silverdoe Skrevet 6. mai 2012 #3041 Del Skrevet 6. mai 2012 Skjønner at det føles ugreit. Kom han heim til anstendig tid? Neste gong får du kreve at DU skal ut medan han kan passe ungen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #3042 Del Skrevet 6. mai 2012 Skjønner at det føles ugreit. Kom han heim til anstendig tid? Neste gong får du kreve at DU skal ut medan han kan passe ungen Ja han kom hjem i totiden, virket ikke spesielt full heller.. Ja så fort gutten tar flaske litt bedre, så skal jeg absolutt en tur ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 6. mai 2012 #3043 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Åh..Kjæresten dro ut.. Hadde lagd pitapizza som vi spiste, så ringte kompisen hans og spurte om han skulle komme på jobbfest på min (!) jobb som jeg er i perm fra..Det er snakk om at kjæresten min skal bli NK der, men det er jo likevell min arbeidsplass..Vel..Alle bortsett fra to stk tror jeg, har sluttet siden jeg gikk ut i perm, men uansett..Han smisket og smisket for at jeg skulle si ja, og jeg liker ikke å være kjerring, så sa jo ja..Men synes det er kjipt..Nok en gang forlater han huset, mens jeg sitter her. Og det på en fest som egentlig er mitt "terretorium". Synes det var litt trist, menmen..Det blir jo koselig for han, da. For et sammentreff, jeg sitter her og er forbanna for nesten samme ting.... Har ei venninne som har bursdag snart (de er et vennepar av oss, men det er altså hun som har invitert til bursdag). Vi er begge invitert, men denne gangen synes jeg det er min tur til å kose meg, og spesielt siden da dette er venninna mi og "bare" dama til kompisen hans. Forrige helg var det en konsert her som begge hadde veldig lyst til å ivei på, jeg var helt syyyyk så lyst til jeg hadde å vei og "alle andre" dro jo ivei. Inkludert min samboer... det var liksom ikke noe tema heller, han bare dro han, fordi han ville. Greit nok det, men når jeg tar opp temaet bursdag i dag og spør pent om han vil være hjemme og ta seg av knøttet mens jeg får dra denne gangen....og han indirekte sier "nei" (han sukka og svarte at det gikk nesten ikke det da, siden han må ammes), kjenner jeg at jeg er i ferd med å eksplodere samtidig som jeg ble fryktelig lei meg Mine foreldre bor et godt stykke unna, og det er ikke aktuelt å ha knøttet så langt borte (vi har heller ikke gjesterom for tiden, da vi har tatt det i bruk som lager, så de kan ikke være her og å passe han), svigermor er sykmeldt og veldig sliten for tiden og svigerfar er ikke aktuelt pga liten erfaring med barn og han vil nok heller ikke. Ergo er vi nødt til å bytte på å være hjemme. Men det er visst en selvskreven regel at jeg skal være hjemme mens han kan være ute på det han vil Enden på visa blir vel at han drar ivei på min venninnes bursdagsfest, sammen med alle våre felles venner - mens jeg nok en gang sitter hjemme. Endret 6. mai 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #3044 Del Skrevet 7. mai 2012 Har allerede svart deg inne hos deg, Knøtteliten, så du vet nå hva jeg synes om den konflikten der Er rart at vi i 2012 blir dyttet inn i et sånn kjønnsrollemønster som det der. Noen legger litt for mye kone i konerollen.. __ Huff, jeg er trøtt i dag. Han har begynt å være våken over en time hver natt de siste nettene. Dvs han spiser, sovner, jeg legger han ned, etter litt våkner han. Sånn fortsetter det noen ganger før han endelig sover. Og det er da i tillegg til resten av nattammingene. Så i natt var det en time og femten minutter våkentid pluss en amming. Hehe, har på tv, og plutselig så jeg han som var russepresident i blårussestyret jeg var i da jeg var blåruss.. Jeg var visepresident..På det der quiz-showet som går på tv3 med Sigurd, hvor de kan vinne bedre versjoner av det de har, men hvis de svarer feil, så mister de det de har. Oppgrader et eller annet heter det. Men der våknet lillegutt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. mai 2012 #3045 Del Skrevet 8. mai 2012 Syns det var dårlig gjort at han dro.. Dere burde ha en ordning sånn at dere får vært like mye ute. Vet det er enklere sagt enn gjort, da du er mammaen og har puppene, men likevel. Gjør han noe for bare seg en kveld, burde du få en kveld til å gjøre noe for bare deg. Uansett hva det er. Det har ihvertfall vi begynt med. Forloveden trener en kveld i uken, og da har jeg rett på en kveld i uken for meg. Ikke det at jeg trenger å dra ut eller noe, men at jeg får en time eller to en kveld, hvor jeg kan gjøre AKKURAT hva jeg vil. Pleie meg selv, eller ligge i sengen å slappe av med serier. Alle trenger tid for seg selv. Ikke bare kjæresten din. Høres ut som slitsomme netter! Sender deg masse Det har blitt bedre hos oss endelig, så håper det blir bedre hos dere veldig snart også Uansett så blir det bedre tider, og verre tider igjen. Men man må passe på å nyte de gode periodene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #3046 Del Skrevet 8. mai 2012 Ja nå kan du tro jeg koser meg med å ta ett bad mens kjæresten har o oppe skulle egentlig ut i hagen, men dette var ikke så værst heller. Vært på tur med o på ryggen i bæreselen i dag. Gikk veldig bra. Deilig å komme seg ut i terreng, så selen blir nok flittig brukt framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. mai 2012 #3047 Del Skrevet 8. mai 2012 Ja nå kan du tro jeg koser meg med å ta ett bad mens kjæresten har o oppe skulle egentlig ut i hagen, men dette var ikke så værst heller. Vært på tur med o på ryggen i bæreselen i dag. Gikk veldig bra. Deilig å komme seg ut i terreng, så selen blir nok flittig brukt framover. Håper du kooste deg i badekaret helt alene Jeg ønsker meg også bæresele, men jeg har sett litt på den fra Stokke. Men det er jo så dyrt, så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #3048 Del Skrevet 8. mai 2012 Håper du kooste deg i badekaret helt alene Jeg ønsker meg også bæresele, men jeg har sett litt på den fra Stokke. Men det er jo så dyrt, så.. Ja det var godt. nå er han på jegerkurs og jeg holder på å legge O. Jeg kjørte min på ebay for litt over 600 inkludert frakt og toll, kontra 1600 her i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #3049 Del Skrevet 9. mai 2012 Beste natten på noen netter nå. Ikke sånn kjempebra natt, men helt ok. Var ikke i seng før ti på åtte, så sov han til klokken ett (mot elleve-tiden andre dager), spiste 20 min og sov videre til halv fire hvor han på nytt spiste max 20 min. Våknet for morgenen fem på syv. Ligger på sofaen og slapper av nå, i niiden skal jeg på trilletur. Har ikke gått noe trilletur denne uka. På mandag raket jeg eiendommen, og i går gikk jeg og kjæresten tur langs jordene (vi har store utmarksområder, jorder, skog osv ganske nært huset vårt, ca 500 meter unna, hvor hunden kan springe løs) hvor det er mye terreng og en del oppoverbakker og hindre man må over. Så i dag tenker jeg at jeg tar trilletur langs vattenveien! Det er en vanlig, men liten asfaltvei som er "midt i naturen". På venstre side er det elv, eller kalles vel et vatten, men jeg tenker mer elv i og med at det er der den renner ut, må gå et stykke for å komme til selve vannet. Men uansett..Og på høyresidene r det skog. Helt siden det ble litt mindre glatt ute (er en kjempelang og bratt oppoverbakke der) så har jeg gått der i stedet for den "gamle" ruten, som da bare var en gangsti ved en veldig traffikert vei. SÅ mye bedre. Da nyter jeg bare synet av naturen. Klart, skulle helst ha vært midt i tetteste skogen eller på fjellet, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. mai 2012 #3050 Del Skrevet 9. mai 2012 Hurra for god natt:) Kos deg med naturen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 9. mai 2012 #3051 Del Skrevet 9. mai 2012 Så bra at det vart ei relativt bra natt Det vart det ikkje her Eg bruker å gå langs ein skogsveg opp til eit vatn. Kan høyre litt trafikk, men får likevel følelsen av å gå litt åleine. Liker det veldig godt Mykje betre enn å gå langs trafikkerte vegar Kos deg på trilletur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 9. mai 2012 #3052 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei! Leeeeenge siden jeg har vært innom dagbøker, men nå har jeg oppdatert meg hos deg . Jeg tenkte også mye på det med soving, legging osv - men kom til et punkt der jeg innså at det er bedre å ikke stresse med det, de små går gjennom faser og, jeg iallfall, blir mindre sliten av å ta det som det kommer. Har fortsatt flere oppvåkninger her i huset om natta, men problemet mitt er at trøtte meg ikke orker å ta kampen, så hun ender opp ved siden av meg i senga vår.... Til helga flyttes hun på eget rom, så det blir spennende å se hvordan det går. Har lurt litt på å kjøpe meg en Ergo, men ser du er fornøyd med din Beco. Hva gjorde at du til slutt valgte den fremfor Ergo? Jeg brukte moby wrap en del i begynnelsen, men det tar litt mer tid å knyte på og er ikke så lett når vi er ute. Arvet også en babybjør, men synes den er tung for skuldre og rygg - og jeg vil gjerne ha mulighet til å bre på ryggen. Ser for meg at du har en skikkelig kjekk liten guttebass Ha en fin kveld Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #3053 Del Skrevet 9. mai 2012 Hurra for god natt:) Kos deg med naturen! Takk, det var en fin tur Så bra at det vart ei relativt bra natt Det vart det ikkje her Eg bruker å gå langs ein skogsveg opp til eit vatn. Kan høyre litt trafikk, men får likevel følelsen av å gå litt åleine. Liker det veldig godt Mykje betre enn å gå langs trafikkerte vegar Kos deg på trilletur! Ja det er mye bedre. Er både bråkete, ekkel luft og lite å se på.. :gjeiper: Hei! Leeeeenge siden jeg har vært innom dagbøker, men nå har jeg oppdatert meg hos deg . Jeg tenkte også mye på det med soving, legging osv - men kom til et punkt der jeg innså at det er bedre å ikke stresse med det, de små går gjennom faser og, jeg iallfall, blir mindre sliten av å ta det som det kommer. Har fortsatt flere oppvåkninger her i huset om natta, men problemet mitt er at trøtte meg ikke orker å ta kampen, så hun ender opp ved siden av meg i senga vår.... Til helga flyttes hun på eget rom, så det blir spennende å se hvordan det går. Har lurt litt på å kjøpe meg en Ergo, men ser du er fornøyd med din Beco. Hva gjorde at du til slutt valgte den fremfor Ergo? Jeg brukte moby wrap en del i begynnelsen, men det tar litt mer tid å knyte på og er ikke så lett når vi er ute. Arvet også en babybjør, men synes den er tung for skuldre og rygg - og jeg vil gjerne ha mulighet til å bre på ryggen. Ser for meg at du har en skikkelig kjekk liten guttebass Ha en fin kveld Teriyaki Hei! Så koselig å se det Ja du har helt rett i det du sier. Det føltes sååå kjipt og slitsomt den første halvannen uken da det ikke gikk så lett å legge han lenger. Etter det ble jeg både vant til det, i tillegg til at jeg prøver å ikke forvente at han skal være i seng til halv åtte. I dag er han nok ikke i seng før åtte. Så det går jo greiere, men de dagene han er i seng til halv åtte, ja da er jeg bra fornøyd. Det er deilig. Jeg legger meg jo så tidlig (mellom ni og halv ti), så det er stor forskjell på at det er kveld halv åtte eller åtte. Jeg valgte Beco fordi Becoen kunne man feste ungen før man tar den på ryggen (selv om det sikkert bare er en øvingssak) og rett og slett fordi marmot her på forumet har anbefalt den veldig. Jeg tror ergoen er veldig bra, og med en veldg lang gutt, så tror jeg at jeg kunne brukt den lenger enn jeg kan med Becoen, men det er nå så. Kan skkert bruke Becoen til neste år også. Synes bare det er så rart at ryggpanelet bare når han til toppen av nakken allerede. Men ser jo på bilder at større barn har armene utenfor selen, stedet for i sånn som O har nå. Ja også fant jeg Becoen på Ebay.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 9. mai 2012 #3054 Del Skrevet 9. mai 2012 Er veldig dårlig på å skrive i dagbøkene deres, men er så mye som skjer for tiden Følger med så godt som jeg klarer Syns definitivt du også fortjener litt alenetid. Selv om det bare er en time for deg selv på et annet rom. Rett skal være rett Her bruker O som regel lang tid på å sovne ordentlig. Hatt en periode nå med masse skriking og styr før jeg endelig får han til å sove, så er det pån igjen etter en liten stund. Nå sovner han heldigvis ganske fort, men må alikevel inn igjen to- tre ganger før han sovner ordentlig for natten. Litt slitsomt Også våkner han ofte om natten og må ha pupp for å sovne igjen. Må prøve å få lært han av med det snart for jeg blir snart gærn. Så jeg føler med deg Så deilig med slike turer! Har akkurat kjøpt Ergobaby og syns den er veldig grei, men trenger endel øvelse på å få han på ryggen for det får jeg ikke til! Der hørtes Becoen veldig grei ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #3055 Del Skrevet 10. mai 2012 Ja det er godt med litt tid alene. I dag fikk jeg meg en skikkelig joggetur! Første joggeturen i terreng i stedet for ute på gangveien, så det var DEILIG. Uff, ja da har du også slisomme netter.. Men godt det ikke er så ille i forhold til leggingen som det var en periode, da! Hvor langt opp når toppen av ryggpanelet på din gutt med ergoen? Min når han som sagt bare til toppen av nakken, er redd han blir fort for lang.. Ergoen er kanskje litt lenger? _____ Fin dag i dag, med åpen barnehage, joggetur og hjemmelagd fiskegrateng til middag. Men er lei av å være alene nå. Har vært alene fra seinest halv seks og utover (altså noen dager type halv fem) helt siden fredag. I tillegg har han ikke stått opp før ti-elleve, også har det vært turer på jobb alle dagene på formiddagen, så har vært veeeldig mye alene. Menmen. Nå er det snart helg, så det blir godt. Kjenner jeg blir aggresiv nå..Leieboeren er så forbaska korttenkt. Hun VET at kjøkkenet hennes er vegg i vegg med O sitt soverom. Likevell finner hun det for godt å lage et spetakkel av et bråk med å ta oppvask nå. Sitter bare og venter på at O skal bli vekt.. Med neste leieboer kommer jeg faktisk til å bli så streng at bråkete aktiviteter sånn som oppvask, høy musikk osv etter klokken åtte ikke er tillatt. Skrev jo ikke noe om det i kontrakten til hun som bor her nå, så føler ikke jeg kan drive å sende melding og be hun om å ta oppvasken en annen dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. mai 2012 #3056 Del Skrevet 11. mai 2012 Kjenner til å irritere seg over slike lyder! Vi hører alt som foregår over her. Bare bikkja ligger oppe å gnager på et bein, vibrerer det i taket. Høres ut som et jordskjelv, og når den får sånne bjeffeanfall osv. Da pleier S å våkne, og DA blir jeg sinna! Håper kjæresten din begynner å være litt mer hjemme snart! Ikke noe gøy å være alene om alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #3057 Del Skrevet 11. mai 2012 Helt grei natt. Var i seng til halv åtte, våknet klokken ti, halv tre og klokken fem. TOk vel ca ett kvarter alle gangene. Våknet ti på syv, slappet av i seng til halv åtte. Veiedag i dag, har gått ned 400 gram siden forrige fredag. veier nå 69 kg. Nå skal jeg straks på trilletur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 11. mai 2012 #3058 Del Skrevet 11. mai 2012 Så flink du er For meg løsnet det når jeg kom ned på 60-tallet Du har sikkert skrevet det før, men hva er målet, hvor mye veide du før graviditeten? God helg - håper den blir fin . Noen planer? Pleier du og sambo å finne på ting sammen på dagtid i helgene? For min del er det viktig at vi gjør ting sammen, men selvfølgelig også setter av litt mulighet til egentid. Vi har kjøpt sykkelvogn - så håper å teste ut denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 11. mai 2012 #3059 Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg er ikke helt sikker på hvor langt den ergoen rekker O når jeg har han på ryggen for jeg har ikke fått det helt til enda Trenger litt øvelse enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #3060 Del Skrevet 11. mai 2012 Så flink du er For meg løsnet det når jeg kom ned på 60-tallet Du har sikkert skrevet det før, men hva er målet, hvor mye veide du før graviditeten? God helg - håper den blir fin . Noen planer? Pleier du og sambo å finne på ting sammen på dagtid i helgene? For min del er det viktig at vi gjør ting sammen, men selvfølgelig også setter av litt mulighet til egentid. Vi har kjøpt sykkelvogn - så håper å teste ut denne Før jeg ble gravid veide jeg 68 kg, i tillegg til at jeg hadde mye muskelmasse. Så jeg er litt usikker på hva målet mitt er. For jeg vil jo ha mer fett på kroppen når jeg når startvekten enn hva jeg hadde sist jeg veide så lite. Så jeg vil ned til 66 eller 65 tror jeg. Har ikke tro på at jeg får trent nok til å få like mye muskel. Da trente jeg jo hard styrketrening 5 dager i uka. Så må nok veie mindre enn før, men satser på litt muskel i alle fall. dette ble rotete.. Vi har ikke planlagt så mye enda, bortsett fra at vi skal gå tur med bæretøy det er veldig viktig for meg også å være sammen i helgen. Setter så stor pris på disse to dagene. Får alltid litt ny energi Jeg har også lyst på sykkelvogn, men de som er tilpasset så små babyer er jo så dyre. Så må nok vente ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå