Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Tenkte du å ta 80% permisjon eller 100%? Jeg tok 80%, men aner ikke hva som lønner seg :fnise: Synes ikke de NAV-ansatte var noe særlig flinke til å forklare meg det og kjenner jeg meg selv rett klarer jeg ikke å spare opp såpass mye at jeg klarer meg månedene frem til lillemann begynner i bhg. Jeg tenkte å sette han i bhg januar 2013. Synes han er altfor liten å begynne i august 2012, da er han ca 10 mnd og etter min mening er det altfor tidlig. Uheldigvis kan jeg ikke begynne å jobbe igjen neste år da, men tenkte å ta et år til med hjemmeundervisning også begynner jeg i jobb igjen året etter der igjen + jeg tar og studerer hjemme IGJEN :fnise: Huff, mye stress...

Det høres i hvert fall ut som du har en bra plan :jepp: Det vil nok gå kjempebra dersom du leser fram til storsjarmøren kommer :jepp: Det er bra at du er så motivert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det ordnet seg med vaktene dine :) Skal nok bli deilig å få NAV papirene i orden! Jeg fikk innvilget mine foreldrepenger her om dagen, og ble kjempe lettet og glad. Kjente at hele NAV og det opplegget der gnagde på meg, men nå er det over! *Puste lettet ut*

Oi, pause i eksamen for å amme. Ser for meg deg med full ammetåke som glemmer hele pensum :fnise: Nei, fy! Nå var jeg slem. Høres ut som du er motivert, og legger opp løpet godt! Flinka! :)

Er som regel når vi slapper av, eller ligger stille at det blir liv og røre i magen :rodmer: Jeg har begynt å kjenne det litt når jeg er i aktivitet også, men er selvfølgelig mest når jeg slapper av. Kadunk - dunk - dunk :fnise:

Ha en fin lørdagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyktige damen med tøffe mål! Men såfremt formen din går med på det så greier du det nok! Og da skal du være stolt av deg selv for slikt står det respekt av:)

Men husk også at det ikke er noen krise dersom det ikke går helt etter planen:)

Herlig å kjenne lurveleven i magen ja <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte du å ta 80% permisjon eller 100%? Jeg tok 80%, men aner ikke hva som lønner seg :fnise: Synes ikke de NAV-ansatte var noe særlig flinke til å forklare meg det og kjenner jeg meg selv rett klarer jeg ikke å spare opp såpass mye at jeg klarer meg månedene frem til lillemann begynner i bhg. Jeg tenkte å sette han i bhg januar 2013. Synes han er altfor liten å begynne i august 2012, da er han ca 10 mnd og etter min mening er det altfor tidlig. Uheldigvis kan jeg ikke begynne å jobbe igjen neste år da, men tenkte å ta et år til med hjemmeundervisning også begynner jeg i jobb igjen året etter der igjen + jeg tar og studerer hjemme IGJEN :fnise: Huff, mye stress...

Det høres i hvert fall ut som du har en bra plan :jepp: Det vil nok gå kjempebra dersom du leser fram til storsjarmøren kommer :jepp: Det er bra at du er så motivert :)

100% er det som lønner seg i forhold til penger. Men minuset der er at da får man ikke permisjonspenger like lenge. Nå trenger ikke jeg å få det lenger siden jeg uansett begynner skole i august, så ni måneder er lenge nok for meg å få permisjonspenger. ved 80% så får man mindre utbetalt hver måned, og noe mindre totalt sett, men man får utbetaling over lengre tid. :)

Her begynner gutten i barnehagen når han er 11-12 måneder. Vi har ikke noe valg, men det skal alltids gå greit. Jeg må tilbake til skolebenken. ;)

Håper jeg klarer det! Da blir jeg så lettet!

Så bra at det ordnet seg med vaktene dine :) Skal nok bli deilig å få NAV papirene i orden! Jeg fikk innvilget mine foreldrepenger her om dagen, og ble kjempe lettet og glad. Kjente at hele NAV og det opplegget der gnagde på meg, men nå er det over! *Puste lettet ut*

Oi, pause i eksamen for å amme. Ser for meg deg med full ammetåke som glemmer hele pensum :fnise: Nei, fy! Nå var jeg slem. Høres ut som du er motivert, og legger opp løpet godt! Flinka! :)

Er som regel når vi slapper av, eller ligger stille at det blir liv og røre i magen :rodmer: Jeg har begynt å kjenne det litt når jeg er i aktivitet også, men er selvfølgelig mest når jeg slapper av. Kadunk - dunk - dunk :fnise:

Ha en fin lørdagskveld :klemmer:

Ja dette med NAV er som en evig bør på skuldrene, hehe. Så skal være glad på mandag når søknaden er sendt inn.

Haha, ja ikke sant. Eller kanskje jeg glemmer av å gå inn igjen. Bare tar med meg babyen og setter meg i bilen. :fnise:

Jeg kjenner også når jeg går og står, men er helt klart mest når man ligger og slapper av, ja. :)

Dyktige damen med tøffe mål! Men såfremt formen din går med på det så greier du det nok! Og da skal du være stolt av deg selv for slikt står det respekt av:)

Men husk også at det ikke er noen krise dersom det ikke går helt etter planen:)

Herlig å kjenne lurveleven i magen ja <3

Ja må si jeg blir stolt av meg selv dersom jeg klarer det! :jepp: Skal i alle fall klare en av to!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at møte gikk fint, og så supert at du har funnet ut at du mest sannsynlig kommer godt ut med permisjonslønn :D Jeg er og utrooolig spent på hva jeg kommer ut med. Har jobbet 100% stilling fra januar til ut juni, så har det variert. Hadde vært supert om de tok med januar lønna mi, for da har jeg 6 mnd med 100% lønn. Men uansett, det må vell bli overlevlig uansett utfall :)

Eksamen går nok bra :) Mange som har gjordt det før deg, så du klarer deg fint du og :jepp: og om lillegutt absolutt ikke skal ha flaske så får du vell ammet han en skvett når det trengs ;) Ordner seg alltid :D

Hærlig med turbo baby <3 Her er det turbo, og han eeeelsker å sparke meg i ribbeina, område rettt under og på siden :P hahahah :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina
:strix: for at du har kommet på vaktlista igjen, og at du forbereder deg til eksamene. Det kommer til å gå bra vet du, du greier det kjempeflott! :strix: Du har jo tiden til det nå, så hvorfor ikke?! Uansett hindring, så finnes det alltids en løsning, og slik er det nå alltid. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at møte gikk fint, og så supert at du har funnet ut at du mest sannsynlig kommer godt ut med permisjonslønn :D Jeg er og utrooolig spent på hva jeg kommer ut med. Har jobbet 100% stilling fra januar til ut juni, så har det variert. Hadde vært supert om de tok med januar lønna mi, for da har jeg 6 mnd med 100% lønn. Men uansett, det må vell bli overlevlig uansett utfall :)

Eksamen går nok bra :) Mange som har gjordt det før deg, så du klarer deg fint du og :jepp: og om lillegutt absolutt ikke skal ha flaske så får du vell ammet han en skvett når det trengs ;) Ordner seg alltid :D

Hærlig med turbo baby <3 Her er det turbo, og han eeeelsker å sparke meg i ribbeina, område rettt under og på siden :P hahahah :rodmer:

Ja dette med permisjonspenger er spennende/skummelt. Er så godt når man endelig har fått ordnet alt sånt. :)

Jada det skal alltids ordne seg. Og det er nå bare to ganger i desember, så selv om det skulle være at det ikke blir helt opptimalt, at lillegutt skriker og pappa ikke helt klarer å roe han, så må det bare gå, så lenge han får mat, da. Og det kan jeg jo gi han utenfor eksamenslokalet. Vi får jo lov til å ta pauser. :) Så det klarerer jeg bare på forhånd med dem.

:strix: for at du har kommet på vaktlista igjen, og at du forbereder deg til eksamene. Det kommer til å gå bra vet du, du greier det kjempeflott! :strix: Du har jo tiden til det nå, så hvorfor ikke?! Uansett hindring, så finnes det alltids en løsning, og slik er det nå alltid. :sjenert:

Ja jeg håper det! :jepp: Skal begynne å se på pensum nå i dag for å få oversikt! :jepp: Det er litt vanskelig å ha oversikt over dette faget, for det er sånn 5 bøker eller noe sånt, og ikke alt i alle bøkene er pensum, så..

Det skal bli deilig til jul å sitte der og tenke på at jeg har unnagjort begge eksamnene, og ikke bare den enkleste, som jeg først trodde det kom til å bli! :)

___

God morgen! Sover som vanlig ikke særlig lenge lenger. Våknet klokken åtte, så.. :)

Nå begynner jeg å bli stresset for om lillegutt kommer til å snu seg eller ikke. Han har jo bare ca. fem uker på seg, så..Tror hodet hans er opp med ribbeina mine, i alle fall var det det i stad. Kjente noe veldig hardt og rundt der. Kan så klart ha vært stumpen, men tror det var hode. Så i værste fall er han litt for glad i å bruke morkaken som hodepute, for den er på venstre side, og på 3D-UL så brukte han ertt og slett morkaken som pute.. :fnise: Nei nå må lillegutt begynne å tenke på å snu seg slik at mamma kan føde vanlig!!

Dermed er jeg veldig spent på neste jordmortime. Skal til legen nå på torsdag da, men tror ikke han har kompetanse til å sjekke leie, så må nok vente til neste jordmortime som er om to uker. :) Det er jo da det først er vanlig å sjekke leie. Hun har aldri gjort det på meg hittil, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sikkert lagt på meg to kg rent fett denne uken. Guri så mye dritt jeg har spist..Har hatt sånn sug etter noe godt, og så klart har vi hatt is i fryseren, så da har jeg jo ikke klart å stå i mot. Og så kom helgen, og siden vi har hatt litt ekstra folk her i helgen med tanke på badet, så har det også vært ekstra godis i hus.. :sjenert:

Neinei..Kommende uke må nok være flinkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at gutten din snur seg :) Og han har jo faktisk 11(+-/) uker å snu seg på, selv om det er mest vanlig for førstegangsfødende at hodet fester seg i uke 35 :jepp: Krysser fingre og tær for at han snur seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Mamma var inne for snuing av meg, men jeg la meg rett tilbake i min vante stilling etter en halvtime :fnise:

(Var ikke vondt sa hun, bare veeeeldig ubehagelig og rart!)

Men alikevel snudde jeg meg riktig vei dagen før jeg ble født, så alt er mulig!

(Nå var jeg nr 3, så kanskje det ikke hadde hendt om jeg var hennes første, men uansett er alt mulig så ta ikke sorgene på forskudd ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne og oppdaterer meg litt. Pult - mange sider :fnise:

Så utrolig fine 3D-bilder du fikk! De var så utrolig klare :jepp: Blir nok en storsjarmør det der :rodmer:

Så motivert og flink du er, Teri!! Tenk så deilig når du er ferdig med eksamenene, da kan du nyte livet og julen med kjæresten og lille Odin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer helt sikkert til å snu seg, og du trenger jo ikke tenke på det før om to uker :)

Spise masse usunt er godt! :jepp: Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Guttepjokken snur seg skal du nå se. Skjønner godt du vil at han skal snu seg, for vanlig fødsel er jo det vi vil. Var jo i samme situasjon jeg, så jeg kjenner følelsen gooooodt for å si det sånn. :klemmer:

Jeg synes 2 kg på 4 uker var grusomt jeg. :sjenert: Så jeg skal ikke klage over luksusproblem jeg.. :sjenert: Er 10 kg pluss nå, så.. Håper at jeg ikke legger på meg for mye mer nå. Prøver jo å ikke overspise, men nyter litt ekstra en gang i uken (eller tre). :sjenert: en ting som er lurt er å finne noen søte frukter du liker, som jordbær eller druer, noe som er søtt. Da får du på en måte slukket søtsuget litt. :sjenert: Bare et tips. Det virker jo, for meg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttepjokken har det med å snu seg, du skal jo rapportere om hvordan det er å føde når man har gledd seg skikkelig! ;)

Men husk at han enda har god plass der inne, sannsynligvis turner han rundt og veksler på å sparke og bokse deg i ribbeina. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at gutten din snur seg : Og han har jo faktisk 11(+-/) uker å snu seg på, selv om det er mest vanlig for førstegangsfødende at hodet fester seg i uke 35 :jepp: Krysser fingre og tær for at han snur seg snart :

Jepp, han har jo det. Så får satse på at han er flink gutt og snur seg. :)

Mamma var inne for snuing av meg, men jeg la meg rett tilbake i min vante stilling etter en halvtime :fnise

(Var ikke vondt sa hun, bare veeeeldig ubehagelig og rart!)

Men alikevel snudde jeg meg riktig vei dagen før jeg ble født, så alt er mulig!

(Nå var jeg nr 3, så kanskje det ikke hadde hendt om jeg var hennes første, men uansett er alt mulig så ta ikke sorgene på forskudd ; )

Jammen ikke værst å snu seg før dagen før fødsel, hehe. Man vil jo helst unngå setefødsel, så. :jepp:

Inne og oppdaterer meg litt. Pult - mange sider :fnise

Så utrolig fine 3D-bilder du fikk! De var så utrolig klare :jepp: Blir nok en storsjarmør det der :rodmer:

Så motivert og flink du er, Teri!! Tenk så deilig når du er ferdig med eksamenene, da kan du nyte livet og julen med kjæresten og lille Odin :hjerte

Du har pult mange sider..? :klo::fnise:

Ja jeg er veldig fornøyd med dem. Lillegutt var fotogen, og jordmor flink til å få tatt bildene i akkurat riktig øyeblikk!

Tror det blir utrooolig deilig! Men skal vel alltids bli en utfordring også, hehe.

Sundaysunshine din vei:

:klemmer:

Han kommer helt sikkert til å snu seg, og du trenger jo ikke tenke på det før om to uker :)

Spise masse usunt er godt! :jeppHaha!

Nei det er sant, trenger egentlig ikke stresse med det enda, men det er lettere sagt enn gjort :fnise:

Guttepjokken snur seg skal du nå se. Skjønner godt du vil at han skal snu seg, for vanlig fødsel er jo det vi vil. Var jo i samme situasjon jeg, så jeg kjenner følelsen gooooodt for å si det sånn. :klemmer:

Jeg synes 2 kg på 4 uker var grusomt jeg. :sjenert: Så jeg skal ikke klage over luksusproblem jeg.. sjenert: Er 10 kg pluss nå, så.. Håper at jeg ikke legger på meg for mye mer nå. Prøver jo å ikke overspise, men nyter litt ekstra en gang i uken (eller tre). :sjenert: en ting som er lurt er å finne noen søte frukter du liker, som jordbær eller druer, noe som er søtt. Da får du på en måte slukket søtsuget litt. :sjenert Bare et tips. Det virker jo, for meg hvertfall.

Hehe, ja jeg vet ikke hvor mye jeg egentlig har lagt på meg siste uken, men guri så usunn jeg har vært. Jeg var oppe i 10 kg da jeg var 26 uker, så skulle ikke forundre meg om jeg er 12-13 kg nå. Men det finner jeg ut av på torsdag hos legen. :)

Jeg har pleid å spist utrolig mye jordbær. Men nå når de norske er ferdige for i år, og det kun er belgiske i butikken, så har jeg ikke kjøpt noe. Blir stusselig å skulle spise belgiske igjen. Men pleier å skjære opp eple i båter. :)

Guttepjokken har det med å snu seg, du skal jo rapportere om hvordan det er å føde når man har gledd seg skikkelig! ;

Men husk at han enda har god plass der inne, sannsynligvis turner han rundt og veksler på å sparke og bokse deg i ribbeina. ;

Ja ikke sant! :fnise: Jeg skal passe på å be han om å snu seg hver kveld heretter, slik at han etter hvert skjønner at det blir han pent nødt til å gjøre! :fnise:

Du har vel rett i det. På 3D for snart to uker siden så hadde han veldig god plass enda. Er vel også derfor magen min er så liten og nett i forhold til mange andre, rett og slett fordi jeg vistnok har god plass inni der :fnise: Og så klart at han er 5% under gjennomsnittsvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke sant! :fnise: Jeg skal passe på å be han om å snu seg hver kveld heretter, slik at han etter hvert skjønner at det blir han pent nødt til å gjøre! :fnise:

Jeg vil anbefale deg å være litt forsiktig med akkurat det, min erfaring er at småguttene blir trasse av det og blir liggende! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se han hører på mammaen sin:) Og gjør han ikke det så greier du det nok likevel:)

Fint å ha en aktiv pjokk som lager liv i magen og etterhvert huset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...