Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Så kjekt å høre at du har hatt en fin hyttetur, Teri :) Håper du koste deg på kafe med venninne også. Godt å være litt sosial :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe du får se litt på 3D og da ja!

Ja man kan vel si så. Hunden heter Balder, ungen skal hete Odin og et annet alternativ var Loke, hehe. :)

Det kommer helt sikkert snart, ja. :) Rart jordmødrene ikke har sagt at du har morkaken foran på UL, men..Det er sikkert derfor du kjenner så lite. :)

Ja, får spørre :) Spennende!

Hehe ja såpass :D Om du selv skulle valgt navn på barnet, har du noen spesielle favoritter? :)

Er selv glad i litt "unike" navn, ikke navn som Destiny Hope eller sånne kjendisnavn, blir litt for drøyt. Men Odin var stilig! :)

Ja er nok det, fikk en tid idag med kraftig smerte i magen når jeg gikk til jobb. Nesten som leverhogg. Senere blødde jeg neseblod. Håper ingenting er galt :S skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at du har hatt en fin hyttetur, Teri :) Håper du koste deg på kafe med venninne også. Godt å være litt sosial :)

Var koselig på kafe, ja. :) Det er godt å være sosial. Skal innrømme jeg ikke er av de flinkeste på akkurat det området, så..

Ja, får spørre :) Spennende!

Hehe ja såpass :D Om du selv skulle valgt navn på barnet, har du noen spesielle favoritter? :)

Er selv glad i litt "unike" navn, ikke navn som Destiny Hope eller sånne kjendisnavn, blir litt for drøyt. Men Odin var stilig! :)

Ja er nok det, fikk en tid idag med kraftig smerte i magen når jeg gikk til jobb. Nesten som leverhogg. Senere blødde jeg neseblod. Håper ingenting er galt :S skummelt..

Nei, altså jeg hadde ingen favoritter i det hele tatt. Synes guttenavn er vanskelig, så hadde ikke et eneste forslag. Siden jeg likte Odin veldig godt ble vi enige om det. Jeg hadde derimot jentenavn, og det var enten Isabella, Isabella Helen, eller Helen. :)

Uff da, så rart. Men det er sikkert ikke noe galt med babyen. :) Hadde noe vært galt, så ville vel ikke magesmertene ha gitt seg. :)

Har ikke så mye å meddele i dag, jeg..Annet enn at bekkenløsningen er utrolig mye bedre. Nesten så jeg begynner å lure på om det virkelig var bekkenløsning, eller om det var en eller annen skiveutglidning som har gått over av seg selv, eller noe sånt. Får se det an. Blir jo litt teit å dra til fysio neste uke dersom jeg er helt smertefri, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er jo ikke teit å reise til fysio om det skulle bedre seg til neste uke. Det kan godt hende det er bekkenløsning det du har. Uansett, det er bedre å sjekke seg en gang for mye enn en gang for lite. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså jeg hadde ingen favoritter i det hele tatt. Synes guttenavn er vanskelig, så hadde ikke et eneste forslag. Siden jeg likte Odin veldig godt ble vi enige om det. Jeg hadde derimot jentenavn, og det var enten Isabella, Isabella Helen, eller Helen. :)

Uff da, så rart. Men det er sikkert ikke noe galt med babyen. :) Hadde noe vært galt, så ville vel ikke magesmertene ha gitt seg. :)

Hehe ser den, hadde også et jentenavn klart som jeg har likt siden jeg var en småtass selv. Etter jeg fant ut at min oldermor het Naomi var jeg fast bestemt på at det skulle bli navnet på mitt barn! (Men så fikk jeg gutt :fnise: )

Ah, nydelige navn. Likte Isabella Helen veldig godt :)

Har ei lita kusine med Isabella som navn :)

Nei er nok ikke noe galt :) Heldigvis :)

Er nok bare jeg som er litt paranoid, men bedre enn å være likeglad? :fnise:

Så bra du føler deg mye bedre! Godt å høre.

Men ville nok dratt til fysio en gang for mye enn for lite.

Men håper for all del smertene holder seg unna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker Arne Brimis sjokoladekakae! :strix: Har hatt lyst å prøve den i sikkert to år, men tror dere jeg har fått ut fingeren? :ler:

Den må stå i kjøleskapet til i morgen, da. Så får ikke smakt på den før da. :)

Oppskrift finner dere her: http://detsoteliv.no/

Bare å gå på sjokoladekaker, også skrolle litt så finner dere den. Ser skikkelig god ut. Skal servere den med vaniljeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmm :hjerte: Det så godt ut! Alle de gode kakene da, og jeg som egentlig ikke liker kake og søte ting i det hele tatt. Rart hva en graviditet kan gjøre. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Odin er et fint navn. Personlig ville jeg valgt et mer internasjonalt navn, men det er godt ikke alle tenker som meg. :jepp:

Blir spennende å smake kaken. :spise:

I dag på jobb kom en gammel dame og spurte om jeg kunne ringe banken hennes for å få vite koden til bankkortet hennes. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nam! Kake :sikle:

Jeg er så matvrak for tiden!

Jeg syns Odin er et vakkert navn. Ser for meg en mandig og kjekk kar med det navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag på jobb kom en gammel dame og spurte om jeg kunne ringe banken hennes for å få vite koden til bankkortet hennes. :daane:

:skratte::skratte::skratte::skratte: Er det mulig?!

Nam, den kaken så god ut :sikle: men det gjør jo de fleste kaker :sjenert: Ble den smakfull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm :hjerte Det så godt ut! Alle de gode kakene da, og jeg som egentlig ikke liker kake og søte ting i det hele tatt. Rart hva en graviditet kan gjøre. Hehe :)

Ja den siden der er helt genial!

Er ikke så glad i kaker jeg heller, dvs. jeg elsker et begrenset utvalg. Liker ikke kaker med masse fyll og tull og tøv. Liker litt mer plaine kaker som lys skuffekaker (har verdens beste oppskrift), brownie, banankake, vanlig rullekake med syltetøy og ikke krem osv. Noe som er ganske greit, for da vet jeg at jeg klarer å bake favorittene mine.. :ler: Alle disse typene er jo enkle å lage. Og de egner seg veldig godt til nedfrysning. Så tenker jeg blir å bake noen kaker før fødsel slik at jeg har å servere ved barselbesøk.

:vinke

Odin er et fint navn. Personlig ville jeg valgt et mer internasjonalt navn, men det er godt ikke alle tenker som meg. :jepp

Blir spennende å smake kaken. :spise

I dag på jobb kom en gammel dame og spurte om jeg kunne ringe banken hennes for å få vite koden til bankkortet hennes. :daane

Heihei Kitten! :)

Hihi, det må jeg si. Någet forvirret, kanskje.. :)

Hehe, nei jeg ser jo den. Odin blir litt smårart på engelsk, samtidig synes jeg det er flott med et skikkelig norskt navn. :) Mitt navn er ikke av de aller beste på engelsk det heller, men det blir i det minste ikke noe rart, hehe..Sånn som Tone, ender alltid opp med å bli "tony" på engelsk. Blir jo et guttenavn. Det var et annet som var hysterisk artig. For på engelsk ble det rett og slett noe heelt annet. Mulig det var Sten, eller stein.. I'm Stone! :fnise:

Flinke bakedamen!

Jeg liker ikke sjokoladekake men syns det er morsomt å bake den:

Føler jeg som en ufattelig god husmor nå, ja! Hehe..

Det kommer an på om jeg liker sjokoladekake. Liker ikke disse typene med masse lys (kaffe)sjokolade på toppen, blant annet. Eller appelsinsjokoladekake eller sånne rare typer. Den må være ganske så plain for at jeg liker den. Enten vanlig skuffekake med mørk sjokolade på. Eller sånn som den jeg har bakt nå, skikkelig mørk kake som bare står en 20 min i ovnen slik at den blir skikkelig kjissjete og god inni. :) Som passer perfekt til skikkelig vaniljeis.

Også er det jo en bonus at det går så utrolgi fort å lage den! Så lenge man klarer å skille eggeplommen fra hviten uten så store anstrengelser så er det jo verdens enkleste kake!

Åh, nam! Kake :sikle:

Jeg er så matvrak for tiden!

Jeg syns Odin er et vakkert navn. Ser for meg en mandig og kjekk kar med det navnet :)

Hihi, ja du kan tro hvorfor jeg endte opp med å bake i går! :fnise: Dvs. hadde egentlig tenkt å vente til helga, men så begynte kjæresten å mase.. "hvis du er glad i meg så baker du den kaka" :ler:

:skratte::skratte::skratte::skratte: Er det mulig?!

Nam, den kaken så god ut :sikle: men det gjør jo de fleste kaker :sjenert: Ble den smakfull?

Hehe, ja de fleste ser vel kanskje god ut, men så fort en kake blir for komplisert så takker jeg nei, jeg. Liker ikke sånne kaker med så ufattelig mye fyll og dikkedarier.. :fnise:

Det vet jeg faktisk ikke! For at den skal bli fast inni (den har bare vært 20 min i ovnen, altså ikke gjennomstekt), så må den stå i kjøleskap til dagen etter, men skal si i fra hva vi synes om den når vi har spist i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fint vær! :hoppe: Så må vel komme meg ut etter hvert. Det er bare ikke sånn type at man lgger og soler seg. Ikke enda i alle fall. Det er vel ca. 20 grader i skyggen, men det blåser litt rart, også har det regnet sånn i natt at det er så vått ute enda.

Tror magen min har vokst litt ekstra i natt..Hehe..Det er utrolig å se hvor fort den vokser om dagen! Blir gøy å ta neste magebilde for å sammenligne forrige. :)

Lillegutt har hatt to-tre rolige dager nå. Har kjent liv hver dag, men det har vært lite. Så nå synes jeg han skal ha noen turbodager snart! :fnise: Er så artig og koselig når han sparker så magen rister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes veldig smart ut å ha kake klart til barselbesøk :)

Jeg hadde også er periode hvor jeg omtrent kunne se forandringer på magen fra dag til dag. Nå har det stoppet opp litt, men det var vel kanskje like så greit. Gikk fort. Stemmer for nytt magebilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Dere er heldige som ser forandringene hver dag. Jeg synes bare jeg ser ut som en badeball, den vokser sakte, men sikkert. Det er vel det eneste. :fnise:

De beveger seg i perioder, og de har dager hvor de er litt slappere enn andre, rett og slett fordi de sover mer eller bare er slitne. De blir slitne de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig smart ut å ha kake klart til barselbesøk :)

Jeg hadde også er periode hvor jeg omtrent kunne se forandringer på magen fra dag til dag. Nå har det stoppet opp litt, men det var vel kanskje like så greit. Gikk fort. Stemmer for nytt magebilde :)

Ja, jeg tror det er lurt. Greit å slippe å tenke på baking og sånt den første tiden med en liten en. :) Alle de type kakene jeg vil komme til å servere, er sånn man kan fryse ned. :)

Må vel komme med magebilde etter hvert, ja..Kan se om jeg ikke får tatt et i morgen. :jepp:

Dere er heldige som ser forandringene hver dag. Jeg synes bare jeg ser ut som en badeball, den vokser sakte, men sikkert. Det er vel det eneste. :fnise:

De beveger seg i perioder, og de har dager hvor de er litt slappere enn andre, rett og slett fordi de sover mer eller bare er slitne. De blir slitne de også!

Vokser vel for det meste sakte, men sikkert her og. Men den har sånne vokseperioder, hehe. Skal se om jeg ikke får tatt et magebilde i morgen. Skal bli artig å se den store forskjellen fra ukr 22 og 24. Innbiller meg i alle fall at forskjellen er stor. :)

Oioi..Skal si den kaka jeg bakte i går ble god! Kompisen til kjæresten min sa faktisk at det måtte være ut av de beste kakene han har smakt! Det er jo ikke værst :fnise: Så kan man jo diskutere om det er han som har vært uheldig, eller om den kaka rett og slett er fantastisk! Hehe..

Men den er utrolig lett å bake, da. Så føler vel ikke helt jeg kan ta noe mer kred enn at jeg har vært flink til å finne en god oppskrift.. :fnise: Det er en skikkelig, skikkeilg klissjekakae, og den er vel sånn sett relativt mektig. Men det er nå så. :) Namnam!

Nå føler jeg meg så klart bare tjukk og grusom som har spist kake, så sånn er den saken.

Huff, jeg begynner sakte, men sikkert å få utovernavle! Det er noe jeg ikke har gledet meg til, hehe.. :sjenert: Liker navlen min, jeg. :fnise: Spesielt nå i stad når jeg fikk en kynner, så bulet den ekstra mye ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjeder meg så tjuvstartet like gjerne med bilde. Tviler den forandrer seg så mye på kun noen timer. :)

Fra uke 22+0 og uke 24+0 (egentlig 23+6, da)

Stor forskjell, som dere kan se! Tenk at jeg har vokst så mye på bare to uker..Skal det fortsette i det tempoet der så blir jeg vel enorm! :ler: Men man har vel perioder hvor man vokser mer enn andre. Men jammen var det på tide at magen poppet ut.

1.bmp

2.bmp

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Den magen der har definitivt begynt å vokse, det er en ganske klar forskjell mellom de to bildene.

Kjempefin mage forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den magen der har definitivt begynt å vokse, det er en ganske klar forskjell mellom de to bildene.

Kjempefin mage forresten!

Tusen takk! :strix:

Ja det er nesten litt sykt å se hvor mye den har vokst på to uker. Jeg som har vært så knøtt lita hele tiden, og plutselig popper den ut! :jepp:

Kjempefin babymage Teriyaki! :gravid:

Tusen takk! :) En babymage ja! Endelig kom den. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...