Gå til innhold

Nicket ditt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde et annet nick, og begynte å bruke Sauen Shaun som avatar. Og fant ut at den avataren var såååå meg at jeg måtte endre nick også. Sauen har liksom blitt MEG det. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Då eg skifta nick, ønskte eg eit med "Rose" i. Men alle eg kom på var teken frå før. Så då vart det "Rosalie", funne i "Twilight".

Skrevet

Har nick etter en tegneseriefigur. Har altid vært Spiralis uansett forum. Opprinnelig var også avataren et bilde av Spiralis.

Skrevet

Når jeg var ny her hadde vi en bruker som het " Brutal Mann", men jeg fikk inntrykk av at han egentlig var snill. Han inspirerte meg.

Jeg er også egentlig snill, men tok navnet etter en fryktelig brutal keiser. Ivan den Grusomme. En keiser som til tider var fæl til å henrette, men han var også brutalt ærlig, og hans skrifter gir ett fantastisk innblikk i hans tid, liv og vurderinger. Når han hadde bra kone, så var han forresten en god keiser, men det gikk over.

Så navnet er litt fleip, og litt fascinasjon over historiske , russiske fortellere, og det eksotiske og Tusen og en natt-aktige.

• Liker 1
Gjest Mynona83
Skrevet

Når jeg var ny her hadde vi en bruker som het " Brutal Mann", men jeg fikk inntrykk av at han egentlig var snill. Han inspirerte meg.

Jeg er også egentlig snill, men tok navnet etter en fryktelig brutal keiser. Ivan den Grusomme. En keiser som til tider var fæl til å henrette, men han var også brutalt ærlig, og hans skrifter gir ett fantastisk innblikk i hans tid, liv og vurderinger. Når han hadde bra kone, så var han forresten en god keiser, men det gikk over.

Så navnet er litt fleip, og litt fascinasjon over historiske , russiske fortellere, og det eksotiske og Tusen og en natt-aktige.

Heter ikke valutaen i Polen Grosny? Eller de har kanskje euro nå, men før? Jeg har innbilt meg at det er der du har tatt navnet fra.

Skrevet

Heter ikke valutaen i Polen Grosny? Eller de har kanskje euro nå, men før? Jeg har innbilt meg at det er der du har tatt navnet fra.

var det ikke zloty de hadde før de fikk euro?

Gjest Mynona83
Skrevet

var det ikke zloty de hadde før de fikk euro?

Jo det var det kanskje :fnise: Det er 12-15 år siden jeg var der, men zloty hørtes kjent ut. Vet ikke hvorfor jeg hawr inbilt meg at det var grosny, haha. Men jeg synes vel det hørtes polsk ut ;)

Skrevet

Grozny er hovustaden i Tsjetsjenia, så eg trudde I Grosny hadde henta navnet sitt der.

Skrevet

Fanderay kommer fra en bokserie, jeg liker både historien bak navnet og syns det er fonetisk pent.

Grozny er hovustaden i Tsjetsjenia, så eg trudde I Grosny hadde henta navnet sitt der.

Det trodde jeg også, noe som er litt ironisk i og med at jeg har lest endel russisk historie, deriblant en biografi om Ivan IV.

Skrevet

Googlet fra themiddleages.net:

The English word terrible is usually used to translate the Russian word grozny in Ivan's nickname, but the modern English usage of terrible, with a pejorative connotation of bad or evil, does not precisely represent the intended meaning. Grozny's meaning is closer to the original usage of terrible -- inspiring fear or terror, dangerous (as in Old English in one's danger), or formidable. (Compare the city name Grozny)

Min kjære har lest og gjenfortalt mye fra Ivans brev, og det er faktisk noe av det mest interessante fra middelalderen.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Det hadde vært veldig interessant å få vite mer om, Grosny. Tør jeg foreslå å opprette en tråd og dele med oss? :jepp:

Skrevet

Det hadde vært veldig interessant å få vite mer om, Grosny. Tør jeg foreslå å opprette en tråd og dele med oss? :jepp:

Det er litt vanskelig. Jeg tror brevene hans er på Russisk (eller er det fransk?), men min kjære har jo lest disse og husker de godt, så da må jeg i så fall intervjue henne skikkelig.

Hvis jeg får til ett sammendrag, bør jeg poste det her på generell debatt, eller høre det hjemme i et annet forum- f.eks kultuer og litteratur?

Gjest Nadezhda
Skrevet

Definitivt kultur og litteratur. Jeg gleder meg allerede :sjenert:

Skrevet

Jeg er liker fargen grønn. Liker veldig godt :)

Skrevet

Det er rett og slett navnet mitt og første bokstaven i etternavnet. Skikkelig fantasiløst, jeg kom ikke på noe bedre da jeg registrerte meg.

Skrevet

Jo det var det kanskje :fnise: Det er 12-15 år siden jeg var der, men zloty hørtes kjent ut. Vet ikke hvorfor jeg hawr inbilt meg at det var grosny, haha. Men jeg synes vel det hørtes polsk ut ;)

Det er noe som heter groszy, jeg tror det er gamle polske cents. Så du hadde ikke så veldig feil. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Kom over navnet i media for mange år siden. Likte det og begynte å bruke det i WoW. Det gjør jeg ikke lenger, men bruker det her istedet :)

Marry me? :rodmer:

Haha, neida, men andre jenter som spiller/har spilt WoW er kult :fnise:

Gjest Nadezhda
Skrevet

Det du sier nå er helt korrekt. 1 zloty er 100 groszy.

Skrevet (endret)

Det du sier nå er helt korrekt. 1 zloty er 100 groszy.

Jeg burde vel heller ha kalt meg Andrej Rubljov, etter russiske rubler ;)

Og Andrej var jo bare en stor maler. Ikke noe monster.

Endret av I Grosny
Gjest Violently Happy
Skrevet

Fordi jeg syntes Björks "Violently Happy" passet på meg. Jeg kan bli sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...