Teita Skrevet 18. august 2011 #1381 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Håper det gikk bra hos studieveileder Høres ut som du kommer til å være klar for skole igjen, når den tid kommer. Det er jo supert Det hørtes ut som en god middag. Mmm, kjøttkaker er godt Jeg syntes også det er så godt med kålstuing ved siden av. Deilig med ny mobil Skjønner at du gleder deg til badet blir ferdig Ja, du må legge ut bilde når dere er ferdig Endret 18. august 2011 av Teita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. august 2011 Forfatter #1382 Del Skrevet 18. august 2011 Vet ikke om jeg skal skrive "Lykke til hos veileder", for de biter jo ikke. Uansett, håper det går bra og ting ikke blir knotete (surr i papirer og slikt). Jeg kommer selv til å savne enkelte aspekter av studietiden, som å lære noe mer om havet og atmosfæren, men heldigvis kan det hende jeg begynner å jobbe med det i et halvt år før jeg begynner på mastergraden. Koselig med ny mobil! Ha en fin dag du også! Hehe, takk for det. Det gikk helt fint, og det blir lett å ordne med søknad til permisjon de ulike stedene. Er faktisk tre permisjonssøknader jeg må sende inn. Den til skolen er veldig enkel. Den til Nav og Lånekassen er litt mer vanskelig For en nydelig gutt Odin ser ut til å bli :D Et prakteksemplar av en prins Smeltet helt, han er så nydelig. Helt utrolig at man kan se så godt, inn i magen. Ufattelig. Og den magen var bare søt :D Minnet litt om min i grunn, men tror min kanske sitter litt lavere, om jeg ikke tar helt feil. Håper dere finner en fin balanse for hvordan forløpet skal foregå videre for dere Og kos deg med god middag, her blir det fisk i dag Takk Ja jeg synes han er utrooolig vakker! Og tenk at du også har en sånn en i magen, minus litt fett og sånt da, siden du er to uker bak meg, men uansett. ____ Jeg sitter og lurer litt på om jeg skal kjøpe sånn elastisk bæresjal eller ikke. Jeg synes disse andre formsydde er så dyre, dessuten virker de ganske greie og koselige disse vanlige sjalene som man knyter selv. Eneste er at jeg vet ikke om jeg får bruk for det? Når jeg går i byen og sånt så kommer jeg til å bruke vogna. Samme når jeg går tur, i alle fall fram til sommeren. Vognen koster tross alt åtte tusen, så den skal bli brukt mye Så eneste jeg ser for meg at jeg kommer til å føle at bæresjalet blir godt brukt, er om gutten blir en sånn baby som vil bli båret hele tiden. Da kan det være godt å ha frie armer til å gjøre husarbeid, spise osv. Tenke tenke..Vi har tross alt ikke den beste råa, så har ikke lyst å kjøpe noe jeg kanskje ikke får brukt noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 18. august 2011 #1383 Del Skrevet 18. august 2011 Hohoi som sidene flyr når man ikke får hengt med!! Men nå har jeg endelig fått oppdatert meg:) Og da jeg leste om bæresjalet her på slutten glemte jeg nesten det andre jeg hadde tenkt å skrive, hehe:) Jeg har også lyst på et slikt men vet heller ikke helt når jeg skal bruke det.. Men tenker at i mars og utover blir vi jo mer utenfor huset så kanskje da?! Får se.. Ellers så har du jo bare en veldig fin mage da <3 Og ikke for å snakke om ulbildene!! Jeg har også litt lyst men vet ikke hvor vi evt skal bestille time..! Urk, skjemaer:( Me not like! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. august 2011 #1384 Del Skrevet 18. august 2011 Det dilemmaet sitter jeg med også. Bæresjal eller ikke.. Tror at vi venter å ser hvordan det går uten først, faktisk. Er nok av andre utgifter vi har hatt / får, så tror det er best. Det er jo ikke akkurat et MUST, og de klarte seg jo uten før i tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 18. august 2011 #1385 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Jeg har en Moby Wrap som du kan få om du vil, Teriyaki. Jeg bruker ikke min, ble aldri helt venn med den.I denne fargen:).. Endret 18. august 2011 av kisskissbangbang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. august 2011 Forfatter #1386 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Jeg har en Moby Wrap som du kan få om du vil, Teriyaki. Jeg bruker ikke min, ble aldri helt venn med den.I denne fargen:).. HVA?!?! Så utroooolig snilt av deg! Det tilbudet tar jeg da gjerne i mot!! Hvis du er HELT sikkert på det, da! Endret 18. august 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. august 2011 Forfatter #1387 Del Skrevet 18. august 2011 Hohoi som sidene flyr når man ikke får hengt med!! Men nå har jeg endelig fått oppdatert meg:) Og da jeg leste om bæresjalet her på slutten glemte jeg nesten det andre jeg hadde tenkt å skrive, hehe:) Jeg har også lyst på et slikt men vet heller ikke helt når jeg skal bruke det.. Men tenker at i mars og utover blir vi jo mer utenfor huset så kanskje da?! Får se.. Ellers så har du jo bare en veldig fin mage da <3 Og ikke for å snakke om ulbildene!! Jeg har også litt lyst men vet ikke hvor vi evt skal bestille time..! Urk, skjemaer:( Me not like! Hehe, ja sidene flyr de! Ja jeg tenker det kan være fint å bruke inne på vinteren når man vil ha frie hender, og ute på våren/sommeren hvis man har lyst å gå en skikkelig trimtur på ulike steder hvor man ikke får med seg vognen så lett. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men de fleste steder har vel noe sånn 3D. I alle fall de fleste byer. Er vel noe annet med tettsteder og slikt. Det dilemmaet sitter jeg med også. Bæresjal eller ikke.. Tror at vi venter å ser hvordan det går uten først, faktisk. Er nok av andre utgifter vi har hatt / får, så tror det er best. Det er jo ikke akkurat et MUST, og de klarte seg jo uten før i tiden Hehe, ja de gjorde jo det Men det er jammen meg mye man skal bestemme seg for å kjøpe/ikke kjøpe når man venter barn. Jeg måtte jo svare dere også, jeg ble bare så sjokkskadet av tilbudet til kisskissbangbang, at jeg mistet munn og mæle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 18. august 2011 #1388 Del Skrevet 18. august 2011 Heelt sikker! Du kan jo legge meg til på Facebook, for eksempel, så kan vi finne ut hvordan vi gjør det med overlevering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 18. august 2011 #1389 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg måtte jo svare dere også, jeg ble bare så sjokkskadet av tilbudet til kisskissbangbang, at jeg mistet munn og mæle.. Søt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. august 2011 Forfatter #1390 Del Skrevet 18. august 2011 Heelt sikker! Du kan jo legge meg til på Facebook, for eksempel, så kan vi finne ut hvordan vi gjør det med overlevering? Så utrolig snilt av deg!!! Ja det kan jeg gjøre Bare å sende PM med navnet ditt til meg At folk er så snille, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 18. august 2011 #1391 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg sendte ikke inn søknad, jeg spurte om prosessen for å få utsatt mastergraden et år, men hu studieveilederen vet hvem jeg er, da jeg har vært hos henne et par ganger (litt med forsinkelser og litt rundt mastergrad i utlandet). Var litt kjekt å få epost med "du har nå fått permisjon et år, og studiestart vil da være 1. august neste år". Snille kisskissbangbang! ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. august 2011 #1392 Del Skrevet 18. august 2011 Ja, snille kisskissbangbang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 18. august 2011 #1393 Del Skrevet 18. august 2011 Så fine UL bilder! Søte Odin Har ikke fått vite noe om hvor stor gutten min kommer til å bli, men symfysemålet ligger midt i normalen så håper jeg slipper å få like stor unge som mamma fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 18. august 2011 #1394 Del Skrevet 18. august 2011 Kjempefine UL-bilder Jeg hadde jo også termin 11/11 med min første (han kom dagen før da), og han var 3400 gram, så han ligger nokså likt i løpya som min gutt gjorde Vi har valgt å ikke ta 3D-UL denne gangen. Har hatt litt komplikasjoner underveis og vært til en haug med vanlig UL, og har gått lei hele UL-apparatet. Så den lille spenningen som er igjen er hvordan han ser ut, og det ønsker vi å vente med til fødselen. Tre dager til termin nå Angående sjal; Jeg ville ikke vært det foruten. Det ble myyye brukt til storegutt, og jeg har vasket det og pakket det ned i fødebagen. Vil ikke ha babyen i plastbalja, vil ha ham inntil kroppen min Storegutt var en kroppssøkende baby som ikke ville ligge alene, så hvis noe skulle bli gjort i huset måtte vi knyte ham på oss. Her var det nok pappaen som bar ham mest faktisk. Satt på youtube og lette opp videoer om sjalknyting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. august 2011 Forfatter #1395 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg sendte ikke inn søknad, jeg spurte om prosessen for å få utsatt mastergraden et år, men hu studieveilederen vet hvem jeg er, da jeg har vært hos henne et par ganger (litt med forsinkelser og litt rundt mastergrad i utlandet). Var litt kjekt å få epost med "du har nå fått permisjon et år, og studiestart vil da være 1. august neste år". :strix :fnise Snille kisskissbangbang! :jepp! :klemmer Så lettvindt! Her må jeg nok sende inn søknad, men det er bare et kjapt ark som skal fylles ut. Er som sagt litt værre med de to andre Ja, snille kisskissbangbang : Så fine UL bilder! Søte Odin Har ikke fått vite noe om hvor stor gutten min kommer til å bli, men symfysemålet ligger midt i normalen så håper jeg slipper å få like stor unge som mamma fikk. Takk Han er helt sikkert en normal liten baby! Mitt symfysemål har forøvrig ligget akkurat over den røde streken hele veien, likevell er lillegutt estimert til å være 5 % under gjennomsnittsvekten, så.. Kjempefine UL-bilder Jeg hadde jo også termin 11/11 med min første (han kom dagen før da), og han var 3400 gram, så han ligger nokså likt i løpya som min gutt gjorde Vi har valgt å ikke ta 3D-UL denne gangen. Har hatt litt komplikasjoner underveis og vært til en haug med vanlig UL, og har gått lei hele UL-apparatet. Så den lille spenningen som er igjen er hvordan han ser ut, og det ønsker vi å vente med til fødselen. Tre dager til termin nå Angående sjal; Jeg ville ikke vært det foruten. Det ble myyye brukt til storegutt, og jeg har vasket det og pakket det ned i fødebagen. Vil ikke ha babyen i plastbalja, vil ha ham inntil kroppen min Storegutt var en kroppssøkende baby som ikke ville ligge alene, så hvis noe skulle bli gjort i huset måtte vi knyte ham på oss. Her var det nok pappaen som bar ham mest faktisk. Satt på youtube og lette opp videoer om sjalknyting Takk! Er litt artig at det er samme termindato, da. Håper jeg er like heldig som deg, at han kommer den tiende framfor at jeg blir satt i gang den 23 og føder deg 24/25 Ser den altså. Tror det kan være bra spennende å vente med å se hvordan babyen ser ut. Men jeg føler vel egentlig ikke jeg helt vet hvordan han ser ut selv om jeg har sett han på 3D. En viss forskjell blir det vel, hehe. Men tror absolutt vi blir å se en klar likhet. Ja det er det jeg også tenker. Hvis lillegutt blir veldig kroppssøkende så kan det være utrolig greit med sjal. Nå har jeg kikket på en video på youtube med verdens søøøteste lille (premature?) baby, og det så ikke så veldig vanskelig ut. Blir sikkert å slite litt i starten, men skal vel alltids få det til på et vis. Tror kanskje jeg skal ta med sjalet på sykehuset også. Virker så koselig. ___ På tirsdag skal jeg altså møte Kisskissbangbang for å dra på kafe og skravle litt og få sjalet! Blir litt skummelt, siden jeg er sjenert, men tror det blir koselig! Har bare en gang tidligere møtt noen fra et forum, og det var når jeg var 16 og hengte på hundeforum. I dag har jeg litt diverse planer: - Dra på høyskolen for å levere søknad og eksamenspåmelding - Få hjelp av sambo til å ta ned lister på barneromemt - Rive ned tapeten på barnerommet - gå tur med hunden sammen med sambo - lage middag - kanskje dra til byen for å kjøpe det jeg trenger av maling og og malestrie til barnerommet - sykkeltur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. august 2011 #1396 Del Skrevet 19. august 2011 Så utrolig snilt å gi bort et bæresjal da! Blir spennende å se om du får grepet på det og trives med det når lillegutt kommer Synes det er en jungel av slike sjal og, så blir helt forvirret i forhold til hva i all verden man skal velge - godt du kan gå foran som test-kanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 19. august 2011 #1397 Del Skrevet 19. august 2011 En viktig ting jeg lærte litt for sent med sjalet er at det skal være ganske mye strammere enn man tror. Det er jo elastisk, og babyene liker å henge godt fast. Jeg brukte faktisk sjalet siste gang da han var halvannet år gammel og febersyk. Da storkoste han seg i sjalet. De sier jo at elastiske sjal er best bare de første månedene, men det fungerte altså helt fint på en halvannetåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. august 2011 Forfatter #1398 Del Skrevet 19. august 2011 Så utrolig snilt å gi bort et bæresjal da! Blir spennende å se om du får grepet på det og trives med det når lillegutt kommer Synes det er en jungel av slike sjal og, så blir helt forvirret i forhold til hva i all verden man skal velge - godt du kan gå foran som test-kanin Ja det er bra mange sjal der ute. Det eneste jeg vet jeg IKKE vil ha, er babybjørn. Sånn bortsett fra det lurer jeg på hvordan folk klarer å sile ut. Får være test-kanin ja En viktig ting jeg lærte litt for sent med sjalet er at det skal være ganske mye strammere enn man tror. Det er jo elastisk, og babyene liker å henge godt fast. Jeg brukte faktisk sjalet siste gang da han var halvannet år gammel og febersyk. Da storkoste han seg i sjalet. De sier jo at elastiske sjal er best bare de første månedene, men det fungerte altså helt fint på en halvannetåring. Det skal jeg huske på! Den videoen jeg har sett, så blir det jo knyttet ganske stramt, så.. Det er jammen ikke værst. Men hvor tunge er de egentlig når de er halvannet? 10 kg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 19. august 2011 #1399 Del Skrevet 19. august 2011 Mener han var 11 kg på 15-mndkontrollen, så han var nok nærmere 12 kg da. Men jo nærmere man har barnet inntil kroppen, jo lettere er de. Det er derfor f.eks bæremeis føles mye tyngre, den står litt ut av kroppen og belaster mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 20. august 2011 #1400 Del Skrevet 20. august 2011 Da har jeg endelig lest gjennom hele dagboken din, spennende lesing=) vil bare ønska dg all lykke i fremtiden, håper alt går bra ved fødsel og tiden etterpå=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå