Teriyaki Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #1221 Del Skrevet 31. juli 2011 Hehe, ja det er nok ikke så uvanlig at gravide drømmer rart! Merkleig er det uansett! Lunem: Heihei! Gratulerer med nytt hjem! Også krysser jeg fingrene for to blå snart! Ingenting er bedre enn når prøvere endelig får det til! Denne graviditeten var jo ikke planlagt, så selv om man blir glad (sjokkert), så tipper jeg det føles anderledes for dem som har vært prøvere! Tilbake fra hytta. Eller er noen timer siden da, men har vært trøtt og sliten. I går var vi ute fra sånn klokken ni på morgenen til fem-seks tiden. Så vi var alle slitne, og gikk og la oss så tidlig som i titiden. Sengen er ikke særlig god, da. Så jeg har vondt i ryggen, menmen. Sambo og faren hans fikk en tors på 21 (!) kg i går, og jeg plukket blåbær, så skal lage en skål med syltetøy til frokost i morgen! Eller kanskje til kvelds! Er jo nok til begge dagene. Yummi. Var klar for å stå dra hjem med en gang vi stop opp i dag, da, men det ble fisketur og sånt først. Ble tre ganske så store seier, så til middag har sambo laget fiskepinner. Nå ligger jeg egentlig bare her som et slakt på sofaen og må vel egentlig bare komme meg avgårde til butikken snart. Eneste som er litt ekkelt, er at sambo glemte seg av i forhold til båtkjøring. Han har hele tiden sagt at gravide ikke skal kjøre i småbåter som kjører over 20 knop, vet ikke om det er pga. vibrering i båten eller fordi den hopper på bølger da, men..Han gasset opp, det kom bølger og båten HOPPET masse! Først da når jeg ble sint og ba han om å kjøre saktere kom han på det. Nå har jeg mensmurringer. Det har jo sikkert ikke med båtkjøringen i det hele tatt, og det er sikkert forbigående. Men jeg har sluttet med disse murringene for lenge siden, så tankene går jo så klart til om livmora er irritert eller noe sånt etter båtkjøringen. Regner med det er pga. fare for å sette i gang noe som ikke skal settes i gang, at gravide frarådes båtkjøring i småbåter som kjører fort. Men han sparker og er livlig da, så alt er sikkert i orden. Nå drar jeg på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 31. juli 2011 #1222 Del Skrevet 31. juli 2011 Guri så langt du har kommet Så artig med masse liv i magen Ante ikke at man ikke skulle kjøre båt for raskt, men det er jo egentlig veldig logisk. Så lenge det var ganske kortvarig, og du kjenner masse liv, så står nok alt bra til med lillegutt Forresten vanvittig størrelse på den torsken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 31. juli 2011 #1223 Del Skrevet 31. juli 2011 Velkommen hjem Hmm.. Det båtgreine hørtes ikke så bra ut, men det har helt sikkert gått veldig bra med lille gutten din Bare følg litt med på smertene, om de blir bedre, verre, eller gir seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #1224 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Guri så langt du har kommet Så artig med masse liv i magen Ante ikke at man ikke skulle kjøre båt for raskt, men det er jo egentlig veldig logisk. Så lenge det var ganske kortvarig, og du kjenner masse liv, så står nok alt bra til med lillegutt Forresten vanvittig størrelse på den torsken Hihi, ja her går dagene fort unna! Har i grunn ikke hørt noe om det selv, men det høres logisk ut, akkurat som at gravide skal unngå karuseller. Hihi, ja den var STOR! Velkommen hjem Hmm.. Det båtgreine hørtes ikke så bra ut, men det har helt sikkert gått veldig bra med lille gutten din Bare følg litt med på smertene, om de blir bedre, verre, eller gir seg Takk! Nei jeg blei jo litt bekymret der og da, og det ble forsterket av mensmurringene. Men de har gitt seg nå! Så tipper det enten var helt tilfeldig, eller at livmora var litt "irritert" og "sa ifra" at her måtte man ta det litt mer med ro! Må le litt av meg selv nå altså..Har jo hatt en ekstrem tørrhoste siste uken, enten bare veldig, veldig irritert, eller en form for bronkitt. Sitter og hører på musikk, og jeg er en sånn en som synger til musikken jeg, så dere kan tenke dere hvor fint det høres ut med den hese stemmen Nå kom Balder og la seg på fanget mitt, så sliter litt med å skrive her nå _ Endret 31. juli 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #1225 Del Skrevet 31. juli 2011 Helt fantastisk tekst. Forutenom den fysiske volden, så kan jeg forstå, og relatere til mye i den. Fra tidligere erfaringer og slik dynamikken e forholdet vårt var før. Får frysninger av sangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 31. juli 2011 #1226 Del Skrevet 31. juli 2011 Dæven for en størrelse på den torsken og koselig å høre fra hytteturen. det med båtturen hørtes derimot ikke så greit ut, men bra at gutten er aktiv. Rare drømmer har jeg ikke hatt så mange av, men hadde en nå i natt. Snakket med barneskolelæreren og snakket om to gutter som jeg hadde båret, men ikke født da det var noe galt med dem. Så, jeg hadde to englegutter og jenta mi (som var på utsiden og i levende live). Merkelig drøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 1. august 2011 #1227 Del Skrevet 1. august 2011 Så koselig med hyttetur og fisking og bær <3 Diiiger torsk gitt!! Huff, bra du fikk gitt beskjed til mannen ang båtkjøringen.. Jeg har ikke tenkt på det før men det er jo logisk da! Hehe, vi drømmer mye rart ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. august 2011 Forfatter #1228 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Dæven for en størrelse på den torsken og koselig å høre fra hytteturen. det med båtturen hørtes derimot ikke så greit ut, men bra at gutten er aktiv. Rare drømmer har jeg ikke hatt så mange av, men hadde en nå i natt. Snakket med barneskolelæreren og snakket om to gutter som jeg hadde båret, men ikke født da det var noe galt med dem. Så, jeg hadde to englegutter og jenta mi (som var på utsiden og i levende live). Merkelig drøm. Ja den var svææær! Han er veldig aktiv, og alt var normalt på kontroll i dag. Jeg tenkte på bloggen til Wichelle (Michelle?) da du skrev om drømmen din. Har du lest den? Hun har jo to englegutter, en døde i uke 22 eller noe sånt, mens han andre i uke 34-36. Nå derimot bærer hun på det som for øyeblikket ser ut til å være en frisk jente. http://wichelle.blogg.no/ Så koselig med hyttetur og fisking og bær <3 Diiiger torsk gitt!! Huff, bra du fikk gitt beskjed til mannen ang båtkjøringen.. Jeg har ikke tenkt på det før men det er jo logisk da! Hehe, vi drømmer mye rart ja!! Hei Skytte! Ja det er flott. Gleder meg til å spise frokost nå, nystekte baggiser med blåbærsyltetøy! __________________________ Da har jeg vært på jordmorkontroll. Alt ser fint ut, og lillegutt sparker og romstrerer mye, så tar tid å måle hjertelyden, hehe. Forresten så har jeg nå bikket 10 kg i vektøkning. Det er en milepøl som ikke er like artig å nå, hehe. Nå skal jeg snart ut på tur med hunden, for været er nydelig! Ha en fin dag, jenter! Endret 1. august 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 1. august 2011 #1229 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Bra at alt stod bra til med gutten! Skal til jm-kontroll om noen timer selv, så.. Ligger bare i senga og slapper av. Ørebetennelse igjen, men denne gangen på venstre øre. Aaah, det er litt merkelig egentlig, og nei, har ikke lest den. Var bare en rar drøm egentlig, og jeg har sjeldent rare drømmer. Det var en merkelig tilfeldighet egentlig. Har hatt en drøm hvor jeg mistet tre ganger og så fikk jenta mi til slutt. Var på sykehus for å få reddet babyene, men vi rotet oss bort hver gang, så det gikk galt. Er på 7-8 kg jeg, men mesteparten er babyrelatert (om mine beregninger rett). Ser slankere ut, men det kan ha noe med at jeg har en badeball foran som ikke akkurat er liten lengre. Endret 1. august 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 1. august 2011 #1230 Del Skrevet 1. august 2011 Er så mange sanger som kan relatere til så mange følelser man sitter med, og opplevelser og minner. Jeg har noen favorittsanger som jeg alltid hører på når jeg er trist, for eksempel. Så bra at alt var bra med gutten din på jordmorkontroll Og, pøh; 10 kilo er da ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 1. august 2011 #1231 Del Skrevet 1. august 2011 Så bra at jordmortimen gikk bra! Har selv bikket 10 kilo og det er ikke noe moro, men de sa ingenting på det da jeg var hos legen i dag. Vi får håpe på at det renner av igjen når ungene er ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. august 2011 Forfatter #1232 Del Skrevet 1. august 2011 Bra at alt stod bra til med gutten! Skal til jm-kontroll om noen timer selv, så.. Ligger bare i senga og slapper av. Ørebetennelse igjen, men denne gangen på venstre øre. Aaah, det er litt merkelig egentlig, og nei, har ikke lest den. Var bare en rar drøm egentlig, og jeg har sjeldent rare drømmer. Det var en merkelig tilfeldighet egentlig. Har hatt en drøm hvor jeg mistet tre ganger og så fikk jenta mi til slutt. Var på sykehus for å få reddet babyene, men vi rotet oss bort hver gang, så det gikk galt. Er på 7-8 kg jeg, men mesteparten er babyrelatert (om mine beregninger rett). Ser slankere ut, men det kan ha noe med at jeg har en badeball foran som ikke akkurat er liten lengre. Uff, ørebetennelse er kjipt. Og vondt! Har ikke hatt det på årevis, men hadde mye av det da jeg var lita. Tror nok det er helt normalt å ha slike drømmer, men det er jo ekkelt akkurat når de står på. Er så mange sanger som kan relatere til så mange følelser man sitter med, og opplevelser og minner. Jeg har noen favorittsanger som jeg alltid hører på når jeg er trist, for eksempel. Så bra at alt var bra med gutten din på jordmorkontroll Og, pøh; 10 kilo er da ingenting! Ja ikke sant. Og visse sanger får man assosiasjoner til diverse følelser og slikt. Hehe, nei 10 kg er jo ikke det værste, da. Men det forsvinner vel etter hvert. Så bra at jordmortimen gikk bra! Har selv bikket 10 kilo og det er ikke noe moro, men de sa ingenting på det da jeg var hos legen i dag. Vi får håpe på at det renner av igjen når ungene er ute Nei hun sa ikke noe her heller,så tipper det går greit. I dag har det vært babyshower. Fikk litt gaver, også hadde vennene mine lagd kake og sånt. Legger ut et lite bilde i morgen av kakene Nå skal jeg legge meg snart, for nå er det vist guttekveld her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 1. august 2011 #1233 Del Skrevet 1. august 2011 10 kg er ingenting, jeg er +18 kg nå (uke 37), så håper jeg slipper å nå +20 kg. Legen min sier ingenting på det, så lenge det ikke dreier seg om 30-40 kg så er alt normalt mener han Sist gikk jeg opp 21 kg, og alt var borte innen tre mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 2. august 2011 #1234 Del Skrevet 2. august 2011 10 kg er ingenting, jeg er +18 kg nå (uke 37), så håper jeg slipper å nå +20 kg. Legen min sier ingenting på det, så lenge det ikke dreier seg om 30-40 kg så er alt normalt mener han Sist gikk jeg opp 21 kg, og alt var borte innen tre mnd Dette likte jeg svært godt! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 2. august 2011 #1235 Del Skrevet 2. august 2011 Fint å høre at alt sto bra til på kontroll:) Lille sprellebassen i magen:) Du skal se kiloene forsvinner fort og holder seg borte dersom du ikke fortsetter å leve på kanelsnurrer etter endt amming...! Jepp, det var meg forrige gang..! Trodde cravings tilhørte graviditeten men da jeg hadde fått snupp var jeg helt gaaaal etter kanelsnurrer.. Mange.. Hver dag.. Så den fella skal jeg prøve å unngå denne gangen:) Oi, babyshower! Så koselig:) Pakker og godsaker er jo aldri feil:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 2. august 2011 #1236 Del Skrevet 2. august 2011 Var det koselig med babyshower? Vet at jeg hadde det selv for ikke så lenge siden, men vi har alle våre oppfatninger hva koselig er... Fikk dere mye fint til gutten eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. august 2011 Forfatter #1237 Del Skrevet 2. august 2011 Umuriel: Nei jeg får jammen satse på at jeg ikke går opp sååå mange kg de siste ukene. Men vekten går vel fort opp nå framover. Skytte: Hehe, men kanelsnurrer er jo sååå godt! "heldigvis" så er jeg for lat til å gidde å bake de! Delphina: Ja babyshower var veldig koselig. Med kake, muffins og etasje-gele med banan og sjokolade i. Jeg fikk vel ikke så mye, men fint var det. Fikk en bamse, en lyseblå lue, en rangle og en biteleke. Ikke noe store greier, men stort nok til at jeg syntes det var veldig koselig gjort. I dag derimot har jeg fått en del fint til gutten. Bestemoren min har vært på shopping og sendt i posten, hehe! Det var ganske så greit. ___________ I dag har småttisen min hikket for første gang! I alle fall er det første gang jeg har merket det. Var ikke så kraftige bevegelser som når han sparker og romstrerer, men det var rytmiske dult, og de varte en god stund. Virket også som om det irriterte han litt, for til tider romstrerte han inni der også. Ellers har jeg og kjæresten vært i byen noen timer i dag. Vi har nå lagt en plan for hvordan badet blir. Gleder meg til det er ferdig! Så har vi vært på peppes med svigers! Nå ligger jeg i sofaen, og Balder ligger med hodet på brystkassen min og sover. Veldig koselig. Bare to uker til 3D nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 2. august 2011 #1238 Del Skrevet 2. august 2011 Hørtes veldig koselig ut. Det er jo tanken som teller Snille bestemoren din Mmm Peppes hørtes godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 2. august 2011 #1239 Del Skrevet 2. august 2011 Det er jo bare koselig å samles, en fin gest. C. fikk en del, men så var baby showeren her en samling av veldig nær familie, noe som gjør at man gjerne får en del mer. Koselig med ivrige oldemødre. C skulle ha hatt en tippoldemor også, men desverre så gikk hun bort nå nylig, så jeg var i begravelsen der (hvor de tente et lite lys for det kommende tippoldebarnet hun aldri fikk møtt). Synes det er litt morsomt når de blir irriterte jeg egentlig. C kan hikke lenge før hu i det hele tatt blir irritert, men hun blir det og da buldrer det. Koselig med tur til peppes (må innrømme jeg savner rømmedressingen deres ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 2. august 2011 #1240 Del Skrevet 2. august 2011 Så kjekt med babyshower Moro å bli husket på. ÅÅ! Det er så koselig med hund Hunden din er kjempesøt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå