Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt sikker på hvor langt den ergoen rekker O når jeg har han på ryggen for jeg har ikke fått det helt til enda :sjenert:

Trenger litt øvelse enda :)

De rekker like langt opp enten de sitter på rygg eller mage.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, daså ;) Den rekker han bare til skuldrene.

Okei, ja da er det vel sånn det skal være :jepp:

Du er kjempeflink med vekta :jepp:

Håper du får ei god helg! :klemmer:

Takk :jepp:

Har hatt ei fortreffelig helg hittil!

__

Vært en flott dag! Herlig morgen med smørblid unge, så hentet jeg mamma (og bunadsskjorten som har vært på renseri). Hun var med Odin og koste med han, mens jeg og kjæresten gikk en times tur. Så grillet vi. Hadde O ute fram til han skulle sove. Etter det har det for det meste gått i å være sammen med O. :)

OG for en glede!!! Jeg ammet O fra fem over halv syv til ti over syv, la han i senga rimelig fort etter at han slapp puppen, i stedet for å bysse han i søvn som jeg har måttet gjort i det siste. Rett og slett fordi jeg vil gi han sjansen til å sovne selv. Og gjett hva? Etter litt gnuing og promping med leppa (ja hvordan ellers forklare det? Sånne lyder man lager med munnen :fnise: ), SÅ SOVNET HAN!!! :strix:

Han fant med andre ord søvnen helt selv! Riktignok akt seg opp i senga, med hodet helt inntil sengekantbeskytteren, og dyna har han sparket av seg. Men det er fin temperatur på rommet, så akkurat det gjør ikke noe. :) Han var så fredfull der han lå. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint å legge han! :jepp: Får håpe det er standarden fremover da.... ;)

Skjønner akkurat hva du mener med promping :fnise: Knøttet har også blitt veeeeldig ivrig på det. Han "promper" så spytt-skura står rundt han og sikklesmekkene er gjennombløte etter 15 sekunder :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKKURAT det samme her - smekker er forbruksvare her i huset for tida :fnise: M eeeelsker å lage prompelyder, gjerne med munnen full av graut :fnise:

Høyres ut som om de hadde ein veldig fin dag :jepp: Og så herleg at det gjekk bra å legge O da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Så godt å lese at han fant søvnen helt selv. :fnise:

Her er C veldig ivrig på å stikke ut tunga og lage "bzzzzzzz" lyder. Du ser også på kinnene at hun smiler i samme slengen. Synes det er så søtt jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så deilig at han fant søvnen av seg selv. :)

Hva er planene for 17.mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint å legge han! :jepp: Får håpe det er standarden fremover da.... ;)

Skjønner akkurat hva du mener med promping :fnise: Knøttet har også blitt veeeeldig ivrig på det. Han "promper" så spytt-skura står rundt han og sikklesmekkene er gjennombløte etter 15 sekunder :gjeiper:

Hehe, de er så søte når de gjør sånn!

AKKURAT det samme her - smekker er forbruksvare her i huset for tida :fnise: M eeeelsker å lage prompelyder, gjerne med munnen full av graut :fnise:

Høyres ut som om de hadde ein veldig fin dag :jepp: Og så herleg at det gjekk bra å legge O da! :)

Ja er myyyye sikkel for tiden :fnise:

Så godt å lese at han fant søvnen helt selv. :fnise:

Her er C veldig ivrig på å stikke ut tunga og lage "bzzzzzzz" lyder. Du ser også på kinnene at hun smiler i samme slengen. Synes det er så søtt jeg. :sjenert:

Hihi, høres søtt ut. Hun har vel sikkert kommet litt lenger på lydene enn O :jepp:

:vinke:

Så deilig at han fant søvnen av seg selv. :)

Hva er planene for 17.mai?

Planen er vel å først la O sove første luren, så tar vi kanskje en tur til byen, så skal vi opp i gata vi bor i hvor det er samling med 17-mai-aktiviteter og loddtreknin. Så vet jeg ikke, da jeg er usikker på om vi burde dra og se på borgertoget med tanke på O. :)

__

Lilegutt fant altså søvnen selv i dag også! I akkurat samme liggestilling. Altså sparket av seg dyne, liggende med hodet strekt bakover helt inntil sengekanten. Så er tydelig at han har fiklet og kost med sengekanten før han har sovnet. Men han våknet klokken åtte igjen da, etter å ha sovet siden kvart over syv. Men bysset bare en liten stund, litt over fem minutter kanskje, også sov han videre. Så får vi se hvordan natten blir da.

Er ganske trøtt allerede, så blir tidlig kveld. Vi har kost oss med pizza til middag, og ellers vært flinke til å ikke ta helt av med godterspising i helga. Spiste en liten sjokolade i går (New energi, den er det ikke like mye kalorier i), pluss noen boller (hjemmebakte, som ikke er så mye sukker i, i forhold til mange andre oppskrifter). Også har det i dag blitt et par Kinder Maxi-sjokolader. :) Men jeg har vært på joggetur, så det går greit. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg legger S til rett tidspunkt, trenger jeg egentlig ikke bysse så veldig jeg heller. Jeg står jo å vugger mens jeg ammer, men det er sjeldent hun sovnet i armene mine. Da legger jeg henne ned, også sitter jeg ved siden av henne til hun har sovnet. Det går som regel greit, men noen ganger må jeg bysse litt ekstra. Men det er jo uansett bra. Det er jo de som må ammes i søvn, eller bysses eller få smokken. S har vært BÅDE amme og bysse, så syns hun har fått litt i pose og sekk :fnise:

Håper du har hatt en fin helg, og at natten ble bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg legger S til rett tidspunkt, trenger jeg egentlig ikke bysse så veldig jeg heller. Jeg står jo å vugger mens jeg ammer, men det er sjeldent hun sovnet i armene mine. Da legger jeg henne ned, også sitter jeg ved siden av henne til hun har sovnet. Det går som regel greit, men noen ganger må jeg bysse litt ekstra. Men det er jo uansett bra. Det er jo de som må ammes i søvn, eller bysses eller få smokken. S har vært BÅDE amme og bysse, så syns hun har fått litt i pose og sekk :fnise:

Håper du har hatt en fin helg, og at natten ble bra :)

Hehe, ja noen babyer sliter jo veldig med å sovne hvis de blir overtrøtt. Det har i grunn aldri vært et problem her i hus. Har aldri måttet slite lenge med å legge han fordi han har "bikket over", heldigvis. :)

Pose og sekk ja, det kan du si :fnise:

Hatt en flott helg, men natten var ikke bra! :gjeiper: Våknet som sagt klokken åtte allerede, men da sovnet han fort igjen, uten mat. Deretter sov han til klokken litt over ti (da hadde jeg lagt meg, så ser på det som nattamming). Halv elleve var vi begge i seng igje. Dereter sov han til kvart over to, som altså var nesten fire timer. Meen så var vi oppe helt til ti på halv fire! Det var gigableie med bæsjlekasje etterfulgt av baby som overhode ikke klarte å finne roen, så jeg måtte bysse til ryggen ropte nei..Huff jeg har fått vondt i ryggen etter denne bysseperioden..Uansett..Som om ikke det var nok, så våknet han ti på halv fem igjen!

Da tok det heldigvis bare 12 min å få han i seng igjen. Sov deretter til kvart på syv, men etter litt mat, så lå han og slappet av med et par leker i sengen til kvart på åtte. Men jeg er jo våken da, så jeg ligger også bare å slapper av. Men uansett godt å ikke mtte stå opp med en gang.

Dette gjør jeg bevisst hver morgen, uansett om jeg er helt uthvilt, altså at han skal lære seg at man ikke er nødt til å stå opp med en gang man våkner. :)

Drittvær ute i dag, men trimtur blir det uansett. Kan ikke droppe det kun pga været, går ikke ned i vekt av det!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trilletur i går, men heldigvis for min del lysnet det opp da jeg skulle gå. Så måtte faktisk åpne jakken fordi det ble for varmt. :)

I går sovnet ikke O av seg selv, men han var nå i seng til halv åtte, så da går det jo greit. Ikke måtte jeg bysse en hel masse heller. Hadde han bare i armene mine til han sovnet. Tenker jeg skal prøve å slutte med denne vuggingen, å heller bare la han sovne av nærheten i armene mine. Får så vondt i ryggen av å vugge.

Våknet halv ti, halv tolv og klokken to. Tok vel ca 15 min for hver oppvåkning. Eller den halv ti tok kortere tid, for da ga jeg han ikke mat. Bare bysset tilbake i søvn. Morgen halv syv. Helt ok.

Lurer på om O kommer til å hoppe over ålngen? Han kommer seg helt opp i krabbestilling, og har tatt det ene kneet litt fra og tilbake, uten at han kommer noe lenger. Dessuten sklir han fort tilbake i ålestilling, er nok ikke sterk nok. Ålingen virker det som om han er et stykke unna å forstå. "svømmer" fortsatt veldig mye i luften, hvis dere skjønner :fnise: Jaja, blir spennende å se. :)

Nå skal jeg sette meg på gulvet sammen med O tl han skal legge seg i nitiden, så skal jeg slappe av, også skal vi tilbyen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende han hopper over ålingen, og det gjør jo ikke noe det :) Sålenge han ikke hopper over krabbingen også, for den er jo veldig viktig for fremtidig koordinasjon osv. Etter at S krabbet helt ordentlig, hoppet hun jo rett over på neste steg (Reise seg), så jeg driver å pusher litt på at hun skal krabbe mer. Setter henne så langt unna meg jeg klarer, også krabbet hun i full fart tilbake til meg :fnise: Uansett, det er så søtt når de setter seg opp på alle fire :rodmer: Og snart begynner jokkingen frem og tilbake, og da er det ikke lange tiden før det krabbes for alle penga hjemme hos dere også :)

Det blir en ny verden når de blir så mobile. Jeg føler ikke jeg får gjort noe som helst lenger.

Kos dere med leking og bytur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink O er som prøver å krabbe da :) Her er frøkna enda litt bedaglig ;) Men hun åler rundt i ring da så jeg legger leker i ring rundt henne så åler hun seg fra leke til leke :fnise:

Må du bysse han like lenge som tidligere nå eller har tiden blitt kortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillemor stått og vugga frem og tilbake på alle fire i godt over en måned!! For tre uker siden sa jeg: Jeg tipper hun kommer til å krabbe innen en uke maks! ... men tok visst feil der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Noen babyer bruker få dager på å gå fra krabbestilling til krabbing, mens andre bruker måneder. :opplyser::fnise: Kan hende han får dreisen på åling og krabbing samme dagen. Babyer følger ikke en mal. C har fått dreisen på åling og krabbestilling, men når hun krabber er en annen ting. Hun klatrer på meg, det synes hun er morsomt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt hende han hopper over ålingen, og det gjør jo ikke noe det : Sålenge han ikke hopper over krabbingen også, for den er jo veldig viktig for fremtidig koordinasjon osv. Etter at S krabbet helt ordentlig, hoppet hun jo rett over på neste steg (Reise seg), så jeg driver å pusher litt på at hun skal krabbe mer. Setter henne så langt unna meg jeg klarer, også krabbet hun i full fart tilbake til meg :fnis: Uansett, det er så søtt når de setter seg opp på alle fire :romer: Og snart begynner jokkingen frem og tilbake, og da er det ikke lange tiden før det krabbes for alle penga hjemme hos dere også :

Det blir en ny verden når de blir så mobile. Jeg føler ikke jeg får gjort noe som helst lenger.

Kos dere med leking og bytur :

Ja hun jenta di er bra tidlig ute! :) Når var det hun begynte å krabbe og åle? Fem mnd? Og hun stod vel opp etter mlbler da hun var seks? :)

Hehe, ja man kan jo ikke bare la de vær lenger.. ;) Er spent på hvordan jeg skal få gjort husarbeid, og om det blir noe som helst avslapping i løpet av dagen når han begynner å krabbe.. :gjeiper:

Så flink O er som prøver å krabbe da :) Her er frøkna enda litt bedaglig ;) Men hun åler rundt i ring da så jeg legger leker i ring rundt henne så åler hun seg fra leke til leke :fnise:

Må du bysse han like lenge som tidligere nå eller har tiden blitt kortere?

Hehe, ja åling rundt i ring klarer O også! :jepp: JEg tror det kan ta en stund før han klarer å krabbe da, men han prøver nå.. :gjeiper:

Her har lillemor stått og vugga frem og tilbake på alle fire i godt over en måned!! For tre uker siden sa jeg: Jeg tipper hun kommer til å krabbe innen en uke maks! ... men tok visst feil der... :)

Ja ikke sant.. :jepp: Det kan jo ta tid, selv om de begynner å øve ganske tidlig.

___

Fin, men lang og slitsom dag. Vært i byen hvor jeg har kjøpt litt ullklær som han skal ha under festdrakten på 17 mai, og som så klart kan brukes videre også. Det er sommerull. :)

Så har jeg vært på trilletur i ca en time, og jeg har gjort mye husarbeid, og har hatt litt besøk. Nå holder jeg på å legge O. Men de to dagene hvor han sovnet selv, var ikke noen trend. Ligger og hører han på babycallen nå. Så sånn er den saken. Håper ikke det tar så lang tid i kveld da, for jeg er sliiiten!

Kjæresten har eksamen i jegerprøven i kveld, så håper det går bra. Er glad det endelig er ferdig, for jeg har vært MYE alene i det siste..Praktisk talt vært alenemor i to uker nå..Ikke at jegerkurset har vært hver dag i to uker, men det har vært myyye jobbing også.

Men fra en ting til en annen: O tygde som vanlig på fingrene mine i dag, og da oppdaget jeg en liiiten tann! :) Ser den så vidt, men jeg kjenner den. Et lite riskorn som har kommet opp. :)

For nøyaktig et halvt år siden (var jo en tirsdag fødsel startet :jepp: ) lå jeg på sykehuset i smerter! Rart å tenke på.. :) I morgen er O seks måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Odin som er et helt halvt år! :strix:

Og :hoppe: for tann. :nigo:

Ang. krabbing og sånt...A begynte ikke å krabbe før for kanskje en måned siden, selv om hun har kunnet selve teknikken nesten helt siden hun lærte seg å åle seg fremover. Det som var tingen hennes var at det tok kortere tid å åle seg enn å krabbe og da gadd hun ikke. :fnise: Men plutselig en dag fikk hun dreisen på krabbingen, og da var ålingen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For tann! Der er S sent ute.

Hun ålet seg rundt på babygymmen når hun var ca. fire måneder. Kom seg lenger og lenger bort fra babygymmen i dagene som fulgte.

Satt seg opp i krabbestilling og gynget en måned før hun krabbet ordentlig. Da var hun fem måneder.

Reiste seg opp selv rett før hun ble seks måneder, men lærte seg ikke å komme ned uten å falle før hun var seks og en halv måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Odin som er et helt halvt år! :strix:

Og :hoppe: for tann. :nigo:

Ang. krabbing og sånt...A begynte ikke å krabbe før for kanskje en måned siden, selv om hun har kunnet selve teknikken nesten helt siden hun lærte seg å åle seg fremover. Det som var tingen hennes var at det tok kortere tid å åle seg enn å krabbe og da gadd hun ikke. :fnise: Men plutselig en dag fikk hun dreisen på krabbingen, og da var ålingen historie.

Jaa tiden har gått så fort! :strix:

Hehe, ja det er jo ikke alle babyer som liker denne krabbingen. Noen dropper jo det, og for eksempel kommer seg fram ved å hoppe på rompa :fnise: Det gjrde søsteren min, så rart ut.. :gjeiper:

:hoppe: For tann! Der er S sent ute.

Hun ålet seg rundt på babygymmen når hun var ca. fire måneder. Kom seg lenger og lenger bort fra babygymmen i dagene som fulgte.

Satt seg opp i krabbestilling og gynget en måned før hun krabbet ordentlig. Da var hun fem måneder.

Reiste seg opp selv rett før hun ble seks måneder, men lærte seg ikke å komme ned uten å falle før hun var seks og en halv måned.

Artig med ny tann ja!

Såpass ja, ja hun er tidlig ute. Går sikkert om to mnd hun.. :gjeiper:

O har kunnet akt seg i ring ganske lenge, og kommer seg som sagt bakover..Det er framover som er problemet :fnise:

__

Helt grei natt. Han var ikke i seng før ti på halv ni da, så det var jo ganske sent, men..Så vålnet han halv elleve. Da prøvde kjæresten å ta han, men han begynte å hyyylskrike. Så ingen tvil om at vi skal begynne å trene på at han kan legge han også. Kan jo ikke være avhengig av meg for å sove. Men han fikk ikke mat halv elleve. Så våknet han halv tolv, da fikk han mat, også sov han helt til fem, fikk så mat i ti min max, også la jeg han ned.

Høre lyder fra han, så lå egentlig bare og ventet på å måtte stå opp igjen, men etter en del gnuing, så sovnet han! Sov videre til ti på halv åtte! :strix:

Og atpåtil så har vi hææærlig vær i dag! 11 grader og SOL! OG...Det er meldt samme været i morgen! :nigo: Er hos oss det er meldt finest vær på nasjonaldagen! :)

Også må jeg jo hoppe selv også!

:hoppe: Lille O er seks måneder :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...