Pinkee Skrevet 11. mars 2011 #21 Del Skrevet 11. mars 2011 Utrolig mye som kan være et problem gitt. Kjøp ny overmadrass, og en madrassbeskytter, så slipper neste å finne dine flekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 11. mars 2011 #22 Del Skrevet 11. mars 2011 Det ekle her er jo ikke at han har ligget i senga med sin eks, det ekle er at det er blodflekker i senga. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **TS Skrevet 11. mars 2011 #23 Del Skrevet 11. mars 2011 TS her. Hovedproblemet er at det e fullt av blodflekker ja. Jeg kan ikke forstår at noen skal ha så sinnsykt mange uhell så det er på den madrassen. De er skikkelig størka i madrassen, og tro meg, har prøvd å vaske. Er egentlig ikke snakk om å kjøpe NY seng, men iallefall kvitte seg med madrassene. Jeg synes det er utrolig ekkelt. Det er ikke snakk om et par flekker, det er temmelig mange. Jeg lekker nesten aldri og forstår ikke at det kan ha vært på mange uhell? Usj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamy Skrevet 11. mars 2011 #24 Del Skrevet 11. mars 2011 Har selv vært borti liknende tilfelle. Hadde dette vært hans seng fra før av, så hadde jeg ikke sett problemet med det. Det handler ikke om det at han har hatt sex med noen andre i den, men heller at han faktisk kjøpte denne sengen sammen med en annen dame. Så teit som det no enn måtte høres ut så såg jeg på denne sengen som en stadig påminnelse om deres forhold. På at noen andre har betydd like mye for han som det jeg gjør. Nei, ut med senga 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 11. mars 2011 #25 Del Skrevet 11. mars 2011 Vi byttet overmadrass når vi flyttet sammen, og når vi kjøpte hus, kjøpte vi ny seng i samme slengen, siden den gamle var veldig gammel. Skal sies att dette er rammemadrasser, ikke seng med madrass i... Syns også tanken på andre sine blodflekker i min seng, er motbydelig, ikke tanken på om de har hatt sex der eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #26 Del Skrevet 11. mars 2011 ...har du overnattet i denne sengen før dere ble samboere...? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 11. mars 2011 #27 Del Skrevet 11. mars 2011 Da jeg og kjæresten flyttet sammen var det uaktuelt å ta med den gamle sengen hans, som han hadde med eksen. Greit nok at jeg hadde sovet i den flere ganger, men ikke inn i mitt hus altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 11. mars 2011 #28 Del Skrevet 11. mars 2011 Det ligger mange følelser i en seng. Nytt forhold, ny seng. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #29 Del Skrevet 11. mars 2011 Til Mamy; tenk hvis du får deg kjæreste med barn en gang? Hva skal du gjøre med barnet? For hver gang du ser dette barnet vil det være en påminnelse at han vært i et forhold med en annen person og gud forby; hatt sex med vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 13. mars 2011 #30 Del Skrevet 13. mars 2011 Det ligger mange følelser i en seng. Nytt forhold, ny seng. For enkelte. Andre, som meg selv, legger mer vekt på hva vi har sammen en hvilken seng vi sover sammen i. Men igjen, en møkkete madrass ville jeg byttet ut - uavhengig av hvor "møkka" kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 14. mars 2011 #31 Del Skrevet 14. mars 2011 Det handler ikke om det at han har hatt sex med noen andre i den, men heller at han faktisk kjøpte denne sengen sammen med en annen dame. Så teit som det no enn måtte høres ut så såg jeg på denne sengen som en stadig påminnelse om deres forhold. På at noen andre har betydd like mye for han som det jeg gjør. Samme greia for meg... Nå bodde min mann på liten plass da vi ble sammen, så han hadde bare en enkeltseng tilgjengelig. Men han hadde dobbeltseng på lager, og jeg hadde dobbeltseng i bruk. Selvsagt sov han i denne sengen når han var hos meg, og selv om tanken om hvor mange ons som har vært oppi der, har streifet han, så tror jeg ikke han brydde seg så mye om det... Jeg hadde ikke hatt noe fast forhold mens jeg eide den sengen, knapt nok hatt sex i den... Jeg synes det er en viss forskjell på om sengen "bare" har vært i partners eie, eller om den faktisk er kjøpt sammen med en eks. Selv om det innebærer at det kanskje er flere som har hatt sex i den, så er det ikke det som er så "farlig" for min del. Det er følelsene rundt. Da vi fikk oss felles bolig, var det noe permanent og fint over å kjøpe seng sammen! Med tanke på varighet, kvalitet, plass til fremtidige barn som krabber opp på morgenen osv. Jeg hadde rett og slett ikke vært komfortabel med tanken på at han har stått slik og valgt ut sengen med en annen enn meg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 14. mars 2011 #32 Del Skrevet 14. mars 2011 Hva som er viktig for folk er forskjellig. For noen er dette åpenbart helt tullete, mens andre synes det er helt naturlig at man skifter seg med ny partner. Jeg håper du får ut av dette at du ikke er alene om å synes som du gjør. Og faktisk så er det hva DU synes som er viktig. Jeg hadde nok følt som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 14. mars 2011 #33 Del Skrevet 14. mars 2011 Det ligger mange følelser i en seng Ja, midd har vel følelser de også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 14. mars 2011 #34 Del Skrevet 14. mars 2011 Vi brukte min gamle dobbelseng som jeg kjøpte med eksen de første årene vi bodde sammen. Vi tenkte aldri på dette. Vil si det kommer ann på hvor gammel sengen er, hvordan den ser ut og deres totaløkonomi. Ville evt kjøpt ny overmadrass, som flere allerede har nevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 14. mars 2011 #35 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg ville aldri funnet på å forlange å få en ny seng. Vi sover i en seng som har stått her i flere tiår, og jeg har ikke noe behov for å tenke over hvor mange som har ligget i den. Kjæresten min har hatt kjæreste før, og hun har garantert ligget i denne senga - hva så? Jeg hadde med meg min overmadrass da jeg flyttet hit, og den bruker vi nå. Snakk om overforbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 14. mars 2011 #36 Del Skrevet 14. mars 2011 TS her. Hovedproblemet er at det e fullt av blodflekker ja. Jeg kan ikke forstår at noen skal ha så sinnsykt mange uhell så det er på den madrassen. De er skikkelig størka i madrassen, og tro meg, har prøvd å vaske. Er egentlig ikke snakk om å kjøpe NY seng, men iallefall kvitte seg med madrassene. Jeg synes det er utrolig ekkelt. Det er ikke snakk om et par flekker, det er temmelig mange. Jeg lekker nesten aldri og forstår ikke at det kan ha vært på mange uhell? Usj! 2 hjemmeaborter og en utskrapning kan gjøre at man får noen uhell. Du vet at ofte kan overmadrasser vaskes på 60 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #37 Del Skrevet 14. mars 2011 Ny overmadrass hadde jeg nok vurdert å investere i. Da samboern og jeg flyttet sammen for noen år siden, brukte vi først senga hans fra studietida, hvor det nok hadde vært noen damer. Jeg tenkte faktisk ikke over det i det hele tatt, selv om jeg på den tiden var nokså usikker og (ubegrunnet) sjalu av meg og hang meg opp i flere teite detaljer... men kan jo skjønne behovet for ny flekkfri madrass. Å skifte ut en hel kontinentalseng eller annet utover overmadrass/utslitt madrass ville jeg syntes var å ta litt hardt i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 14. mars 2011 #38 Del Skrevet 14. mars 2011 Å skife ut en flekkete overmadrass, helt greit, og det hadde vært et must for meg. Flekkete madrasser er ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #39 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg og kjæresten skal flytte inn sammen. Vi snakket om hvilke møbler vi manglet og jeg sa at vi måtte kjøpe seng. Da sa han at det var absolutt ikke nødvendig da han han ville ta med den han har fra sin leilighet. Denne sengen er kjøpt sammen med eksen når de flyttet sammen. Jeg har skiftet sengetøy på den ett par ganger og den er full av "merker", blod og diverse. Jeg synes det er utrolig ekkelt og har absolutt ikke lyst å sove i samme seng som hans eks har lagt i fra seg diverse mensenlekkasjer. Han mener det er totalt tull å kjøpe en ny seng. Hva synes dere? Tror dette er noe kvinnegreier. Spør du en mann, så tenker han ikke på det, engang. Siden du har skiftet på sengen, så har du vel ligget i den også. Nå syns jeg ikke om blod på madrasser, og har alltid vert nøye på å ha noe på den så det ikke skjer. Så da har jeg nok villet kjøpt ny overmadrass. Hva med andre møblene da. tror du ikke de har hatt seg både på sofa,bord og stoler? De har hatt koselige måltider ved bord osv.....skal du bytte ut det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 15. mars 2011 #40 Del Skrevet 15. mars 2011 Hva med andre møblene da. tror du ikke de har hatt seg både på sofa,bord og stoler? De har hatt koselige måltider ved bord osv.....skal du bytte ut det også. Jeg kvittet meg med alt felles møblement og huslige gjenstander etter forrige samboerskap, sitter kun igjen med mitt eget, og gaver jeg har fått fra min familie og mine venner. Resten er solgt eller gitt vekk, eller eks-samboer har fått det med seg. Så er jeg fri for unødvendig bagasje, og har ikke syndet på forbruks- eller miljøfronten. Det samme er tilfelle for min mann, så vi startet opp med omtrent blanke ark sammen. Det er faktisk veldig veldig deilig. Han flyttet også inn i et hus hvor jeg ikke hadde bodd sammen med noen andre. Han har barn med seg fra sitt tidligere ekteskap, og de har sin naturlige plass hos oss - to mennesker er noe helt annet enn møbler som kan skiftes ut. Vi har ingen følelser relatert til ekser knyttet til våre møbler og ting - følelsene er utelukkende felles skapt, og "redet" har vi bygget sammen. Vi er priviligerte som kan, og jeg nyter det. Man kan alltids argumentere om at så lenge jeg ikke vil lukke fortiden inn, så er jeg ikke ferdig med den. Det er kanskje riktig, og ikke noe jeg ser som et problem eller som et mål i seg selv å "bli ferdig med". Jeg synes imidlertid det er kjempegøy å gå på felles møbeljakt Pastill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå