Umuriel Skrevet 4. juni 2011 #741 Del Skrevet 4. juni 2011 Som guttemamma slår jeg et slag for gutta, og tipper at du får gutt Koselig med liv fra innsiden ja I alle fall i begynnelsen. Jeg nærmer meg 30 uker nå, og sparkene er ikke riktig så koselige lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 4. juni 2011 #742 Del Skrevet 4. juni 2011 Når har du forresten termin? Jeg tror jeg var omtrent like langt som deg på denne tida for fire år siden da jeg ventet førstemann. Han er novembergutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 5. juni 2011 #743 Del Skrevet 5. juni 2011 Oioi! Jeg tror jeg kjente de første sparkene! Først kjente jeg et pittelite dult på høyre side. Så la jeg meg skikkelig på rygg og kjente etter, dyttet litt på magen også. Mulig jeg dyttet babyen til venstre side, for plutselig kjente jeg et dult til. Og litt etter enda et dult! Hva annet kan det ha vært?? Ååååååhh!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juni 2011 #744 Del Skrevet 5. juni 2011 Oioi! Jeg tror jeg kjente de første sparkene! Først kjente jeg et pittelite dult på høyre side. Så la jeg meg skikkelig på rygg og kjente etter, dyttet litt på magen også. Mulig jeg dyttet babyen til venstre side, for plutselig kjente jeg et dult til. Og litt etter enda et dult! Hva annet kan det ha vært?? Det høres ut som spark du Det tok ikke lang tid før du kjente det vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #745 Del Skrevet 5. juni 2011 Ja, hva annet kunne det være?! Så sweeeet! Nei ikke sant! Det er nok lille Frøbel som sier hei Tror nok det ja! Som guttemamma slår jeg et slag for gutta, og tipper at du får gutt Koselig med liv fra innsiden ja I alle fall i begynnelsen. Jeg nærmer meg 30 uker nå, og sparkene er ikke riktig så koselige lengre Du er notert! Jeg har jo ikke fått termin fra legen, har bare fra babyverden, og det er 17 november. Men blir jo spennende å se hva de sier om en ca. 11 dager på ordinær UL. Kan tenke meg sparkene gjør vondt etter hvert ja. i alle fall hvis babyen ligger sånn at man blir sparket opp i ribbeina.. Ååååååhh!! Det høres ut som spark du Det tok ikke lang tid før du kjente det vet du! Nei det tok ikke lang tid! Jeg har hele tiden sett for meg at et sted mellom 16+0 og 16+6 så kom jeg til å kjenne de første sparkene. Vet ikke hvorfor, men har vært så sikker på at jeg kom til å kjenne tidlig. Nå er jeg ikke i tvil om at det er spark. La meg på magen for å gjøre det trangere, og vips så kjente jeg et til spark. 3-4 sekunder seinere kjente jeg et spark til! Da tok jeg hintet, og la meg på rygg igjen. Tror ikke lille Frøbel liker at det er så trangt.. Jeg tar meg i å si henne hele tiden. Det er så rart. Jeg hadde ikke noen følelse ang. kjønn i det hele tatt de første ukene, mens nå tenker jeg mer og meg jente. Nesten så jeg hååååper det er ei jente, fordi det blir så rart om det plutselig er en gutt som er inni der. Plus at jeg har jo funnet navn dersom det er jente. Gutt derimot er jeg helt blå på. Eller har ikke bestemt meg hundre prosent, da. Men liker Isabella utrolig godt. Så kan man kalle henne Bella som kjælenavn. Eller Bellamor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juni 2011 #746 Del Skrevet 5. juni 2011 Nå kommer neste delen, ikke bekymre deg hvis du ikke kjenner frøbel hver dag. Bare gir deg en liten heads up egentlig. Var nemlig bekymret om jeg ikke kjente frøkna hver dag. Det kan godt hende det blir ei lita frøken, du kjenner magefølelsen din best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #747 Del Skrevet 5. juni 2011 Nå kommer neste delen, ikke bekymre deg hvis du ikke kjenner frøbel hver dag. Bare gir deg en liten heads up egentlig. Var nemlig bekymret om jeg ikke kjente frøkna hver dag. Det kan godt hende det blir ei lita frøken, du kjenner magefølelsen din best. Hehe, nei det er sant det. Er vel ikke sånn at jeg kan forvente liv hver dag før om noen uker. Gleder meg til å kjenne litt mer tydelige spark, og det hver dag! Her når man en milepæl, også begynner man å glede seg til den andre.. Er jo bare en eneste lang venting det her! Ja hvem vet..Mamma tok feil hun, så hvorfor ikke jeg? Hun trodde jeg var en gutt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 5. juni 2011 #748 Del Skrevet 5. juni 2011 Ååh, så koselig med spark da :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 5. juni 2011 #749 Del Skrevet 5. juni 2011 for spark! Så heldig du er som kjenner det allerede nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #750 Del Skrevet 5. juni 2011 Da har det vært en til fødsel i kretsen! Enda en gutt er kommet til verden. Riktignok litt mer dramatisk enn den forrige gutten som nå snart er 4 uker! I alle fall så gleder jeg meg til å hilse på enda en ny liten hjerteknuser! Jammen godt jeg er gravid selv, hvis ikke hadde jeg gått på veggen av alle disse babyene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 5. juni 2011 #751 Del Skrevet 5. juni 2011 Du er heldig som har venner som får unger samtidig som deg! Misunner deg litt Jeg har kjent liv nesten hver dag siden jeg begynte å kjenne spark for to uker siden. Så ble jeg livredd når jeg ikke kjente noe på to dager, men nå er det begynt å bli sterkere Er så koselig med spark før man sovner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. juni 2011 #752 Del Skrevet 6. juni 2011 Aaw, gratulerer med de første sparkene Isabella /Bella er et kjempe fint navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #753 Del Skrevet 6. juni 2011 Du er heldig som har venner som får unger samtidig som deg! Misunner deg litt Jeg har kjent liv nesten hver dag siden jeg begynte å kjenne spark for to uker siden. Så ble jeg livredd når jeg ikke kjente noe på to dager, men nå er det begynt å bli sterkere Er så koselig med spark før man sovner Ja det er veldig flott! Er fortsatt to som ikke har født! Kommer en liten kar i august og ei lita snuppe i september! Men det er jo sånne barselgrupper, da. Så kan jo hende du møter noen der om du drar? gleder meg til sparkene blir sterkere. Det blir en veldig rar følelse tror jeg! Aaw, gratulerer med de første sparkene Isabella /Bella er et kjempe fint navn Ja jeg liker det kjempegodt! Så da gjenstår det vel bare å se om det er ei lita snuppe eller ikke! Gikk fint på jordmortime. Var akkurat over den røde streken på symfyse/fundusmål. Og jeg har gått opp skrekkelige 5,5 kg! Men det har sikkert stabilisert seg litt nå. Tror jeg bare har lagt på meg et halvt kg fra uke 11 til nå dersom jeg ikke husker feil. Ellers har hjerteslagene stabilisert seg nå på ca. 140/min. Så da kan jeg ikke leke meg med myen om gutt/jente da frøbel ligger på grensen mellom begge to! Bare ti dager til vi får vite, da. Frøbel likte i alle fall ikke doppleren så godt, for det ble en del romstrering og litt sparking (kjente ikke de da, men hørte det på lyden) inni der da vi målte. Jepp..Det var vel egentlig det jeg hadde å si om jordmortimen. Følte ikke jeg fikk noe ut av det annet enn å prate litt om hvordan ting går og sånt. Likevel vil jeg fortsette å gå til jordmor. Det er nærmere enn legen, og jeg skal jo selv bli jordmor, så synes det er artig å prate litt med dem som allerede er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zeppelin Skrevet 6. juni 2011 #754 Del Skrevet 6. juni 2011 Hei Teriyaki!! Så utrooolig koselig å lese om de lile sparkene Du er så heldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. juni 2011 #755 Del Skrevet 7. juni 2011 For 17 uker Det var i denne uken at magen min virkelig kom. Nå vokser den litt hver eneste dag ser det ut som. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. juni 2011 #756 Del Skrevet 7. juni 2011 for 17 uker! Jeg har gått opp noe nå, så vi har gått opp omtrent det samme antar jeg, dog for min del har vektoppgangen vært væskeansamling i beina Høres ut som frøbel og frøkna mi er like, for hu sparka jo også etter doppleren når det først skulle lyttes til hjertelyden. Tror det har mer med at de legger merke til dytt nå, og sier ifra når det dyttes mot "leiligheten" deres. Forloveden ble sparket til i går (ikke av meg altså), men av jenta. Stolte tullingen fikk spark mot øret. Håper alt står bra til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. juni 2011 #757 Del Skrevet 7. juni 2011 Hurra for 17 uker - nå kommer du virkelig i full fart bak der Det var vel rundt denne tida jeg også kjente de første "sparkene" (eller kilingen som det var i starten) - og magen begynte så vidt å synes etter uke 17. Den neste måneden blir kjempespennende! Dette blir en flott sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 7. juni 2011 #758 Del Skrevet 7. juni 2011 17 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #759 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Hei Teriyaki!! Så utrooolig koselig å lese om de lile sparkene Du er så heldig Halloen Zeppelin! Ja det er kjempeartig å kjenne dem! Litt rart, også! For 17 uker Det var i denne uken at magen min virkelig kom. Nå vokser den litt hver eneste dag ser det ut som. Hehe : Hehe, ja får se om magen min kommer enda mer! Har jo en liten kul der, men den må gjerne bli mer synlig! for 17 uker! Jeg har gått opp noe nå, så vi har gått opp omtrent det samme antar jeg, dog for min del har vektoppgangen vært væskeansamling i beina :kjefte Høres ut som frøbel og frøkna mi er like, for hu sparka jo også etter doppleren når det først skulle lyttes til hjertelyden. Tror det har mer med at de legger merke til dytt nå, og sier ifra når det dyttes mot "leiligheten" deres. Forloveden ble sparket til i går (ikke av meg altså), men av jenta. Stolte tullingen fikk spark mot øret. :skratte Håper alt står bra til! Men du er jo lenger på vei enn meg da, så du har jo med andre ord hatt liten vektoppgang! Ja det er vist vanlig at de sier i fra når det er noe de ikke liker, eventuelt bare synes det er gøy å sparke tilbake! Hehe, så gøy! Det er vel stas for han å kjenne skikkelige spark gjennom magen nå. Gutter merker jo ikke graviditeten sånn som oss, så det er vel først når de også får kjenne liv at det blir mer virkelig. Hurra for 17 uker - nå kommer du virkelig i full fart bak der : Det var vel rundt denne tida jeg også kjente de første "sparkene" (eller kilingen som det var i starten) - og magen begynte så vidt å synes etter uke 17. Den neste måneden blir kjempespennende! Dette blir en flott sommer Ja det er jo nå det begynner å bli spennende! Før nå har det bare vært venting på venting.. 17 uker 17 uker ja! Og en dag, da. Nå er det bare FEM dager igjen i praksis! Også har jeg sannsynligvis "fri" fra skolen i over et år. Det er urealistisk at jeg skal klare å fullføre praksisen til høsten med tanke på når den er og når termin er..Så skal prøve å få jobbet mest mulig de 10 ukene i stedet. Glemte forresten å si det at jeg har kjent liv fra frøbel hver dag siden lørdagen! Det er jo ikke værst. Endret 8. juni 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 8. juni 2011 #760 Del Skrevet 8. juni 2011 Så utrolig koselig meg spark ! Jeg tipper du får en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå