Teriyaki Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #1921 Del Skrevet 27. oktober 2011 38 uker for forsinket 38 uker Lurer på når skatten din kommer Spennende i graviditetsbøkene til dere som har termin nå snart Lurer jeg også på! Er litt spennende, men også irriterende å ikke vite eksakt dato __ Merkelig hvor opp og ned denne tålmodigheten min går..Den ene dagen går det helt greit, mens den andre føler jeg meg direkte psyksik sliten av graviditeten, og tenker at selv nåværende 15 dager til termin er aaaalt for lenge. Huff.. I kveld har jeg en sånn kveld hvor jeg er kjempelei. Men jeg vil egentlig ikke føde enda, fordi samboer driver med oppussing av badet. Vil ha det ferdig først. Det er nok ikke ferdig før om en til to uker, så jeg må nok knipe igjen til da. Blir slitsomt dersom han ikke rekker å få det ferdig før fødsel, tross alt. Men så fort badet er ferdig så skal han bare komme, altså!! Jeg gleder meg bare sånn til det setter i gang! Det blir så spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 28. oktober 2011 #1922 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det er vel typisk at lille bestemmer seg for å dukke opp når du IKKE vil at han skal komme Så du skal ikke se bort i fra at han melder sin ankomst snart Jeg har jo ikke tippet ser jeg, men det er jo ikke for sent! Tipper han er grei mot mor, og kommer etter badet er ferdig, 13. november Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 28. oktober 2011 #1923 Del Skrevet 28. oktober 2011 Fin fin mage Og bra at alt var fint hos legen, og at han har festa seg :D Litt teit spm, men hvordan sjekker de om han er festet? Kjenner de på magen eller må du ha en underlivsundersøkelse? Denne tålmodigheten svinger kraftig her og Noen ganger føler jeg det er så nært, mens andre dager er det uoverkommelig og jeg tror virkeligen han ALDRI skal komme ut!! Greit å få badet ferdig før du føder da Så slipper dere å bo oppi oppussing med en liten bebis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #1924 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det er vel typisk at lille bestemmer seg for å dukke opp når du IKKE vil at han skal komme Så du skal ikke se bort i fra at han melder sin ankomst snart Jeg har jo ikke tippet ser jeg, men det er jo ikke for sent! Tipper han er grei mot mor, og kommer etter badet er ferdig, 13. november Hehe, ja ikek sant Skal notere 13 november! Høres ut som en fin dato Fin fin mage Og bra at alt var fint hos legen, og at han har festa seg :D Litt teit spm, men hvordan sjekker de om han er festet? Kjenner de på magen eller må du ha en underlivsundersøkelse? Denne tålmodigheten svinger kraftig her og Noen ganger føler jeg det er så nært, mens andre dager er det uoverkommelig og jeg tror virkeligen han ALDRI skal komme ut!! Greit å få badet ferdig før du føder da Så slipper dere å bo oppi oppussing med en liten bebis Takk! Ikke noe teit spørsmål det! De sjekker ved å kjenne rett over symfysen. Å kjenne blir vel å ta litt lett i, for de "graver" nesten hendene ned i magen for å sjekke om hode ligger ned og godt i bekkenet Også rikker de på hodet for å se om det beveger seg. På en måte. Så ingen underlivsundersøkelse. Ja jeg tror det kan være greit. Hvor eller skal vi ha stellebordet liksom. Har ikke lagt opp strøm på barnerommet enda, så..Stakkarsen skal jo slippeå fryse når vi skifter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. oktober 2011 #1925 Del Skrevet 28. oktober 2011 Nærmer seg fødsel hvis jeg har rett :gjeiper: GOD HELG TERIYAKI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #1926 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Nærmer seg fødsel hvis jeg har rett :gjeiper: GOD HELG TERIYAKI Oi..Ja det kan du si! Fire dager! I dag er det pannekaker og blomkålsuppe som står på menyen. Er spent på den suppa altså, for det har jeg aldri lagd før! Forøvrig årevis siden jeg lagde pannekaker også, men det er nå ikke så komplisert, hehe. Nå kommer varmekablene på plass på badet, så på søndag startes flisleggingen! Ergo er badet ferdig om en ukes tid! GOD helg ja!! Endret 28. oktober 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 29. oktober 2011 #1927 Del Skrevet 29. oktober 2011 Pannekaker forstår at det er psykisk tungt den siste tiden, men jeg mener det virkelig: sov! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 29. oktober 2011 #1928 Del Skrevet 29. oktober 2011 Aaah, sånn det foregår ja Syns lillingen kan feste seg her og nå Han ligger konstant ned med hodet på alle sjekker, men kjenner panikken er der for at han plutseligen skal finne ut at han skal komme i sete. Herlig at badet snart er ferdig Satse på dere rekker det før beibisen kommer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #1929 Del Skrevet 29. oktober 2011 Pannekaker forstår at det er psykisk tungt den siste tiden, men jeg mener det virkelig: sov! Ja det var såå godt! suppen også! Ja man blir sliten i alle fall..Men det går veldig opp og ned. I dag har vært en veldig grei dag igjen. Tenker så klart mye på det at jeg skal føde snart, men i dag har jeg ikke vært deppa eller noe sånt. Men er jo ikke så lenge igjen, så.. Aaah, sånn det foregår ja Syns lillingen kan feste seg her og nå Han ligger konstant ned med hodet på alle sjekker, men kjenner panikken er der for at han plutseligen skal finne ut at han skal komme i sete. Herlig at badet snart er ferdig Satse på dere rekker det før beibisen kommer da Hehe, jepp. Det er ikke spesielt behagelig heller. Leger er ofte litt mer forsiktige, men jordmødrene røsker og vrikker for å sjekke Men det er helt overkommelig altså, blir bare litt øm noen timer etterpå :gjeiper: Han fester seg sikkert snart! Gutten min var delvis festet forrige kontroll hos jordmor uke 35+5, også var han helt festet da jeg var hos legen i uke 38+1. Ja det blir såååå deilig å få badet ferdig!! Eneste som er kjipt, er at dusjen( http://nordbad.no/Forside/Julie3MassasjedusjBoblebad/tabid/209/List/1/CategoryID/36/Level/a/Default.aspx?SortField=ProductName,ProductName ) ikke kommer før i midten av desember. Så vi må bruke gammeldusjen på gamlebadet fram til da, noe som igjen vil si at vi får ikke gjort gammelbadet om til vaskerom før den tid heller. Menmen, sånn er det bare Herlig å få badet ferdig blir det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 29. oktober 2011 #1930 Del Skrevet 29. oktober 2011 Så deilig med nytt bad snart Håper du har en fin helg God natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #1931 Del Skrevet 30. oktober 2011 Så deilig med nytt bad snart Håper du har en fin helg God natt. Veldig deilig blir det nok!! Helgen er rolig, men fin. __ Huff..Jeg plages sånn av en "øm" livmor. Den kjennes øm ut fra nederst på magen til nesten øverst..Plagsomt..Merker at nå når det nærmer seg, så blir jeg plutselig mer nervøs for om noe skulle være galt. Får ofte behov for å vekke han og få han til å bevege på seg for å få bekreftelse på at alt er i orden. Alt er sikkert helt fin inni der, men blir godt å få han på utsiden slik at det blir lettere å sjekke om han har det bra. Nå har vi endelig sneglet oss til å henge opp takfestet til byssanlull hengevugge. Det ble veldig bra! Gleder meg til gullet mitt ligger oppi der! Har lagt et lammeskinn oppi slik at han holder seg varm om natten. Syntes bare stoffet fra hengevuggen og dynen ble litt lite, så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 30. oktober 2011 #1932 Del Skrevet 30. oktober 2011 Forstår bekymringene dine. Var bekymret fra morgen til kveld siden jeg fikk vite at jeg var gravid. Det er heldigvis bedre nå, men nå bekymrer jeg meg for mat, bæsje- og tissebleier altså om han bæsjer og tisser nok. Bekymringene tar aldri slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 30. oktober 2011 #1933 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Hehe, alt er egentlig bedre en underlivsundersøkelse. Skal heller være øm i noen timer Får håpe han fester seg i løpet av uka da :D Hadde passet ypperlig. Men er vell ikke alle som fester seg heller. Men letter litt på trykket om han gjør det. En bekymring mindre Oooh, den dusjen der er nå virkeligen verdt å vente på vertfall Bare badet er ferdig, så kommer nok vaskerommet etterhvert Og det er jo ikke lenge til desember da Er jo november til uka alt :D Jehuu. VÅR mnd :D Jeg og har blitt mer og mer bekymra jo lengre jeg kommer i svangerskapet. Var veldig bekymra tidligere og da. Men nå er det liksom så nærme mål. Så vil jo bare at det skal gå bra Og som du sier, blir mye lettere å sjekke om han har det bra når de kommer ut. Han her er så sta og han, ikke alltid han vil gi ifra seg noe spark om mamma røsker litt i han for å sjekke at alt er ok Liker å lure meg litt.. Koselig å få opp hengevugga :D Ble sikkert kjempekoooselig Endret 30. oktober 2011 av benni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 31. oktober 2011 #1934 Del Skrevet 31. oktober 2011 Ikke for å skremme deg, men jeg leste at om du er øm i livmoren slik du beskriver kan det være begynnende svangerskapsforgiftning. Sikkert ingenting, men kanskje greit å ta en tlf til legen? Den dusjen så forresten helt himmelsk ut! Ble en smule misunnelig jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #1935 Del Skrevet 31. oktober 2011 Forstår bekymringene dine. Var bekymret fra morgen til kveld siden jeg fikk vite at jeg var gravid. Det er heldigvis bedre nå, men nå bekymrer jeg meg for mat, bæsje- og tissebleier altså om han bæsjer og tisser nok. Bekymringene tar aldri slutt :sukk Hehe, ja det er vel sånn det er å bli mor..Man har alltid et eller annet man er bekymret for..Men det er helt sikkert verdt det! Hehe, alt er egentlig bedre en underlivsundersøkelse. Skal heller være øm i noen timer Får håpe han fester seg i løpet av uka da :D Hadde passet ypperlig. Men er vell ikke alle som fester seg heller. Men letter litt på trykket om han gjør det. En bekymring mindre :fnise Oooh, den dusjen der er nå virkeligen verdt å vente på vertfall ) Bare badet er ferdig, så kommer nok vaskerommet etterhvert ) Og det er jo ikke lenge til desember da Er jo november til uka alt : Jehuu. VÅR mnd ::hjere: Jeg og har blitt mer og mer bekymra jo lengre jeg kommer i svangerskapet. Var veldig bekymra tidligere og da. Men nå er det liksom så nærme mål. Så vil jo bare at det skal gå bra ) Og som du sier, blir mye lettere å sjekke om han har det bra når de kommer ut. Han her er så sta og han, ikke alltid han vil gi ifra seg noe spark om mamma røsker litt i han for å sjekke at alt er ok Liker å lure meg litt.. Koselig å få opp hengevugga :D Ble sikkert kjempekoooselig :rodmer Liker ikke underlivsundersøkelser jeg heller Men er stygt redd for at jeg i løpet av et par uker må gå gjennom en undersøkelse eller to Kan jo alltids være at jordmor vil sjekke meg neste uke for å se hvor jeg ligger an. Men har forstått det sånn at det kommer veldig an på jordmoren om hun vil sjekke eller ikke. Også er det jo eventuelt overtidskontrollen dersom jeg ikke har født til da. Huff Ja tenk at det er VÅR måned snart! I morgen for å være nøyaktig. Deilig å tenke på. Aaah ja jeg gleder meg sånn til dusjen kommer! Da blir badet endelig komplett! De starter flisleggingen i dag! Gleder meg sånn til å se hvordan det blir. Ikke for å skremme deg, men jeg leste at om du er øm i livmoren slik du beskriver kan det være begynnende svangerskapsforgiftning. Sikkert ingenting, men kanskje greit å ta en tlf til legen? Den dusjen så forresten helt himmelsk ut! Ble en smule misunnelig jeg Aha..Det har jeg aldri hørt om..Jeg var hos legen på torsdag, og da var blodtrykket mitt fint. Men hadde faktisk litt blodceller i urinen. Vet derimot ikke om det har med svangerskapsforgiftning å gjøre. Proteiner har jo noe med det å gjøre, men blodceller? Jaja..Jeg ser det uansett an. Kan jo like gjerne være livmoren min som er lei av å være verten til en turbo baby Hehe, ja den dusjen ser utrolig deilig ut. Gleder meg til å sitte der og bli massert av dusjstrålene! Og til å bade osv. OG jeg gleder meg til lillegutt kan sitte selv, for da kan han få bade i badekaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. november 2011 Forfatter #1936 Del Skrevet 1. november 2011 Endelig november!! Rart å tenke på at dette er måneden jeg (og flere av oss) blir mamma!! I morgen er det ENsifret antall dager til termin! Oioi! I tillegg til 39 uker, da! Men det gjør meg ikke noe å gå til termin eller til og med over. Føler jeg trenger den tiden med kjæresten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. november 2011 #1937 Del Skrevet 1. november 2011 Uansett når han velger å komme så er det ikke mange dagene det er snakk om Gleder meg sånn på deres vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 1. november 2011 #1938 Del Skrevet 1. november 2011 Snart termin Så spennende! Du har så masse å glede deg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 1. november 2011 #1939 Del Skrevet 1. november 2011 Ja, vi må vell nesten bare forvente at det blir en undersøkelse eller to til Men har heldigvis fått beskjed av legen at det i utgangspunktet ikke skal skje flere- han vet hvor ubehagelig jeg syns det er Men må vi så må vi Nå er det vår måned Fantastisk å tenke på. Selv om jeg likegodt kan gå over til desember.. Satser ikke på det da Kjekt :D Er det samboeren din så er så flink å legger fliser da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. november 2011 Forfatter #1940 Del Skrevet 1. november 2011 Uansett når han velger å komme så er det ikke mange dagene det er snakk om Gleder meg sånn på deres vegne! Helt sant! Så koselig at du gjør det! Det minner meg forresten på at klokken er jo nesten 13! Så nå kommer det vel snart oppdagering i boken din om ord.UL! Snart termin Så spennende! Du har så masse å glede deg til Herlig å lese dere nybakte mødrene si det da! Ja, vi må vell nesten bare forvente at det blir en undersøkelse eller to til Men har heldigvis fått beskjed av legen at det i utgangspunktet ikke skal skje flere- han vet hvor ubehagelig jeg syns det er Men må vi så må vi Nå er det vår måned Fantastisk å tenke på. Selv om jeg likegodt kan gå over til desember.. Satser ikke på det da Kjekt :D Er det samboeren din så er så flink å legger fliser da eller? Er ikke særlig glad i de undersøkelsene selv. Bare det å få en q-tips som tar celleprøve eller noe sånt på livmorhalsen er VONDT! Sier jeg som skal føde når som helst Håper du slipper å gå over til desember! MEN du får ikke snike i køen altså Det er kjæresten min og faren hans som er så flinke, ja! __ Ting går ikke helt på skinner mellom meg og kjæresten, dessverre. Vi har det bra i hverdagen, men når det kommer til krangling og kommunikasjon rundt det så er det helt forferdelig dårlig. Eskalerer og blir store krangler når det overhode ikke trenger å bli det. Men jeg håper virkelig at det vil fungere mellom oss. Vet bare det at nå som vi får barn så kan vi ikke fortsette med slik krangling, så dersom vi ikke klarer å kommunisere bedre i framtiden så kommer vi til å avslutte forholdet. Det er sårt, for jeg er ubeskrivelig glad i han. Han er virkelig den jeg vil dele livet mitt med! Men i det minste så er jeg ikke redd for det praktiske. Jeg har foreldre som er verdens beste foeldre som kommer til å hjelpe meg med å finne leilighet, finne ut av rettigheter fra NAV og alt slik. Så slipper i alle fall å være nervøs for hvordan botilstand og økonomi blir dersom det blir slutt. Men jeg skal gjøre alt jeg kan for at vi fortsetter sammen. Det er jo det beste for alle parter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå