dontknow Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Jeg er ei jente som vanligvis er med på alt som skjer, sjelden hjemme, mange venner og er alltid velstelt og glad. De siste ukene har jeg liksom ikke brydd meg. Hva er poenget med å sminke meg når jeg om ca 18 timer skal fjerne den igjen? Hva er vitsen med å trene og se bra ut? Hva er vitsen med å leve? Ingenting bryr meg lenger, og jeg hadde helt ærlig ikke brydd meg om jeg ble kastet ut av skolen, enda jeg har 5 i snitt, eller mista jobben.. Dag inn og dag ut, sitter jeg hjemme, gidder ikke finne på noe med noen eller ordne meg. Joggebuksa og hettegenseren har blitt flittig brukt den siste tiden... Noen tips til å bli "meg" igjen??
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Høres ut som en depresjon. Kanskje det hjelper å bryte rutinene?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Depresjon er det første jeg tenker på. Kontakt fastlegen din og forklar hvordan du har det. Viktig å oppsøke hjelp i slike situasjoner. Kom deg ut av det med en gang.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 kjenner igjen følelsen, den evige gjentakelsen av ting som å vaske klær, lage middag, stå opp, jeg synes og det er lite mening og glede
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Depresjon. Mangel på b12, jern, lavt stoffskifte, eller går du på hormonprevensjon?
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 Depresjon. Mangel på b12, jern, lavt stoffskifte, eller går du på hormonprevensjon?
loppekasse Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Som de andre her skriver: ta kontakt med fastlegen din og fortell hvordan du har det.
dontknow Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. mars 2011 Depresjon. Mangel på b12, jern, lavt stoffskifte, eller går du på hormonprevensjon? Tatt blodprøver og fått bekreftet at jeg mangler B12 og jern, og har for lavt stoffskifte. Har den siste tiden tatt tabletter for dette, men det hjelper ikke akkurat på humøret/levemåten min om dagen.. takk for svar
dontknow Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2011 Høres ut som en depresjon. Kanskje det hjelper å bryte rutinene? noen forslag på hvordan jeg kan bryte rutinene?
Gjest LOGAN Skrevet 10. mars 2011 #11 Skrevet 10. mars 2011 husk først at de fleste av oss har hatt - har - eller kommer til å få en down periode innimellom! det er dritt men det er viktig å tenke der man ligger i joggisen at det går over! bare sørg for å ikke ligge på sofaen hver dag, hele dagen - for det blir man sjelden bedre av! ring legen og be om en vanlig kontroll - fortell hvordan ting er og si du vil ha blodprøver for å dobbeltsjekke at alt er som det skal i forhold til vitaminer og alt! lag deg en plan! fra dag til dag med ting du må og skal fikse! feks: FREDAG: stå opp kl 0900. spise 2 brødskiver og 1 kopp te. sette på en vaskemaskin. 1100 - gå tur, minimum 20/30 minutter 1200 - henge opp vask kaffepause:) 1400 - spis en legg og god lunsj 1500 - rydde klesskap - kjøleskap eller hva som helst 1700 - lag deg en god middag 1800 - gå ut å ta sol også NYT KVELDEN som sagt bare et forslag - poenget er å få noe gjort i løpet av dagen for det hjelper sååå på selvfølelsen! legg deg og stå opp til samme tid hver dag;) HÅPER DET BEDRER SEG ETTERHVERT - motivasjonen kommer tilbake når du blir LEI NOK! 1
dontknow Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 10. mars 2011 husk først at de fleste av oss har hatt - har - eller kommer til å få en down periode innimellom! det er dritt men det er viktig å tenke der man ligger i joggisen at det går over! bare sørg for å ikke ligge på sofaen hver dag, hele dagen - for det blir man sjelden bedre av! ring legen og be om en vanlig kontroll - fortell hvordan ting er og si du vil ha blodprøver for å dobbeltsjekke at alt er som det skal i forhold til vitaminer og alt! lag deg en plan! fra dag til dag med ting du må og skal fikse! feks: FREDAG: stå opp kl 0900. spise 2 brødskiver og 1 kopp te. sette på en vaskemaskin. 1100 - gå tur, minimum 20/30 minutter 1200 - henge opp vask kaffepause:) 1400 - spis en legg og god lunsj 1500 - rydde klesskap - kjøleskap eller hva som helst 1700 - lag deg en god middag 1800 - gå ut å ta sol også NYT KVELDEN som sagt bare et forslag - poenget er å få noe gjort i løpet av dagen for det hjelper sååå på selvfølelsen! legg deg og stå opp til samme tid hver dag;) HÅPER DET BEDRER SEG ETTERHVERT - motivasjonen kommer tilbake når du blir LEI NOK! tusen takk:) skal prøve å lage en plan og følge den neste torsdag..
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #13 Skrevet 10. mars 2011 tusen takk:) skal prøve å lage en plan og følge den neste torsdag.. Hvorfor neste torsdag? 1
Betty77 Skrevet 11. mars 2011 #14 Skrevet 11. mars 2011 Høres ut som en depresjon. Kontakt legen din. Sender en klem jeg De vitaminmanglene du nevner gjør at man kan komme i en slik situasjon. Spis mat med de vitaminene også. Vitamintabletter skal ikke erstatte det man ikke spiser, men være et tilskudd. C vitaminer for eksempel, gjør at kroppen tar opp jern i mat lettere. Har hørt at det går ann å få slike B12 sprøyter til lege. Hør med legen din om du trenger det? Holder med den planen over her, veldig lurt. Uansett, det er ikke dumt å ta seg noen dager i sofaen, ta det med ro. Gi deg selv lov til å kjenne på kroppen, hva du føler. Finn deg en bok, skriv ned alt. Legg den bort og ta den frem igjen om noen dager å les gjennom. Innimellom er det godt å bare få skrike litt, få ut evt frustrasjon som ligger i kroppen. Ta det med ro noen dager. Send tekstmeldinger og mails til dine venner går også for noen dager, uten at man må ut å være kjempeaktiv hver dag. Det går bra dette, ta det med ro, lag deg en plan. Ønsker deg en god fredag og god helg! 1
dontknow Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 11. mars 2011 Hvorfor neste torsdag? fordi jeg skal sove etter jobb helt til torsdag, men da kommer sambo hjem, og orker rett og slett ikke være hjemme hele dagen da, selvom jeg elsker han. + at jeg vet at jeg har et ærend i banken til torsdag..
dontknow Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #16 Skrevet 11. mars 2011 Høres ut som en depresjon. Kontakt legen din. Sender en klem jeg De vitaminmanglene du nevner gjør at man kan komme i en slik situasjon. Spis mat med de vitaminene også. Vitamintabletter skal ikke erstatte det man ikke spiser, men være et tilskudd. C vitaminer for eksempel, gjør at kroppen tar opp jern i mat lettere. Har hørt at det går ann å få slike B12 sprøyter til lege. Hør med legen din om du trenger det? Holder med den planen over her, veldig lurt. Uansett, det er ikke dumt å ta seg noen dager i sofaen, ta det med ro. Gi deg selv lov til å kjenne på kroppen, hva du føler. Finn deg en bok, skriv ned alt. Legg den bort og ta den frem igjen om noen dager å les gjennom. Innimellom er det godt å bare få skrike litt, få ut evt frustrasjon som ligger i kroppen. Ta det med ro noen dager. Send tekstmeldinger og mails til dine venner går også for noen dager, uten at man må ut å være kjempeaktiv hver dag. Det går bra dette, ta det med ro, lag deg en plan. Ønsker deg en god fredag og god helg! tusen takk for klem og gode råd
Betty77 Skrevet 11. mars 2011 #17 Skrevet 11. mars 2011 Høres ut som det er mere som gjør deg deprimert? Noe med deg og kjæresten?
dontknow Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #18 Skrevet 11. mars 2011 Høres ut som det er mere som gjør deg deprimert? Noe med deg og kjæresten? neida, alt fint med oss...bortsett fra at jeg er lei av han, lei av vennene mine og lei av livet
Betty77 Skrevet 11. mars 2011 #19 Skrevet 11. mars 2011 Okei. Bra du har det fint i kjærligheten ihvertfall da. Du er rett og slett lei av alt. Sender en klem igjen jeg. Har du funnet deg en bok å prøvd å skrive ned endel av det som surrer i hodet? Det hender det hjelper litt. Det hjelper ihvertfall for meg på mørke dager. Er glad i den boka mi, er gull verdt. Det er lov å slumre i sofen, kjenne på kroppen. Men helt til Torsdag? Skal du ikke finne på noe fint for deg selv i helgen da? Stikk innom kondomeriet, kjøp deg et leketøy? Ta en soltime? Kjøp en skrubb eller ansiktmaske? Kanskje ikke tenk på neste uke allerede nå, men ta helgen først.
sinne Skrevet 11. mars 2011 #20 Skrevet 11. mars 2011 jeg lider litt av samme greia.. få legen din til å gi deg B12 sprøyter istedet og få han til å sette en i uken, istedet for en hver 6 uke! det hjelper iallefall veldig på meg jeg tar ikke opp det som er i tablettform.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå