Teriyaki Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #1821 Del Skrevet 14. oktober 2011 Åååå, det er så koselig å lese i disse siste innspurtbøkene:) Blir veldig lett revet med, hehe! Har skrevet huskeliste til min fødebag... Siden jeg hadde litt tid til overs en kveld:) Hvor fant du gode minivotter? Tenker at mamma skal få strikke noen.. Men vil kanskje ha noe heeelt mykt i starten. Har også vurdert å bare kjøpe klorevotter for å ha inni ullvottene. Men finnes kanskje supermyk babyull hun kan strikke i? Jepp, dagens vottespekulasjoner:) Kjekt å kjenne på modningen og vite at man snart er ferdig!!! God helg! Hehe, ja skjønner du blir revet med. Jeg blir veldig revet med når jeg leser hos disse jentene som er fødeklare, men det er jo enda litt tid til min tur der.. :gjeiper: Jeg var først og kikket på Name It, men de tok da sin pris for votter..Så jeg gikk på H&M, der fant jeg helt brukbare fine votter med tjukk flis på innsiden også strikkemønster på utsiden. De er blå, med sånn tradisjonelt strikkemønster. Synes de var søte. Eneste er at de er i størelse 62, men da kan han jo vokse i dem. Er bare å ta dem på før jeg tar på bilposen slik at de kommer på innsiden, da holder de seg nok på, tenker jeg. Drømmer om når vi skal ta han med oss hjem. Første bildet i bilstolen, som da så klart skal inn i fotoalbumet. "Endelig reiser vi hjem fra sykehuset" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 14. oktober 2011 #1822 Del Skrevet 14. oktober 2011 Så bra at du har satt opp huskeliste for fødebagen Nå har jeg og fått pakket ned det meste i min fødebag. Er helt utrolig at nå er det bare snakk om uker før vi har guttene våre hos oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #1823 Del Skrevet 14. oktober 2011 Så bra at du har satt opp huskeliste for fødebagen Nå har jeg og fått pakket ned det meste i min fødebag. Er helt utrolig at nå er det bare snakk om uker før vi har guttene våre hos oss Ja det er helt herlig, rett og slett! Gleder meg! Samtidig er jeg spent på hvem av oss som får først. Du er jo bare noen dager foran meg, så Fødebagen er helt ferdigpakket nå! Forutenom det jeg ikke kan legge oppi enda, men det har jeg skrevet på en liste slik at det ikke glemmes av når vi skal dra bortover til sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 14. oktober 2011 #1824 Del Skrevet 14. oktober 2011 Ja det er helt herlig, rett og slett! Gleder meg! Samtidig er jeg spent på hvem av oss som får først. Du er jo bare noen dager foran meg, så Fødebagen er helt ferdigpakket nå! Forutenom det jeg ikke kan legge oppi enda, men det har jeg skrevet på en liste slik at det ikke glemmes av når vi skal dra bortover til sykehuset. Jeg har en kjip følelse av at jeg kommer til å gå over tiden så du skal ikke se bort ifra at du føder før meg. Håper ikke det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #1825 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Jeg har en kjip følelse av at jeg kommer til å gå over tiden så du skal ikke se bort ifra at du føder før meg. Håper ikke det da Vel..Har i grunnen samme følelsen selv, så blir egentlig veldig overasket om jeg skulle føde før.. :gjeiper: Skal prøve å ikke snike i køen __ Jeg har kake i ovnen! Har en fantastisk oppskrift på lys skuffekake som jeg topper med sukker og kanel. Har aldri smakt en lys skuffekake som topper den jeg og mamma lager! Kjeder meg i kveld..Kjæresten er på sin siste tur ut før fødsel. Jobbfest. Neste gang jeg sitter hjemme mens han er på byen, det er etter fødsel. Sikkert i romjula eller noe sånt. Men det var ikke imponerende mye på tv i kveld, så kan bli en utfordring å ikke bli rastløs i kveld ja..Menmen Jeg har jo kaka mi Endret 14. oktober 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. oktober 2011 #1826 Del Skrevet 14. oktober 2011 Vel..Har i grunnen samme følelsen selv, så blir egentlig veldig overasket om jeg skulle føde før.. :gjeiper: Skal prøve å ikke snike i køen __ Jeg har kake i ovnen! Har en fantastisk oppskrift på lys skuffekake som jeg topper med sukker og kanel. Har aldri smakt en lys skuffekake som topper den jeg og mamma lager! Kjeder meg i kveld..Kjæresten er på sin siste tur ut før fødsel. Jobbfest. Neste gang jeg sitter hjemme mens han er på byen, det er etter fødsel. Sikkert i romjula eller noe sånt. Men det var ikke imponerende mye på tv i kveld, så kan bli en utfordring å ikke bli rastløs i kveld ja..Menmen Jeg har jo kaka mi Jeg kan underholde deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 14. oktober 2011 #1827 Del Skrevet 14. oktober 2011 for at hentesettet er klart Jeg har forresten også tatt med et godt teppe til å ha i bilstolen i bilen Ser at du vil ha lammeskinn til bilstol. Hvor får man kjøpt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #1828 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg kan underholde deg. Så snill du er for at hentesettet er klart Jeg har forresten også tatt med et godt teppe til å ha i bilstolen i bilen Ser at du vil ha lammeskinn til bilstol. Hvor får man kjøpt dette? Ja jeg tror det er lurt. Kjenner allerede nå jeg er redd for at han skal fryse når vi drar hjem Sto tror det er lurt med et teppe, ja. Vet ikke hvor du får kjøpt det i Bergen, men her har de det på Småtroll, en av babybutikkene i byen. Koster 399, eller så var det 449 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. oktober 2011 #1829 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har fått meg ny familie. I tillegg traff jeg en jente i gårkveld, som nektet å tro jeg er bergenser. For hun har aldri sett meg der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #1830 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har fått meg ny familie. I tillegg traff jeg en jente i gårkveld, som nektet å tro jeg er bergenser. For hun har aldri sett meg der. Har du? Noen som har fått barn? Hehe, såpass..Som om alle kjenner alle i Bergen.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. oktober 2011 #1831 Del Skrevet 14. oktober 2011 Har du? Noen som har fått barn? Hehe, såpass..Som om alle kjenner alle i Bergen.. :gjeiper: Jeg har fått meg vertsfamilie i Caen. Et ektepar med to sønner på 18 og 24. Skal treffe dem for første gang neste søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #1832 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg har fått meg vertsfamilie i Caen. Et ektepar med to sønner på 18 og 24. Skal treffe dem for første gang neste søndag. Aha..Så spennende Blir sikkert artig å treffe dem! ___ Lurer på hvor normalt denne "strikkepinne-nedpress-vondten" er. I natt da jeg hadde en av dorundene mine så fikk jeg slik vondt igjen, som jeg forøvrig får flere ganger per dag, men denne gangen varte det ikke bare i sånn to sekunder, det varte skikkelig lenge, og var rett og slett ganske vondt..Er det bare hodet som borer seg ned i bekkenet og stanger litt, eller kan det være noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. oktober 2011 #1833 Del Skrevet 16. oktober 2011 Skal se om jeg får fikset meg et sånn saueskinnsteppe får leite litt i Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 16. oktober 2011 #1834 Del Skrevet 16. oktober 2011 Skuffekake, hva er det da Teri?? Hørtes i såfall jammi ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #1835 Del Skrevet 16. oktober 2011 Skal se om jeg får fikset meg et sånn saueskinnsteppe får leite litt i Bergen Hehe, du får gjøre det Skuffekake, hva er det da Teri?? Hørtes i såfall jammi ut Det er så enkelt som kake som er stekt i langpanne (sånn dyp stekeplate) i ovnen. Røren ligner litt på muffins, bare noget tjukkere. Utrolig lettvindt! Nå skal det sies at jeg glemte en viktig kakebakeregel.. I stedet for å bare kikke gjennom vinduet, så ÅPNET jeg ovnen! Dette var såpass "tidlig" i stekingen av kaken at den falt sammen på midten. Men den ble god fordeom, ble bare litt mindre luftig.. :gjeiper: Det er litt rart..Dagene fra onsdag til søndag går alltid så fort, så synes jeg mandag til onsdag går sakte..Merkelig. Gleder meg til å nå 37 uker på onsdag. Da synes jeg at han skal komme, altså. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 16. oktober 2011 #1836 Del Skrevet 16. oktober 2011 Akkurat sånn kake pleier jeg også å lage! Det mest geniale er at man bare har kakao i røren så vips har man laget sjokoladekake. Og på med fyllet og pang i fryseren så har man kaffebrød til uventede gjester:) Satser på han kommer i løpet av neste uke ja:) Godt med alt som er unnagjort liksom:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. oktober 2011 #1837 Del Skrevet 16. oktober 2011 Oppskrift? Hørtes yummi ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. oktober 2011 #1838 Del Skrevet 17. oktober 2011 Kjennes det ut som det er oppi høna, den strikkepinnevondten? Strikkepinnevondten kan være Odin som borer hodet sitt nedover. Hadde mye av det med C, og det varte ikke kort heller. Det stakk og stakk, og jeg lå og "planket" feil vei på sofaen. Det var utrolig ubehagelig. Og nå fikk jeg lyst på kake. Tror jeg skal vaske nye kakeformen og så lage sjokoladekake som bare jeg skal spise. Neida, skal dele altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. oktober 2011 #1839 Del Skrevet 17. oktober 2011 Strikkepinnevondt er vondt! Husker det kjentes ut som snuppa lå og pirket med ei lita nål inni der... Nå er det jammen ikke lenge til du er mamma, Teriyaki! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #1840 Del Skrevet 17. oktober 2011 Akkurat sånn kake pleier jeg også å lage! Det mest geniale er at man bare har kakao i røren så vips har man laget sjokoladekake. Og på med fyllet og pang i fryseren så har man kaffebrød til uventede gjester:) Satser på han kommer i løpet av neste uke ja:) Godt med alt som er unnagjort liksom:) Ja det er ganske så smart. Man kan jo faktisk bare lage dobbelt porsjon, også ha kakao i halve, så har man to kaker på samme tid som man hadde hatt en! Fikk lyst på sjokoladekake nå, jeg. Hehe ja, riene kan starte onsdag også kommer han på torsdag. Oppskrift? Hørtes yummi ut Det kan du få! Skal se om jeg husker den i hodet: 4 empererte egg egg 6,5 DL sukker 5 SS vaniljesukker fire toppede ts bakepulver 9 dl hvetemel 300 g smør 3 dl temperert melk 1-2 ss appelsinjuice Visp egg og sukker til den er hvit og porøs (luftig eggedosis). Ha i det smeltede smøret (må være avkjølt). Bland det tørre i en bolle. Ha det i vekselsvis med melken. Ha så appelsinjuicen i røren. Hell røren i en langpanne med bakepapir, sett den i ovnen på 180 grader i ca. 30 minutter. Pass på å ikke åpne opp for å se hvordan det går med kaken, den faller lett sammen! Når kaken er ferdig, la den stå og kjøle seg ned litt. Når den er lunken, ha på sukker og kanel. Pass på å ikke vente for lenge slik at sukkeret fester seg til kaken, men at den ikke er så varm at det smelter. Tror dette er oppskriften, men jeg har bare tatt det på husk, for jeg har lånt bort oppskriften til en venninne. Kjennes det ut som det er oppi høna, den strikkepinnevondten? Strikkepinnevondten kan være Odin som borer hodet sitt nedover. Hadde mye av det med C, og det varte ikke kort heller. Det stakk og stakk, og jeg lå og "planket" feil vei på sofaen. Det var utrolig ubehagelig. Og nå fikk jeg lyst på kake. Tror jeg skal vaske nye kakeformen og så lage sjokoladekake som bare jeg skal spise. Neida, skal dele altså. Ja jeg tenker det sikkert er han som borer hodet sitt ned i bekkenet. Jordmor sa jo forrige mandag at han lå langt nede i bekkenet, men at hun enda kunne rikke litt på hodet. Hehe, ja jeg fikk også lyst på sjokoladekake! Kanskje jeg skal bake det til helga! Strikkepinnevondt er vondt! Husker det kjentes ut som snuppa lå og pirket med ei lita nål inni der... Nå er det jammen ikke lenge til du er mamma, Teriyaki! Jaaa det er ikke særlig deilig. Men føler rett og slett for å stoppe opp mens det står på. Nei det faktisk ikke så lenge! Tenk at jeg er så heldig som skal få føde et barn snart!! Det er helt utrolig, rett og slett. Folk må jo tro jeg er gal som går rundt og gleder meg til selve fødselen. Men det er jo ikke smertene i seg selv jeg gleder meg til (selv om jeg er veldig nyskjerrig på hvordan de vil oppleves for min del), det er selve opplevelsen, som jeg regner med er ganske intens. Må bare prøve å ikke gå rett inn i ventemodus nå, for det kan jo fortsatt ta over fem uker til han er ute. På onsdag er det fem uker til seneste igangsettelsesdato, så..Men er vanskelig å ikke gå inn i ventemodus, spesielt siden jeg har så mye modningstegn og slikt. Minner jeg forresten på at fra og med onsdag skal jeg begynne å massere og tøye med jordnøttolje. Siden jeg og kjæresten ikke har sex lenger så må jeg vel gjøre det selv, men det får så være. Han klarer ikke tanken på å ha sex når det ligger en baby inni den digre magen. Så sånn går nu dagene. Jeg har forresten vært utrlig flink denne uken. Tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, søndag og i dag så har jeg gått tur på over en time med hunden sammen med en venninne. Er litt stolt, med tanke på hvor langt på vei jeg er! Deilig å være i så god form, men føler med alle de som ikke er i god form. Kunne snakket i evigheter om alt mulig rart nå merker jeg, så trr jeg bare avslutter her så dere slipper å lese så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå