Gå til innhold

Merkelig oppførsel fra mannlige kolleger..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, nå lurer jeg veldig på hva slags adferd dette er?!

Jobber på en arbeidsplass med 50/50 menn kvinner. Er kjent for å være ei søt og blid jente som stiller opp på sosiale sammenkomster osv. Godt likt blandt de aller fleste.

Er lykkelig gift, og har nå til vår store glede, blitt gravid.

Da dette ble kjent på jobb, reagerte alle kvinner med å gledesstrålende gratulere. Ingen av mennene greide å uttrykke noen glede. Er det mulig?? En så lettere sjokkert ut. En annen (han er ungkar og har et godt øye til meg) virket trist.

Er det slik at menn- særlig de som er barnløse og single selv, tydeligvis!- ikke synes noe om at kvinner de kjenner, blir gravide? Kan noen svare på dette? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier menn generelt å bli gledesstrålende glade når kvinnelige kollegaer bli gravide?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Det kan jo kanskje bety den mannlige kollegaen blir trist for da regner han med at du snart forsvinner vekk fra arbeidsplassen for en lang stund. Det hadde jeg tatt som en kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alle damer heller, som hopper i taket av vill jubel når en arbeidskollega blir gravid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men påfallende at menn i dette tilfellet ikke greier å vise noe som helst genuin glede. Anser de da som denne kvinnen som en "lost case"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er nok ikke like interessert i graviditeter som damer er.

Jeg personlig klarer ikke å holde oversikten over alle barna som popper ut, og jeg kommer

jo heller aldri til å treffe barna av de damene jeg jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Nei, men påfallende at menn i dette tilfellet ikke greier å vise noe som helst genuin glede. Anser de da som denne kvinnen som en "lost case"?

Neh, tviler.. hun kan da alltids feies over når ungen popper ut ; D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kanskje er det TS fisker etter, men jeg tror generelt at mannfolk ikke er så voldsomt interessert i dette med graviditet som oss kvinner. Hadde hun derimot kjøpt seg ny bil...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at menn- særlig de som er barnløse og single selv, tydeligvis!- ikke synes noe om at kvinner de kjenner, blir gravide? Kan noen svare på dette? :sjenert:

Ja, for da går du fra å være kul og en det faktisk går an å føre en samtale med til å kun snakke om deg og graviditeten din. Når du omsider kommer tilbake fra fødselspermisjon ønsker du kun å snakke om "den lille prinsen/prinsessen din".

Det virker som at alle damer som blir gravide tror at de er de eneste i verden som har klart å få til noe en 15-åring klarer i fylla.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt

Ja, nå lurer jeg veldig på hva slags adferd dette er?!

Jobber på en arbeidsplass med 50/50 menn kvinner. Er kjent for å være ei søt og blid jente som stiller opp på sosiale sammenkomster osv. Godt likt blandt de aller fleste.

Er lykkelig gift, og har nå til vår store glede, blitt gravid.

Da dette ble kjent på jobb, reagerte alle kvinner med å gledesstrålende gratulere. Ingen av mennene greide å uttrykke noen glede. Er det mulig?? En så lettere sjokkert ut. En annen (han er ungkar og har et godt øye til meg) virket trist.

Joda, det fint at folk får barn, men det er vel kanskje ikke veldig overraskende. Mannfolka ble sikkert glade de, men greide kanskje ikke å ta helt av over at et nytt menneske kommer til verden, når det er 7000 000 000 her fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje menn har vanskelig for å bry seg om situasjonen før barnet er født, jeg. Særlig de som ikke er fedre selv. Jeg har ikke barn, så har ikke personlig erfaring med dette, men de fleste mennene jeg kjenner er veldig lite opptatt av graviditet, og ville antagelig ikke gratulert med mindre de har fått med seg at det er høflig å gjøre (og det er det jo, så litt uhøflige virker disse kollegaene dine).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte de på jobben om graviditet for en tid tilbake, og damene ble mye mer glad enn de få mannfolka som arbeider der. Jeg tror nok ikke menn synes det er så veldig spennende, enkelt og greit, hehe! De er rett og slett ikke så interessert som oss damer.

Jeg tror ikke det betyr noe, de er nok glade på dine vegne men "gidder ikke" bry seg i den grad damer gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier menn generelt å bli gledesstrålende glade når kvinnelige kollegaer bli gravide?

Nei.

Det er jo ikke alle damer heller, som hopper i taket av vill jubel når en arbeidskollega blir gravid.

Nemlig.

Nei, det gjør de vel ikke. "Gravid, okei, hva så?" - tror jeg de tenker, hvis de i det hele tatt tenker over det. Som vel er omtrent det jeg også tenker som regel, i den grad jeg tenker over det om en kollega er gravid.

Ikke noe verre enn det. Det betyr ikke at de ikke liker deg eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkelige her er din reaksjon på dine mannlige kollegaers manglende entusiasme.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje uforståelig for den som skal bli mor eller far, men for resten av verden så er det ikke allverden. For kollegaen betyr det kanskje tilogmed at han må ta over arbeidet til den gravide, og må jobbe med en halvmotivert vikar som forsvinner like raskt som den ansettes når foreldrepermisjonen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gravide damer er grusomme å omgås. Det er de helt fram til barnet er 2-3 år. Derfor.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om kollegaer eller venner blir gravide. Syns også det er ekstremt irriterende med babysnakk.

Og jeg er jente...

Menn driter vel i det like mye som jeg gjør;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om kollegaer eller venner blir gravide. Syns også det er ekstremt irriterende med babysnakk.

Og jeg er jente...

Menn driter vel i det like mye som jeg gjør;)

Driter også i det og er helt enig.

Er også jente ;D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg noe særlig. Jeg hadde gratulert, men hadde ikke gjort noe mer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...