AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 40-års dagen min nærmer seg med stormskritt... Jeg har vanligvis ikke pleid å feire burdagene mine annet enn med familien, men heller ikke der har jeg lagt opp til storstilt feiring av noe slag. Endel av grunnen er rett og slett at jeg blir litt usikker på meg seg og min vennekrets i slike sammenhenger. Jeg har ikke en "big, happy vennegjeng" der alle kjenner alle og kommer overens med alle - mine venner er mer spredt. Noen er single, noen er i forhold der også mannen er en god venn av meg og andre er i forhold hvor jeg knapt kjenner mannen. Dessuten er mange av vennene mine så forskjellige, og jeg er vel innerst inne litt redd for at enkelte ikke ville komme særlig godt overens. Jeg har også litt problemer med å definere hvem som er de nærmeste - det vil si:jeg har et par-tre venninner som helt klart definerer til å være nære, gode venninner. Men så har jeg for eksempel en nabogjeng fra der jeg bodde tidligere som består av mange personer som jeg holder kontakten med som gjeng - men så er det bare en eller to av dem jeg engentlig vil mene at jeg er venninne med, resten blir mer bekjente. Nå som 40 års dagen nærmer seg føler jeg at jeg må invitere til ett eller annet. Ikke bare av plikt, men jeg har egentlig litt lyst også. Å leie lokale og invitere til kjempefest er helt uaktuelt - det opplegget er ikke meg i det hele tatt. Det må bli fest her hjemme, men også det byr på utfordringer. Har et par ulike alternativer, men alt har fordeler og ulemper og dette går jeg altså og grubler litt på om dagen. Alternativ 1: Invitere til stor jentefest hjemme. Kan da invitere både nær og fjern - altså både venninner og mer bekjente som på en måte "hører sammen". Alternativ 2: Invitere til fest hjemme der alle er invitert med følge. Har plass til ca 25 stykker tenker jeg, så da må jeg velge ut noen og utelukke andre. Alternativ 3: Invitere til mer intim jentefest: De ca 10-12 "nærmeste" jentene, lage god mat og satse på en roligere setting der vi sitter lenge rundt spisebordet. Alternativ 4: Invitere noen få venninner, med følge eller uten følge alt ettersom om jeg kjenner partnerer eller ei, men også her satse på en gjeng som kan samles rundt et spisebord med god mat og vin i timesvis. Det virker kanskje rart å lufte slike problemer her, men jeg kunne gjerne tenke meg å få noen innspill fra andre. Hva har dere gjort? Hvordan løser dere "utvelgelsen" av hvem som skal inviteres? Hvilket alternativ høres kjekkest ut - eller har dere helt andre forslag?
Gjest Purple Haze Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Jeg hadde valgt alternativ 1 hvis jeg var deg. Og gratulerer med 40-årsdagen på forskudd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå