså ingen krise. Jeg hadde aldri funnet på å si slikt, til ei jeg ikke hadde syntes hadde en attraktiv kropp og utseende. Hun ene av dem syntes jeg forøvrig den gang jeg sa dette hadde den mest sexy kroppen jeg noen sinne hadde sett den gangen, i alle fall siklet jeg etter henne den gangen for mer enn 15 år siden.

Skal man angripe slik, så kan man ikke ta utgangspunkt i noe som kan være sårende å høre. Dog kan man ta fatt i noen man synes har yppige bryst eller rumpe og kommentere denne i en slengbemerkning og det kan med den rette jenta man føler seg trygg på og som man føler er trygg på enn selv gå helt greit.

Hva i helvete prater du om???? Er du sikker på at du er i riktig tråd??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han så vel at toget gikk!

Siden han har hatt ett godt øye til deg har han sikkert også drømt om at det kunne bli dere. Med din graviditet innså han trolig at det toget var gått.

Ellers er vi menn nok mindre interessert i graviditet blant kolleger en det kvinner er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg som kvinne bryr meg heller ikke om mine kvinnelige kollegaer er gravide. Selfølgelig er jeg høflig å gratulerer å slikt og spør kanskje en sjelden gang om det går greit med dem, gjennom de 9 mnd`ene. Men jeg er ikke interessert å vil høre masse prat om hverken gradividiteten eller babysnakk når barnet har kommet.

Jeg synes heller det er merkelig at du kjenner det annet kjønn så dårlig at du forventet interesse fra dem, og har tenkt såpass mye på det at du laget denne tråden.

Det er selfølgelig den største lykke i din verden, men ikke forvent att andre også synes det.

Hilsen mor til 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Med avatar, nick og det innlegget der, made4u, vet jeg ikke hvem du er made for... æsj!

Det vet ikke jeg heller. Men det er sikkert, at ett eller annet sted der ute så er hun. Vi vet bare ikke om hverandre enda. Kan ikke unngå å tidvis tenke på hvem hun er, og hva hun gjør nå etc., en litt spennende tanke akkurat det der.

For alt jeg vet er hun i et forhold akkurat nå, eller kanskje er hun singel? Vet jo ikke når jeg en gang vil bli klar over henne og få øynene opp for henne, og omvendt. Ting skjer når dem er ment å skje er min tanke rundt det hele.

Men skulle jo gjerne likt å vite hvem hun er, hva hun driver med akkurat nå, hvor hun bor etc., hadde jo vært en mulighet for å fremskynde det hele da... Hadde tatt seg ut, å kunne kjent fremtiden, for således å bare kunne møte opp hos personen sånn helt uten videre for å bli kjent. Dog er jo ikke slik mulig, så jeg får bare vente i spenning inntil ting er ment å skje.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

At mannlige kolleger ikke hiver seg på den overfladiske hysteria jippoen og buser ut med sin tilsynelatende beigeistring over at en kvinnelig kollega er blitt gravid gjør ikke oppførselen deres merkelig av den grunn.

De av dere som spekulerer i om menn oppfatter gravide kvinner som såkalt "lost case" kan umiddelbart arkivere prinsessesyndromet, klatre ned fra pidestallen og heller innse at verden ikke snurrer rundt akkurat deres navle.

Gravide og dernest nybakte foreldre lever så til de grader i sin egen boble som for utenforstående blir både kuriøs og uinteressant. Og bra er det - de som får unger skal tross alt gå inn for oppgaven med hud og hår (for barnets skyld) men forvent ikke at omgivelsene ser det ditto.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet ikke jeg heller. Men det er sikkert, at ett eller annet sted der ute så er hun. Vi vet bare ikke om hverandre enda. Kan ikke unngå å tidvis tenke på hvem hun er, og hva hun gjør nå etc., en litt spennende tanke akkurat det der.

Søk opp womenwomen, hun er visst på jakt nå om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...