Teita Skrevet 6. mai 2011 #541 Del Skrevet 6. mai 2011 Det er i grunn utrolig slitsomt at man blir sliten etter å så vidt ha gjort noe som helst. Etter en full dag på jobb, er jeg nær døden føles det ut som. Vil ha masse energi og hoppe rundt og smile, hehe. Jeg vil også kjenne spark. Ihvertfall et eller annet. Har ikke kjent noe. Bleh Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #542 Del Skrevet 6. mai 2011 Ha en fin helg du også! På babyberden stod det "drømmer du mye?" og noe om at gravide drømmer mye rart. Nå når jeg tenker meg om så har jeg helt ekstremt rare drømmer for tiden! Det må jo være pga. graviditeten. Husker dem rett etter at jeg våkner, men tror ikke jeg husker noen av dem akkurat nå. Hmmm..Jaja, jeg skal i alle fall begynne å skrive ned litt av det jeg drømmer. Er jo artig å se på i ettertid Nå skal vi snart besøke lille babyen! Han er så fiiin! Har sett bilde av han. Så ut som han er større enn storesøsteren hans var da hun ble født. Hun er litt over to år nå, og en meeeget bestemt ung frøken. :fnise. Så er utrolig spent på hvordan hun har taklet første møte med den vakre lille gutten. Og hvordan ting blir framover, for hun lider av enebarnssyndromet ganger tusen!! Også er hun utrolig smart for alderen. Have a wondrtfull day! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. mai 2011 #543 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg drømmer også om utrolig mye rart! Helt syke drømmer. Hehe. Så koselig det skal bli å se den lille nyfødte Snart får vi en sånn også. Tihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. mai 2011 #544 Del Skrevet 6. mai 2011 Rare drømmer tror jeg kommer med graviditeten. Her drømte jeg at det var 4(!) små gullunger i magen min. Bestemte små damer er bare sjarmerende, jeg sier det fordi jeg var det selv . Så koooselig at dere besøkte dem. Håper det var morrosamt. Tror storesøster vokser det av seg, storesøstre er bare vant til at det ikke er så mange andre rundt dem, og så kommer lillebror og ødelegger litt av gleden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nima Skrevet 6. mai 2011 #545 Del Skrevet 6. mai 2011 Ha en fin helg du også! På babyberden stod det "drømmer du mye?" og noe om at gravide drømmer mye rart. Nå når jeg tenker meg om så har jeg helt ekstremt rare drømmer for tiden! Det må jo være pga. graviditeten. Husker dem rett etter at jeg våkner, men tror ikke jeg husker noen av dem akkurat nå. Hmmm..Jaja, jeg skal i alle fall begynne å skrive ned litt av det jeg drømmer. Er jo artig å se på i ettertid Nå skal vi snart besøke lille babyen! Han er så fiiin! Har sett bilde av han. Så ut som han er større enn storesøsteren hans var da hun ble født. Hun er litt over to år nå, og en meeeget bestemt ung frøken. :fnise. Så er utrolig spent på hvordan hun har taklet første møte med den vakre lille gutten. Og hvordan ting blir framover, for hun lider av enebarnssyndromet ganger tusen!! Også er hun utrolig smart for alderen. Have a wondrtfull day! Det forklarer endel! Har hatt så rare drømmer i det siste. Drømmer som regel mye og husker nesten alltid drømmene mine, men etter jeg ble gravid har det tatt helt av Baby Jeg var også en bestemt, unge frøken når jeg var liten. Men jeg var utrolig klar for en lillebror. Fikk jeg søster ville jeg ikke ha henne :gjeiper: Heldigvis ble det en lillebror. Kos deg med besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. mai 2011 #546 Del Skrevet 6. mai 2011 Hellu i natten:) Hehe, jeg drømte mye sykt med førstemann! Syns jeg drømte mye den lille tiden jeg var gravid sist også og nå har tanken slått meg igjen siden jeg har drømt mye noen netter nå Er nok et bra typisk symptom:) Så nå kommer jeg sakte men sikkert etter deg:) Da mamma skulle ha nr to ga jeg klar beskjed om at dersom det ble en lillebror skulle jeg skylle han ned i do!!! Men ingen var stoltere enn meg da han kom:) Ha ei knakende fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 7. mai 2011 #547 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg drømte gang på gang på gang på gang at jeg fødte en gutt. Jeg fikk sånn panikk, for jeg hadde jo fått vite (les: sett selv) på 3D ultralyd at det var en jente, og handlet deretter Kunne ikke akkurat kle en gutt i rosa tights! Men jenta mi kom Graviditet gjør kroppen merkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #548 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg drømmer også om utrolig mye rart! Helt syke drømmer. Hehe. Så koselig det skal bli å se den lille nyfødte Snart får vi en sånn også. Tihi. Ja tenk det!! Jeg ble helt utrooolig verpesyk av å holde det lille nurket på litt over tre kg. Rare drømmer tror jeg kommer med graviditeten. Her drømte jeg at det var 4(!) små gullunger i magen min. Bestemte små damer er bare sjarmerende, jeg sier det fordi jeg var det selv. Så koooselig at dere besøkte dem. Håper det var morrosamt. Tror storesøster vokser det av seg, storesøstre er bare vant til at det ikke er så mange andre rundt dem, og så kommer lillebror og ødelegger litt av gleden. Hehe, ja det er ofte sjarmerende, men ikke allitd når damen er så ekstremt bestemt at det er "my way or the highway", og slik kan man ikke la en toåring styre på. Det forklarer endel! Har hatt så rare drømmer i det siste. Drømmer som regel mye og husker nesten alltid drømmene mine, men etter jeg ble gravid har det tatt helt av Baby Jeg var også en bestemt, unge frøken når jeg var liten. Men jeg var utrolig klar for en lillebror. Fikk jeg søster ville jeg ikke ha henne :gjeiper: Heldigvis ble det en lillebror. Kos deg med besøk! Ja det er ekstremt hvor mye man kan drømme når man er gravid. Men det vist vanlig. Å først få jente og så gutt må jo vær perfekt! Jeg tror jeg ønsker meg tre barn da, og da vil jeg ha jente, jente, gutt, dersom jeg får velge. Hellu i natten:) Hehe, jeg drømte mye sykt med førstemann! Syns jeg drømte mye den lille tiden jeg var gravid sist også og nå har tanken slått meg igjen siden jeg har drømt mye noen netter nå Er nok et bra typisk symptom:) Så nå kommer jeg sakte men sikkert etter deg:) Da mamma skulle ha nr to ga jeg klar beskjed om at dersom det ble en lillebror skulle jeg skylle han ned i do!!! Men ingen var stoltere enn meg da han kom:) Ha ei knakende fin helg!! Åååå men tenk Skytte om du har en liten spire inni der!!! Venter utrooolig spent på at du skal ta en test! Jeg drømte gang på gang på gang på gang at jeg fødte en gutt. Jeg fikk sånn panikk, for jeg hadde jo fått vite (les: sett selv) på 3D ultralyd at det var en jente, og handlet deretter Kunne ikke akkurat kle en gutt i rosa tights! Men jenta mi kom Graviditet gjør kroppen merkelig! Hehehe, ja det må være utrolig frustrerende for de som faktisk opplever det! At de har fått beskjed om det ene, men ut kommer det andre! Sånn med tanke på klær og alt sånt. Tenk de som har kjøpt en skikkelig jentevogn, da! Oioi.. Men det blir ikke et problem hos oss for vi får nok det meste vi trenger av klær hos de rundt oss og vognen skal ikke være i kjønnsnøytral farge. Ja god morgen igjen! Nå sitter jeg her i vinduskarmen og sola skinner som aldri før! Dvs. det er gråe skyer her fordi det har regnet i natt, men de er på vei bort! Dette blir nok en bra dag. For å snakke litt om graviditeten så kan jeg nå meddele at livmoren har definitivt kommet over symfysen! Når jeg ligger på rygg så kjenner jeg helt klart en litt hard bue der, trenger ikke å trykke noe særlig ned i magen for å kjenne den heller. Så NÅ kommer vel magen snart!! I dag skal jeg endelig treffe ei kjeeempegod veninne som jeg ikke har sett siden januar! Hun har vært i India. Så hun skal få vite nyheten ja! Kan tro jeg ble litt usikker på hva jeg skulle si da hun spurte på face om vi skulle ut på byen i kveld. Ville jo ikke avsløre det på facebook, så.. Ha en fortreffelig dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 7. mai 2011 #549 Del Skrevet 7. mai 2011 Hei hei, er bare innom og leser litt Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. mai 2011 #550 Del Skrevet 7. mai 2011 Altså... Jeg var veldig bestemt som lita, og jeg er vel bestemt nå også. Heldigvis så har det med å være en bestemt ung dame hjulpet meg, for du blir gira og gir deg ikke med det første. Ikke det at jeg forsvarer bestemte unge frøkner, jeg vet hvor irriterende det kan være. Jeg tror nok jeg kommer til å ha en bestemt en når h*n blir gammel nok til å uttrykke seg. Gruer meg litt. Hurra for livmor som sniker seg over symfysen. Jeg vet aldri hvor livmoren er, men jeg vet hvor lillegullet mitt ligger, magen får en rar fasong. Håper du får en