Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :hoppe:

Jeg er rett og slett litt sliten, så tar en kortversjon i stedet for å enkeltsvare alle sammen i dag! :)

Ang. Doppler; Kikket på finn.no, og klarte ikke motstå fristelsen. Så om noen dager avhengig av hvor lang tid det tar i posten så skal jeg høre hjertelyden til lille Frøbel. :)

Magen har jeg konkludert med at har kommet ja. Klarer ikke å trekke den inn lenger, så. :) Artig!

Jeg håper også jeg kjenner spark så tidlig som uke 15, hadde virkleig vært noe. Er jo bare to uker til det!

Og koselig av alle dere som hopper for 13 uker!!

Dagen har gått fooooort unna! Er sliten nå, så blir godt å slappe av. :) Kjenner jeg gleder meg til å få doppleren i hus. Samtidig skal jeg passe på å ikke bruke den for mye. Skal bruke den kjapt for å finne hjertelyd når jeg får den, og så skal jeg vente minst to uker før en eventuelt neste gang. Så fort jeg kjenner spark hver dag så vil det ikke være nødvendig, annet enn at jeg vil at lillesøsteren min skal få høre. Så selger jeg den videre etter svangerskapet. :)

:klemmer:

Vet om flere som har brukt den hver dag hele svangerskapet, så at jeg bruker den tre ganger går vel greit!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Gratulerer med Doppleren :klemmer: og.. med magen! :hoppe:

det med doppler er kjekt når man ikke kjenner aktivitet, og det er en flott liten sak som kan hjelpe deg å roe nervene (for jeg skjønner hvordan det er å vente til de første sparkene kjennes). Håper praksisen går bra forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du!

Har aldri tenkt på sånn doplerdings... Hm, men det hadde jo vært litt kult da:) Tror venninna til svigerinna mi har en sånn så kanskje man kan låne:)

Håper du får hvilt deg nå når du er sliten. Skjem deg selv bort og sov og kos deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst på doppler jeg også, men moren til samboeren min er sykepleier, så vi skal få låne stetoskopet hennes. Pluss at jeg kan klare å vente til UL på mandag, selvom jeg ikke har kjent noen livstegn der nede enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Doppleren :klemmer: og.. med magen! :hoppe:

det med doppler er kjekt når man ikke kjenner aktivitet, og det er en flott liten sak som kan hjelpe deg å roe nervene (for jeg skjønner hvordan det er å vente til de første sparkene kjennes). Håper praksisen går bra forresten :)

Takktakk! :hoppe: Det vil definitivt roe nervene ja. Så framt lille Frøbel ikke ligger sånn at jeg rett og slett ikke finner den! :fnise::sjenert:

Hei på du!

Har aldri tenkt på sånn doplerdings... Hm, men det hadde jo vært litt kult da:) Tror venninna til svigerinna mi har en sånn så kanskje man kan låne:)

Håper du får hvilt deg nå når du er sliten. Skjem deg selv bort og sov og kos deg 

Ja det er jo gøy å høre den! Man må bare huske på å ikke bruke den for mye! Vet det er de som bruker den hver dag fra de finner hjertelyden, men det skal ikke jeg i alle fall.

Hviler så mye jeg kan, i det minste. :)

Har litt lyst på doppler jeg også, men moren til samboeren min er sykepleier, så vi skal få låne stetoskopet hennes. Pluss at jeg kan klare å vente til UL på mandag, selvom jeg ikke har kjent noen livstegn der nede enda :(

Men er ikke lenge til mandag, da! :hoppe:

Hadde en syyyk drøm i natt! Det kom noen menn til huset, han ene med balltre. Jeg fikk akkurat lukket og låst døra. Etter hvert skulle kjæresten gå ut og se om de hadde dratt, men plutselig kom de og tok tak i han. Kjæresten ropte til meg at jeg måtte skynde meg inn, og jeg kom meg akkurat inn før de fikk tak i meg også. Så begynte de å skjære på han med kniv. Jeg ringte politiet og var i full panikk. Var grusomt å se på. Så skulle de til å skjære strupen hans, jeg hylte og så bort. Så så jeg ut igjen, og da var politiet der, men kjæresten lå på bakken. Jeg løp ut, og så et snitt langs strupen, men det var overfladisk, til min store lettelse, og han våknet fort til.

Drømmen satte sånn et støkk i meg at jeg stod opp, gikk ut i gangen og låste døren. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en drøm! Eller mareritt! Tror gravide har mye "sykere" drømmer enn vanlig. Jeg drømte at kjæresten min gjorde det slutt med meg i natt og feiret med grillfest. Var heller ikke noe gøy, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Næmmen huff da Teriyaki! :klemmer:

Rare drømmer kommer med graviditeten, det er jo helt absurd hva vi kan drømme om. Her går det mest i rotete jordmødre og andre gravide. :fnise: Må innrømme at UL-en i virkeligheten var mye deiligere enn den i drømmen. :skratte: Tror det rett og slett er hormonene som setter i gang og lager leven, ikke bare i våken tilstand men også i sovende tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuuu, det var ikke noe særlig til drøm nei:(((

Husker jeg drømte mye rart sist... Merkelig hvordan hjernen spiller oss slike puss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja! Mange rare drømmer. :fnise:

Fikk dopleren i posten, og lille Frøbel hadde 167 sterke hjerteslag i minuttet! Mulig jeg telte litt feil, men sånn ca. der omkring. :) Så nå føler jeg meg rolig i alle fall.

Nå stod det at man ikke skal bruke den før uke 14, men jeg er jo ikke langt i fra uke 14, så. :)

Nå står det jo bak på pakken at det norlame er 120-160 slap per minutt. Men regner da med at syv slag ekstra ikke er farlig, og at det har med å gjøre at jeg er så kort på vei. Hjerteslagene vil jo bli litt færre når jeg kommer lenger på vei.

Men i alle fall; Dersom dette med hjerteslag stemmer, så tror jeg at jeg får jente. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww :) Må være deilig å ihvertfall være helt sikker på at det er noen der inne. Jeg kjenner ingenting jeg. Men magen vokser veldig nå plutselig da, så ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være deilig å kunne høre hjerteslagene når man vil :) Man blir jo fort litt paranoid når man ikke kjenner selv at man er gravid. Ser jo at magen vokser og er fortsatt kvalm endel så vet jo at jeg er gravid, men blir jo småengstlig innimellom alikevel :sjenert:

Jeg tror det er en liten jente du bærer på. Vet ikke om jeg har tippet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre hjerteslagene 

Jeg tok opp hjerteslagene til snupp og spilte av for pappa. Han lurte på om det var en sjark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn doppler, og har vel brukt den tre-fire ganger, kanskje. Absolutt godt å ha når man føler seg bekymra for knerten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har lille krek hatt guttehjerteslag hele tiden. :fnise:

Jeg kan tenke meg det er utrolig deilig å kunne forsikre seg om at alt er bra akkurat når man vil. Personlig tror jeg jeg hadde tatt litt av med en sånn en. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww :) Må være deilig å ihvertfall være helt sikker på at det er noen der inne. Jeg kjenner ingenting jeg. Men magen vokser veldig nå plutselig da, så ;p

Ja, det er godt, det! Og utifra hjerteslag jeg har hørt før som har vært sterke og gode hjerteslag, så hørtes lille Frøbel frisk ut, i alle fall. :) Gode slag og ikke noe uregelmessig, gurgling eller lignende.

Må være deilig å kunne høre hjerteslagene når man vil :) Man blir jo fort litt paranoid når man ikke kjenner selv at man er gravid. Ser jo at magen vokser og er fortsatt kvalm endel så vet jo at jeg er gravid, men blir jo småengstlig innimellom alikevel :sjenert:

Jeg tror det er en liten jente du bærer på. Vet ikke om jeg har tippet før.

Ja ikke sant. Og ikke det at jeg ønsker å være kvalm, hodepine eller lignende, men ser for meg at med flere symptomer hadde jeg vært mer sikker på at alt var okei da jeg ville følt meg litt mer gravid. :fnise:

Vet heller ikke om du har tippet før, har jo ikke laget liste. :) Skal få ordnet en tippeliste i løpet av et par uker max tenker jeg. :)

Så koselig å høre hjerteslagene 

Jeg tok opp hjerteslagene til snupp og spilte av for pappa. Han lurte på om det var en sjark

Haha, en sjark, ja! :ler:

Jeg har også en sånn doppler, og har vel brukt den tre-fire ganger, kanskje. Absolutt godt å ha når man føler seg bekymra for knerten. :)

Ja ikke sant. Det er ikke noe man nødvendigvis trenger å høre på mange ganger, men det er veldig betryggende å kunne høre etter hjertet dersom man blir litt bekymret. :)

Her har lille krek hatt guttehjerteslag hele tiden. :fnise:

Jeg kan tenke meg det er utrolig deilig å kunne forsikre seg om at alt er bra akkurat når man vil. Personlig tror jeg jeg hadde tatt litt av med en sånn en. :sjenert:

Ja ikke sant! Jeg tar vel egentlig alle disse "mytene" med en klype salt. Det er jo mange avvik på både det ene og det andre, så hvorfor skulle det ene være mer riktig, liksom?

Men siden jeg har mest jentefølelse, så er det jo litt artig, hehe. Men jeg tipper lille Frøbel hadde hatt litt turning inni der da jeg hørte (hørte bare på i kanskje 30 sekunder), og at det er noe av grunnen til at pulsen var litt høy. Stusset jo litt på at det var 7 slag mer i minuttet enn det som anses som normalt, men syv slag er jo ikke mye, da. :fnise: Og de blir jo litt færre slag etter hvert som spiren vokser. :)

I dag har jeg laget fruktsalat. Var veldig godt. :) Med honningmelon, pære, kiwi, banan, blå druer og jordbær. Har med andre ord utelatt frukter jeg får vondt i magen av. Unntaket er vel jordbær, men passet på å ikke ha så mye jordbær i, og i noen tilfeller får jeg vondt i magen av kiwi eller druer hvis jeg spiser litt mye av det. Spiste en skål, og følte meg overaskende bra. Oppblåst ble jeg, men slapp unna

mageknipen i det minste. :)

Nå skal det sies, at jeg oversvømmer frukten i vanlijesaus. :fnise: Er utrolig svak for det!

Forresten, her er en til grunn til at jeg håper litt på at det blir jente, og det er pga. denne potensielle nattasangen:

Vi har en tulle med øyne blå

med silkehår og med ører små

og midt i fjeset

en liten nese

så stor som så :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bløt som fløyel er hennes kinn,

og hun er deilig og tykk og trinn,

med dukkehender

og to små tenner

i munnen sin.

Den sangen er bare helt herlig. :rodmer: Om du har en veldig jentefølelse, så kan det godt hende det er det da vet du. Hadde jo vært artig å høre at du også får ei lita frøken. Tror frøbel brukte blæra di som trampoline jeg. :fnise:

Fruktsalat hørtes bare veldig veldig deilig ut. Nå fikk jeg lyst på honningmelon også :sikle: Huff, hvorfor måtte du nevne mat daaa.. Hallo! Nå må jeg få forloveden til å gå ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bløt som fløyel er hennes kinn,

og hun er deilig og tykk og trinn,

med dukkehender

og to små tenner

i munnen sin.

Den sangen er bare helt herlig. :rodmer: Om du har en veldig jentefølelse, så kan det godt hende det er det da vet du. Hadde jo vært artig å høre at du også får ei lita frøken. Tror frøbel brukte blæra di som trampoline jeg. :fnise:

Fruktsalat hørtes bare veldig veldig deilig ut. Nå fikk jeg lyst på honningmelon også :sikle: Huff, hvorfor måtte du nevne mat daaa.. Hallo! Nå må jeg få forloveden til å gå ut. :fnise:

Jaa den er nydelig sangen!

Er vel ikke det at jeg har direkte sterk jentefølele, men er det jeg hele tiden tenker at jeg får. :) Samtidig er sønnen til svigerinnen min helt nydelig, så det gjør ingenting om jeg får en sønn heller! :rodmer:

Haha, jeg har en tendens til å nevne ting jeg koser meg med, og friste andre her! :ler:

Som f.eks. Sushsi med den ostepoppen! :ler:

Apropo frøbel og trampolinehopping på blæren min, nå er det like før jeg sprenges!!! Er sååå lei av å gå så ofte på do. :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke jeg kunnet spise jordbær så tror jeg at jeg hadde blitt deprimert :fnise: Kan spise tonnevis! Den fruktsalaten din hørtes veldig god ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jaa den er nydelig sangen!

Er vel ikke det at jeg har direkte sterk jentefølele, men er det jeg hele tiden tenker at jeg får. :) Samtidig er sønnen til svigerinnen min helt nydelig, så det gjør ingenting om jeg får en sønn heller! :rodmer:

Haha, jeg har en tendens til å nevne ting jeg koser meg med, og friste andre her! :ler:

Som f.eks. Sushsi og ostepopp! :ler:

Apropo frøbel og trampolinehopping på blæren min, nå er det like før jeg sprenges!!! Er sååå lei av å gå så ofte på do. :fnise:

Uansett hva det er, så er det viktigst at h*n er frisk. Hadde veldig jentefølelse, men det svingte. Dog, i går, da vi skulle til UL, så tenkte jeg at "Babyen er frisk, og det er ei jente". Den rolige følelsen jeg hadde var bare veldig behagelig, og veldig rett, overraskende nok. :fnise:

Hehe, ostepopp og sånt går ikke å friste meg med lengre. Potetgull er litt ut for tiden, sjokolade, frukt og saftis derimot :sikle:

De liker blæra, de små, legger merke til det nå. Må på do dobbelt så mange ganger så mye som tidlig i svangerskapet. Sliiitsomt! Det synes også forloveden, fordi jeg løper fram og tilbake, og han synes det er så merkelig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nima: Ja jordbær ER utrolig godt!! Men så får jeg veldig fort vondt i magen av det. Jeg assosierer det meste av frukt med vond og oppblåst mage, derfor er det vanskelig for meg å forstå at noen virkelig spiser frukt hver dag! :fnise:

Delphina: Du er heldig da, jeg elsker fortsatt potetgull! :fnise: Derimot spiser jeg skrekkelig lite sjokolade om dagen. Vil mye heller ha en bolle, potetgull eller annanas. ELLER sjokolademelk, da. Det drikker jeg kanskje en gang i uken eller noe sånt. Er litt hektet, hehe. :)

Men mest av alt så er jeg hekta på det jeg alltid har vært hekta på; Middagsmat! En dag uten varm middag er en dag uten mening! :ler: Er så glad i middag, at jeg synes synd på de som ikke spiser middag hver dag (selv om de velger det selv, f.eks. at de er like fornøyd med brødskive og pålegg). Er liksom litt merkelig å synes synd på noen for at de går glipp av noe de selv velger å gå glipp av!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...