Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Herlig med sykkeltid igjen!

Selv om vi har hatt mindre snø, så har vi hatt veldig mye grus og det blir fort farlig, spesielt med meg på sykkel. :sjenert:

Det er jo i uke 9 at embryostadiet slutter og faktisk går over til fosterstadiet. Ikke rart i, siden alle menneskelige trekk synes ved den tiden. Håper forresten det går bra med deg og lesing, og at det blir en fin dag med venninna di i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å snoker :ninja:

Håper du har en fin kveld, Teri :klem:

Tusen takk! :) Gikk og la meg nesten rett etter du postet innlegget ditt, så den var kort, men fin. Hehe.

Herlig med sykkeltid igjen!

Selv om vi har hatt mindre snø, så har vi hatt veldig mye grus og det blir fort farlig, spesielt med meg på sykkel. :sjenert:

Det er jo i uke 9 at embryostadiet slutter og faktisk går over til fosterstadiet. Ikke rart i, siden alle menneskelige trekk synes ved den tiden. Håper forresten det går bra med deg og lesing, og at det blir en fin dag med venninna di i morgen.

Grus kan være litt skummelt ja. Men det er bre å bremse litt ned i skarpe svinger. :)

Det er vel i uke 10 at embryoperioden er over?

Fra babyverden:

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 22. april 2011 Alle indre organer er ferdig formet: 22. april 2011

22 april er jeg akkurat 10 uker! :)

En ting til fra babyverden:

HAR DU INGEN ELLER FÅ SVANGERSKAPSTEGN? Ingen er like normalt og vanlig som mange, og betyr ikke at noe er galt.

DET var i alle fall betryggende for meg som ikke har noen tegn. :fnise:

Nå skal jeg snart ut i det 10 grader i skyggen fine solværet og gjøre hagearbeid! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtur..Idet jeg skal ut for å begynne i hagen så forsvinner solen! Får håpe den kommer tilbake. Er betydelig hyggeligere å gjøre sånt når det er sol ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hagen endelig fin! Eller det er masse løv og sånt som må rakes, men det ligger ikke hundeshit etter vinteren der lenger. Venter bare på en skikkeig regnskur nå slik at "siste rest" blir skylt bort. :) Deilig.

Men blir jammen fort trøtt om dagen. Etter å ha vært ute og holdt på med det i over en time så er jeg nå soveklar. Hehe. :)

Nå har jeg forresten bestilt meg den første legetimen! Det er ikke før torsdag den 28 aprl, men det er ikke noe stress. Får jo se Lille Frøbel om under en uke, og det er jo det som er mest spennende. Ikke blodprøver, urinprøver og celleprøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Så spennende at du snart skal se på Frøbel! Sikkert deilig med fin hage, kremt, her er det mamma som står i, ingen får røre hverken planter, plen, busker eller blomster. Hihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende at du snart skal se på Frøbel! Sikkert deilig med fin hage, kremt, her er det mamma som står i, ingen får røre hverken planter, plen, busker eller blomster. Hihi :fnise:

Hehe, men sånn blir det jo ofte. :fnise: Jeg har et gryende håp om å være flink med hagen. Dette er første året med hus og hage, så det blir artig å lære seg litt om det. Har jo både luket, klipt gress og raket før, men har aldri plantet og holdt styr på blomstene. :) Det var det mamma som gjorde. Jeg har vokst opp med et hav av stemødre, georginer,margeritter og masse flotte hageblomster, det vil jeg at Frøbel også skal gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Hehe, men sånn blir det jo ofte. :fnise: Jeg har et gryende håp om å være flink med hagen. Dette er første året med hus og hage, så det blir artig å lære seg litt om det. Har jo både luket, klipt gress og raket før, men har aldri plantet og holdt styr på blomstene. :) Det var det mamma som gjorde. Jeg har vokst opp med et hav av stemødre, georginer,margeritter og masse flotte hageblomster, det vil jeg at Frøbel også skal gjøre. :)

Vi har også egen hage v/ leiligheten i hjembyda (jeg og kjæresten altså), men der er det svigermor som styrer, haha. Kanskje likegreit, siden jeg ikke er så flink, men jeg lærer ikke noe om jeg ikke får prøve heller :fnise:

Så herlig å få vokse opp med hus og hage :hjerte:

Endret av Ms. Raggsokk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også egen hage v/ leiligheten i hjembyda (jeg og kjæresten altså), men der er det svigermor som styrer, haha. Kanskje likegreit, siden jeg ikke er så flink, men jeg lærer ikke noe om jeg ikke får prøve heller :fnise:

Så herlig å få vokse opp med hus og hage :hjerte:

Hihi, svigermoren din høres søt ut! :)

Jeg får heldigvis hjelp av både svigermor og mamma. Begge to har grønne fingre, så satser på å bli grønn etter hvert jeg også! :tommelsmil:

Ja det er flott. Har mange gode minner. Hadde epletrær, brinebærbusker, plommetræt (var helt syyykt med plommer hvert år de siste årene vi bodde der), markjordbær og sånne rognebær. :) Savner det huset og den hagen. Har lyst å kjøpe det jeg. Det er faktisk min store drøm, å flytte tilbake til gammelhuset mitt. Det er faktisk nyere enn det huset vi bor i nå, så hvorfor ikke! Det er vel bygd på 70-80-tallet mens dette huset er fra 1953.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Hihi, svigermoren din høres søt ut! :)

Jeg får heldigvis hjelp av både svigermor og mamma. Begge to har grønne fingre, så satser på å bli grønn etter hvert jeg også! :tommelsmil:

Ja det er flott. Har mange gode minner. Hadde epletrær, brinebærbusker, plommetræt (var helt syyykt med plommer hvert år de siste årene vi bodde der), markjordbær og sånne rognebær. :) Savner det huset og den hagen. Har lyst å kjøpe det jeg. Det er faktisk min store drøm, å flytte tilbake til gammelhuset mitt. Det er faktisk nyere enn det huset vi bor i nå, så hvorfor ikke! Det er vel bygd på 70-80-tallet mens dette huset er fra 1953.

Hun ER kjempeherlig :hjerte:

Ah, gleder meg sånn til vi skal pusse opp hus. Et gammel tømmerhus, jeg ser SÅ frem til å få mitt eget hjem :jepp: Vi har jo som sagt egen leilighet, men det er ikke det samme som et stort tømmerhus med mye historie i veggene.. SUKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ER kjempeherlig :hjerte:

Ah, gleder meg sånn til vi skal pusse opp hus. Et gammel tømmerhus, jeg ser SÅ frem til å få mitt eget hjem :jepp: Vi har jo som sagt egen leilighet, men det er ikke det samme som et stort tømmerhus med mye historie i veggene.. SUKK.

Oi så spennende! Er det et hus dere har kjøpt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Oi så spennende! Er det et hus dere har kjøpt, eller?

Nei, vi skal pusse opp hus på gården. Fint å være fra bondeland når man kan arve og stå i, hehe. Men det vil uansett koste MYE å pusse det opp, så ja. Viktig å ta vare på eldre bygninger for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi skal pusse opp hus på gården. Fint å være fra bondeland når man kan arve og stå i, hehe. Men det vil uansett koste MYE å pusse det opp, så ja. Viktig å ta vare på eldre bygninger for fremtiden.

Det blir sikkert helt utrolig bra! Tømmerhus er kjempefint. :)

Det er jammen deilig å bare sette hundne ut i bånd! Har ikke kunnet det før nå pga. all hundeshiten, men nå har jeg begynt å gjøre han vant til å være ute. i begynnelsen gir jeg han bein og eller godbit når han settes ut. Dette for at han skal få positive assosiasjoner til å stå ute i bånd, kontra å tenke at hvorfor han ikke får være med inn. Ser ut til å gå bra hittil. :) Etter hvert blir han vel liggende lenge ute og kose seg når det er sol ute! :sol:

De siste dagene har menssmertene kommet tilbake. Får vondt flere ganger per dag. Bygger seg opp på samme måte som en rie før det går tilbake. Irriterende. Hadde håpet jeg var ferdig med det. Men den gang ei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! Styrer og steller!

Måtte le litt da jeg leste at du hadde vokst opp med et hav av stemødre Før jeg leste videre og så hva du mente

Hmmm... Kan det være ligamentsmerter du har? At livmoren strekker på seg? Frøbel trenger mer plass og vokser fort nå Tenk at du snart får se babyen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er misunnelig på den hagen din! Nå som det har blitt vår savner jeg det liksom -enda- litt mer. Hadde vært strålende med litt grønt å pusle med.

Er det relativt sentralt i Bodø dere har hus, forresten?

Imponerende at du er huseier allerede, du er jo ikke gamle frøkna. ;)

Vi driver og kikker etter enebolig, men det er jo så dyrt! :daane:

Ser ut til at vi må bo på 60 kvadratmeter med liten veranda og ingen hage en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Hagestell er koselig! Men her vi bor (hageleilighet), er det huseierne som steller fra morgen til kveld:) veldig koselig. Så vi har i allefall fin utsikt, men får vente til vi får eget hus med å stelle hage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er! Styrer og steller!

Måtte le litt da jeg leste at du hadde vokst opp med et hav av stemødre Før jeg leste videre og så hva du mente

Hmmm... Kan det være ligamentsmerter du har? At livmoren strekker på seg? Frøbel trenger mer plass og vokser fort nå Tenk at du snart får se babyen din

Hihihi, nei jeg har bare EN stemor! :fnise: Men liker blomsten også!

Tjo tja kan vel hende? Trodde det kjentes mer ut som stikninger jeg da, mne vet ikke. :klø:

Åh, jeg er misunnelig på den hagen din! Nå som det har blitt vår savner jeg det liksom -enda- litt mer. Hadde vært strålende med litt grønt å pusle med.

Er det relativt sentralt i Bodø dere har hus, forresten?

