Gå til innhold

Å flytte sammen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er ingenting gærent da. Tven står i vinduskarmen, senga skjøvet inntil veggen, skrivebordet på tvers fra vegg nummer to, paralelt med vinduskarmen, bokskapet på siden av kjøkkenkroken. Det er masse av plass om en bare bruker plassen fornuftig.

10 kvadrat er en hybel, da, men jeg er enig i at et lite rom kan brukes til mye om det møbleres fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 kvadrat er en hybel, da, men jeg er enig i at et lite rom kan brukes til mye om det møbleres fornuftig.

Det er leilighet. Både kjøkken og bad inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

TS: jeg har aldri tenkt at dette kun skulle være mitt hjem, selv om jeg eier boligen. Jeg lot han bestemme alt, kritiserte han aldri og lot han gjøre ting på sin egen måte. Jeg roste han også når deltok i husarbeidet (vasket opp), selv om han var mere hjemme enn meg.

Nå har han reist uten ett ord til meg på forhånd. Han sa han elsket meg også. En liten krangel og han bare reiste!

Jeg føler meg utnyttet og så dum. Skal aldri mere være så "snill" når jeg blir samboer med noen igjen.

Du gjentar at du lot han gjøre ting.

Vil du ha medalje, da? Siden du lot han få lov til å leve sitt eget liv i deres hjem ut av din generøsitet...

Tror jeg skjønner han godt, jeg.

Går ikke an å være i et forhold med en sånn selvsentrert holdning. Jeg syns det vitner om umodenhet fra din side når du ikke innser at han er et selvstendig individ, og faktisk ser ut til å mene jeg skal syns du er flink som går til det store skritt å gjøre helt normale ting; som å sette pris på at samboeren din er med og vasker opp...

Det er ikke noe å rose deg for at du sa det var bra. Det er sånt man sier av seg selv når man elsker noen, og ikke noe man skal påskjønnes for.

Jeg forstår at han dro når du har den holdningen at han har fått lov til alt mulig og til og med fått ros av deg for å gjøre ting i hjemmet sitt. Beklager.

En samboer er nemlg ikke en hund eller dukke man leker med og bestemmer over.

Når man flytter sammen er det ikke til en lekestue der man forteller de andre hvordan man skal leke sammen... Gjør du det med små veninner i barnehagen vil forresten ikke de leke mer med deg heller, hvis du skal bestemme alt og sjefe i lekestua..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Det er leilighet. Både kjøkken og bad inkludert.

Eiendomsmeglerne har lurt deg til å tro at det er leilighet, når det du leier er en hybel med eget bad og te-kjøkken...

Du kan fint kalle et klesskap for hybel og prøveå leie det ut. Men det er fortsatt et kelsskap.

10 km et et lite rom, en hybel, og ikke en leilighet.

Hvordan to personer kan bo der er over min fatteevne. Stakkars dere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Selvfølgelig bsetemmer man sammen hvordan hjemmet skal se ut.

Vil ikke psrtneren at du skal ha med noe fra ditt tidligere liv, men skal ha sine egne ting, er ikke forholdet mye liv laga..

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemmer det meste av møblering her i huset. For å si det sånn så bryr han seg fint lite om gardiner, putetrekk og sofatrekk. Bare han har et sted å sitte komfortabelt, noe å dra for vinduet når det er gjenskinn i tv'en og ikke minst tv + ps3 så er han mer enn fornøyd. Det er en del ting han savner her som jeg mener er "tull". Nå bor vi i såpass liten leilighet at han har innsett han ikke kan ha alle "greiene sine" her nå, han er derimot blitt lovet hobbyrom/kjeller/loftsstue e.l. når vi får hus, og er mer enn fornøyd med det! :)

hehe var som om jeg skulle fortalt om situasjonen vår det der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Kan noen som er samboere fortelle meg hvordan de har ordnet det med møblering og praktiske ting? Har de gjort det i felleskap? Har de måttet jenke seg? Eller har de fått viljen sin igjennom på det meste?

Jeg har hørt mange skrekk historier om menn som ikke får lov til å ha med seg nesten noenting og som også ikke får møblere eller bestemme i huset. Jeg lot min samboer være med på å bestemme. Og jeg kritiserte han aldri for å gjøre ting på sin måte som jeg syntes var merkelig. Det var jeg som gjorde nesten alt av husarbeid. Selv bare vasket han opp, og jeg skrøt av hvor flink han var også! Men han mente han bare bodde der på nåde etter en krangel og flyttet ut med alle sine ting mens jeg var borte en liten tur. Han betalte kun halvparten av husleia (1500), mens jeg både betalte mat/drikke og alt annet.

Den som har mest peiling på interiør bør få bestemme mest. men begge bør jo få bestemme litt da, men om en av de vil ha en driitstygg lenestol i stua så er det lov å si nei synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du gjentar at du lot han gjøre ting.

Vil du ha medalje, da? Siden du lot han få lov til å leve sitt eget liv i deres hjem ut av din generøsitet...

Tror jeg skjønner han godt, jeg.

Går ikke an å være i et forhold med en sånn selvsentrert holdning. Jeg syns det vitner om umodenhet fra din side når du ikke innser at han er et selvstendig individ, og faktisk ser ut til å mene jeg skal syns du er flink som går til det store skritt å gjøre helt normale ting; som å sette pris på at samboeren din er med og vasker opp...

Det er ikke noe å rose deg for at du sa det var bra. Det er sånt man sier av seg selv når man elsker noen, og ikke noe man skal påskjønnes for.

Jeg forstår at han dro når du har den holdningen at han har fått lov til alt mulig og til og med fått ros av deg for å gjøre ting i hjemmet sitt. Beklager.

En samboer er nemlg ikke en hund eller dukke man leker med og bestemmer over.

Når man flytter sammen er det ikke til en lekestue der man forteller de andre hvordan man skal leke sammen... Gjør du det med små veninner i barnehagen vil forresten ikke de leke mer med deg heller, hvis du skal bestemme alt og sjefe i lekestua..

Du bare kverulerer. Jeg har hørt om de menn som ikke engang får ta med seg en stol. Jeg kvittet meg med mange av mine egne ting for han. Hva ville du egentlig jeg skulle gjort da?

Kunne ikke han delta mer i husarbeidet? Trodde han at han hadde flyttet inn på hotell; der jeg vasket og ryddet, lagde mat til han og sørget for rene klær? Egentlig skulle jeg ha satt hardt mot hardt fra første stund. Kuet han som en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du bare kverulerer. Jeg har hørt om de menn som ikke engang får ta med seg en stol. Jeg kvittet meg med mange av mine egne ting for han. Hva ville du egentlig jeg skulle gjort da?

Kunne ikke han delta mer i husarbeidet? Trodde han at han hadde flyttet inn på hotell; der jeg vasket og ryddet, lagde mat til han og sørget for rene klær? Egentlig skulle jeg ha satt hardt mot hardt fra første stund. Kuet han som en hund.

Forøvrig syntes HAN at det var så flott å se meg gjøre husarbeid og å bake!! Hva er det for slags mannsjåvinisme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt22

Kvinner bestemmer innbo nesten hele tiden, akkurrat som med permisjon, bil, båt, hytte og ferieturer. Mange kvinner bestemmer også ha leilighet samboeren skal kjøpe. Kvinner ser ikke så ofte på det tekniske når de skal ha leilighet bare det er en god beligenhet. Og det er ofte mannens penger som blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når meg og eksen flyttet sammen klarte vi ikke å bli enige om hvilke møbler osm skulle bli og hvilke vi skulle kvitte oss med, så da ble det dobbelt opp med sofa og bord i en liten leilighet :fnise:

Vi ble enige etter hvert da så det ordnet seg til slutt.

Hvis jeg hadde fått samboer nå så hadde jeg prøvd så godt jeg kunne å la han også styre og gjøre leiligheten til sitt hjem, men jeg tror det hadde vert vanskelig til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan to personer kan bo der er over min fatteevne. Stakkars dere.

Det er ikke så vanskelig når det bare er midlertidig. Det er ikke noe stakkars med det. Vi stortrives med smått, og det er en leilighet. Det er et kjøkken der, ikke noe "te-kjøkken." Og et bad som er akkurat passe stort. Det er vi som kaller det leilighet, for det er det. Det blir omtalt som en "hybelleilighet." Det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS: jeg skal ALDRI mere la en mann få si noe som helst om han vil bli samboer med meg. Når menn allerede før de flytter inn begynner og syte og mase om skapplass osv og tror at alt er tilerette lagt for de med en gang de flytter inn så gidder jeg ikke. Å være så sur, gretten og needy og så deretter bare flytte ut uten ett ord om det på forhånd. Hvor jævlig går det an å bli?! Så, nei heretter kommer jeg ALDRI til å stille meg på pinne og være hjelpsom og positiv tenkende overfor en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest kvinde

Jeg har flyttet inn i min kjærstes leilighet. Exens han tok med seg nesten alle møblene, så det som er der nå er tilfeldige, mindre pene, møbler som ikke passer sammen med noe. (han fikk sofa og kjøkkenbord som foreldrene hadde til overs)

Men når vi skal til å møblere, bestemmer jeg stort sett alt. Jeg må stort sett tvinge en mening ut av han når det gjelder møbler og farger og interiør o.l

Jeg spør om meningen hans om det meste, men mår dårlige og lite engasjerte svar tilbake, så da gjør jeg mer eller mindre som jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS: jeg skal ALDRI mere la en mann få si noe som helst om han vil bli samboer med meg. Når menn allerede før de flytter inn begynner og syte og mase om skapplass osv og tror at alt er tilerette lagt for de med en gang de flytter inn så gidder jeg ikke. Å være så sur, gretten og needy og så deretter bare flytte ut uten ett ord om det på forhånd. Hvor jævlig går det an å bli?! Så, nei heretter kommer jeg ALDRI til å stille meg på pinne og være hjelpsom og positiv tenkende overfor en mann.

Jeg tror du har misforstått ditt eget spørsmål, det dreier seg ikke om hvordan andre starter samboerforholdet sitt men at han flyttet fra deg, og det skjønner jeg godt at han gjorde. Ingen mann vil finne seg å bli behandlet som 12 åring som har tatt oppvasken uoppfordret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror det største problemet her er at du tror han gikk fra deg på grunn av møbler.

'

Neida. Han har i ettertid sagt jeg er stygg og at han driter i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror du har misforstått ditt eget spørsmål, det dreier seg ikke om hvordan andre starter samboerforholdet sitt men at han flyttet fra deg, og det skjønner jeg godt at han gjorde. Ingen mann vil finne seg å bli behandlet som 12 åring som har tatt oppvasken uoppfordret.

ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...