Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Nå er Odin fullbåren :strix:

Har hatt en liten KG-pause jeg, men har fulgt med litt da :)

Blir noen spennende uker fremover :jepp: Mange som snart har termin!

Jeg tipper du får gutten din 13 november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flink du er :) Er jo veldig "kjekke" temaer da. Spennende liksom :) Greit å sette opp en plan og :) Jeg er litt sånn at jeg må sette meg ned når jeg vet at jeg har mye tid, for når jeg først setter i gang så raaaaser jeg fra meg :fnise: Får unnagjordt veldig mye om jeg først bare får begynt :) Men glad jeg er ferdig for denne gang vertfall, så frå vi se om jeg kommer til å gå noe videre :)

Og anngående treg eller løs mage så ander jeg ikke. Her har det vært litt sånn "ustabilt". Men tror nok jerntabelettene mine påvirker veldig. Det er jo hardt for magen. Men har ikke slitt med løs mage da. Men i går når jeg skulle legge meg så var det noe annet :P:fnise: Ble skikkelig "dårlig" i magen, helt sånn akutt. Men tviler stert på at det var noe jeg hadde spist, for hadde liksom bare spist helt vanlig mat. Men tror heller ikke det var noe tegn på fødsel, for det var liksom bare den ene turen.. :sjenert: Ikke godt å bli klok på. Har rett og slett gitt opp å lese meg frem til tegn på fødsel osv. Blir helt tullete av det :P

Ja jeg kan også være sånn at jeg får gjort utroolig mye når jeg først starter. Men nå blir jeg så fort trøtt, så må ta pause fortere enn før. :)

Hehe, det er det som er med fødsel. For noen har det vært fødselstegn, for andre ikke. Så er nok lurt å prøve å slappe mest mulig av. :jepp:

Det kan jo være mange grunner til løs mage, men jeg hadde løs mage dagen før fødselen startet nå sist.

Syns du er tøff som skal ta eksamen like etter fødsel, men forhåpentligvis sover babyen en del i starten, så da får du kanskje lest litt. Men vær obs på ammetåka, den kan være tykk innimellom :)

Jeg tipper at du føder 10. november, som meg første gang (hadde jo også termin 11). Men 11/11-11 er jo en kul dato, kanskje til og med kl 11?

Hadde ikke gjort noe om det var det som var tilfellet her også, men tviler. :gjeiper: Men hadde sikkert fått opp håpet dersom jeg var litt lenger på vei.

10 november er notert! Men hvis jeg først skal gå til rundt termin, så håper jeg han kommer på selve termindatoen :jepp: Hadde vært en artig dato.

Måtte bare innom og oppdatere meg litt så blir det runde når jeg kommer hjem:)

:jepp:

Nå er Odin fullbåren :strix:

Har hatt en liten KG-pause jeg, men har fulgt med litt da :)

Blir noen spennende uker fremover :jepp: Mange som snart har termin!

Jeg tipper du får gutten din 13 november.

Heihei! Ja tenk det, en fullbåren liten baby inni magen. Ikke det at jeg klarer å innse det skikkelig. Prøver å se for meg babyen inni magen, men det er jammen ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten sliten sliten! Vært i byen og en tur hos søstra til kjæresten. Så har vi spist grøt til lunsj, også blir det tandori til middag i kveld!

Må vel gå tur med hunden også, da..Menmen. :)

Har egentlig ikke så mye å si om dagen. Kjenner jeg begynner å bli mentalt sliten av graviditeten, så ser fram til å bli ferdig. Gjenstår bare å se NÅR jeg er feridg, da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fullstendig bortskjemt i helgen så nå har jeg fått oppdatert meg skikkelig hos alle mens jeg venter på at middagen skal bli servert:)

Skjønner veeeeldig godt at du er sliten og lei nå:(

Det har du all grunn til.. Men nå er du snart i mål og der venter verdens beste skatt<3

Men det er lov å snakke om hvordan man har det nå. Og det er ikke syting! Tenk for en jobb kroppen din gjør!!

Klemmm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår GODT at du er sliten :fnise: Er selv i samme situasjon, så jeg har lov å si at jeg forstår deg :fnise: Kanskje du føder før? Hvem vet? :) Men hvis jeg var deg hadde jeg forberedt meg mentalt på at du kommer til å gå over tiden, ellers blir det nok enda tøffere. HELDIGVIS har jeg forberedt meg på det mentalt, så det går fint utenom at jeg har vondter som jeg gjerne skulle blitt kvitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter litt fram igjen jeg da, og tipper på 2. november! :jepp: Velger å følge magefølelsen på denne :fnise:

Og gratulerer så mye med en fullbåren liten gutt! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen altså. :hoppe:

Kjenner veldig godt igjen det å være psykisk sliten. De siste ukene føltes som lange år. :sjenert: Jeg hadde forberedt meg så godt jeg kunne på at jeg skulle gå over tiden, men man klarer uansett ikke å slutte å håpe at det skjer før. Man gleder seg jo sånn til å treffe den lille inni der. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du er sliten og lei :klemmer: Hadde det sånn lenge, men det er vel egentlig bare sunt, for da blir du ekstra klar og motivert for fødsel og for å bli ferdig :jepp:

Husk at uansett hvordan man vrenger og vrir på det, så er det ikke lenge til du er mamma, og Odin er hos deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fullstendig bortskjemt i helgen så nå har jeg fått oppdatert meg skikkelig hos alle mens jeg venter på at middagen skal bli servert:)

Skjønner veeeeldig godt at du er sliten og lei nå:(

Det har du all grunn til.. Men nå er du snart i mål og der venter verdens beste skatt<3

Men det er lov å snakke om hvordan man har det nå. Og det er ikke syting! Tenk for en jobb kroppen din gjør!!

Klemmm!!

Deilig å få servert middag! :jepp:

Skal bli deilig å komme i mål, når enn det blir! Er spesielt og rart å tenke på at jeg har båret fram et ferdig barn nå. Det er ingen celleklump lenger. Det er en fiks ferdig baby som egentlig bare legger litt på seg og sånt før han skal ut.

Jeg forstår GODT at du er sliten :fnise: Er selv i samme situasjon, så jeg har lov å si at jeg forstår deg :fnise: Kanskje du føder før? Hvem vet? :) Men hvis jeg var deg hadde jeg forberedt meg mentalt på at du kommer til å gå over tiden, ellers blir det nok enda tøffere. HELDIGVIS har jeg forberedt meg på det mentalt, så det går fint utenom at jeg har vondter som jeg gjerne skulle blitt kvitt :fnise:

Ja jeg forbereder meg på å gå over, og prøver å ikke håpe for mye på å få før. Får heller bli positivt overasket dersom jeg skulle være så heldig. :) Men i utgangspunktet så er jeg innstilt på at det er nøyaktig en måned igjen. Altså 23 november, som er igangsettelsesdatoen min.

Jeg tror lillemann kommer den 5. november :strix:

Notert!

Titter litt fram igjen jeg da, og tipper på 2. november! :jpp: Velger å følge magefølelsen på denne :fnie:

Og gratulerer så mye med en fullbåren liten gutt! strix:

Heihei!

2 november er notert! :)

Tusen takk :nigo:

Nå er det ikke lenge igjen altså. :hoppe:

Kjenner veldig godt igjen det å være psykisk sliten. De siste ukene føltes som lange år. :sjenert: Jeg hadde forberedt meg så godt jeg kunne på at jeg skulle gå over tiden, men man klarer uansett ikke å slutte å håpe at det skjer før. Man gleder seg jo sånn til å treffe den lille inni der. :rodmer:

Ja ikke sant. Jeg har hele tiden vært sikker på å gå over, men jeg har jo et konstant håp om å slippe. For jeg tenker at i og med at jeg er så lei og sånt nå, så må det da være enda værre om to-tre uker..

Forstår godt at du er sliten og lei :klemmer: Hadde det sånn lenge, men det er vel egentlig bare sunt, for da blir du ekstra klar og motivert for fødsel og for å bli ferdig :jepp

Husk at uansett hvordan man vrenger og vrir på det, så er det ikke lenge til du er mamma, og Odin er hos deg :hjerte

Hehe, ja sant det. Blir klar for å få han ut når man blir så lei og sliten av å være gravid. Jeg har jo gledet meg til å føde hele veien jeg da, men nå når det nærmer seg så er det mer sånn "skal jeg virkleig føde snart?!?!" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår aldri feil! De siste mange ukene så har jeg hatt en følelse av at tiden fra onsdag (som er ny uke i svangerskapet) til søndag flyver avgårde. Deretter går søndags kveld, mandag og tirsdag saaakte. Men at størsteparten av uken går fort, det gjør ikke meg noe! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er deilig når tiden flyr fort når man går gravid :) Men nå som jeg har snuppa mi her, vil jeg bare at tiden skal stoppe opp litt. Er helt sykt hvor fort tiden går nå.. Alle sier jo man skal nyte den første tiden, altså babytiden, og jeg prøver så godt jeg kan, men det er jo morgen og kveld hele tiden syntes jeg.

Håper du er heldig å får en fin fødsel når den tid nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er deilig når tiden flyr fort når man går gravid :) Men nå som jeg har snuppa mi her, vil jeg bare at tiden skal stoppe opp litt. Er helt sykt hvor fort tiden går nå.. Alle sier jo man skal nyte den første tiden, altså babytiden, og jeg prøver så godt jeg kan, men det er jo morgen og kveld hele tiden syntes jeg.

Håper du er heldig å får en fin fødsel når den tid nærmer seg :)

Ja det er deilig, men skjønner hva du mener med at du vil tiden skal stoppe opp litt nå. Jeg vet jo hvor fort valpetiden går unna med hund, regner med babytiden føles enda fortere..Men man vil jo så gjerne bevare den tiden!!

__

Huff..Har mange fysiske plager om dagen :gjeiper:

Dårlig i magen, masse murringer, en og annen masrie om natten, kvalme etter nesten hvert måltid, stikninger i livmor, strikkepinnevondt og babyen er så sabla aktiv at det kjennes ut som han kommer ut av mageskinnet :ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal prøve å lære meg å nyte disse siste ukene, for som Teita sier, det går så utrolig fort når de er født. Men det er jammen meg ikke lett :sjenert:

Jeg vil ha mange tegn til modning og jeg har lyst på fysiske plager :P Hahah. Bare for jeg vil ha han ut. Meen, de kommer vell fort nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modning :jepp::)

:jepp:

Jeg tror jeg skal prøve å lære meg å nyte disse siste ukene, for som Teita sier, det går så utrolig fort når de er født. Men det er jammen meg ikke lett :sjenert:

Jeg vil ha mange tegn til modning og jeg har lyst på fysiske plager :P Hahah. Bare for jeg vil ha han ut. Meen, de kommer vell fort nok..

Nei det er jammen ikke lett, hehe! Man blir så lei på slutten. Men jeg tror det er lurt, for da blir man ekstra motivert til fødselen.

Jeg har sååå masse modningstegn at jeg ender fort opp med å tenke at kanskje jeg får før. Men prøver å ikke innstille meg på det altså! Må fortsette innstillingen min om at jeg blir igangsatt den 23 november :jepp:

Jeg er i alle fall garrantert mamma om en måned! :rodmer:

Kommer nok masse modningsplager hos deg også snart :fnise: Tror det begynte hos meg da jeg var sånn 34 uker..Sånn regelmessig altså. Nå har jeg masse hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke si jeg føler jeg har så mye vann i kroppen..Har jo litt så klart, men overhode ikke sånn at jeg plages på noen måte..Så da må jo mesteparten av de 20-21-22 kg jeg har gått opp, være fett! :sukk: Så klart ikke alt da. Noe ER jo vann, noe er baby, fostervann, livmor, morkake osv. Men tror nok mye er fett ja..Håper det renner fort av fordeom.. :sukk:

Jaaja..Sånn går nu dagene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken, skal vi prøve å få rota oss til å treffes denne uka? Jeg holder på å gå på veggene av kjedsomhet for tida, og må ha en unnskyldning til å komme meg uuuut! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert modning på gang hos deg :) Nå husker ikke jeg helt når det begynte for meg, og jeg er for lat til å bla tilbake i dagboken min :fnise::sjenert:, men det holdt på en stund. Meeen, så er jo alle forskjellige da. Også fødte jeg jo bare tre dager før termin, selv om tre dager før, er bedre enn tre dager etterpå :fnise:

Men jeg har god tro på at modning er bra. Trodde ihvertfall det på forhånd. At liksom man fikk en lettere fødsel, eller at man åpnet seg fortere. Sånn ble det jo ikke for meg da, men igjen; Alle er forskjellige.

Jeg tror ikke du kommer til å gå over tiden :nei:

De kiloene ja.. Jeg gikk jo opp 25 kg :sjenert: Ikke akkurat noe å skryte av, men men. Jeg har ihvertfall dårlig matlyst nå, så jeg spiser lite, og jeg ammer jo døgnet rundt. Vekten forsvinner nok. Under fødsel raser man jo veldig fort ned, for da forsvinner jo alt som har med baby å gjøre, og livmora trekker seg fort sammen, så fort man kommer igang med amming. Fettet tar nok litt ekstra tid, men jeg satser på at det hjelper på når jeg får kommet i gang med trilleturer osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...