flott dag med venninna di. Ha en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 7. mai 2011 #551 Del Skrevet 7. mai 2011 jeg har også hatt de merkligste drømmene nå for tiden.. i natt drømte jeg at jeg satt med babyen min i fanget og husket ikke noe som hadde skjedd, jeg visste ikke kjønnet på babyen eller noe, så satt min mor på siden av meg og viste meg bilder fra rett etter fødselen, 1 bilde hvor jeg ser skikkelig sliten og forkavd ut med svett hår og det hele og 2 andre bilder med meg og babyen i fanget hvor jeg hadde fått dusjet og så bedre ut.. jeg satt i sofen og prøvde å huske noe men det var som at jeg ikke hadde vært der, og satt og lurte på hvorfor jeg ikke kunne huske noe..så så jeg på babyen som lå i fanget mitt med kjønnsneutrale klær på seg og lurte på hvilket kjønn det var og spurte mamma om det var en jente da jeg har på følelsen av at det er en jentebaby som bor der inne i magen og mamma svarte "ja". så satt jeg og kjente på disse "mensmurringene" jeg har nå som jeg er gravid mens jeg satt der med babyen i fanget og tenkte for meg selv, merkelig..jeg føler meg fremdeles gravid.. så våknet jeg med en av disse "mensmurringene" rett etter og kom til meg selv i sengen... det var en heeelt surrealistisk drøm.. lurer på hva den betyr.. drømmene mine har blitt mer detaljerte nå i det siste, jeg legger mer merke til ting i drømmene som ikke stemmer og tenker over dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 7. mai 2011 #552 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg har laget meg ny dagbok: Accept your destiny Mine skravlerier som alenemamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #553 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei hei, er bare innom og leser litt Ha en fin helg! Heihei og Koselig det! Det var jammen en merkelig drøm du hadde, ^me^! Men sånn er det vel bare når man er gravid. Guns: Jeg kommer innom vettu! I dag skjer det heller lite. Har overhode ingen planer for øyeblikket, annet enn at jeg skal prøve å gjøre litt husarbeid. Jeg hadde fryktelig med menssmerter i går. Blir jo nesten litt bekymret, men det er vel helt sikkert bare livmoren som vokser i skikkelig fart! Den har jo kommet over symfysen på under en uke, sånn helt plutselig! Kanskje kommer magen om en uke til da! Vil ha den NÅ! Vil kjenne spart NÅ også! Men må vel vente i alle fall tre uker på det. Men ser for meg at jeg blir å kjenne spark tidlig siden livmoren kommer opp så tidlig. Noen kjenner jo ikke så mye til livmoren før i uke 15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. mai 2011 #554 Del Skrevet 8. mai 2011 Man blir aldri kvitt de menssmertene egentlig, fordi livmoren vokser raskt. Har ikke hatt særlig til det, men enkelte dager kjenner jeg det. Blir faktisk beroliget at alt vokser som det skal. Spark kommer når de kommer, kanskje de kommer tidlig, kanskje de kommer sent. Gleder meg uansett til å høre når aktiviteten begynner å kjennes hos deg. Er virkelig en følelse som er fantastisk å kjenne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #555 Del Skrevet 8. mai 2011 Det kan jeg virkelig tro, Delphina! Gleder meg! Tenkte jeg skulle begynne å lage liste over navn jeg liker. Tror nemlig jeg (vi) kommer til å slite med å finne navn! Begynner med jentenavn: * Helen * Isabella * Sofie * Lise * Silia Guttenavn: * Jonas * Mathias * Nikolai Sliter litt mer med å finne guttenavn, så det blir jammen meg lettest dersom jeg venter en liten jente! Kommer sikkert til å fylle på etter hvert som jeg finner noe. Vil helst ikke ha ut av alle disse kjempepopulære navnene. Isabella er det bare 800 stk. som heter i Norge. Problemet er bare det at søsteren til samboeren min hadde tenkt å velge det navnet før de fikk vite at det var en gutt likevell. De skal ikke ha flere barn da, men..Kan de blir sure, tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #556 Del Skrevet 8. mai 2011 Oi, jeg har jo glemt å fortelle at nå har jeg fått innkalling til ordinær ultralyd! 