Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kjekt med treff :jepp: Det er synd at ikke alle vi bor i samme by så vi kunne dratt på småbarnstreff :( Men men, vi skravler jo mer enn nok her inne :fnise: God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener han var 11 kg på 15-mndkontrollen, så han var nok nærmere 12 kg da. Men jo nærmere man har barnet inntil kroppen, jo lettere er de. Det er derfor f.eks bæremeis føles mye tyngre, den står litt ut av kroppen og belaster mer.

Ja det høres jo logisk ut. :)

Da har jeg endelig lest gjennom hele dagboken din, spennende lesing=)

vil bare ønska dg all lykke i fremtiden, håper alt går bra ved fødsel og tiden etterpå=)

:klemmer

Hei og :velkommen:

Imponert at du har klart å lese deg gjennom en såå lang dagbok :fnise:

Tusen takk for det, håper det går fint jeg også! :jepp:

Oioi!! Så snilt at du kunne få bæretingen:) Og mer bonus at dere kan møtes da, det blir nok kjempekoselig!

Jepp, veldig snilt!

Så kjekt med treff :jepp: Det er synd at ikke alle vi bor i samme by så vi kunne dratt på småbarnstreff :( Men men, vi skravler jo mer enn nok her inne :fnise God helg!

Ja det hadde jammen vært noe! Men dere får si i fra hvis dere plutselig skal til Bodø :fnise:

Nå vet jeg hva Kisskissbangbang heter. :lur

:fnise:

Så koselig med treff :) Skulle ønske noen av dere bodde i nærheten av meg også :Men men.

Skulle ønske alle dere KG-jenter bodde i Bodø :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei folkens! :)

I går hadde jeg en veldig fin dag, men også en sliten en. Først dro jeg og kjæresten ut og satt gangva eller hva det heter (kveiteline), så dro jeg til moren min en liten stund før jeg, kjæresten, hundene og svigersøster med familie dro til Kjerringøy hvor vi grillet og koste oss på stranden. :) Deretter dro jeg til en venninne hvor jeg satt og skravlet til klokken elleve på kvelden. :jepp: Koselig dag.

I dag har jeg fått klær fra 0-3 mnd. fra svigersøster. Mestparten er sånt som hun selv har fått. Hadde jo store forventninger til det, og det var mye brukbart, men også mye jeg ikke kommer til å bruke, og det er blant annet klær som kjæresten brukte da han var baby, hehe. :) Så må nok på en liten shoppingrunde. Eneste er at jeg aner virkleig ikke hvor mye klær man trenger til en nyfødt, men..Tenker hvis jeg bruker en liten tusenlapp på klær så får jeg nok det meste jeg trenger. :)

Som vanlig er jeg rastløs og lei av å sitte i ro. Selv etter en dag hvor jeg har vært så aktiv som i går, så blir jeg drittlei av sofaen etter en og en halv time. Har alt for mye overskudd i forhold til ting å gjøre.. :sjenert:

Har sett på "bryst er best", av Gro Nylander i dag. Får låne den gratis fra helsestasjonen i forkant av den ammesamtalen. Så mange søte, ferske babyer :rodmer:

Men er ingen tvil om at jeg ønsker å få til ammingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for kjapp oppdatering. Har så mye mindre tid til KG nå som minien er ute :fnise: Vi har alt for mye klær i de minste størrelsene. Vi kunne klart oss med 10 omslagsbodyer og 5 pysjer/heldresser i starten + noen tjukkere dresser til å ha utenpå. :) De vokser fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en kjempe koselig dag, og ingenting er jo bedre enn det :)

Amming håper jeg også at jeg virkelig får til. Men jeg tror også at hvis man virkelig vil, så får man det til. Noen trenger bare litt mer hjelp og trening, og det får man jo på barsel :) Svigerinna mi (som har to små), sier at du kommer til et punkt i begynnelsen der du har lyst til å gi opp, fordi det er så vondt osv, men om du ikke gir opp da, og heller biter tennene sammen, så går det mye bedre etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som fikk/får en del babyklær :jepp: Jeg og tror vi har alt for mye, men sånn er det med oss førstegangsfødende - vi ANER jo ikke hvor mye vi trenger og HVA vi trenger så vi har en tendens til å kjøpe ALTFOR mye.

Jeg og vil virkelig få til ammingen. Har tenkt å fullamme til 4-6 mnd og deretter amme til pjokken er rundt 1 år. Håper virkelig det lar seg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Amming er tingen. :fnise: Har sett "Bryst er best" også, satt og grein jeg. :sjenert: Skal nok vende snuppa til flaske, men med brystmelk om mulig, så tidlig så mulig, da jeg ikke vet når jeg skal ut i arbeid. Vil ikke at hun ikke får i seg noe fordi jeg har matfatene hennes med på jobb. :sjenert:

Jeg tror kanskje det blir innkjøp etter at snuppa er født, blir gjerne litt sånn. :sjenert: Dog, det viktigste er jo på plass. Seng, vogn, bleier, noen klær. Ja, sånne ting. :fnise: De som man gjerne burde ha i hus før det blir full baluba.

Skulle gjerne hatt dere damer her jeg, i vakre Nederland. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig jeg får til å amme. Er litt bekymret for at det ikke skal gå bra, men tror at om man ikke stresser med det og ikke gir opp med en gang er det stor sjanse for at det skal gå bra :)

Tror jeg har kjøpt alt for mye klær jeg :sjenert: Finner så mye fint så jeg klarer ikke la vær. Har kjøpt forskjellige str da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer nok laaaangt med en tusenlapp ;)

Er ofte salg hos de større kjedene så du kan få plagg til kr 10,- stk og oppover - ha øynene åpne :)

Omslagsbodyer er knall, de små er ikke så glad i å få klær dratt over hodet (ikke vår snuppe iallefall).

Man trenger heller ikke såååå mye klær for de vokser veldig fort! Her har vi allerede pakket bort alt av str 50 og en del i 56 (de som er små i str). Snuppa er 5 uker og blitt 4,6kg og 57cm lang allerede!! :nigo: Har vært i kommoden og rotet fram de minste plaggene i str 62, babyklær varierer også veldig i str og passform selv om de i utgangspunktet skal være samme str har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på den, håper virkeligen jeg får til amminga :jepp: gruer meg litt til det, for jeg blir megaskuffet om det ikke går.. Men det er vel typisk, de fleste vil jo få det til. Og vi klarer det nok, om vi bare aldri gir opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for kjapp oppdatering. Har så mye mindre tid til KG nå som minien er ute :fnise: Vi har alt for mye klær i de minste størrelsene. Vi kunne klart oss med 10 omslagsbodyer og 5 pysjer/heldresser i starten + noen tjukkere dresser til å ha utenpå. :) De vokser fort!

Hehe, er forståelig det! :jepp:

Ja jeg har skjønt nå at man trenger ikke sååå mye klær. :)

Hørtes ut som en kjempe koselig dag, og ingenting er jo bedre enn det :

Amming håper jeg også at jeg virkelig får til. Men jeg tror også at hvis man virkelig vil, så får man det til. Noen trenger bare litt mer hjelp og trening, og det får man jo på barsel : Svigerinna mi (som har to små), sier at du kommer til et punkt i begynnelsen der du har lyst til å gi opp, fordi det er så vondt osv, men om du ikke gir opp da, og heller biter tennene sammen, så går det mye bedre etterhvert :

Tror også det er lurt å prøve hardt og ikke gi opp, men det er ikke alltid det går da heller, og da bør man ikke få dårlig samvittighet eller noe sånt. :)

Så heldig du er som fikk/får en del babyklær :jepp: Jeg og tror vi har alt for mye, men sånn er det med oss førstegangsfødende - vi ANER jo ikke hvor mye vi trenger og HVA vi trenger så vi har en tendens til å kjøpe ALTFOR mye.

Jeg og vil virkelig få til ammingen. Har tenkt å fullamme til 4-6 mnd og deretter amme til pjokken er rundt 1 år. Håper virkelig det lar seg gjøre :)

Hehe, ja! :jepp:

Jeg skal også fullamme til seks måneder, og deretter fortstte til ca. et år gammelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amming er tingen. :fnise: Har sett "Bryst er best" også, satt og grein jeg. :sjenert: Skal nok vende snuppa til flaske, men med brystmelk om mulig, så tidlig så mulig, da jeg ikke vet når jeg skal ut i arbeid. Vil ikke at hun ikke får i seg noe fordi jeg har matfatene hennes med på jobb. :sjenert:

Jeg tror kanskje det blir innkjøp etter at snuppa er født, blir gjerne litt sånn. :sjenert: Dog, det viktigste er jo på plass. Seng, vogn, bleier, noen klær. Ja, sånne ting. :fnise: De som man gjerne burde ha i hus før det blir full baluba.

Skulle gjerne hatt dere damer her jeg, i vakre Nederland. :fnise:

Ja blir nok ikke å helgardere meg for alt jeg heller. Skal ha det viktigste, også kjøper jeg heller ekstra hvis jeg trenger når han er kommet til. :)

Håper virkelig jeg får til å amme. Er litt bekymret for at det ikke skal gå bra, men tror at om man ikke stresser med det og ikke gir opp med en gang er det stor sjanse for at det skal gå bra :

Tror jeg har kjøpt alt for mye klær jeg :sjenert Finner så mye fint så jeg klarer ikke la vær. Har kjøpt forskjellige str da.

Jeg er også bekymret. Spesielt fordi jeg har så følsomme brystvorter, at jeg ser for meg at jeg kommer til å slite veldig med sårhet. Liker ikke at de blir tatt på i det hele og det store, jeg. :sjenert:

Du kommer nok laaaangt med en tusenlapp ;)

Er ofte salg hos de større kjedene så du kan få plagg til kr 10,- stk og oppover - ha øynene åpne :)

Omslagsbodyer er knall, de små er ikke så glad i å få klær dratt over hodet (ikke vår snuppe iallefall).

Man trenger heller ikke såååå mye klær for de vokser veldig fort! Her har vi allerede pakket bort alt av str 50 og en del i 56 (de som er små i str). Snuppa er 5 uker og blitt 4,6kg og 57cm lang allerede!! :nigo: Har vært i kommoden og rotet fram de minste plaggene i str 62, babyklær varierer også veldig i str og passform selv om de i utgangspunktet skal være samme str har jeg funnet ut.

Ja det er nok lurt! Altså om man kjøper mye på salg! Omslagsbodyer i størelse 50 har vi fått masse av! sp akkurat det skal nok gå bare bra. :)

Jeg henger meg på den, håper virkeligen jeg får til amminga jepp: gruer meg litt til det, for jeg blir megaskuffet om det ikke går.. Men det er vel typisk, de fleste vil jo få det til. Og vi klarer det nok, om vi bare aldri gir opp :)

De fleste går det heldigvis bra for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

Skjer ikke så mye om dagen egentlig. Har styret mye fram og tilbake mellom biltilsyn og verksted i dag fordi bilen ble avskiltet med den begrunnelse av EU-kontroll ikke var blitt gjennomført og godkjent, men det har da sannelig blitt gjort. Så var en del å ordne opp i og en del feil gjort fra verkstedets side. Dette er gammelbilen altså, den vi skal selge.

Også har jeg for første gang kjøpt klær til lillegutt! Har ikke kjøpt noe før nå siden jeg ville vente og se hva vi får. Kjøpte en veldig søt nattdrakt, en sparkebukse og søte, tjukke sokker. :)

Gleder meg til lillegutt kommer! :hoppe: Men det er nå lenge til, det.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et styr. At de ikke kan holde orden sier bare jeg :fnise:

Såå gøy å handle babyklær, og du har vært flink å motstå fristelsen lenge, flink :jepp: fikk også kjøpt en søt sparkebukse + en body og en smekke som det sto gullungen på i dag :D Gleder meg såå til å bruke det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det kan du tro, benni! :fnise: De hadde faktisk klart å registrere godkjent kontroll på et HELT annet kjøretøy. Var ikke snakk om at de hadde skrevet inn et tall eller en bokstav feil på registreringsnummeret, det var et helt annet nummer og andre bokstaver. Menmen. Nå har de ordnet opp i det, så. :)

Synes også jeg har vært flink :fnise: Har jo så klart kikket i butikker, men har tvunget meg selv til å ikke kjøpe. :)

Den nattdrakten er så søt. Skiklieg myk (og tjukkere enn vanlig bomull, med tanke på vinter), også er det bilde av en sau på, hvor det står "counting sheep..one.." :rodmer:

Ellers kan jeg meddele at jeg som har vært så kry over å ikke ha en eneste plage, har nå fått halsbrann! :kjefte: Kommer hovedsaklig på kvelden virker det som, og det er bra irriterende. Den er ikke så sterk, men er plagsomt fordeom. Tror Loveheartsen jeg nettopp spiste har funket. :)

I tillegg så har jeg begynt å få mensmurringer tilbake. Har hørt det er et tegn på at man begynner å modne, men er det ikke litt vel tidlig at ting begynner å modnes 11 uker før termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...