Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

:hoppe: for 1 uke til termin! Nå får han vente i noen dager til, så får han komme 11.november. Synes han skal komme ut 11.11 også jeg. :nigo:

Jeg er for glad i tall. :sjenert:

Hadde definitivt vært artig om han kom den 11 november! 11.11.11 er en lett dato å huske :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp! Kan jeg også få gjette når jeg tror lille nurket ditt kommer? Jeg har en sterk følelse av det blir 7november! :rodmer:

Hvordan føles det å være så nær fødsel? Det må være utrolig spennende!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Kan jeg også få gjette når jeg tror lille nurket ditt kommer? Jeg har en sterk følelse av det blir 7november! :rodmer:

Hvordan føles det å være så nær fødsel? Det må være utrolig spennende!! :)

Heihei og :velkommen::jepp:

Klart du kan det! skal sette deg opp på listen. ;) Syvende november er ikke lenge til, så den datoen er også hjertelig velkommen som fødselsdato! :)

Jeg vet ikke helt hvordan det føles. Jeg har rett og slett ikke følelsen av at jeg faktisk skal føde snart. Det blir litt sånn at jeg må fortelle meg selv at jeg skal føde snart flere ganger om dagen, for det hele er så uvirkelig. Det føles bare mer og mer uvirkelig jo mer jeg nærmer meg. Ikke har jeg gått inn i ventemodus heller, noe de fleste som er like langt på vei som jeg er pleier å være. For det kan jo skje når som helst.

Tror jeg blir sjokkert når fødselen starter, til tross for at jeg har vært klar over hva som kommer helt siden niende mars nå :fnise:

__

Er det forresten flere enn meg som har ekstremt julestemning om dagen? Jeg holder på å gå ut av mitt gode skinn fordi jeg har så koselig julestemning i kroppen :fnise: Også kjøpte jeg klementiner i dag, og de var såå gode. Fikk ikke noe mindre julestemning av det nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! hehe.. Er kanskje vanskelig å innstille seg på hva som faktisk skal skje! Men det er jo egentlig greit også, så slipper du å "vente" og være utålmodig og usikker...

Jeg har skikkelig julestemning!! Våkner om morran med sanger fra "Amalies jul" som jeg elsket da jeg var liten! Og jeg får lyst til å sette fram julepynt og sånn! :fnise: Men det går jammen meg fort til jul også nå..Om en måneds tid kan vi begynne å pynte og ordne! Blir koselig!! Blir vel mer bleieskift enn julepynting på deg, men mellom slagene får du nok ordnet litt du også! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! hehe.. Er kanskje vanskelig å innstille seg på hva som faktisk skal skje! Men det er jo egentlig greit også, så slipper du å "vente" og være utålmodig og usikker...

Jeg har skikkelig julestemning!! Våkner om morran med sanger fra "Amalies jul" som jeg elsket da jeg var liten! Og jeg får lyst til å sette fram julepynt og sånn! :fnise: Men det går jammen meg fort til jul også nå..Om en måneds tid kan vi begynne å pynte og ordne! Blir koselig!! Blir vel mer bleieskift enn julepynting på deg, men mellom slagene får du nok ordnet litt du også! :) :)

Ja vil tro det er greit å ikke gå inn i ventemodus enda i alle fall. Tross alt så er det større sannsynlighet for at jeg går over enn at jeg får før, siden jeg er førstegangs. :)

Godt det ikke bare er meg :fnise: Jeg elsket også amalies jul! Er så glad i den nattasangen "snart er det mørkt i stall og i låve, nå skal alle nissebarn soveee" :rodmer: Ikke blir julestemningen mindre av at jeg har kjøpt både klementiner og pepperkaker i dag :fnise: Men har spist opp de to jeg kjøpte nå, så har ikke mer igjen :sukk: Men det anbefales å kjøpe, de var kjempegode! Kjøpte på Eurospar (spar).

Skal nok alltids få pyntet til jul selv med en liten en i hus! :nigo: I værste fall får jeg en av bestemødrene til å passe han mens jeg gjør det. Men pappaen kan jo ta han også, så det går nok helt fint! :hoppe: Skulle bare ønske jeg hadde litt mer julepynt enn hva jeg har. Menmen. Får kjøpe litt nytt på salg i jaunar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil tro det er greit å ikke gå inn i ventemodus enda i alle fall. Tross alt så er det større sannsynlighet for at jeg går over enn at jeg får før, siden jeg er førstegangs. :)

Godt det ikke bare er meg :fnise: Jeg elsket også amalies jul! Er så glad i den nattasangen "snart er det mørkt i stall og i låve, nå skal alle nissebarn soveee" :rodmer: Ikke blir julestemningen mindre av at jeg har kjøpt både klementiner og pepperkaker i dag :fnise: Men har spist opp de to jeg kjøpte nå, så har ikke mer igjen :sukk: Men det anbefales å kjøpe, de var kjempegode! Kjøpte på Eurospar (spar).

Skal nok alltids få pyntet til jul selv med en liten en i hus! :nigo: I værste fall får jeg en av bestemødrene til å passe han mens jeg gjør det. Men pappaen kan jo ta han også, så det går nok helt fint! :hoppe: Skulle bare ønske jeg hadde litt mer julepynt enn hva jeg har. Menmen. Får kjøpe litt nytt på salg i jaunar. :)

Jaa, den sangen er så fin! Og jeg fant den på youtube

og brast ut i tårer når jeg hørte den. Er såååå hormonell og sensitiv om dagen! :fnise:

Har allerede spist klementiner jeg også. Og drukket julebrus :sjenert: Men ikke spist pepperkaker enda... Hehe.

Ja, det er vel sikkert nok av besteforeldre som vil se litt etter lille skatten mens du ordner til jul! Eller pappa`n :jepp:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh ja den er fin! :rodmer: Jeg har veldig mange julesanger som jeg hører på hver jul. Blir virkelig ikke jul uten samlingen min! :hoppe:

Har drukket julebrus jeg også :fnise: Det eneste jeg er veeeldig streng på er å ikke høre på julemusikk før første søndag i advendt! Dermed trykket jeg ikke på youtube-videoen din, men jeg nynnet den i hodet mitt :fnise: Det er noe magisk med å sette på julemusikk for første gang hvert år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 6 dager til termin :strix:

Julestemning ja.. Huff å huff. Har sååå lyst å høre julemusikk jeg og, men er som deg, veldig streng på at DET får jeg ikke lov til!!

Og drukket maaasse julebrus har jeg og :P:fnise: Jeg bare ELSKER julebrus, og egentlig alt som har med jul å gjøre.. :sjenert: Og i går ble jeg litt sånn småsur når jeg fikk vite at det var "Jul i Blåfjell" som skulle være årets julekalender på NRK! Gått i mange år nå og håpet på at "Amalies jul" skal være.. Men men.. Hehe.

Har du begynt på julegavene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, jeg har også skikkelig julestemning egentlig. Eller, jeg gleder meg ihvertfall utrolig mye til jul! :hjerte: Første jul i egen leilighet med kjæresten, og første julen med dattera mi :rodmer: Gleder meg sånn til å pynte, men jeg skulle også ønske jeg hadde litt mer julepynt..

:strix: Nå er du snart i mål!

Teriyaki skal snart føde!

(Måtte bare hjelpe til å gni det litt inn) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har smuglest i dagboken din helt siden du ble gravid, så nå er det vel på tide å si hei :fnise: Er ofte innom dagboken din for å se om det skjer noe, så nå kan jeg like godt ha deg på mine innlegg :)

Håper du slipper å vente så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant! Jeg greier aldri å holde meg helt til 1.des jeg! :fnise:

:fnise:

:hoppe: for 6 dager til termin :strix:

Julestemning ja.. Huff å huff. Har sååå lyst å høre julemusikk jeg og, men er som deg, veldig streng på at DET får jeg ikke lov til!!

Og drukket maaasse julebrus har jeg og :P:fnise: Jeg bare ELSKER julebrus, og egentlig alt som har med jul å gjøre.. :sjenert: Og i går ble jeg litt sånn småsur når jeg fikk vite at det var "Jul i Blåfjell" som skulle være årets julekalender på NRK! Gått i mange år nå og håpet på at "Amalies jul" skal være.. Men men.. Hehe.

Har du begynt på julegavene??

Jepp, ikke lenge til nå!

Amalies jul er årevis siden, så den har jeg gitt opp. :( De andre er ikke noe bra i forhold, så ser ikke på det. hehe. :)

Nei har ikke begynt enda. Har hatt så mange utgifter i tillegg til de vanlige denne måneden at jeg har ikke hatt råd. Kommunale avgifter er noe hærk! Meeen sånn er det når man kjøper hus :jepp:

Teita: Ja det blir nok veldig spesielt! Skal du og kjæresten feire julaften sammen i år eller?`Vi blir å vente med det til neste år. Skal som alltid dra til hans familie på julekvelden, men julemiddag, åpning av gaver og slikt blir hos mamma. :)

Hehe, bra du prøver å hjelpe meg med å innse det, tror jeg trenger det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal ha annenhvert år hos hans og min familie. Hans familie har annenhvert år med ribbe og pinnekjøtt, så siden han ikke liker pinnekjøtt, så tar vi denne julen hos hans familie, siden de skal ha ribbe i år :fnise: Ganske greit. Så i år blir det julaften og 1. dag med frokost hos hans familie (vi skal overnatte), og neste år blir det julaften og 1. dag med frokost hos min familie.

Jeg vet jo av erfaring at det er umulig å forberede seg på en fødsel og på det å bli mamma, når man aldri har gjort eller vært igjennom noen av delene før. For det er virkelig helt sykt! Men gled deg til å bli mamma :rodmer: Også håper jeg du får en fin fødsel, a la HenLu sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi skal ha annenhvert år hos hans og min familie. Hans familie har annenhvert år med ribbe og pinnekjøtt, så siden han ikke liker pinnekjøtt, så tar vi denne julen hos hans familie, siden de skal ha ribbe i år :fnise: Ganske greit. Så i år blir det julaften og 1. dag med frokost hos hans familie (vi skal overnatte), og neste år blir det julaften og 1. dag med frokost hos min familie.

Jeg vet jo av erfaring at det er umulig å forberede seg på en fødsel og på det å bli mamma, når man aldri har gjort eller vært igjennom noen av delene før. For det er virkelig helt sykt! Men gled deg til å bli mamma :rodmer: Også håper jeg du får en fin fødsel, a la HenLu sin :)

Høres ut som en veldig grei ordning! :) Her har vi begge hver sin bestefar som hangler, så vi ønsker begge en siste jul med dem. Så da blir det sånn som det blir i år! :jepp:

Jeg gleder meg veldig! Og håper så klart at jeg får en fin fødsel. Jeg er jo i veldig god form, og de sier jo at de som har klart å holde seg i aktivitet hele svangerskapet har større sjanse til å klare seg, så jeg har et lite håp. Det eneste jeg virkelig vil unngå er keisersnitt. Om jeg må settes i gang, eller om jeg må ha hjelp med tang eller lignende så skal jeg alltids takle det, men jeg håper så klart den blir lett. Og dersom jeg slekter på mamma, så blir det å gå bare fint! Men kjenner faktisk jeg er litt mer engstelig nå når det nærmer seg enn jeg har vært før.

__

Tror jeg er på symptomjakt nå..Har vært sånn plaget med øm livmor i det siste, og det har blitt værre i går og i dag. Siden jeg hadde blodceller i urinen (vet ikke om det har noe med sv.forgiftning å gjøre, men proteiner har jo noe med det å gjøre, så hvorfor ikke blodceller) og en anelse høyere blodtrykk enn hva jeg pleier, og det for en og en halv uke siden, så kjenner jeg at tanken på svangerskapsforgiftning slår meg igjen. Men jeg skal jo til jordmor på mandag, så får sjekket det ut da. :) Men er egentlig helt sikkert på at alt er i skjønneste orden. Men tilbake til det med symptomjakt..Syntes plutselig jeg fikk litt vondt i hode også. :gjeiper:

Jaja..Sikkert bare innbildning.

Edit: Herregud nå kom jeg plutselig på hva dette med hvite blodceller er indikasjon på! Det er jo UVI. Men jeg hadde veldig lite, og siden jeg ikke har noen andre symptomer så er ikke det noe å tenke på. Snakk om å være helt blåst. Dette er jo noe jeg bør/skal vite. Det er jo en del av pensum første året på sykepleien :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har smuglest i dagboken din helt siden du ble gravid, så nå er det vel på tide å si hei :fnise: Er ofte innom dagboken din for å se om det skjer noe, så nå kan jeg like godt ha deg på mine innlegg :)

Håper du slipper å vente så lenge ;)

Hei du! Overså deg vist totalt!!

:velkommen: Så artig at nye sniklesere melder seg :jepp:

Håper også at det ikke er så lenge igjen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så spennende :popcorn: Helt normalt at du blir litt engstelig også, nå som fødselen er rett rundt hjørnet. Men jeg er sikker på at det kommer til å gå fint! Jeg slektet på min mor og fikk en grei fødsel, så jeg håper det gjelder deg også :)

Og siden fødselen min begynte fire dager før termin så sier jeg bare lykke til, jeg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det høres mer ut som om du kanskje har en UVI? Blodet i urinen tyder på dette, og det er heller ikke uvanlig å bli øm i mage/livmor.

Nååå nærmer det seg! Jeg er drit misunnelig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så spennende :popcorn: Helt normalt at du blir litt engstelig også, nå som fødselen er rett rundt hjørnet. Men jeg er sikker på at det kommer til å gå fint! Jeg slektet på min mor og fikk en grei fødsel, så jeg håper det gjelder deg også :)

Og siden fødselen min begynte fire dager før termin så sier jeg bare lykke til, jeg! :nigo:

Jeg har i grunn alltid tenkt at jeg kommer til å klare meg kjempegreit gjennom en fødsel, men er altså mer engstelig nå enn før. Men det er vel som du sier, normalt. :)

Jeg har jo lest fødselshistorien din, og synes det virker som om du hadde en veldig flott fødsel ja!

Tuusen takk! nigo:

Synes det høres mer ut som om du kanskje har en UVI? Blodet i urinen tyder på dette, og det er heller ikke uvanlig å bli øm i mage/livmor.

Nååå nærmer det seg! Jeg er drit misunnelig! :fnise:

Kom på dette med blodceller i urinen og UVI ja..Men øm livmor? Er det også symptom på UVI? :klo: Aldri hørt om, men fint å vite! Da skal jeg ta det opp med jordmor på mandag. :jepp:

Hehe, om ikke annet så er det veldig oppløftende å se at folk som har vært gjennom fødsel og det å skulle få nyfødt baby er misunnelig. Da får jeg en følelse av at jeg virkelig har noe fantastisk i vente! Selv om jeg klarer å tenke meg til det selv, så er det fint å vite andre sine erfaringer :jepp:

Forresten så må vi få til å møtes når lillegutt har kommet! Nå om dagene så er jeg litt borte i meg selv og prøver å studere mest mulig, så jeg er veeeldig lite sosial. Men etter fødsel når ting har kommet i orden så må vi da kunne ordne et treff! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg skryte på meg fødsel, men barseltiden var utrolig spennende, skummel og deilig! :rodmer:

Ja, vi må få det til! Jeg er midt i flyttekaos, så jeg føler ikke jeg får gjort mye annet. Men jeg gleder meg til å se lille Odin! Kommer til å bli helt skjelven, de er så deeilige de der bittesmå, hjelpeløse små gullene! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina
:opplyser: Kynnere og øm livmor kan være UVI, found that out the hard way. Jeg hadde ikke UVI, men de sa at hvis urinen var uklar, så ville det være tegn på UVI (hadde kynnere og øm livmor en god stund før jeg fødte forresten og måtte ta urinprøve 3 ganger - ikke normalt med urinprøver her på kontrollene).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...