The Kitten Skrevet 14. september 2011 #1581 Del Skrevet 14. september 2011 Tenk, nå er det bsre et par måneder igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 14. september 2011 #1582 Del Skrevet 14. september 2011 Det hørtes koselig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 15. september 2011 #1583 Del Skrevet 15. september 2011 Det er kjekt med venninner som har barn på samme alder som en selv Har en del venninner som har termin måneden før meg, samme måned som meg og måneden etter meg + noen som har i desember og januar også Og gutten min sin kommende fetter blir jo mest sannsynlig født i samme måned som han selv siden meg og den vordende mor har termin med 4 dagers mellomrom Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 15. september 2011 #1584 Del Skrevet 15. september 2011 Litt forsinket, men for 32 uker Gøy med noen venner som har barn på samme alder Jeg kjenner mange som har unger, men de er passert både 1 og 2 år. Og jeg vet mange som skal ha. Men er liksom bare folk jeg vet hvem er. Men kanskje vi blir mer kjent nå som vi har unger. For kjenner det hadde vært godt å hatt noen å trille turer sammen med og sånn. Pusher i vennene min her da, at prinsen min vil trenge noen lekekammerater, så de får bare sette i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. september 2011 Forfatter #1585 Del Skrevet 15. september 2011 Så koselig at dere kjenner flere med barn på samme alder jeg kjenner ikke så mange som har/venter barn, så her blir jeg liksom litt alene føler jeg. Vet om flere som nettopp har fått barn, men det er liksom ikke noen jeg har så mye kontakt med, så jeg synes du er veldig heldig i allefall :jepp Det er veldig fint at vi har folk rundt oss som har/får baby på samme tid, ja. For det første så får vi arve en del klær, siden vi er de som har termin sist For det andre så er det deilig å kunne gå trilleturer og sånt når nurkene har kommet/kommer en etter en Tenk, nå er det bsre et par måneder igjen. :oppe: Ja, det er det! Merkelig å tenke på! Dersom jeg mot formodning skulle føde allerede rundt uke 38, så er det bare seks uker! Det hørtes koselig ut : Det var det Det er kjekt med venninner som har barn på samme alder som en selv Har en del venninner som har termin måneden før meg, samme måned som meg og måneden etter meg + noen som har i desember og januar også Og gutten min sin kommende fetter blir jo mest sannsynlig født i samme måned som han selv siden meg og den vordende mor har termin med 4 dagers mellomrom Gleder meg Det er så fint å ha flere rundt seg som får baby og som da er ute i permisjon samtidig! Litt forsinket, men for 32 uker Gøy med noen venner som har barn på samme alder Jeg kjenner mange som har unger, men de er passert både 1 og 2 år. Og jeg vet mange som skal ha. Men er liksom bare folk jeg vet hvem er. Men kanskje vi blir mer kjent nå som vi har unger. For kjenner det hadde vært godt å hatt noen å trille turer sammen med og sånn. Pusher i vennene min her da, at prinsen min vil trenge noen lekekammerater, så de får bare sette i gang :eeeh Det kan godt hende. Når man får baby og etter hvert begynner å kjede seg fordi det blir lite sosialt, så tror jeg man har lettere for å ta kontakt med andre som er i samme situasjon. Eller for å si det enklere: Folk tiltrekkes folk i samme situasjon ___ Guri så fort dagene går! Har vært full fart tiden tolvtiden i dag. Vært hos veninne med skjønn tre uker gammel baby, vært i byen og handlet litt, laget middag, gått tur med hunden og slikt. I dag har jeg kjøpt stelleveske, stellematte til stellebordet, teppe til barnerom, hentet en babybox, kjøpt brukt lekematte og brukt babybjørn vippestol! og til deg Ripsy som lurte, så heter den Rygo stelleveske: http://www.google.no/imgres?q=Ryco+stelleveske&hl=no&gbv=2&tbm=isch&tbnid=36IIigB043A1LM:&imgrefurl=http://www.mamma-mia.no/index.cfm%3Ftmpl%3Dbutikk%26a%3Dproduct_inline%26%26b_kid%3D978762%26b_id%3D1014646&docid=Lc3MKLb20IuGmM&w=500&h=296&ei=8TtyTumkHdD2sgbJ84GyBw&zoom=1&iact=hc&vpx=161&vpy=131&dur=1419&hovh=173&hovw=292&tx=155&ty=114&page=1&tbnh=105&tbnw=177&start=0&ndsp=25&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1600&bih=653 Veldig "plain" som du ser, men masser av lommer, flaskekjøler og diverse. Nå gjenstår bare: * bleier * ammebh og ammeutstyr, brystpumpe * purelan, zink-salve og andre kremer man trenger til den lille * bilstol (leies samme dagen vi skal hjem fra sykehuset) * babycall * smokker og flasker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 15. september 2011 #1586 Del Skrevet 15. september 2011 Hjelpes altså - du er jo snart poppe-klar Godt at dere begynner å få ting på plass - sikkert en deilig følelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. september 2011 #1587 Del Skrevet 15. september 2011 Så mye du har fått ordnet i dag. Deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. september 2011 #1588 Del Skrevet 16. september 2011 Det var jammen meg ikke mye du manglet, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. september 2011 #1589 Del Skrevet 16. september 2011 ___ I dag har jeg kjøpt stelleveske, stellematte til stellebordet, teppe til barnerom, hentet en babybox, kjøpt brukt lekematte og brukt babybjørn vippestol! og til deg Ripsy som lurte, så heter den Rygo stelleveske: http://www.google.no/imgres?q=Ryco+stelleveske&hl=no&gbv=2&tbm=isch&tbnid=36IIigB043A1LM:&imgrefurl=http://www.mamma-mia.no/index.cfm%3Ftmpl%3Dbutikk%26a%3Dproduct_inline%26%26b_kid%3D978762%26b_id%3D1014646&docid=Lc3MKLb20IuGmM&w=500&h=296&ei=8TtyTumkHdD2sgbJ84GyBw&zoom=1&iact=hc&vpx=161&vpy=131&dur=1419&hovh=173&hovw=292&tx=155&ty=114&page=1&tbnh=105&tbnw=177&start=0&ndsp=25&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1600&bih=653 Veldig "plain" som du ser, men masser av lommer, flaskekjøler og diverse. Tusen takk for tips. Den så veldig fin ut, og ser Ryco har andre fine stellevesker til samme pris også. Vurderer absolutt den! Men skulle gjerne sett den i virkeligheten først. Har så langt bare funnet den i nettbutikker etter å ha googlet litt. Kanskje jeg skal ta sjansen likevel.... Kan du henge den på vogna Teriyaki? Hvis ikke er det kanskje like greit å legge den under i kurven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. september 2011 Forfatter #1590 Del Skrevet 16. september 2011 Hjelpes altså - du er jo snart poppe-klar Godt at dere begynner å få ting på plass - sikkert en deilig følelse Haha, ja det nærmer seg jo nå! Det er så deilig. Men det er jo kaos i huset da. Holder på å pusse opp badet, nemlig. Når det er ferdig pusset opp, så kan vi i hvert fall slappe av. Så mye du har fått ordnet i dag. Deilig Det var jammen meg ikke mye du manglet, nei Nei begynner å komme i havn nå! Tusen takk for tips. Den så veldig fin ut, og ser Ryco har andre fine stellevesker til samme pris også. Vurderer absolutt den! Men skulle gjerne sett den i virkeligheten først. Har så langt bare funnet den i nettbutikker etter å ha googlet litt. Kanskje jeg skal ta sjansen likevel.... Kan du henge den på vogna Teriyaki? Hvis ikke er det kanskje like greit å legge den under i kurven. Ja de har mange. Jeg måtte velge den "kjedeligste", altså en uten den spennen i den jeg linket til, fordi at kjæresten er så "mannemann" av seg at han sa klart i fra om at hvis han skulle trille den vogna så skulle det ikke være en jenteveske.. Tøvshur.. Jeg synes den virker veldig flott i alle fall, og den kan henges på vogna, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 17. september 2011 #1591 Del Skrevet 17. september 2011 Godt å begynne å få ting i boks God helg Teri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. september 2011 Forfatter #1592 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) God helg, benni! I natt har jeg virkelig ikke funnet søvnen. Har nok med at kjæresten var ute i går, sover alltid veldig lett da. Vet ikke hvorfor Anyways..Typiske var jo at jeg skulle på jobb fra åtte til fire i dag, men det gikk seg da til på et vis, selv om det føltes som om jeg skulle krepere i det jeg våknet av vekkeklokken. Fikk dessverre vite i dag at et vennepar av oss som er gravide i uke 20 må avslutte svangerskapet. Pga. hodeskallen ikke har vokst sammen eller noe sånt. Han har rett og slett ikke et bakhode. Så utrolig trist og tragisk..Føler veldig med dem De er jo så ferdige allerede da. Små babyer med ti fingre og ti tær.. Ellers så fikk vi jo endelig hentet vognen i går! Den var veldig fin I kveld blir det lammelår. Er ikke så glad i det, men det går vel greit Ha en fin dag jenter! Her har lillegutt vært ekstremt turbo i natt og på morgenen. Lurer på om han alltid er så aktiv på natten. Rart at jeg ikke pleier å våkne av det da, hehe. Edit: Er det forresten rart at jeg ikke har fått så mye som en blank dråpe ut av puppene enda? Er jo bare syv uker til de skal fungere som matbank, så virker jo litt rart at jeg ikke har noen som helst tegn på at det foregår noe i disse melkekjertlene.. Også må jeg klage litt! Lillegutt hikker sååå mange ganger om dagen! Det er så irriterende Vet jo at det er et sunnhetstegn, så bør egentlig bare være glad hver gang han hikker, men jeg synes det er plagsomt.. Endret 17. september 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. september 2011 #1593 Del Skrevet 17. september 2011 Huff, blir så trist når jeg leser det som har skjedd med venneparet av deg. Det er jo liksom ikke sånt som skal skje. Det er jo bare ufattelig trist. Kommer vel til å tute snart, for jeg kjenner det stikker i mammahjertet! Uansett, før jeg blir for sentimental, så vil jeg nå bare si at det med jurene, så varierer det fra kvinne til kvinne. Noen kan ha fint lite med væske i brystene, men allikevel ha god produksjon. Holdt nesten på å skrive "melkekyr" her. Jaja. Uansett, folk er forskjellige. Det kan bli litt irriterende i lengden med hikke, selv har jeg lyst til å holde lillefrøkna tett inntil meg og trøste henne, selv om det med hikke er et sunnhetstegn. Jeg får bare litt vondt når hun hikker så mye. Ha en fin lørdagskveld og en fin fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. september 2011 #1594 Del Skrevet 17. september 2011 Å gud så tragisk for vennene dine:(((( Huff, slikt er bare vondt, vondt, vondt:((( Men applaus til deg som straks har alt i boks! Det er så deilig å være tidlig ferdig med alt! Lammelår er jo yammmmi!! Men ikveld har jeg spist så mye finnbiff at jeg klarer ikke helt tenke på mat enda:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. september 2011 #1595 Del Skrevet 18. september 2011 Kjedelig med dårlig søvn Skjønner godt at det er vanskeligere å sove godt når kjæresten er ute.. Uff! Så leit det må være for dem! Klarer ikke helt å sette meg inn i sitiasjonen og hvordan de må ha det nå. Helt forferdelig.. Så deilig å endelig ha fått vognen i hus, og så godt at du er fornøyd Jeg har bare kjent hikking 3 ganger jeg.. Men kan skjønne at det blir irriterende i lengden! Anngående puppemelk, så er dette skikkelig individuelt. Søstra til forloveden ble overrasket når jeg sa jeg hadde begynt å få, for hun fikk ikke før etter fødsel. Men til gjengjeld så har hun fullammet to små barn nå, og har masse melk Så alt er like vanlig og naturlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 18. september 2011 #1596 Del Skrevet 18. september 2011 Ånei, stakkers venneparet deres For en forferdelig "nyhet" å få. Fy... Livet er veldig urettferdig i blant. Jeg spurte faktisk jordmor om dette fordi jeg ikke opplevde det selv (har fått det nå da) og hun sa at det ikke teller i det hele tatt når det gjelder å amme barnet. Du kan fint amme like bra som en som har fått råmelk. En som har fått råmelk kan fullamme barn selv om en som har fått det ikke klarer det - så dette er veldig individuelt. Forstår bekymringen din (hadde den selv), men det er ikke noe å tenke på Søkte også en del rundt på nettet angående dette fordi bekymringen min var så stor ifht det med amming og der er det mange forskjellige historier om folk som ikke hadde fått råmelk i svangerskapet - men fullammet sine små barn til de var 6 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. september 2011 Forfatter #1597 Del Skrevet 18. september 2011 Huff, blir så trist når jeg leser det som har skjedd med venneparet av deg. Det er jo liksom ikke sånt som skal skje. Det er jo bare ufattelig trist. Kommer vel til å tute snart, for jeg kjenner det stikker i mammahjertet! Uansett, før jeg blir for sentimental, så vil jeg nå bare si at det med jurene, så varierer det fra kvinne til kvinne. Noen kan ha fint lite med væske i brystene, men allikevel ha god produksjon. Holdt nesten på å skrive "melkekyr" her. Jaja. Uansett, folk er forskjellige. Det kan bli litt irriterende i lengden med hikke, selv har jeg lyst til å holde lillefrøkna tett inntil meg og trøste henne, selv om det med hikke er et sunnhetstegn. Jeg får bare litt vondt når hun hikker så mye. Ha en fin lørdagskveld og en fin fin søndag. Ja det er utrolig tragisk, rett og slett. I morgen må hun føde den lille gutten.. Hehe, jeg tror ikke han har noe spesielt i mot hikken. Jeg pleier i alle fall ikke å bry meg noe særlig når jeg selv har hikke, så kan ikke si jeg får samme behovet for å trøste. Joda du har jo rett i det, men selv om jeg vet at det er sånn, så synes jeg likevell det er rart at de ikke viser noen tegn overhode til å skulle starte noen produksjon Men jeg bør jo være vant til å være rimelig symptomfri, så.. Å gud så tragisk for vennene dine:(((( Huff, slikt er bare vondt, vondt, vondt:((( Men applaus til deg som straks har alt i boks! Det er så deilig å være tidlig ferdig med alt! Lammelår er jo yammmmi!! Men ikveld har jeg spist så mye finnbiff at jeg klarer ikke helt tenke på mat enda:) Utrolig synd i dem, ja.. Ja blir godt å ha fått alt i box. Ikke så mye igjen nå. Kjedelig med dårlig søvn Skjønner godt at det er vanskeligere å sove godt når kjæresten er ute.. Uff! Så leit det må være for dem! Klarer ikke helt å sette meg inn i sitiasjonen og hvordan de må ha det nå. Helt forferdelig.. Så deilig å endelig ha fått vognen i hus, og så godt at du er fornøyd Jeg har bare kjent hikking 3 ganger jeg.. Men kan skjønne at det blir irriterende i lengden! Anngående puppemelk, så er dette skikkelig individuelt. Søstra til forloveden ble overrasket når jeg sa jeg hadde begynt å få, for hun fikk ikke før etter fødsel. Men til gjengjeld så har hun fullammet to små barn nå, og har masse melk Så alt er like vanlig og naturlig Nattesøvnen ble heldigvis bedre i dag, bortsett fra at sambo vekte meg 5 ganger fra halv et til halv fem pga. snorkingen sin da. Men sovner fort igjen. Ånei, stakkers venneparet deres For en forferdelig "nyhet" å få. Fy... Livet er veldig urettferdig i blant. Jeg spurte faktisk jordmor om dette fordi jeg ikke opplevde det selv (har fått det nå da) og hun sa at det ikke teller i det hele tatt når det gjelder å amme barnet. Du kan fint amme like bra som en som har fått råmelk. En som har fått råmelk kan fullamme barn selv om en som har fått det ikke klarer det - så dette er veldig individuelt. Forstår bekymringen din (hadde den selv), men det er ikke noe å tenke på Søkte også en del rundt på nettet angående dette fordi bekymringen min var så stor ifht det med amming og der er det mange forskjellige historier om folk som ikke hadde fått råmelk i svangerskapet - men fullammet sine små barn til de var 6 mnd Ja må være utrolig vondt for dem.. Ja i utgangspunktet så vet jeg at det er veldig individuelt, men tenker uansett man føler at puppene virker når det kommer litt råmelk før fødsel, enn om det ikke gjør det. Har jo null indikasjoner på om det skjer noe inni dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 18. september 2011 #1598 Del Skrevet 18. september 2011 For en helt forferdelig følelse å måtte avslutte svangerskapet det er da vi selv kjenner hvor heldige vi er, som har et friskt barn i magehuset vårt. Deilig å få vogn i hus, den følelsen kjenner jeg til Anngående melk i puppene, jeg har tenkt samme tanken. Ikke noe tegn her heller.. og kjenner jeg blir litt sånn småstressa når jeg leser andre lekker melk. Men er nok veldig individuelt som de over sier, den kommer nok i gang hos oss også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 18. september 2011 #1599 Del Skrevet 18. september 2011 Så trist med venneparet deres - kan ikke forestille meg hvordan det må være å gå gjennom noe slikt. Heldigvis er det jo ikke ofte det skjer iallfall, men det er jo ingen trøst for de som opplever det naturligvis... Gleder meg til å høre mer om vogna når lille kommer og dere får testet den Sikker på at dere blir fornøyd altså! Melk kan jeg ingenting om, men mener også å ha hørt om mange som ikke merket noen endring før bebisen kom, og som ammet som bare det. Og 7 uker er jo faktisk 7 uker, så mye kan enda skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 19. september 2011 #1600 Del Skrevet 19. september 2011 Åh, jeg kjente jeg ble helt dårlig da jeg leste om venninnen din. Husker bare tilbake på hvor knyttet jeg var til minien da jeg var 20 uker på vei, det var liksom ikke noe alternativ at han ikke skulle komme ut frisk og fin. Føler veldig med dem! Nå er det ikke lenge igjen før du får møte din lille, da! Jeg er litt misunnelig, de aller første dagene er fantastiske. Husker at hjertet mitt omtrent hoppa ut av brystet mitt av glede hver gang jeg våknet og innså at jeg faktisk hadde SØNNEN MIN ved siden av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå