Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Krizzy

Jeg spiser også mye jordbær i sommer. Har spist en - to kurver per dag i sommer. :fnise: Spiste også mye når jeg var gravid. Jordbær! :hjerte:

Kos deg på jobb. :):hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har så mange allergier i familien, at jeg tar ikke sjansen på jordbær så lenge jeg ammer. Uansett hvor trygt de sier det er... :gjeiper: Var en grunn til at de frarådet det tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke langt unna, dog det er jo ikke "skandinaviske netter" her. Det er nok jordsmonnet som bidrar her, med tanke på at det er nær kyst og relativt flatt. Selv om Belgia og Nederland er naboland, så smaker jordbærene annerledes. Belgiske er syrlige (hvis plukket for tidlig), nederlandske er søtere (lett syrlige hvis plukket for tidlig). :sjenert: Nå ble det visst en liten prat om jordbær. Skal snart kose meg med de som ligger i kjøleskapet. :sikle

Tenk på det! Han blir plutselig bare større og større nå etterhvert. Her har jeg en liten frøken på 1,2 kg. :daane

Kos deg på jobb! 4 timer går forhåpentligvis unna.

Aha..Ja det er de skikkelige søte jordbærene som er gode! Jeg liker de norske, fordi de er ordentlig søte, men samtidig syrlig og frsik. :) Gleder meg til å kose meg med jordbær i dag også! :jepp.

Åh, jordbær! Nå fikk jeg og lyst på det :sikle

Lykke til på jobb! Fire timer går fort unna :) Er sikkert ferdig nå faktisk!

Hurra for guttebaby :hoppendeglad Hihi

Var ferdig klokken to! :jepp: Og ja de gikk da fort unna. :) Hihi, ja er det ikke herlig! :jepp:

Jeg har allerede begynt å glede meg til julaften, for guuud så kjekk han kommer til å bli i en søt, liten dress! :rodmer:

:hjerte::grine:

:klemmer:

Jeg spiser også mye jordbær i sommer. Har spist en - to kurver per dag i sommer. :fnise: Spiste også mye når jeg var gravid. Jordbær! :hjerte:

Kos deg på jobb. :):hug:

Oi, da må jeg jammen si du spiser mer enn meg! Jeg spiser to til tre kurver i uka, hehe!

Vi har så mange allergier i familien, at jeg tar ikke sjansen på jordbær så lenge jeg ammer. Uansett hvor trygt de sier det er... :gjeiper: Var en grunn til at de frarådet det tidligere!

Jepp, samme her. Kommer ikke til å tørre å spise jordbær neste sommer når jeg ammer han, så må kose meg ekstra i år! :jepp:

I dag skal vi til et vennepar med en fire uker gammel gutt og spise middag. Finnbiff! Også har vi kjøpt inn til grilling av laks i morgen! Godt med god og sunn mat! I går spiste vi kyllingwok i sweet chili-sause, så vil si det har vært gode helgemiddager denne gangen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør den sikkert, hehe. Stresser egentlig ikke så mye med å få mage, er bare så "rart" at så mange andre som er lile langt, har mye større mage enn meg. :)

"So ro lille mann

nå er dagen over

alle mus i alle land

ligger nå og sover

so og ro og tipp og tå

sov min lille pode

reven sover også nå

med halen under hode"

Dette tror jeg blir nattasangen jeg skal begynne å synge hver kveld framover og etter fødsel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør den sikkert, hehe. Stresser egentlig ikke så mye med å få mage, er bare så "rart" at så mange andre som er lile langt, har mye større mage enn meg. :)

"So ro lille mann

nå er dagen over

alle mus i alle land

ligger nå og sover

so og ro og tipp og tå

sov min lille pode

reven sover også nå

med halen under hode"

Dette tror jeg blir nattasangen jeg skal begynne å synge hver kveld framover og etter fødsel. :)

Plutselig så kommer magen, tok lang tid for meg og før det ble ordentlig baby-kul ;)

Fin den nattasangen :rodmer:

Her har vi ikke sunget for magen, føler det er litt kleint :fnise: også er ikke jeg så glad i å synge sånn. Men får vel snart bli vant til det ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutselig så kommer magen, tok lang tid for meg og før det ble ordentlig baby-kul ;)

Fin den nattasangen :rodmer:

Her har vi ikke sunget for magen, føler det er litt kleint :fnise: også er ikke jeg så glad i å synge sånn. Men får vel snart bli vant til det ;)

Ha en fin dag!

Jeg synes også det er kleint, og har ikke snakket til han en eneste gang, hehe. Men har lyst å synge sangen nå slik at han kjenner den igjen etter fødsel, og dermed kanskje roer seg på kvelden når han skal sove. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres veldig koselig ut :rodmer:

Ja, det er det! :) Jeg husker selv at foreldrene mine sang til meg hver kveld. Og det er sånne fine barndomsminner man gjerne vil at ens egen unge også skal få. :)

Samboeren stod opp med feil for i mårrest og var kjempesur og gretten fordi han ikke fant SINE nøkler jeg som ikke har rørt. Blir så ufattelig irritert når han lar det gå ut over meg at han ikke har kontroll på tingene sine! :nei::kjefte:

Men..Nå er det jobb! Så får man se hva resten av dagen bringer. Blir nok husarbeid, det.

Gutten er veldig turbo om dagen. Artig det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja, det er det! :) Jeg husker selv at foreldrene mine sang til meg hver kveld. Og det er sånne fine barndomsminner man gjerne vil at ens egen unge også skal få. :)

Samboeren stod opp med feil for i mårrest og var kjempesur og gretten fordi han ikke fant SINE nøkler jeg som ikke har rørt. Blir så ufattelig irritert når han lar det gå ut over meg at han ikke har kontroll på tingene sine! :nei::kjefte:

Men..Nå er det jobb! Så får man se hva resten av dagen bringer. Blir nok husarbeid, det.

Gutten er veldig turbo om dagen. Artig det! :jepp:

Usj! :klemmer:

Her var det en samboer som la seg gretten og det kom en del bedritne uttalelser fra han. Vi ordnet opp heldigvis. :fnise: Jeg tror mannfolk er litt frustrerte og da kommer det ut feil.

Kos deg på jobb! :klemmer:

Alltids koselig med turbobarn. Her har det vært full rulle (tror hun har snudd seg igjen), og mageskinnet bare danser etter musikken jeg har på.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å begynne å synge en fast sang for den lille inni magen, slik at han/hun blir kjent med både sangen og stemmene våres. Det kan jo ha en beroligende effekt på de når de kommer ut og skal sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj! :klemmer:

Her var det en samboer som la seg gretten og det kom en del bedritne uttalelser fra han. Vi ordnet opp heldigvis. :fnise: Jeg tror mannfolk er litt frustrerte og da kommer det ut feil.

Kos deg på jobb! :klemmer:

Alltids koselig med turbobarn. Her har det vært full rulle (tror hun har snudd seg igjen), og mageskinnet bare danser etter musikken jeg har på.

Hehe, nei det er jammen ikke godt å si hva som feiler de mannfolkene av og til. ;)

jobben gikk bare fint! Trodde dagen kom til å snegle seg unna, men den for da avgårde uansett. Jobb i morgen, så har jeg fri helt til mandag igjen! :jepp:

Tror det er lurt å begynne å synge en fast sang for den lille inni magen, slik at han/hun blir kjent med både sangen og stemmene våres. Det kan jo ha en beroligende effekt på de når de kommer ut og skal sove :)

Tror jeg også! :) Det er riktignok litt (veldig) kleint å synge til magen, men det er ikke for kosen sin del at jeg prøver å gjøre det hver dag nå.. :fnise: Men tror i grunn ikke jeg trenger å synge sånn kjempehøyt. Han hører jo stemmen min innenifra, så. Andre derimot må vel synge inntil magen med litt volum på. :) Hehe..

I går spiste vi grillet laks med stekte poteter, woket grønnsaker og en veldig god hjemmelaget saus. Var veldig godt! I dag griller vi, så det er litt forskjellig. Men jeg skal ha laks denne gangen også. Med pomfri, grønnsaker og hollandesaus. Namnam. Fisk er ikke noe jeg er så flink til å spise, så dette var jo ikke så værst. Hadde egentlig gledet meg til svenske kjøttboller i dag, men det får vente til i morgen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flott at tiden gikk fort! Det er så deilig! :danse:

Middagene deres høres bare helt herlige ut! Her har jeg lyst på sitronmarinert torsk med poteter og grønnsaker, men.. Det får jeg jo ikke, da det er restriksjoner på fisk, av en snill mann som kanskje er mer hysterisk enn meg. :fnise:

Ååååh, svenske kjöttbullar! Som jeg savner det! vi får det her, på IKEA, men de smaker driiit! Ordentlige svenske kjøttboller er himmelsk, med pommes frittes og brun saus... Og nå er jeg litt sulten igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan du ikke spise torsk? :klo: Er det andre "regler" i Nederland enn i Norge?

Jah, svenske kjøttboller er godt! Dvs. disse er fra Gilde, da. Men de smaker akkurat sånn som svenske kjøttboller, og heter det. :)

Og nå er jeg METT! Men vil ha mere.. :sjenert: Har proppet meg med kjøttboller, gulrøtter og potetsaus med peppersaus. Namnam!

Har jordbær i kjøleskapet, så får se om det kanskje blir litt jordbær med vaniljekesam i kveld. :) Nå slapper jeg bare heelt av! For i morgen blir det husarbeid fra jeg står opp og i alle fall til ettermiddagen! Drvier på med et ryddeprosjekt i huset, nemlig!

Jeg har forresten helg nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hvorfor kan du ikke spise torsk? :klo: Er det andre "regler" i Nederland enn i Norge?

Jah, svenske kjøttboller er godt! Dvs. disse er fra Gilde, da. Men de smaker akkurat sånn som svenske kjøttboller, og heter det. :)

Og nå er jeg METT! Men vil ha mere.. :sjenert: Har proppet meg med kjøttboller, gulrøtter og potetsaus med peppersaus. Namnam!

Har jordbær i kjøleskapet, så får se om det kanskje blir litt jordbær med vaniljekesam i kveld. :) Nå slapper jeg bare heelt av! For i morgen blir det husarbeid fra jeg står opp og i alle fall til ettermiddagen! Drvier på med et ryddeprosjekt i huset, nemlig!

Jeg har forresten helg nå! :hoppe:

Nei, det er bare en litt hysterisk forlovede. Jeg elsker sitronmarinert torsk. Selv om de kjøttbollene er fra Gilde, er de bedre enn fra IKEA-kjøttbollene.

Middagen din høres godt ut! Her hadde vi svin med tomatbønner og poteter.. :sjenert: Kos deg med jordbær, om du skal ha det! Skal kose meg med pærer og epler.

:hoppe: for helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bare en litt hysterisk forlovede. Jeg elsker sitronmarinert torsk. Selv om de kjøttbollene er fra Gilde, er de bedre enn fra IKEA-kjøttbollene.

Middagen din høres godt ut! Her hadde vi svin med tomatbønner og poteter.. :sjenert: Kos deg med jordbær, om du skal ha det! Skal kose meg med pærer og epler.

:hoppe: for helg! :danse:

Har bestemt meg for å heller lage jordbærsyltetøy i morgen! :jepp: Jeg har sånn halvstekt brød som skal stekes i morgen, så det blir en god frokost før jeg må hive meg rundt med rydding, organisering og kasting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda jeg er sprekkeferdig og mett klarte jeg å få lyst på en god del av all maten som var nevnt her:)

Vi har spist ferskfisk idag og imorgen blir det salt torsk. Alt fisket selv igår kveld:) Stor stas for snupo!

Fisk er kjempegodt, jeg er bare ikke så flink til å lage det ofte nok. Forbedringspotensiale!

Ryddeprosjekter er en del av redebyggingen:) Sjelden det er sååå koselig å rydde og lage systemer på alt som når man er gravid:)

Kos deg masse <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Har bestemt meg for å heller lage jordbærsyltetøy i morgen! :jepp: Jeg har sånn halvstekt brød som skal stekes i morgen, så det blir en god frokost før jeg må hive meg rundt med rydding, organisering og kasting!

Hjemmelaget jordbærsyltetøy og nystekt brød er bare himmel, og.. nybakt brød og brunost. Tror jeg skal bake brød her snart jeg. :fnise:

Ser du er i redebyggingstilstand. :fnise: For organisering og rydding er noe av det første man begynner med. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda jeg er sprekkeferdig og mett klarte jeg å få lyst på en god del av all maten som var nevnt her:)

Vi har spist ferskfisk idag og imorgen blir det salt torsk. Alt fisket selv igår kveld:) Stor stas for snupo!

Fisk er kjempegodt, jeg er bare ikke så flink til å lage det ofte nok. Forbedringspotensiale!

Ryddeprosjekter er en del av redebyggingen:) Sjelden det er sååå koselig å rydde og lage systemer på alt som når man er gravid:)

Kos deg masse <3

Hehe, er ikke så flink til å spise fisk jeg heller. Liker det rett og slett ikke. Men stekt laks går bra. :jepp:

Tjaa, det er vel kanskje det. Man ønsker jo å få ting i orden og på plass før den lille kommer. :)

Takk :klemmer:

Hjemmelaget jordbærsyltetøy og nystekt brød er bare himmel, og.. nybakt brød og brunost. Tror jeg skal bake brød her snart jeg. :fnise:

Ser du er i redebyggingstilstand. :fnise: For organisering og rydding er noe av det første man begynner med. :fnise:

Ja det er sååå godt! I natt drømte jeg faktisk om et nytt pålegg..Hadde bakt boller, også hadde det kommet sånn smøre-brunost! Det var ikke prim, for det smakte akkurat som brunost. Hmmm.. :)

Hihi, ja hvis det er det så har jeg vel startet redebyggingen. :fnise:

:strix: 22 uker! :strix:

:strix:

Det er jammen ikke værst! Om bare to uker er det (egentlig) tid for neste svangerskapskontroll! Men siden jeg har blitt flyttet sånn fram, så er jeg nesten 26 uker på vei når jeg har time, første august. Men det får da bare gå det. :)

Nå ligger jeg på sofa fram til halv elleve, så blir det frokost, og så hiver jeg meg rundt! Gleder meg til å se hvordan ting ser ut her i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...