16 juni klokken halv tre! Litt over en måned til, med andre ord! Gleder meg utrolig mye! Håper lille Frøbel ligger sånn at vi kan se om det er jente eller gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 8. mai 2011 #557 Del Skrevet 8. mai 2011 Morsomt med navneliste. Er de navnene du har satt opp navn dere begge liker eller navn som bare du har satt opp? Lise er litt søtt da, ikke så mange små som heter det nå tror jeg. Liker de andre navnene du har på lista di også. Åh, så gøy med ultralydtime Det blir spennende, og forhåpentligvis vil det gjøre navnevalget lettere når dere kan stryke halve lista. Jeg syntes iallfall det var deilig å slippe på guttenavn, for det var vanskelig syns jeg. Kan forresten ikke skjønne hvorfor svigerinna di skulle bli sur for det, når du vet hun ikke tenker å få flere barn. Ha en fortsatt fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #558 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Morsomt med navneliste. Er de navnene du har satt opp navn dere begge liker eller navn som bare du har satt opp? Lise er litt søtt da, ikke så mange små som heter det nå tror jeg. Liker de andre navnene du har på lista di også. Åh, så gøy med ultralydtime Det blir spennende, og forhåpentligvis vil det gjøre navnevalget lettere når dere kan stryke halve lista. Jeg syntes iallfall det var deilig å slippe på guttenavn, for det var vanskelig syns jeg. Kan forresten ikke skjønne hvorfor svigerinna di skulle bli sur for det, når du vet hun ikke tenker å få flere barn. Ha en fortsatt fin søndag Hehe, nei er vel bare jeg som er tullete! Hun er ei snill og fornuftig dame, så. Navnene er det bare jeg som har satt opp. Han virker foreløbig ikke så interessert i å snakke navn. Tenker jeg venter med det til etter ultralyden. Når vi får vite kjønn blir vel det hele litt mer virkelig også. Ja gleder meg veldig! Vet ikke hvorfor, men jeg har mest jentefølelse. Men det kan like gjerne være fordi det er det jeg alltid har ønsket å få først. Mamma derimot tror det blir gutt. Men nå skal det sies, samboeren min er veldig lik bestefaren sin i utseende og alt sånt, og han fikk fem (!) døtre! Så godt mulig han slekter på bestefaren! Håper ikke det da, for jeg vil ha to jenter og en gutt, jeg! Endret 8. mai 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. mai 2011 #559 Del Skrevet 8. mai 2011 Så fine navn! Vi har allerede et jentenavn og muligens et guttenavn, men jeg venter til jeg har møtt lille før vi virkelig går inn for navnet. Er litt sånn urtradisjonell og vil at barnets personlighet passer med navnet. Når svigerinna di ikke planlegger flere barn, så tror jeg neppe at dere ønsker navnet til en eventuell frøken, er låst av henne. Uansett så kan du bare forhøre deg før du plutselig dukker opp med ei tulle med navnet Isabella. Jeg er typen som forsikrer meg flere ganger før jeg får for fullt. Vanskelig å gjette kjønn egentlig. På deg har jeg ikke sterk jentefølelse egentlig. Kanskje det blandes med mine følelser om at jeg tror vi får en liten pjokk kanskje? Uansett så tror jeg det blir en frisk liten en som har skremt mamma'n sin "litt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #560 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Bare for å pepre dagboken min enda mer i dag med innlegg Så merket jeg nettopp at livmoren min ligger mest til høyre. Kjenner det så vidt når jeg kjenner på venstresiden, men til høyre så buler den ut! Det er litt morsomt, fordi det er så mange som sier at magen deres buler til venstre. Men så tenker jeg på dette med venstrehendt og høytehendt. Jeg er nemlig venstrehendt, så det kan jo kanskje ha noen form for sammenheng? Samtidig kan det jo like gjerne være en tilfeldighet. Tenker bare på at i og med at det er forskjell på oss venstrehendte på hvilken hjernehalvdel som er dominant, så kan det vel sikkert være forskjell på hvilket vei livmoren bekker. Lurer jammen på om Frøbel arver venstrehenden min. Det er jo et resesivt gen, så sansynligheten for at Frøbel er venstrehendt er jo ikke så veldig stor i og med at sambo er høyrehendt, og i hans familie er det vel ikke noen så vidt jeg vet som er venstrehendt. I min familie derimot er i alle fall jeg og tanten min det. Delphina: Ja blir nok å spørre om det er greit dersom jeg faller mest for det navnet. Synes det er veldig fint, og det er så bra at det ikke er så vanlig. Hehe, det er jammen ikke godt å si! Men kanskje jeg skal begynne å ordne med tippeliste snart? Er jo bare en måned til, nå. Så bare begynn å tippe de som vil! Endret 8. mai 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå