Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å bli avholds person. Noen som har et problem med det? Jeg får alltid så mye dritt når jeg velger å ikke drikke, men nå har jeg bestemt meg for at det er slutt. Jeg liker egentlig ikke alkohol og jeg liker ikke hva det gjør med mennesker. Som student er jeg dritt lei fulle tullinger som ikke har kontroll på hva de gjør.

Det er dyrt og unødvendig. I fremtiden sier jeg NEI TAKK!!!

:takke:

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker en gang i året jeg. Har kutta ut å drapå fester forde folk klager på at jeg ikke drikker, drikker jeg så er det ikke nok for de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å bli avholds person. Noen som har et problem med det? Jeg får alltid så mye dritt når jeg velger å ikke drikke, men nå har jeg bestemt meg for at det er slutt. Jeg liker egentlig ikke alkohol og jeg liker ikke hva det gjør med mennesker. Som student er jeg dritt lei fulle tullinger som ikke har kontroll på hva de gjør.

Stå på ditt, du. Og trøst deg med at det å gi dritt til folk som ikke drikker er et ungdomsfenomen - det forsvinner etter hvert ;)

• Liker 2
Skrevet

Stå på ditt, du. Og trøst deg med at det å gi dritt til folk som ikke drikker er et ungdomsfenomen - det forsvinner etter hvert ;)

Det gjør det ikke.

Men ingen forteller meg at jeg skal drikke.

En eller to i året, for å kunne delta i den helt spesielle skålen, og få litt fordøyelseshjelp til pinnekjøttet.Det er det, resten av meg er et avholl.

• Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Respekt for den avgjørelsen.

Jeg drakk selv ingen ting i noen år. Hadde bare ikke lyst på, så hvorfor da drikke? Men jeg var veldig populær som sjåfør :fnise: så ingen mobba meg for avgjørelsen.

Har venner, som ikke drikker, og igjen jeg har full respekt for det.

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør det ikke.

Men ingen forteller meg at jeg skal drikke.

Du skjønte ikke hva jeg mente?

Men jaggu så skjønte du det visst likevel.

Bra jobba. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

jeg har også tatt det valget. egentlig ikke så veldig bevisst, det har bare blitt sånn. jeg er ikke spesielt glad i alkohol, i tillegg til at jeg ikke synes noe om fulle mennesker og det fulle mennesker gjør. ikke minst sparer jeg en god del penger på det!

jeg møter liten forståelse fra noen venner, men det går over. de har blitt litt vant til det, håper jeg. jeg har opplevd at de prøver å presse meg til å drikke og det er noe av det mest irriterende jeg vet om.

Skrevet

Syns det er bra jeg! :jepp:

Har selv nesten blitt avholds. Drar aldri på fester lengre, er liksom ferdig med den der løpe og drikke seg drita perioden nå.

Tar meg et glass eller to til god middag, men det er det.

Respekt for avgjørelsen!

Skrevet (endret)

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk drikker eller ikke.

Endret av The Kitten
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er glad i å drikke, men har sluttet å tenke at helgen ikke er helg bare fordi det ikke er fest på gang. Nå har jeg jo så klart ikke et valg angående alkohol, men merker allerede dette "drikkepresset", man må liksom forklare seg når man sier at man ikke skal drikke. Jeg er jo så kort på vei at jeg vil ikke si det til folk, så er litt kjedelig å ikke bare kunne si at i kveld vil jeg ikke drikke. Og ferdig med det! :)

Gjest Uglefot
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å bli avholds person. Noen som har et problem med det? Jeg får alltid så mye dritt når jeg velger å ikke drikke, men nå har jeg bestemt meg for at det er slutt. Jeg liker egentlig ikke alkohol og jeg liker ikke hva det gjør med mennesker. Som student er jeg dritt lei fulle tullinger som ikke har kontroll på hva de gjør. Det er dyrt og unødvendig. I fremtiden sier jeg NEI TAKK!!!

Nei,jeg har ikke noe problem med det. MEN at du slutter kommer ikke til å gjøre noe med de som er fulle tullinger som ikke har kontroll..De kommer sannsynligvis til å være idioter hver gang de drikker.

Jeg skjønner at man slutter fordi man ikke liker smaken,hva er vitsen da liksom.

Jeg liker smaken av carlsberg, jeg liker smaken av en gin & tonic,jeg liker å kose meg med rødvin og jeg liker smaken av en skikkelig cider (ikke dette skvipet som selges på nærbutikken)

MEN jeg kjenner grensene mine. Jeg drikker ikke for å bli dritings. Jeg kan bli litt beruset men jeg ser ikke noe galt i det.

Det jeg prøver å si er at det finnes en mellomting mellom fullstendig avholds og dritings. Men som sagt,liker man ikke smaken så sier det seg selv :)

• Liker 2
Skrevet

Det er da en grei beslutning å ta?

Selv var jeg veldig glad i å drikke meg litt skranglefull, men gjør det sjeldnere og sjeldnere. Kanskje det har noe med at behovet for sosial smurning går ned med åra, sånn at man kan prate med folk uten 2 i promille. Og bakrusen er kjdelig. Jeg føler meg totalt satt ut, og har ikke lyst til å gjøre noe som helst annet enn å krølle meg sammen på sofaen, ete chips og se på TV. Og sove. Hvis jeg drikker noe særlig i løpet av en kveld, drikker jeg samtidig vekk det meste av dagen derpå. Så det blir liksom sjeldnere og sjeldnere.

Jeg har ikke tatt noe egentlig farvel med alkohol, vi er mer som "venner med privilegier", som amerikanerne sier.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en beslutning jeg liker. Jeg er alkoholiker, og de fleste skyr meg og vet ikke hva de skal servere til maten. Jeg er dermed blitt et problem jeg ikke vil være, et sånn ekstraproblem.

Hvis flere valgte å være avholds, f.eks julaften ville det blitt lettere for de som sliter med rus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri drukket og har heller ingen planer om det.

Jeg ser generelt på de som drikker som litt "enkle" og peer-pressured.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er synd at vi har slik en ukultur i Norge når det kommer til alkohol. Mange forbinder det med fest, grøftefyll og ungdommer uten kontroll. Sammen med dette er det fortsatt noen som ser rart på en om man sier at man har tatt en øl eller et glass whisky en onsdag. For meg er det tegn på et mye sunnere forhold til alkohol med en øl i ukedagene fremfor grøftefyll i helgene.

Det er sjelden jeg fester nå for tiden, men tar rett som det er en whisky eller øl når jeg har lyst på det. Pga smaken, ikke festen.

Skrevet

Jeg er totalavholden og har vært det "bestandig". Har vært full, men fant raskt ut at det ikke var noe for meg.

Jeg har aldri fått noe pes for valget mitt, eller møtt negativitet på grunn av det. Men får jo spørsmål om hvorfor, spesielt i lystige lag når alle har fått litt å drikke. Men, jeg svarer som sant er: Ikke liker jeg smaken, og ikke liker jeg virkningen. Jeg har det morsommere med blandevannet, men de andre må for all del drikke det de måtte ønske.

Den forklaringen har alltid blitt godtatt, og ofte får jeg inntrykk av at folk faktisk synes det er litt "kult" eller noe... at noen tar et valg og står for det, uten noe mer oppstuss, liksom. Opplever heller ikke noe drikkepress noen gang.

• Liker 1
Skrevet

Respekterer din avgjørelse.

Hvorfor skal andre legge seg så veldig oppi om noen velger å ikke drikke? Greit å spørre, men man skal ikke trenge å legge ut hvorfor osv osv..Kan jo ha det gøy sammen selv om ikke alle vil drikke alkohol.

Jeg drikker svært sjeldent, og har også venner som velger å ikke drikke når vi er på fest. Vi kan ha det gøy likevel. Det er ikke det samme å ta et glass vin til god mat eller slikt, da er man liksom ikke 'tvunget' til å drikke for å komme i den tilstand det forventes når man er på fest.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er synd at vi har slik en ukultur i Norge når det kommer til alkohol. Mange forbinder det med fest, grøftefyll og ungdommer uten kontroll. Sammen med dette er det fortsatt noen som ser rart på en om man sier at man har tatt en øl eller et glass whisky en onsdag. For meg er det tegn på et mye sunnere forhold til alkohol med en øl i ukedagene fremfor grøftefyll i helgene.

Det er sjelden jeg fester nå for tiden, men tar rett som det er en whisky eller øl når jeg har lyst på det. Pga smaken, ikke festen.

Veldig enig her.

Er mye alkoholholdig drikke jeg absolutt ikke liker smaken på, men noe liker jeg, og det hender i blant at jeg tar et glass bare fordi jeg har lyst på der og da eller fordi jeg skal kose meg på fredagskvelden o.l. Og hvis dagen var stressende, så er det en god følelse med den ekstra varmen i kroppen og at jeg slapper av. "Lagom er best" :)

Kan ikke huske sist jeg var beruset, det kommer nok av at jeg ikke har problemer med å ha det gøy og være meg selv i festlige anledninger. Trenger ikke hjelpemidler ;)

Gjest Nigiria
Skrevet

Jeg har aldri drukket og har heller ingen planer om det.

Jeg ser generelt på de som drikker som litt "enkle" og peer-pressured.

Det er flere her som svarer veldig dømmende i forhold til det å drikke alkohol. Så klart behøver man ikke å være enkel eller peer-pressured for å ha et ønske om å drikke på fest. Noen liker rett og slett bare følelsen det gir og synes det er godt. Jeg er ei av de som er glad i smaken av øl, rød- og hvitvin m.m. Må absolutt ikke drikke meg full for å klare snakke med andre folk, eller hver gang jeg er ute på byen, men utelukker ikke at det hender en gang i blant hvis den rette stemningen er der. I blant er det rett og slett bare artig!

Men skal samtidig nevnes at jeg aldri kommenterer det dersom folk velger å ikke drikke en kveld, og er ingen i min vennekrets som gjør det heller. Kan godt ta en alkoholfri kveld selv, hvis jeg ønsker å kjøre hjem for eksempel. Poenget er vel at det er akkurat det samme for min del om folk drikker eller ei, og en tilsvarende holdning ønsker jeg gjerne å bli møtt med fra de som velger å ikke drikke også. Åpenhet og fordomsfrihet fungerer begge veier.

Gjest Nigiria
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å bli avholds person.

1. Noen som har et problem med det?

(...)

2. Som student er jeg dritt lei fulle tullinger som ikke har kontroll på hva de gjør.

1. Nei.

2. Denne holdningen, til studenter som velger å drikke, har jeg derimot litt problem med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...