Gå til innhold

Bruker du briller

briller  

68 stemmer

1. 1. Briller

• Ja
      25
    • Ja men bare når jeg leser\ Eller ser på tv\data
      20
    • Nei
      9
    • Bruker Linser
      14

Fremhevede innlegg

Gjest Anuket
Skrevet

bruker briller ja, hvis jeg skal se tavlen, tven etc :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Bruker til daglig linser, men det hender jeg lar øynene hvile en dag eller to nå og da hvor jeg bruker briller istedenfor.

Skrevet

Har akkurat fått meg lesebriller, er litt langsynt og har litt skjeve hornhinner. Så de skal vel egentlig brukes når jeg ser på TV, leser, sitter på PC'n osv.. Men jeg klarer ikke å bli komfortabel med dem, så de blir ikke så mye brukt som de burde :sjenert:

Skrevet

Flertallet bruker briller eller linser så langt. Det hadde jeg egentlig ikke ventet med. Det burde være en annen poll om hvilken aldersgruppe man var. Mange får briller i litt mer voksen alder. ;) Mine foreldre brukte aldri briller da jeg var barn, men nå bruker de begge lesebriller.

Skrevet

Nei jeg bruker ikke briller.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mine første briller da jeg var 12 år gammel. Måtte bruke fast da jeg var 17 år. Har også hatt linser. Nå er det en sånn sommergreie. Kjekt når man skal ha solbriller eller ligge på stranda og se. Briller er bare meg og passer ansiktet mitt. Uten briller så er liksom ikke meg meg.

Skrevet

Bruker linser, briller en gang i blant:)

Skrevet

Øynene mine er omtrent på -3,50, altså ganske så nærsynt. Har brukt briller siden ca 13-årsalderen. Funker dårlig uten.

For noen år tilbake brukte jeg dagslinser, men etterhvert klarte jeg ikke bruke det fast lenger, følte ikke synet ble bra nok. Ble dessuten veldig sliten i øynene da jeg stort sett satt foran en dårlig dataskjerm hele arbeidsdagene. For et par år siden skaffa jeg meg og solbriller med styrke.

Skrevet

Ja, jeg bruker lese- og avlastningsbriller. I følge optikeren bør jeg bruke de mye for å avlaste øynene, ikke bare når jeg leser, sitter foran tv-en eller dataen, men jeg føler ikke jeg trenger det, så jeg bruker de bare når jeg leser eller sitter foran data/tv. Føler kanskje at optikere er litt for ivrige til å gi ut dyre briller som man egentlig ikke helt har behov for, fikk lesebriller da jeg var 17, om det var nødvendig vet jeg ikke siden jeg synes å huske at jeg så helt fint den gangen. Jeg er forresten langsynt, styrken på brillene greier jeg aldri å huske, bare å gi opp... :fnise:

Forresten, er det vanlig å gå fra å ikke ha antydning til skjeve hornhinner og så noen år etterpå ha det likevel? :vetikke:

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg bruker briller! Egentlig var det bare briller som skulle brukes ved behov som når jeg så på tv, brukte pc og leste i bøker eller lignende. Jeg har skjeve hornhinner, så nå som jeg har brukt briller i en periode er jeg blitt avhengig av dem sånn at jeg ikke skal få vondt i øynene. Flaks for meg at jeg syns briller er så utrolig kult! :D

Gjest Eurodice
Skrevet

Bruker du briller

For å få avstemningen komplett, skulle du hatt et felt med "både briller og linser". Jeg bruker begge deler, men helst linser. Briller er en nødvendighet uansett, for eksempel hvis man har øyekatarr. Da skal man ikke bruke linser.

Jeg er nærsynt, må bruke briller når jeg ser på tv, når jeg ikke har på linser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...