Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gøy med navn! Synes Jonas og Sofie er veldig fine navn, men dessverre ganske populære, er de ikke? Det er så typisk at "alle" liker de navnene man selv kunne tenke seg å bruke. :fnise: Men det gjør jo egentlig ingenting, da.

Du har fått UL-time dagen etter termindatoen min :) Håper jeg ligger og føder sånn ca. da. :ler:

Er samboeren din engasjert i svangerskapet for tida, eller er det vanskelig for ham å skjønne hva som skjer? Tror at ultralyd og det at magen popper ut gjør det litt mer virkelig for de stakkars mennene som ikke merker så mye til graviditeten selv... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy med navn! Synes Jonas og Sofie er veldig fine navn, men dessverre ganske populære, er de ikke? Det er så typisk at "alle" liker de navnene man selv kunne tenke seg å bruke. :fnise: Men det gjør jo egentlig ingenting, da.

Du har fått UL-time dagen etter termindatoen min :) Håper jeg ligger og føder sånn ca. da. :ler:

Er samboeren din engasjert i svangerskapet for tida, eller er det vanskelig for ham å skjønne hva som skjer? Tror at ultralyd og det at magen popper ut gjør det litt mer virkelig for de stakkars mennene som ikke merker så mye til graviditeten selv... :tunge1:

Hehe, ja det er jo typisk! Men så er det vel en grunn til at de er populære, da! :)

Så artig! Håper også du ligger og føder da. ;) Jo mindre overtid man må gå jo bedre!

Han er ikke sånn kjempeengasjert, men det har jeg ikke forventet heller. Han er så engasjert som jeg kan forvente, tenker jeg! Det blir nok bedre når babyen kommer ut og han kan ha et forhan til henne/han.

Men NÅ skal jeg hive meg rundt med dagen! Så får alle ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med navn. Det er ikke alltid like lett å bli enig da, men det går seg til etterhvert uansett. Babyen er jo nødt til å få et navn liksom. :fnise:

Jeg er også venstrehendt og har hatt størst bul på høyresiden. Kanskje det ligger noe i det? :ler: Lille krek har også hele tiden ligget med hele kroppen sin på høyresiden min.

Åh, ordinær UL! :rodmer: Gled deg altså, det er helt magisk. Det er stoooor forskjell å se den lille i uke 18 enn i uke 11-12. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn du har satt opp!

Det er ikke bare-bare med navn, jeg tror vi har kommet til enighet nå men jeg vil være sikker på at det er ei ***** som kommer ut før vi bestemmer oss helt :) Derfor blir det holdt hemmelig for venner og familie helt til tulla er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er høyrehendt, og som jeg har skrevet, så trives lille på høyre side av magen. :fnise: Tror rett og slett de bare finner seg sin favorittplass. Min fant ut at høyre siden var så deilig å ligge på. Er litt turning, så ligger høyt oppe på høyre og venstre side, på tvers og overalt.

Leste forresten at enkelte jordmødre sier at man får stjernekikkere, noe som igjen gir lange og vonde fødsler, men det er ingen garanti altså... Håper jeg. :fnise: Og, noen mener at hvis det er gutt, så ligger babyen på høyre side og hvis det er jente, så ligger hun på venstre. Dog, jeg ser jo at det ikke stemmer siden Belle skal ha jente og jenta trives på høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:haar: Stjernekikkerfødsel vil vi ikke ha. Tror en vanlig fødsel er hard nok som den er altså. :fnise:

Det finnes så mange sånne myter og ditt og datt. Tror egentlig bare det er tilfeldigheter ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser noen her nevner stjernekikker-fødsel: jeg kan skrive under på at det vil man ikke ha! For min del resulterte det i nesten to døgn med vanvittige rier (etter ankomst sykehuset), samt at fødselen stoppet opp to ganger. Til slutt ble det keisersnitt, for snuppa kom ikke ned i bekkenet. Da var jeg totalt utslitt, og har i ettertid kalt kirurgen som sprettet meg opp for en reddende engel *sjenert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med navn. Det er ikke alltid like lett å bli enig da, men det går seg til etterhvert uansett. Babyen er jo nødt til å få et navn liksom. :fnise:

Jeg er også venstrehendt og har hatt størst bul på høyresiden. Kanskje det ligger noe i det? :ler: Lille krek har også hele tiden ligget med hele kroppen sin på høyresiden min.

Åh, ordinær UL! :rodmer: Gled deg altså, det er helt magisk. Det er stoooor forskjell å se den lille i uke 18 enn i uke 11-12. :jepp:

Ja lille babyen må få navn, stakkars! :fnise:

Ser for meg at det er en utrolig forskjell, ja! Ikke minst får man jo vite kjønn, forhåpentligvis! :jepp:

Mange fine navn du har satt opp!

Det er ikke bare-bare med navn, jeg tror vi har kommet til enighet nå men jeg vil være sikker på at det er ei ***** som kommer ut før vi bestemmer oss helt :) Derfor blir det holdt hemmelig for venner og familie helt til tulla er født.

Tror det er mange som gjør det på det viset, ja. :) Det er jo ikke alltid man føler at navnet passer når man sitter der med nurket sitt i armene. :)

Er høyrehendt, og som jeg har skrevet, så trives lille på høyre side av magen. :fnise: Tror rett og slett de bare finner seg sin favorittplass. Min fant ut at høyre siden var så deilig å ligge på. Er litt turning, så ligger høyt oppe på høyre og venstre side, på tvers og overalt.

Leste forresten at enkelte jordmødre sier at man får stjernekikkere, noe som igjen gir lange og vonde fødsler, men det er ingen garanti altså... Håper jeg. :fnise: Og, noen mener at hvis det er gutt, så ligger babyen på høyre side og hvis det er jente, så ligger hun på venstre. Dog, jeg ser jo at det ikke stemmer siden Belle skal ha jente og jenta trives på høyre.

Stjernekikker vil man unngå, ja! Uff det er så ekstremt mange myter i forhold til kjønn, at jeg ser ikke på det i det hele tatt. Tror rett og slett at alt er av ren tilfeldighet.

Ser noen her nevner stjernekikker-fødsel: jeg kan skrive under på at det vil man ikke ha! For min del resulterte det i nesten to døgn med vanvittige rier (etter ankomst sykehuset), samt at fødselen stoppet opp to ganger. Til slutt ble det keisersnitt, for snuppa kom ikke ned i bekkenet. Da var jeg totalt utslitt, og har i ettertid kalt kirurgen som sprettet meg opp for en reddende engel *sjenert*

Hørtes ut som en veldig slitsom fødsel! Forresten, er stjernekikker en baby som kommer med hodet vendt opp mot taket, i stedet for på siden?

Titter innom:)

Koselig! :klemmer:

Skjer i grunn ikke så mye. Går enda og venter og tripper på at magen skal poppe fram og spiren skal gi sine første tegn! Er veldig utålmodig. :fnise: Men det kommer når det kommer, må bare prøve å tenke i de baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er utrolig mange myter, du har jo den med pulsen til babyen. Er det under et bestemt antall slag i minuttet, så er det gutt og er det over, så er det jente. Man må virkelig ta ting med en klype salt.

Mente da ikke å skremme noen her! :sjenert: Som jeg sa, så har jeg også lille på høyre siden mesteparten av tiden, så jeg er vel "dømt" til å få stjernekikker (i følge mytene). :fnise:

Håper du får en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Hehe, vet hva du mener:) Er liksom mye venting hele tiden. Vente på at det klaffer, vente på at ukene skal gå, vente på ul og vente på babyen:) Og når den kommer går alt så fort at man bare vil stoppe tiden:)

Håper du får en knallfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener med å være utolmodig. Går å venter spent på å få kjenne noe.. Bleh. Hehe. Kommer sikkert snart!

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med jentenavn:

* Helen

* Isabella

* Sofie

* Lise

* Silia

Guttenavn:

* Jonas

* Mathias

* Nikolai

Likte Helen og Isabella veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen i finværet alle sammen! :)

Nå er det bare to uker til jeg sånn smått kan begynne å kjenne etter spark. Noen er jo så heldig å kjenne spark allerede i løpet av uke 15. Men samtidig så kan det fortsatt ta en 7 uker før jeg kjenner noe. Derfor er jeg veldig fristet til å få meg en dopler slik at jeg kan berolige meg selv med å høre hjertelyden. Det er litt ekkelt tross alt å gå rundt å være gravid, uten å kjenne at man er det. Man lurer jo litt på om alt er bra med den lille. Samtidig føler jeg det er bortkastet penger da jeg ikke tør å bruke den så mye siden de sier man skal unngå det. Hmmm.. :klo:

Jaaja. Nå øver lille Frøbel seg på å puste, vistnok. Gøy å tenke på. :) Venter enda på magen. Dvs. muuulig den har kommet litt, men er vanskelig å si om det bare er luft/fett eller om det er babykul, for den er så høyt opp. Den er rett under navlen på en måte, også går det litt inn igjen ned mot symfysen. Tenker kanskje det kan være at livmoren presser andre organer oppover, at det er det som er årsaken til at jeg har fått en litt større kul der oppe? Et sted må jo organer og innvoller gjøre av seg når livmoren tar større og større plass. Høres logisk ut i alle fall, og i så fall så synes jeg kulen kvalifiserer å være gravidmage da den er svangerskapsrelatert! :fnise:

Har seinvakt i dag. Men først skal jeg nyyte solen, for det er kjempefint vær her i dag! Er meldt 16 grader i solen eller noe sånt i dag, og det er flott temperatur for oss i nord! :fnise:

Ha en fin dag!

Edit: Jeg har falt helt for Isabella nå! Ikke minst er det positivt at det bare er litt over 800 stk. i Norge som har det navnet.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ikke lille krek før rett før uke 20. Men jeg har morkaken foran da, så da er det vanlig å kjenne mye senere. Håper du er en av de heldige som får kjenne tidlig. Det er bare verdens herligste følelse. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ikke lille krek før rett før uke 20. Men jeg har morkaken foran da, så da er det vanlig å kjenne mye senere. Håper du er en av de heldige som får kjenne tidlig. Det er bare verdens herligste følelse. :rodmer:

Jeg har i alle fall ikke foranliggende morkake, så da kan jeg vel håpe i alle fall! :)

Jeg tror forresten jeg skal få tatt et lite magebilde. Tenkte å vente til jeg var 14 uker, men blir så utålmodig. Får se, kanskje jeg venter en ekstra uke i håp om at magen er litt større før jeg legger ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

:hoppe: for 13 uker :hoppe:

Og siden du er ei slank frøken (etter målene du la ut), så kjenner du sikkert omtrent rundt den tiden jeg kjente. Ikke det at jeg er slank eller noe, men tror det blir lettere for deg å kjenne.

Man kjøper seg en Doppler hvis man føler for det. Ja, det er jo ikke anbefalt, men det er noe en selv velger. Jeg kjenner meg ikke alltid gravid, fordi lille legger seg langt bak i magen, noe som gjør at jeg ikke kjenner bevegelsen like godt. Kulen er der, men når man føler seg som normal, så "glemmer" man at man er gravid.

Mage er mage, selv om det er tarmene som buler ut. Lite elegant å si, men det er det det er. :fnise:

Håper du får en koselig vakt i dag, og nyter solen etter beste evne. Her skal jeg nyte regnskurene som kommer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: FOR 13 UKER :hoppe:

Jeg er 17 uker på vei i dag, og har ikke kjent noe enda :( Får håpe du er mer heldig enn meg, for det begynner faktisk å bekymre meg litt..

Kos deg i solen, og prøv å ha det fint på jobb i kveld. Jeg skal også jobbe i kveld.. Bleh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den perioden før man kjenner spark er litt sånn ekkel, men nå er det like før :) Første gang kjente jeg liv rundt uke 15, og denne gangen rundt uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...