Teita Skrevet 12. oktober 2011 #1801 Del Skrevet 12. oktober 2011 36 uker Kun EN uke til fullbåren! Skjønner godt at du gleder deg til det! Det var den største milepælen for meg å nå ihvertfall. Da er liksom alt trygt, normalt, klart og greit Modning liker vi. Men modningsprosessen kan også bli veeeldig lang.. Det kan jeg skrive under på! Men er jo glad for det da. Ser liksom for meg at det blir en lettere fødsel da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 12. oktober 2011 #1802 Del Skrevet 12. oktober 2011 36 uker Og hurra for modningsmerter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #1803 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) for 36 uker Og bare 1 uke til fullbårent ja :hoppe deilig følelse. Disse smertene må vi bare like ja, enten vi vil eller ei : Heldigvis fører det til noe bra til slutt :rodmer Ja ikke sant! Kjenner jeg tåler disse smertene mye bedre enn menssmerter, fordi dette er jo smerter med en hensikt Nå har du ikke lenge igjen! Herlighet som tida flyr. Min lille gutt er 7 uker idag, og det føles som han kom i går, samtidig som jeg føler at han alltid har vært her Du har utrolig mye å se frem til! Nei det er rart å tenke på! Ja jeg husker det jo som i går da du skrev at du satt der med den 24 år gamle sønnen din! Edit: Greit nok at tida går fort, men jeg håper da jammen ikke sønnen din har rukket å bli 24 ÅR Mente timer.. Jeg hadde aldri murringer, jeg, så hadde vel endt opp på maks overtid og igangsettelse. :fnise Nå måå du virkelig huske å nye siste tida (selv om det sikkert er skikkelig irriterende å høre )! Det er fantastisk når gullene kommer på utsida, men det man sier om at det blir en ny sjef i huset, det er ikke tull, altså. :jeiper: Nyt at du kan ta deg en lur akkurat når du vil, se film når du vil, dusje når du vil, dra på kino/restaurant når du vil ... ) Hehe, kanskje det ja Det er ikke så irriterende, men egentlig ganske så forståelig. Likevell ikke lett å følge Ny sjef i huset ja! Det tviler jeg ikke på at det blir! Forresten så er jeg ledig fredag formiddag hvis du vil på kafe 36 uker :stix: Kun EN uke til fullbåren! Skjønner godt at du gleder deg til det! Det var den største milepælen for meg å nå ihvertfall. Da er liksom alt trygt, normalt, klart og greit :epp: Modning liker vi. Men modningsprosessen kan også bli veeeldig lang.. Det kan jeg skrive under på! Men er jo glad for det da. Ser liksom for meg at det blir en lettere fødsel da :fnse: Ja det er en hærlig milepæl å nå tror jeg. Da kan man bare lene seg tilbake og vente og håpe på at det ikke blir så lenge som fem uker Ja har skjønt det etter å ha lest inne hos dere jenter. Det kan nok bli slitsomt ja, men tror nok det er verdt det. 36 uker :hoppe Og hurra for modningsmerter Yess! Endret 12. oktober 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 12. oktober 2011 #1804 Del Skrevet 12. oktober 2011 36 uker!!! Snart er gutten din her!! Håper de siste ukene går fort for deg, jeg syns de var helt dødens, lillejenta ville jo aaaaldri komme ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 12. oktober 2011 #1805 Del Skrevet 12. oktober 2011 for 36 uker Modningssmerter er deilige, selv om de er litt vonde Modningsrier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 12. oktober 2011 #1806 Del Skrevet 12. oktober 2011 for 36 uker og bare en liten uke til gutten er fullbåren! Hvor har tiden blitt av? Synes ikke det er så lenge siden du var nygravid, nå er du snart ved veis ende. Modningsrier er godt, håper bare du ikke blir plaget av det egentlig. Det er ikke akkurat greit når man plages av modningsriene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #1807 Del Skrevet 13. oktober 2011 36 uker!!! Snart er gutten din her!! Håper de siste ukene går fort for deg, jeg syns de var helt dødens, lillejenta ville jo aaaaldri komme ut Håper jeg også, men er stygt redd for at de vil snegle seg avgårde for 36 uker Modningssmerter er deilige, selv om de er litt vonde Modningsrier Jaa de har jo en hesikt! for 36 uker og bare en liten uke til gutten er fullbåren! Hvor har tiden blitt av? Synes ikke det er så lenge siden du var nygravid, nå er du snart ved veis ende. Modningsrier er godt, håper bare du ikke blir plaget av det egentlig. Det er ikke akkurat greit når man plages av modningsriene. Nei det føles ikke så lenge siden. Men samtidig føles det som om jeg har vært gravid i en evighet! Merkelige greier! Nei kan skjønne det. Du gikk jo kjempelenge med modningsrier. Frustrerende. Har ikke så mye hittil i dag da, som jeg hadde i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #1808 Del Skrevet 13. oktober 2011 Dagen i går var en fin dag! Startet dagen med en times tur med hundene sammen med nabovenninnen min og sønnen hennes på fire måneder. Så tok jeg opp Georgine-løkene for i år, som egentlig burde ha blitt tatt opp for en stund siden. Håper ikke de er døde. Deretter dro jeg og samme venninne på babysvømming. Etter det var det vel for det meste avslapping. I dag skal jeg pakke fødebagen. Har fått kjøpt det meste jeg trenger, så tenker det kan være lurt å få den pakket snart. Skal også bestemme meg for hvilke klær lillegutt skal ha på seg når vi skal hjem fra sykehuset, slik at jeg får pakket hans bag også. Ellers er min store plan å få ryddet litt! Ikke en så veldig innholdsrik dag, menmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 13. oktober 2011 #1809 Del Skrevet 13. oktober 2011 Forresten så er jeg ledig fredag formiddag hvis du vil på kafe Det skulle jeg gjerne, men skal møte et par venninner og deres babyer i morra. Neste uke er stort sett åpen, da, så da er jeg veldig med en tur på kafé! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 13. oktober 2011 #1810 Del Skrevet 13. oktober 2011 Du er flink som går turer såpass seint i svangerskapet Skulle ønske jeg og hadde motivasjon og energi til det Du er flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 13. oktober 2011 #1811 Del Skrevet 13. oktober 2011 Synes det hørtes ut som en veldig fin dag jeg . Kjekt å ha bagen klar! Og ha en liste over det du evt. ikke legger oppi, det hjalp meg, så slapp jeg å tenke der jeg stresset med å pakke mellom takene. Nå nærmer det seg for deg også Teriyaki :gjeiper: . Skulle nesten ønske det var meg for jeg vet hvilken fantastisk opplevelse du har foran deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #1812 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Det skulle jeg gjerne, men skal møte et par venninner og deres babyer i morra. Neste uke er stort sett åpen, da, så da er jeg veldig med en tur på kafé! Da kan vi ta det neste uke, ja! Er rimelig åpen jeg også, bortsett fra på onsdag. Du er flink som går turer såpass seint i svangerskapet Skulle ønske jeg og hadde motivasjon og energi til det Du er flink! Føler meg flink også Men jeg er jo veldig heldig som enda er i form til det. Er jo kjempeforståelig at det ikke funker for deg så mange vondter som du har Er veldig glad jeg klarer det da, i og med at jeg har en hund som må tas vare på. Synes det hørtes ut som en veldig fin dag jeg . Kjekt å ha bagen klar! Og ha en liste over det du evt. ikke legger oppi, det hjalp meg, så slapp jeg å tenke der jeg stresset med å pakke mellom takene. Nå nærmer det seg for deg også Teriyaki :gjeiper: . Skulle nesten ønske det var meg for jeg vet hvilken fantastisk opplevelse du har foran deg! Ja i grunn. Vært på tur i dag også, så har ikke bare sittet inne. Ja tenker det er på tide å få bagen klar. Leser jo om de som pakket den i uke 34 og slikt, men så er det jo også de som stresspakker en uke over termin midt i riestormen Så føler jeg har valgt et veldig passende tidspunkt ____ Nå har jeg pakket den nesten helt ferdig! Både min og Odin sin. Dette har jeg hittil i min: * Tre ammevennlige, lange singleter * en "fresh", ny joggebukse * en cardigan * tre par sokker * innesko * mobillader * purelan og ammeinnlegg * ammeBH * toalettsaker * lambi toalettpapir * bind * liste med det som ikke kan pakkes før vi drar Det som gjenstår er: * truser (de er til vask) * kanskje noe å lese på? * snacks! Odin sin bag: * Hentesett (en body i 50 og en i 56, sokker, tøfler, jakke og bukse, tjukk "bilstolpose" i ull som er hjemmestrikket, strømpebukse, helseteppe) * luer til når vi er på barsel * bleier til hjemreise * liten flaske babyolje i fall de ikke har det der, men det har de sikkert * to stk nykokte smokker * votter og en varm lue Ja, det er vel sånn det ser ut foreløbig. Noen av dere nybakte mammaer som ser om jeg mangler noe? Endret 14. oktober 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 13. oktober 2011 #1813 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det jeg husker at jeg savnet på sykehuset var lypsyl (blir tørr på leppene av å skrike som jeg gjorde, haha), paracet (sånn at du slipper å ringe etter hjelp hver gang du ønsker smertestillende), brystpumpe (i tilfelle det er vanskelig å legge til brystet og du må pumpe ut noen dråper). Savnet også noe søtt å gnaske på for å få opp blodsukkeret. Husk også dusjsåpe, shampoo og sånt, stooore truser (grannie-panties) og kamera :-) Hurra for at ungen snart ankommer verden! :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 14. oktober 2011 #1814 Del Skrevet 14. oktober 2011 Du er nok kjempeflink med hunden din Er litt glad for at jeg ikke har hund nå Da vet jeg rett og slett ikke hvordan jeg skulle gitt h*n det h*n trengte av mosjon. Jeg ser at Laserwater anbefalte brystpumpe, men hvis det er et lite sykehus så ville jeg ringt inn på forhånd og sjekket om de hadde dette. Nå bor jo jeg i Bergen, så her har de brystpumpe til utlån (de dagene vi er på barsel), slik at jeg kan teste hvilken jeg liker best og ikke går til unødvendig innkjøp av pumpe. Hvordan kommer dere dere hjem? Dere skulle vel leie bilstol om jeg husker rett? Vet ikke helt hvordan dere har tenkt å gjøre det med dette, altså om dere skal få den før fødsel eller etter, men tenket å nevne det selv om Helsekort(og andre nødvendige papirer, greit å skrive det ned at du må ha disse med, selv om du ikke kan putte de oppi bagen enda), penger/bankkort (de har vel kanskje en kiosk på sykehuset? ) Jeg skal ta med meg en litt finere bluse og en tights slik at bildene fra sykehuset ikke ser helt jævlig ut av meg Vil være stolt og vise de frem, ikke gjemme dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #1815 Del Skrevet 14. oktober 2011 Det jeg husker at jeg savnet på sykehuset var lypsyl (blir tørr på leppene av å skrike som jeg gjorde, haha), paracet (sånn at du slipper å ringe etter hjelp hver gang du ønsker smertestillende), brystpumpe (i tilfelle det er vanskelig å legge til brystet og du må pumpe ut noen dråper). Savnet også noe søtt å gnaske på for å få opp blodsukkeret. Husk også dusjsåpe, shampoo og sånt, stooore truser (grannie-panties) og kamera :-) Hurra for at ungen snart ankommer verden! :kgbaby: Heisann! Ja lypsyl og paracet er sikkert lurt å ta med seg! Det skal jeg hive i bagen med en gang. Brystpumpe tror jeg de har til utlån på sykehuset. Men kan jo så klart ta den med. Må se hva jeg får plass til i bagen min. Den er ikke så stor Ja jeg tenkte faktisk å kjøpe truser i en større størelse enn de jeg bruker nå, slik at jeg får god plass til bind. Men samtidig så får vi jo nettingtruser? Kamera skal i bagen etter hvert ja! Takk for tips! Du er nok kjempeflink med hunden din Er litt glad for at jeg ikke har hund nå Da vet jeg rett og slett ikke hvordan jeg skulle gitt h*n det h*n trengte av mosjon. Jeg ser at Laserwater anbefalte brystpumpe, men hvis det er et lite sykehus så ville jeg ringt inn på forhånd og sjekket om de hadde dette. Nå bor jo jeg i Bergen, så her har de brystpumpe til utlån (de dagene vi er på barsel), slik at jeg kan teste hvilken jeg liker best og ikke går til unødvendig innkjøp av pumpe. Hvordan kommer dere dere hjem? Dere skulle vel leie bilstol om jeg husker rett? Vet ikke helt hvordan dere har tenkt å gjøre det med dette, altså om dere skal få den før fødsel eller etter, men tenket å nevne det selv om Helsekort(og andre nødvendige papirer, greit å skrive det ned at du må ha disse med, selv om du ikke kan putte de oppi bagen enda), penger/bankkort (de har vel kanskje en kiosk på sykehuset? ) Jeg skal ta med meg en litt finere bluse og en tights slik at bildene fra sykehuset ikke ser helt jævlig ut av meg Vil være stolt og vise de frem, ikke gjemme dem Nei det er klart man må jo bare komme seg ut når man har hund, men dersom jeg hadde vært sengeliggende så går jeg ut ifra at kjæresten hadde stilt opp. Vi kjører hjem med leid bilstol, ja. Den henter kjæresten mens vi er påsykehuset. Skal innom en babybutikk i dag tror jeg, for å høre om vi må "legge" av eller om de alltid har inne. Minner meg på at jeg ønsker meg lammeskinn som har hull til bilstolselen.. Det er sikkert lurt! Kanskje jeg gjør det samme..Men må se det an i forhold til plassen. Bagen er som sagt ikke så veldig stor Men er jo egentlig ikke værre enn at jeg bytter til en sekk, men synes bag er mer praktisk. Takk for tips Pumpe har jeg forresten allerede! Søskenbarnet mitt hadde en avant elektrisk brystpumpe som også kan brukes manuelt. Fikk den for 700, men da mor og far (besteforeldre) fikk høre om det, så overførte de 700 til meg, så har praktisk talt fått den gratis Nå skal jeg ut på tur med hunden! Dagsplanen min er å ta en tur til byen sammen med mamma, rydde litt hjemme, kanskje vaske den ekstra vasken med babyklær som jeg har fått, bake kake og slappe av! Har invitert en venninnne, men hun skal nok på bowling med jobben, men hun skulle komme hvis det ikke ble noe av. Sambo skal på sin siste fylletur før fødsel! Jobbfest. Ha en fortreffelig dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. oktober 2011 #1816 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg syntes nettingtrusene var kjekke når jeg var på sykehuset... og da sparer man også sine egne truser. Det er uansett ikke tida å føle seg sexy på... :gjeiper: Jeg hadde heller ikke giddi å dra med meg brystpumpa. Helt i starten går det nok greit å håndpumpe selv, og hvis det ikke er nok så får du nok låne en pumpe. Jeg fikk mye melk 3. dagen, men det gikk fint å håndpumpe. Babyolje trenger du heller ikke. Både helsesøstrene på helsestasjon og jordmødre/barnepleierne på barsel sa vi ikke skulle bruke noen produkter i det hele tatt. Ellers tror jeg det meste jeg hadde bruk for har vært nevnt. Hvis dere har mulighet for familierom så husk at kjæresten din også tar med seg noen comfi klær! Mannen min glemte nemlig joggebukse og endte med å ta på seg sykehusbukse . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #1817 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg syntes nettingtrusene var kjekke når jeg var på sykehuset... og da sparer man også sine egne truser. Det er uansett ikke tida å føle seg sexy på... :gjeiper: Jeg hadde heller ikke giddi å dra med meg brystpumpa. Helt i starten går det nok greit å håndpumpe selv, og hvis det ikke er nok så får du nok låne en pumpe. Jeg fikk mye melk 3. dagen, men det gikk fint å håndpumpe. Babyolje trenger du heller ikke. Både helsesøstrene på helsestasjon og jordmødre/barnepleierne på barsel sa vi ikke skulle bruke noen produkter i det hele tatt. Ellers tror jeg det meste jeg hadde bruk for har vært nevnt. Hvis dere har mulighet for familierom så husk at kjæresten din også tar med seg noen comfi klær! Mannen min glemte nemlig joggebukse og endte med å ta på seg sykehusbukse . Nei du har jo rett i det! Uansett så skjuler cardiganen rumpa mi, så slipper å være flau over det Haha, såpass ja! Jaja, det er nå bedre enn dongerien! Men ja, jeg tror nok vi skal ta med noe til han også. T-skjorte og toalettsaker, og en dongeribukse. Joggebukse kommer han sikkert til å ha på seg under fødselen slik at han har det komfortabelt, så. Så får man bare satse på at den ikke blir tilgriset. Vil tro det ikke skal være noe problem. :gjeiper: Rart å tenke på at ting begynner å nærme seg. Gleder meg veldig til jeg har kommet så langt at jeg virkelig går inn i ventemodus. Regner med det er tøft psykisk, men samtidig så vil det jo være veldig motiverende å tenke på at man nesten er i mål. Plages forresten veldig av nedpress om dagen. Likte beskrivelsen jeg så i en annen dagbok, at det kjennes ut som om en strikkepinne prøver å stikke seg gjennom livmora og ned i herligheten. Varer bare en kort stund, men det er veldig vondt akkurat når det skjer. Vet ikke helt hva dette er, men det må vel kanskje være hodet som "borer" seg ned i bekkenet. Det var jo delvis festet sist, så er jo ikke så rart om jeg skulle begynne å føle mer og mer nedpress. Har ellers mye murringer. Så her modnes det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 14. oktober 2011 #1818 Del Skrevet 14. oktober 2011 Så flink du er som har pakket baggene. Jeg kommer vist ikke lenger en å tenke at det må jeg gjøre TYPISK MEEEEG!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #1819 Del Skrevet 14. oktober 2011 Så flink du er som har pakket baggene. Jeg kommer vist ikke lenger en å tenke at det må jeg gjøre TYPISK MEEEEG!!! Men nå er jeg jo litt lenger på vei enn deg, da. Så er i grunn ikke noe bedre Det nok ingen hast enda, sånn egentlig. Ikke for deg, men heller ikke for meg. Tror ikke jeg blir å føde i uke 37, for å si det sånn, men det er jo ikke meg i mot, da. Om fem dager må han gjerne melde sin ankomst. ___ Da har jeg fått kjøpt inn toalettsaker og toalettpapir til fødebagen. Også har jeg kjøpt varme votter og en varm lue til lillegutt, så da er hentesettet klart også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 14. oktober 2011 #1820 Del Skrevet 14. oktober 2011 Åååå, det er så koselig å lese i disse siste innspurtbøkene:) Blir veldig lett revet med, hehe! Har skrevet huskeliste til min fødebag... Siden jeg hadde litt tid til overs en kveld:) Hvor fant du gode minivotter? Tenker at mamma skal få strikke noen.. Men vil kanskje ha noe heeelt mykt i starten. Har også vurdert å bare kjøpe klorevotter for å ha inni ullvottene. Men finnes kanskje supermyk babyull hun kan strikke i? Jepp, dagens vottespekulasjoner:) Kjekt å kjenne på modningen og vite at man snart er ferdig!!! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå