Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med 11+1 Teriyaki! (:

Flink du har vært i påska da, syslet rundt i både hage og hus. Kudos til deg!

Ønsker deg lykke til i praksisen, bra du ikke har full uke med det, slik at det ikke blir for mye for både deg og lille frøbel ^^

Ha en fin dag snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må også kjøpe bh nå, mye pga at de er utslitte, men også fordi at jeg må opp en cup størrelse.

Er litt i tvil om hva jeg skal kjøpe siden jeg bruker en E cup fra før og da må jeg på hanskemagasinet i byn og de koster 600-1600 kr pr bh!!har neimen ikke råd til å kjøpe ørten størrelser av de nei.

Jeg har prøvd vanlige bh'er fra lindex og triumph i rett størrelse men sitter ikke slik de skal :angry:

Det er jaggu meg ikke enkelt og ha store mugger gitt.. :fnise:

Har du prøvd Change? De er ikke fullt så dyre, og jeg er veldig fornøyd! Jeg vet de iallfall har Change i Bergen og i Oslo, så spørs hvor du bor da. Det var veldig god service når jeg var innom,og det er litt godt når man har litt større mugger og kan trenge litt råd :fnise:

Treningsbh er jo ganske dyrt også. Jeg betalte 500 for min, så vet ikke riktig hva jeg skal gjøre når jeg eventuelt ikke paser den lenger.

Ja, men jeg har funnet en bra treningsbh fra pierre robert sin sports kolleksjon - prøv de! Eller, det dumme er jo at du ikke får prøvd de, for de selger de bare på matbutikker. Vet ikke om du får byttet de hvis du har åpnet de :vetikke: . Men hvis du velger å ta sjansen, så vær obs på at de er store i størrelsen. Husker ikke helt, men tror de koster enten 199 eller 299.

:hoppe: litt for godt over 11 uker jeg også! Syns ikke det var lenge siden du var 5 uker jeg...

Håper det går bra i praksis i dag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

I dag var jeg så sliten etter første ordentlige dag i praksis etterfulgt av to timer og førti minutter på jobb at jeg sovnet av fra halv syv til kvart over ni! Jeg som bare skulle sove en liten time. Menmen. Er snart på vei i seng nå. Skal bli deilig å legge seg på det kjølige rommet. :)

Kommer sterkere tilbake i morgen med å svare dere her inne, og lese i dagbøkene deres! :hoppe:

:natti::sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 11+1 Teriyaki! (:

Flink du har vært i påska da, syslet rundt i både hage og hus. Kudos til deg!

Ønsker deg lykke til i praksisen, bra du ikke har full uke med det, slik at det ikke blir for mye for både deg og lille frøbel ^^

Ha en fin dag snuppa :klem:

Det er bare koselig å få hagen på stell! Huset er en annen sak. Det er ikke koselig før man er ferdig, det. :fnise:

Har du prøvd Change? De er ikke fullt så dyre, og jeg er veldig fornøyd! Jeg vet de iallfall har Change i Bergen og i Oslo, så spørs hvor du bor da. Det var veldig god service når jeg var innom,og det er litt godt når man har litt større mugger og kan trenge litt råd :fnise:

Ja, men jeg har funnet en bra treningsbh fra pierre robert sin sports kolleksjon - prøv de! Eller, det dumme er jo at du ikke får prøvd de, for de selger de bare på matbutikker. Vet ikke om du får byttet de hvis du har åpnet de :vetikke: . Men hvis du velger å ta sjansen, så vær obs på at de er store i størrelsen. Husker ikke helt, men tror de koster enten 199 eller 299.

:hoppe: litt for godt over 11 uker jeg også! Syns ikke det var lenge siden du var 5 uker jeg...

Håper det går bra i praksis i dag!! :klemmer:

De er jo ikke så dyre, nei. Men må si at jeg har ikke sett for meg at de er så gode, eller gode nok, for å si det sånn. Men kanskje de er det, da. :) Men jeg kan enda tyne den jeg har litt lenger, så får heller kjøpe ny litt senere.

God fredagsmoren alle sammen! :)

Vel da har jeg vært to dager i praksis. Alt jeg kan si er at sykehjem er IKKE no for meg! Disse stakkars hjelpeløse gamle menneskene, som har gått fra å være oppegående mennesker med et selvstendig liv, er nå helt pleietrengende, og de fleste av dem er ikke skikkelig tilstede. Triste greier, rett og slett. Vet ikke hvorfor, men det er noe med gamle mennesker som gjør meg ukomfortabel. Å skulle tørke opp etter dem osv. Det er ikke meg i det hele tatt. Det er en grunn til at jeg ønsker å jobbe med motsatt side av livet. Nemlig fødselen. Friske pasienter! :)

Så sånn går nu dagene..Nå er det jo ikke lenge til jeg når 12 uker, og ser fram til det. Var hos legen på svangerskapskontroll i går. Tok blodprøve og sånt. Vekta var deprimerende. Har lagt på meg FIRE kg!! Det er mye å legge på seg før utgangen av uke 12, føler jeg. :( Må komme meg i mer trening. Problemet er bare at tiden strekker dårlig til for tiden.

Ellers er jeg såååå lei av å stå opp to ganger om natten for å gå på do. Det er så innmari irriterende. Håper det blir bedre når livmoren kommer over symfysen. Jeg kjenner tuppen av livmoren når jeg kjenner etter, så det er vel ikke lenge til jeg får tilbake en hel nattesøvn. Håper jeg. ;)

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på do minst et par ganger hver natt siden jeg fant ut at jeg var gravid. :lol: Bare sånn for å gi deg håp...NOT. :sjenert: Men for de fleste bedrer det seg heldigvis da, både med trøtthet og dobesøk. :jepp:

Tenk, snart er du kommet over den ''magiske grensa''! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på do minst et par ganger hver natt siden jeg fant ut at jeg var gravid. :lol: Bare sånn for å gi deg håp...NOT. :sjenert: Men for de fleste bedrer det seg heldigvis da, både med trøtthet og dobesøk. :jepp:

Tenk, snart er du kommet over den ''magiske grensa''! :rodmer:

Uff, håper jammen jeg har hellet med meg der også! :fnise:

Nei det er virkelig ikke lenge til nå!! Nå har jeg bestilt meg time hos jordmor også! Blir 6.juni, altså om 5,5 uker. Blir spennende det, for jeg har ikke hørt hjertelyden enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

4 dager igjen! :hoppe:

Beklager at jeg begynner nedtellingen, men det er virkelig nærme nå! :fnise:

Det med å gå opp i vekt i graviditeten stabiliserer seg. Jeg har vært på samme vekta nå i flere uker. Prøver å spise alt jeg kan, men det er jo begrensa hvor mye en får spist. I tillegg, om du er normalvektig, så er det greit å legge på seg litt ekstra.

Jeg synes så synd på de gamle menneskene, det må være vanskelig for dem også å ikke kunne gjøre alt det de kunne gjøre før. Skjønner godt du går andre veien, har jobbet som renholder på fødeavdelingen og jeg har opplevd å se så mange nusselige nyfødte. :rodmer: Rart jeg ikke ble verpesjuk da. :fnise:

Alt bedrer seg utover graviditeten, heldigvis. :fnise:

Ha en fin fin dag du også Teriyaki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte du, du må ikke si beklager for det! :fnise: 4 dager ja! :hoppe: Blir en flott milepæl å nå! :) Jeg som har vært så bekymret hele tiden. Bekymringene tok riktignok nesten brått slutt da jeg nådde uke åtte. Av en eller annen grunn.

Jo du har vel rett i det. Men jeg synes fire kg var litt mye, da. Men må vel egentlig bare prøve å slappe av. :) Skal prøve å spise litt sunnere da, er bare det at vi er litt blakke akkurat nå, hehe.

synes også veldig synd i dem. Og det er så deprimerende å se hvilken uverdig situasjon dem har havnet i. Mange av disse har gjort store ting i livet. Ei av dem var for eksempel sykepleier, og hun var nede i Korea da krigen stod på der nede. En annen kar snakker mye om da han var i Amerika. Så det er uten tvil folk med historie, og å se at de skal avslutte livet på denne måten er så trsit. Skulle i det minste ønske at sykehjemstjenesten i Norge var bedre enn det den er.

Aaalt beder seg nok nå når man kommer over uke 12! :fnise:

Nei gudene vet hvorfor, men jeg ble sittende og se på det britiske bryllupet! :fnise: NÅ skal jeg være effektiv. Må begynne å pusse et bord som sambo skal male. Akkurat nå har vi to små Ikeabord som vi har festet sammen med plastfolie som stuebord. :fnise: Dette bordet blir fint. Det blir svart med en svart glassplate i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

:klemmer: til deg og! :)

Det blir jammen ikke mye tid på KG når været er så deilig. Blå himmel og god sol. Har vært ute og gjort hagearbeid. Raket plenen (er ikke mye igjen nå!! :hoppe:) tømt hagedammen for skittent vann, løv, alger og grums, og nå skal den snart fylles opp igjen. :) Hagen blir bare penere og penere. Er så fint å se.

2 dager til uke 12! :hoppe:

Og så må det sies at i går var jeg ikke på do en eneste gang fra elleve på kvelden til klokken seks om morgenen. Det er jammen ikke værst. ;) Så det betyr vel kanskje at livmoren begynner å klatre over skambeinet slik at blæren ikke ligger så mye i klem lenger. Håper det. :)

Ha en fin dag videre!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:hoppe: Det nærmer seg!

Ser du, tiden går fort! Føles som forrige uke at du ble satt tilbake pittelittegranne.

Så flink du har vært! Føler meg ikke like flink, men har hatt to jenter (og foreldrene deres) på besøk, og det var artig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Er en stund siden jeg har vært innom her. Håper du hadde en fin påske. :sol:

Det er kjempedeilig med fint vær, jeg nyter også å være ute nå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Teryaki har nådd den magiske grensen :strix:

:hoppe: 12 uker :hoppe:

Må si det igjen, høres så koselig ut å gå å ordne i hagen. Du er flink synes jeg!

Jeg har også jobbet på sykehjem, og det var ganske tøft ja. Det er ille at det ikke finnes bedre tilbud i det som visstnok skal være verdens beste land å bo i. Men, jeg tror vi alle har veldig nytte av å ha vært innom den tjenesten, for man får et annet perspektiv på ting.

Har du prøvd å sette på litt musikk eller gjøre andre ting enn det de pleier å gjøre rutinemessig der? Det er så mange av de som da våkner til liv. De som nesten ikke kan gå begynner å danse og de som aldri sier noe nynner med, eller de urolige blir mer rolig. Jeg tror man kan gjøre dagene på et sykehjem mer spennende for seg selv og for de som bor der dersom man tør å ta i et tak å endre rutiner litt :) Ikke alltid så lett som ny, men verdt å prøve seg litt forsiktig.

Lykke til videre i praksis! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...