Imponerende at du er huseier allerede, du er jo ikke gamle frøkna. ;)

Vi driver og kikker etter enebolig, men det er jo så dyrt! :daane:

Ser ut til at vi må bo på 60 kvadratmeter med liten veranda og ingen hage en stund til.

Sentralt og sentralt.. :sjenert: Nei du det er nok i Hopen, Tverlandet! :ler: Men det funker for oss! Sambo er vokst opp på Tverlandet, og jeg på Mørkved, så går helt fint. :)

Vi hadde aldri hatt råd til å kjøpe hus sentralt i Bodø.

Hagestell er koselig! Men her vi bor (hageleilighet), er det huseierne som steller fra morgen til kveld:) veldig koselig. Så vi har i allefall fin utsikt, men får vente til vi får eget hus med å stelle hage! :)

Alt til sin tid! Men koselig er det når det først kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å akseptere at Ziko (pinscheren på 2,5 år som døde i oktober) ikke er her lenger. :( Vet ikke om det er hormonene som forsterker det hele, men tenker bare mer og mer på han. Følte ting gikk bedre og jeg klarte å ikke tenke så mye på han lenger, men de siste ukene savner jeg han så inntenst. Jeg savner han bare jeg ser på Balder, fordi jeg vet at jeg hadde ikke hatt Balder dersom Ziko ikke hadde blitt syk. I stad strøk jeg på en sliten, fornøyd og sovende Balder etter en tur på to timer, og tenkte med en gang på hvor lykkelig Ziko hadde vært om det var han i stedet. Han var leilighetshund han. Bare to uker rakk han å bo i dette hundevennlige miljøet før han døde. Bare to uker. Han var verdens beste hund, og jeg har ingen å snakke om han med. Ingen forstår meg. Venner skjønner det er trist men de skjønner ikke det savnet jeg har. Samboeren min vil ikke snakke så mye om ting som gjør vondt, han foretrekker å gjemme ting langt bak i hodet.

Han var så uendelig fin!!! Og så spesiell. Man skal lete lenge for å finne en hund med en så yndig personlighet. Kallenavnet mitt til han var Gullsi. Han var gullet mitt! :sukk:

Bildet ble kanskje litt uproposjonalt siden jeg gjorde det mindre i paint, så mulig han er strekt litt for mye ut den ene eller andre veien, hehe..

post-20518-0-94992400-1302721516_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig fin! :)

Jeg har aldri opplevd å miste en hund, men bare tanken på at bisken min en gang ikke skal være her mer gjør at det vrenger seg i magen. En forferdelig tanke, og noe jeg slettes ikke vil forholde meg til.

Det høres ut som en seig klisjé, men hunder BLIR faktisk en del av familien. De har sterke personligheter, og det er ikke bare å skaffe en ny så er alt ok og savnet over. Det er ikke savnet etter en turkamerat, det er savnet etter DEN kameraten.

Som sagt ligger min lille (svære) frøken ved siden av meg her, så jeg kan ikke sette meg helt inn i din situasjon, men jeg kan bare tenke meg hvor smertefullt det hadde vært å miste henne, og føler sånn med deg som faktisk må kjenne på det hver dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig fin! :)

Jeg har aldri opplevd å miste en hund, men bare tanken på at bisken min en gang ikke skal være her mer gjør at det vrenger seg i magen. En forferdelig tanke, og noe jeg slettes ikke vil forholde meg til.

Det høres ut som en seig klisjé, men hunder BLIR faktisk en del av familien. De har sterke personligheter, og det er ikke bare å skaffe en ny så er alt ok og savnet over. Det er ikke savnet etter en turkamerat, det er savnet etter DEN kameraten.

Som sagt ligger min lille (svære) frøken ved siden av meg her, så jeg kan ikke sette meg helt inn i din situasjon, men jeg kan bare tenke meg hvor smertefullt det hadde vært å miste henne, og føler sånn med deg som faktisk må kjenne på det hver dag! :klem:

Huff, ja! De blir virkelig en del av familien. De er så fantastiske dyr. De møter deg med glede hver eneste dag, de er glade, artige og full av personlighet og omsorg. :)

Takk for klem! :klemmer:

Jeg har en hund til da. En blanding på nesten seks år. Fikk han da jeg var 14. Er utrolig knyttet til han også, men pga. hans velbefinnende så bor han hos moren min. Han har jo vokst opp der og har ikke klart å slå seg til ro noen andre steder. Så han ser jeg bare når jeg er hos mamma. Men jeg har han jo likevel, så det blir overhode ikke dette savnet jeg har etter Ziko!

Men over til noe annet også da; Jeg har vondt i ryggen! Har gjort over en times hagearbeid i dag, syklet på butikken (er et lite stykke), gått tur med hunden og hengt opp en klesvask. Så nå er det rett og slett deilig å sløve i sofan resten av kvelden (med to etterlengtede sjokoladecroisanter som jeg har hatt lyst på hele uken! :popcorn: ). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...